התלבטויות לגבי שיווק ספר

semes100

New member
התלבטויות לגבי שיווק ספר

אנחנו עומדים להוציא ספר עיון בהוצאה פרטית דרך אתר או דף מכירת ספר ויש לנו התלבטות האם ליצור לפני מכירת הספר רשימת מתעניינים,
משמע נניח חודש, חודשיים לפני שהספר יוצא?
רשימת מתעניינים תאסוף אימיילים של האנשים שמתעניינים בספר אלא שאומרים לנו שעדיף לפרסם ישר את אפשרות הקנייה של הספר באמצעות פייפל ולא רשימת מתענינים חודשיים לפני כי
אנשים לא תמיד נכנסים לאימייל שנשלח אליהם כשהספר יהיה למכירה 0מה גם שלפעמים האימייל הזה הולך לספאם או דואר זבל) ואם הם כבר מגיעים לאתר בפעם הראשונה, אז עדיף שהם יוכלו ישר לקנות את הספר ולא תהיה רשימת מתעניינים מוקדמת- מה דעתכם?
 
כל פעילות שיווקית פרסומית ויחצנית תועיל...

תועיל להפצת ומכירת הספר ויצירת "באזז" סביבו.
אפשר כפי שציינת ליצור רשימת מתענינים ולעדכן אותם , או אולי לתת להם סיבה לרכוש מה שקרוי בשפה המקצועית "הנעה לפעולה", עם צ'ופר לפני המכירה וההשקה הרשמית, ו/או הטבה כלשהי.
רצוי כמובן לענייןפורומים בתחום בו אתם עןסקים ונושא הספר. לדעתי רצוי לשלב יחסי ציבור בהשקת הספר.
שיהיה לכם בהצלחה
 
תשובה

היי,

מניסיון- עדיף לך לאגד "קהל" סביב הספר עוד לפני יציאתו לאור.
זה יכול להיות על ידי רשימת תפוצה וזה יכול להיות גם על ידי עמוד פייסבוק/ קבוצת פייסבוק.
את יכולה להלהיב את הקהל הזה באמצעים שיווקיים (הגרלות, אתגרים, תוכן, פרומואים, יחצ ועוד) וברגע שייצא הספר-
הקהל יהיה הרבה יותר ממוכן לרכוש את הספר.
בנוסף לקהל שלך- אני ממליצה לך גם לפרסם את הספר כדי שגולשים נוספים ירכשו אותו.
בהצלחה!
 

semes100

New member
זה מה שחשבנו לעשות אבל אז עלתה לנו גם המחשבה...

שבעצם הפרום אנחנו מניעים אנשים להיכנס אל האתר לדף מכירה אבל לא לשם מכירה אלא לשם הכנסתם לרשימת מתעניינים....
וז בעצם תהיה לנו רשימת אימיילים ואימיילים נועדו להכניס אנשים שוב לאתר על מנת לרכוש את הספר אבל אימיילים הם לא תמיד דרך בטוחה (נכנסים לתיקיית ספאם,
אנשים לפעמים מתעלמים מהם...) והרי אנשים כבר נכנסו בעקבות הפרסום הראשון אל דף המכירה...אז אולי לעשות זאת רק כשמוכרים...
 
תשובה

א'- אם אתם מפרסמים בפייסבוק אתם יכולים לעשות רימרקטינג לאתר/לדף הנחיתה ככה שאחכ תפרסמו לכל מי שכבר נכנס לדף הנחיתה שלכם והשאיר פרטים.
ב'- מי שהתעניין בספר ורשם את הפרטים שלו- מעוניין לדעת מתי הספר יוצא ולכן ייכנס שוב לרכוש כשהספר ייצא.
ג'- בלי קשר- בתקופה של איסוף המיילים אתם יכולים להלהיב את הקהל עם מיילים נוספים- קטעים מהספר או קטעי פרומו נוספים כך שהקהל כן ירצה לפתוח מיילים מכם.
ד- אני מכרתי ספרים רק באינטרנט, וכשאיגדתי קהל לפני ההוצאה לאור- תמיד המכירות היו גבוהות יותר.
בהצלחה :)
 

magal101

New member
זה לא מדוייק למקרה הספיציפי הזה

אם מקיימים פרסום לאותו מקום, כמו לדף מכירה באינטרנט, עדיף לעשות את זה פעם אחת.
איגוד קהל הוא טוב כאשר נניח מפרסמים את תוכן הספר על מנת שיראו אותו ויקנו בחנויות- במקרה הזה
זה לא כך.
 
תשובה

נהפוך הוא.
מי שיגיע בפעם הראשון לדף- סביר להניח שייכנס כדי להציץ ולא כדי לרכוש.
אלא אם כן הוא שמע, ראה, קרא על הספר לפני כן.
בגלל שהספר נמכר באינטרנט ולא בחנויות הספרים- הרבה יותר קל להניע ולהלהיב את הקהל לרכישה מיידית.
 

britmila148

New member
ביחד עם ההמלצות הטובות שכבר קיבלת כאן ישנה אפשרות נוספת

ביחד עם ההמלצות הטובות שכבר קיבלת כאן ישנה אפשרות נוספת שנראה לי שנותנת מענה לשני הכיוונים.
אפשר לפרסם את הפרוייקט באתר מימון המונים כמו מימונה: www.mimoona.co.il
ואז את יוצרת רשימה של מעוניינים שמשלמת מראש אבל גם מרגישה שותפה ליצירה.
את יכולה להציע הקדשה בספר, מפגש עם הסופר קבוצתי או אישי לפי המימון וכו'...
בהצלחה!
 
למעלה