עצומה נגד סילוק הנכים ממרתון טבריה

natig1

New member
../images/Emo257.gifעצומה נגד סילוק הנכים ממרתון טבריה

עצומה נגד סילוק הנכים ממרתון טבריה מתגובות של רצים לפרסומים בנושא ראיתי לצערי כי הרצים מרוצים מהחרפה מתוך דאגה לשלומם,אני מבטיח לכם מנסיון רב במקומות שבהם יותר רצים מטבריה עם ארגון מוצלח ויעיל לא נגרמות שום תאונות. מזה חמש עשרה שנים משתתפים נכים רוכבי אופני-יד במרתון טבריה. השתתפותם בתחרויות ספורט היא אחת ההזדמנויות הבודדות בהן זוכים ספורטאים נכים להרגיש שווים בין שווים. השתתפות של רוכבי אופני-יד במרתונים בעולם מניו יורק עד פירנצה היא מסורת מרגשת, חשובה חברתית, מקובלת ופשוטה לביצוע. בנוסף ,היא יוצרת ניראות של נכים מצליחים ומהווה מסר חשוב לדור העתיד! השנה הוחלט לסלק את רוכבי אופני היד הנכים ממרתון טבריה! התירוץ הוא תאונות שקרו בעבר בין רוכבי אופני היד לרצים. אך, בפועל אפשר לספור את התאונות הללו על כף יד אחת ! קיימים פתרונות טכניים פשוטים של הוראות רכיבה וריצה. סילוק ספורטאים נכים מאירועי ספורט אינו פתרון אלא חזרה לעבר החשוך. ימצא פיתרון להפרדה בטיחותית ופשוטה בין הרצים לרוכבי האופניים. יוחזרו הספורטאים הנכים, רוכבי אופני-יד להשתתף במרתון טבריה!
 
קחו דקה מזמנכם (!) וחיתמו על העצומה הזאת

לדעתי דווקא גולשי הפורום הזה שנושא הספורט קרוב לליבם הם אלה שצריכים לתמוך בהחזרתם של אופני-היד למרתון טבריה. אני מצטרף לפנייה אל רצי המרתון ושאר הרצים לחתום על העצומה. הוצאת אופני-היד מהמרתון בתירוץ שהם מסכנים את הרצים הינה בעיני גסות רוח ועוולה לשמה. רוכבי אופני-היד משתתפים במרתון הזה כבר שנים רבות כמו גם באירועי ריצה אחרים. הם לא יכולים לרוץ! אז הם רוכבים על אופני-יד! האירועים הללו הם עבורם הזדמנות לצאת ולרכב באירוע רב משתתפים המאורגן כהלכה ולהתחרות, במקום להסתכן ברכיבה שגרתית לאורך הכבישים. בכל העולם יש אירועים מן הסוג הזה ובכולם משתתפים אופני-יד. יש עוד הרבה דברים שיכולים לפגוע ברצים.. כמו רכבי הליווי והצילום, משטרה ועוד... והרי אותם לא מוציאים מהמירוץ. יש פתרונות לבעיית הבטיחות.
 
../images/Emo45.gif

בעיניי חתימה על עצומה עדיפה על ויכוחים אינסופיים בפורומים אינטרנטיים. חשוב להראות שיש מספר גדול של תומכים ברעיון ולא רק לבדוק מי צועק יותר חזק. אני הייתי מוסיף לעצומה גם את הפרדת מקצה ה 10 ק"מ אשר לוקחת ציבור אחר ומרחיקה אותו מחוויית המרתון שהפכה למסורת מרגשת עבור הרבה מאד אנשים. להערכתי, מרבית האנשים היו מצטרפים לשתי המחאות. אבל זו מחאה חשובה מספיק בפני עצמה.
 
../images/Emo31.gifדמגוגיה

הסיבה היחידה לביטול אופני היד היא בטיחותית, לא מדובר באפליה נגד נכים במקרה הזה.
 
../images/Emo31.gif די להיתבכין על משו שהוא לטובתנו!!!

כבר הסבירו 50 פעם מטעם המארגנים שהסיבה היחידה שהם לא משתתפים זה בשביל הביטחות של הרצים שעם כל הכבוד לאופני היד (ויש הרבה!!!) המרתון מיועד בעיקר לרצים... סתאם להיתבכין זה תחביב נחמד אבל לא עוזר...כי בנינו אפשר לראות כבר את התגובות אחרי המרתון על חוסר האחריות של המארגנים בגלל שאיזה מישהוא שנפצע ואיך הם לא חושבים על זה שהאופנים והרצים לא יכולים להיות על אותו מסלול... (אולי למצאו להם פיטרון חלופי...שיזנקו ב5 בבוקר (למרות שגם אז יש בעיה עם הכבישים...))אבל ברור לי מאוד ההחלטה שלהם לא להזניק את האופנים!
 
הרעיון בעצומה הוא לא לסכן את הרצים

אלא לאלץ את המארגנים למצוא פתרון אחר מאשר לבטל את מירוץ אופני היד
 

נעםונעה

New member
עוד נקודה למחשבה

אין שום מקום להשוואה בין מקצה הנכים למקצה ה-10 ק"מ! אם מבטלים מקצה ל-10 ק"מ או כל מקצה למרחק אחר ,במקסימום הם מתבאסים טיפה אבל יכולים לבחור כל מרוץ אחר. במרוץ הנכים נכנס ללא ספק עניין רגשי. אני (כאב שכול) בהחלט יכול להבין שהנכים נעלבים מביטול המקצה שלהם! אני חושב שצריך להיות אטום בשביל לא להבין את זה. אני מבין בהחלט שעלולה להיות בעיה בטיחותית, אך אני חושב שאפשר וצריך לעשות את המקסימום בשביל למצוא פתרון יצירתי ויעיל . מי אמר שמרוץ המרתון הרגיל יותר חשוב ממרוץ הנכים? בואו לא נשכח שכל אחד מאיתנו הרצים עלול חס וחלילה להיות איתם בשנה הבאה! אז בקיצור , חברים, צריך לגלות הרבה יותר רגישות.
 
מצידי שתיהיה נכה אני ידאג שיבטלו אותך

אבל רק מסיבות בטיחותיות כי נכים ברחוב ובכביש זה מאוד מסוכן זאת ממש לא אפליה, זאת אפליה מתוכחכמת תחת הסברים מתחכמים קשה לארגן שיתאמצו קשה לקיים את מרתון טבריה, שיבטלו שלא יעשו טובות, איגוד האתלטיקה קיים גם כדי לבצע לא רק לצורך קיומו רוצים 10000 רצים בעתיד,אין מקום אפילו ל70 רוכבי יד בכביש דו סיטרי כי קשה לארגן, אז אולי צריך לבטל את האירוע לכלל הרצים מסיבות בטיחותיות אני בהחלט מצביע לעצומה
 

gbetser

New member
../images/Emo70.gifמשה ידידי,התפרצת לדלת פתוחה-יוסי בעצמו נכה

יוסי וסרמן - איש איגוד האתלטיקה מדבר מדם ליבו והוא עצמו נכה המרותק לכיסא גלגלים, הפועל בין היתר במסגרת עמותת נגישות ישראל במטרה לקדם את מעמדם ונגישותם של הנכים לכל מקום ומקום בארץ. אני מניח שהוא מצוי טוב יותר הפרטים ולכן זוהי תגובתו.
 
גונן היקר...

עצם היותו של מר וסרמן נכה, אינו עושה אותו לפעיל בנושא ההנגשה ו/או ספורט הנכים. (למרות הכתבה היפה באתר נגישות ישראל). ולעצם העניין דהיינו: מרתון טבריה, זכותו להביע את דעתו באופן אישי, גם אם היא שונה, מדעתי שלי. גל.
 

gbetser

New member
../images/Emo140.gifגל חברי לפורום...

בנימה אישית - גל, אני אוהב לקרוא את תגובותיך המחכימות והמתורבתות דיונית. הפניה היתה למשה שהוא חבר, מטפל אישי ופיזיוטרפיסט ספורט מהטובים שבנמצא. פנייתו ליוסי וסרמן היתה מעט בוטה וקשה לטעמי (כמובן שניתן לחלוק על דעתי) במיוחד לאור נכותו (אין לי ספק שמשה לא היה מודע לכך כשרשם את דבריו) ובכך תבעתי, אני מקווה, במקצת את עלבונו. ולעצם הענין - אני פניתי פעמים רבות (למרות היותי רשום, עדיין, למקצה המרתון) באופן ישיר ועקיף על מנת שלא להפריד את מקצה ה-10 ק"מ ולערוך אותו במדורג אל מול המקצה המרכזי, והתשובה שקיבלתי, לא אחת, היא רצונם של מארגני המרתון למצבו, כמרתון בינלאומי-איכותי. רצון זה נובע, לדבריהם, לאור משובים רבים שנתקבלו על ידי רצי המרתון עצמם. כשכולנו הופתענו שגם את מקצה הנכים הוחלט לבטל, הרי שתגובתי היתה מתונה משהו, שכן זה "מסתדר" עם ההחלטה של המארגנים למיצוב מחדש של המרוץ. ולמרות הכל, מעז ייצא מתוק. נראה שהסערה יצרה מומנטום חדש המאפשר גמישות בקבלת ההחלטות על ידי המארגנים - מנסיוני הניהולי, אין בעיה לוגיסטית שאינה ניתנת לפתרון !!! ראו את זהבה שמואלי כדוגמא לגמישות מחשבתית - מכסות מרוץ אייל מולאו עד תום בטרם הגיע מועד תום ההרשמה הרשמי, זהבה פנתה לכל הגורמים הרלוונטים (עיריה, משטרה, מגן דוד, ספקים ועוד) על מנת לאפשר הגדלת מכסות הרצים. לאחר כל אלו נותרה לה בעיה פעוטה של חולצות, פתרה אותה באמצעות הורדת מחיר הרישום... נכון שהבעיות שנתקלה בהן זהבה קלות יותר לפתרון, אך חזרה מהחלטות וגמישות מחשבתית למען ציבור הרצים, בהחלט ניתן בכל זאת ללמוד ממנה. ואני הקטן, מציע וקורא למארגנים הנכבדים, לחזור לפורמט הישן של מקצה אופני יד הפותח את המרתון, לאחר מכן מקצה המרתון המרכזי ולבסוף מקצה 10 ק"מ (את ההחלטה על דירוג הזמנים, אני משאיר למומחים) המרתון יחזור למימדיו הטבעיים - חגיגה ספורטיבית של אלפי רצים, רוכבי אופני יד ובני משפחותיהם בים של הגליל. יום טוב לכל קוראי הפורום, גונן
 
אני שואל מי הבא בתור?

אולי האתיופים והקנייתים נושאי מחלות? לדעתי צריך להוציא אותם מהמרתון ,זה ממש סכנה למערכת החיסונית הירודה של הרצים האשכנזים מה אם נשים? הם רצות לאט מידי במרתון טבריה תחשוב רץ של 19 קמ"ש צריך לרוץ 20 ק"מ מול רצה של 9 קמ"ש ובכלל הבושם שלהן מפריע לנשום. מה אם הרצים השמנים האיטים המכוערים הלובשי חולצות טריקו אין להפליה סוף, רק אם נלחמים על זכויות שוות כבר בהתחלה. אבל בכלל נראה לי שיש כאן קטע שיווקי מדהים משהו שלא עלו עליו עד כה לחוצה ארץ נעשה קידום חסר תקדים והבטחות, בסוף קיבלו בראש מבול של תלונות מרתון טבריה נוקט בגישה מדהימה בעייני במשך חודשיים כבר מדווחים על כל מה שלא יהיה במרתון זה מעורר שרשורי ענק של פרסום שלילי(וחיובי מכל אלו שלא נפגעים), שרק מגביר את ההרשמה למרתון גאוני ובסוף אף אחד לא יוכל להתלונן על מחסור במים,חוסר בקהל,קיפלו את שער הסיום שעה לפני כי כל הזמן מסבירים כמה לא יהיה השנה בהשוואה לשנים קודמות צריך להוריד את הכובע בפני הוגה הרעיון איך האכילו אותי בשיטה הזולה הזו,ונפלתי תמים ברשת
סוף לדיבורים
 

Cushion

New member
דמגוגיה ??? אטימות

מירוץ המרתון מיועד לרוכבי אופניי היד בדיוק כמו לרצים, אפילו לא טיפה פחות. בכל מרתון בעולם יש מקצה לאופני יד והוא חלק אינטגרלי מהתחרות. בטבריה יש את העניין של הלוך חזור ובעיה בטיחותית ? אם מארגני המרתון מחזיקים ממנו בין לאומי, בבקשה שירימו הכפפה וימצאו פתרון יצירתי (אולי סגירה הרמטית של הכביש, אולי 42 קם סובב כנרת). ולכל האטומים שלא רואים בביטול המקצה בעיה, זוכרים מה נכתב (ובצדק) על דחיית מרתון ת״א ? גם רוכבי אופני היד התאמנו ולפתע מתבשרים שאין מקצה.... כל טוב רועי
 

yossic007

New member
למה לריב?

זה שאמר "דמגוגיה" (וגם אני אמרתי זאת באשכולות אחרים) לא אמר שהוא נגד מירוץ אופני היד הוא רק אמר שהצגת הביטול כאפליה נגד הנכים היא דמגוגיה, מכיוון שברור שהמעשה נעשה כחלק בלתי נפרד מהשינויים שנעשים במירוץ כולל העברת ריצת ה-10 ליום אחר. גם אני נגד ביטול מירוץ אופני היד (ואחתום בעצומה) ונגד שינוי היום של ריצת ה-10, אני חושב שיכלו למצוא פתרונות יותר יצירתיים שיאפשרו את חיי המירוצים השונים בצוותא. אבל גם לי מפריע כשהעניין מוצג כאפליה נגד הנכים כאילו כל המירוץ מתנהל כמו בשנים עברו ורק לנכים מתנכלים בגלל היותם נכים.
 
כנראה שצריך לחדד את ההבדל

שבין דמגוגיה לבין אפליה. במרתון שהינו בינלאומי ונתמך ע"י תקציב הספורט של מדינת ישראל, מחוייבים מארגני המרתון לשתף, כל מי שמשלם את מיסיו כחוק ועומד בקריטריון התחרות, גם אם הוא או היא ישובים בכסא גלגלים. במרתון שאינו כזה דוגמת ת"א וירושלים, אין חובה על מארגני המרתון לשתף אופני יד. העצומה הינה הדרך התרבותית והספורטיבית בה בחרו רוכבי אופני היד להציף את הבעיה במקום לנהל מאבק (צודק לעניות דעתי) משפטי. בחירת המילה דמגוגיה אינה במקומה בקהילה שמתעסקת בעשייה (ריצה, רכיבה) וויכוח הוא עניין לגיטימי. גל
 
למעלה