נקודות כשל במחקר בנושא TM

danigl

New member
לקח לי מעט זמן כי בדקתי את העותק

הספציפי של Journal of Conflict Resolution. חשבתי אולי יש טעות במספר הדפים. אולי לא ראיתי נכון. עברתי על כל הגליון שצויין (מספר 34 של שנת 1990) אין שם שום מחקר בשם שכתבת. "המחקר", איך לא, מופיע. איפה? בטרנסנט. גילפור. אם אתה שוב באוניברסיטה, כדי שאני לא אשמע לא אמין, ואתה מוכן לעשות זאת, אודה לך אם תבדוק את הגליון שמצוין שם. ראה אם יש מאמר שמציין את הנ"ל. תודה.
 

פיליפ1

New member
לא בדקת את העותק הנכון.

מדובר ברבעון, ולכן היית צריך לחפש בגליון 34,4 (הגליון הרביעי לשנת 1990). כדי לחזק את דברי מצ"ב לינק לאתר חיפוש של פירסומים בנושאי הגנה ובטחון ובו פירוט מדויק של כל המאמרים שפורסמו בגליון 34/4 של ה Journal of Conflict Resolution. שים לב דני מה כותרת המאמר השביעי ברשימה. תמצא אפילו תקציר על הכשלים שהתגלו במחקר המכובד שלך. כולי תקווה שתבחר הפעם בגליון הנכון, ואחרי שתקרא את המאמר הביקורתי תתפכח מעט, אולי תשכיל להבין שאתה טועה ומטעה (בתקווה שאתה לא עושה זאת באופן מודע).
 

danigl

New member
נכנסתי ללינק. בלינק עצמו זה לא הופי

חפשתי את המלהף Meditation. זו התוצאה שקבלתי. המחקר עצמו מופיע. התנגדות לו או משהו כזה פשוט לא קיימת כאן.
 

danigl

New member
אני אנסה לכתוב את זה לאט יותר

אולי כך תבין. בחיפוש בלינק שאתה נתת (למעלה בלינק הזה יש חלון חיפוש) עשיתי חיפוש על המלה (טבעי לגמרי) Meditation. הלינק שצרפתי, הוא תוצאות אותו חיפוש. המאמר של האדון פיליפ השני, פשוט לא הופיע. המחקר עצמו, של ירושלים אוגוסט-ספטמבר 1983, כן. כתבתי את זה מספיק לאט?
 

פיליפ1

New member
תקרא שוב את ההודעה שלי

כאן למעלה שכותרתה "לא חיפשת בגליון הנכון", הפעם תקרא לאט ותבין שאין צורך להכניס שום דבר למנוע חיפוש.
 

danigl

New member
לחצתי על הקישור לך.

משום שבקישור עצמו לא הופיע כלום בנושא, עשיתי את השאילתא. הנה אני מצרף אותו שוב. נסה ותיווכח.
 
דני דני, איך הצלחת להיסתבך? ../images/Emo12.gif

כנס שוב, לקישור זה, ובלי שום מנועיי חיפוש, גלגל את הדף עד לתחתית וקרא את הפיסקה האחרונה. ודרך אגב זה בדיוק אותו קישור שפיליפ1 צרף קודם, והנה גם מה שהוא כתב לך - "מדובר ברבעון, ולכן היית צריך לחפש בגליון 34,4 (הגליון הרביעי לשנת 1990). כדי לחזק את דברי מצ"ב לינק לאתר חיפוש של פירסומים בנושאי הגנה ובטחון ובו פירוט מדויק של כל המאמרים שפורסמו בגליון 34/4 של ה Journal of Conflict Resolution. שים לב דני מה כותרת המאמר השביעי ברשימה. תמצא אפילו תקציר על הכשלים שהתגלו במחקר המכובד שלך. כולי תקווה שתבחר הפעם בגליון הנכון, ואחרי שתקרא את המאמר הביקורתי תתפכח מעט, אולי תשכיל להבין שאתה טועה ומטעה (בתקווה שאתה לא עושה זאת באופן מודע)." משתמש בצלילים.
 

פיליפ1

New member
לזה קוראים "ראיה סלקטיבית". ../images/Emo22.gif

לפעמים המוח מסרב לעבד את מה שהעיניים רואות.
 
רגע

האם לא אמרתם איפשהו בשירשור זה שהמאמר המדובר נגיש גם דרך האינטרנט? או שאולי התבלבלתי עם מאמר ביקורת אחר? כנראה לא זכרתי נכון, מוזר. משתמש בצלילים.
 

gilpor

New member
אין לך עובדות, יש לך סטטיסטיקה

העניין הוא, שאין עובדות. יש לנו רק תוצאות של עיבוד סטטיסטי. מכיוון שאתה מתקשה (או מתחמק) להתייחס לנקודות שהעליתי, אני אפנה אותך לנקודה אחת בלבד, נסה לענות לי רק עליה, בתור שלב ראשון. נקודה מספר 7. אני אעתיק ואדביק אותה להודעה זו כדי להקל: 7. במחקר לא צוינו השפעות מושהות שמקורן לפני תחילת ביצוע המחקר. החוקרים פירשו כל התאמה משמעותית ,בכל השהיית זמן אי-שלילית בכל מדד, כתומכת בטענתם (טבלה בעמוד 796). ישנו פירוט של תוכן הטבלה בעמודים 791-798. מכיוון שאינך מתייחס לכך, אני אפנה אותך להודעה שכתבתי לגבי חשיבות הרקע התאורטי. אתה טוען כעת שהחוקרים לא פירטו את כל הרקע התאורטי עקב מחסור במקום? זו טענה ממש פתטית. מדוע הם לא ציינו זאת במחקר? אתה סתם זורק דברים על דעת עצמך ולא מטעם החוקרים. מה אתה רוצה להגיד בקשר ל"מחקר" על הקשר בין לחיצה על מתג החשמל לבין הידלקות האור? אם במחקר זה הנורה היה נדלקת לפעמים חצי שעה אחרי לחיצה על המתג, לפעמים יומיים ולפעמים שבוע לאחר מכן, והתאוריה הייתה זו שמקובלת היום לגבי אלקטרומגנטיות, אני הייתי מראשוני הטוענים כנגד תקפותה המדעית של תאוריה זו. מכיוון שהמנורה נדלקת כל פעם באותה השהיה אשר ניתן לחשב בעזרת אותה תאוריה, הסבירות שתאוריה זו נכונה היא אכן גבוהה מאוד. אני מתאר לעצמי שאם המחקר היה מציין את יצרן המתג היינו מגלים שבהתאם לתאוריה כל המתגים הניבו את אותה התוצאה ולכן אין קשר בין היצרן לבין תופעת הידלקות הנורה. לגבי גודל המתח וסוגו (ישר או מתחלף) - גם כאן צריכה התאוריה להסביר את תוצאות הניסוי, וזו המקובלת כיום אכן עושה זאת. בקיצור - לא הבנתי את הנקודה שלך. מה רצית להגיד? הסבירות הסטטיסטית שאתה מציין באופן כפייתי כמעט בכל הודעה שלך היא תוצאה של עיבוד סטטיסטי שאת אחד ממאפייניו הלקויים ציינתי בנקודה 7. אתה מוזמן להסביר לי מדוע הניתוח תקף למרות כשל זה. בכל מקרה, הרי שנינו הסכמנו על משהו, אני עמדתי בצד שלי של ההסכם ואתה לא. מתי תעשה מה שאמרת שתעשה ותתייחס באופן רציני לנקודות? מה קרה, הסכמת כי חשבת שאני לא אצליח לאתגר אותך ועכשיו נבהלת? אם הנקודות כל כך קלות להפרכה ולא רלוונטיות, בוודאי יהיה לך קל מאוד להראות זאת (אני חושב שזו כבר הפעם העשירית שכתבתי את המשפט הזה)
 

danigl

New member
אתה טוען ששמות, תאוריות והגדרות

הם הדבר החשוב. אני טוען שעצם תוצאות המחקר זה הדבר הקובע. לא אם קוראים למשהו 'שדה מאוחד' תודעה' או 'מוישלה'. אלא בפועל איך ירדו בכל אותה תקופה, בצמוד לגמרי למספר המתרגלים, התופעות השליליות בארץ, ועלו החיוביות. גיל. הייתי שם. ראיתי מידי כמה ימים את הסטטיסטיקות. גם בירושלים וגם בוושינגטון. אז אם זה נקרא ככה ועובד אחרת, בכלל לא רלוונטי. הדבר החשוב הוא: יש שיטה פשוטה, קלה, לא-יקרה להוריד אלימות ומלחמות. היא עובדת. בגדול. לדעתי זה הדבר המשמעותי. אחרי כמעט שבועיים שאני לא בבית, תן לי כמה זמן אני אתארגן, ואוכל לעבור נקודה נקודה. (כמו שהבטחתי גם היום בצהרים.)
 
מה זה "שיטה לא יקרה"

אני יודע שלימוד מדיטציית ה TM עצמה עולה בסביבות 8,000 ש"ח, אכן "לא יקר" לכל הדעות... וספר לנו, כמה עולה קורס "תעופה יוגית" המפורסם שאמור להביא לנו את השלום הכלל עולמי? 20,000 ש"ח? 40,000 ש"ח? כמה "לא יקר" הוא עולה? משתמש בצלילים?
 

danigl

New member
בקנה מידה של ממשלה - זה ממש 'מחיר

מבצע'. פרוטות. נדמה לי שלפני חודשיים או משהו, איבט ליברמן אמר שתאונות דרכים עולות לממשלה (בכסף) משהו בסביבות 2 מיליארד לשנה. זה בלי לקחת בחשבון את השכול, הדם, הרס המשפחה וכו'. רק נטו כסף. ניקח לדוגמא את הפרויקט אותו אנחנו עומדים להתחיל באשדוד, לתלמידי המכללה שם. סטודנט שישתתף במבצע יקבל: לימוד המדיטציה הטרנסנדנטלית (TM) - חינם. לימוד טכניקות הסידהי - כולל התעופה היוגית - חינם. שכר לימוד במכללה, שלוש שנים - חינם. תמורת 'הצ'ופרים' האלה הוא יתחייב לתרגל בקבוצה, פעמיים ביום, כל יום, במשך אותן 3 שנים. (דבר שיביא לו יותר אינטליגנציה ויצירתיות, פיתוח המוח שלו, בריאות טובה יותר, התנהגות יותר חיובית ועוד הרבה דברים אחרים,) סך העלות על כל סטודנט כזה היא בסביבות 60,000 ש"ח (נפרסת על 3 שנים). אנחנו בונים על 500 סטודנטים. סך העלות לכולם כ-30 מיליון. או 10 מיליון לשנה. (שווה ערך של כמה שעות טיסה של F16.) נניח, בהערכה מאוד-מאוד שמרנית וצנועה, שבנושא תאונות-הדרכים תהיה ירידה (נבודד רק אותו, בלי לקחת בחשבון הרבה מאוד דברים אחרים שהתירגול הזה יביא), של "רק" 10%. אני חושב, (הצעת לאורי מיליון דולר אצל אותו אדם בארה"ב), שמישהו שמשקיע 10 מיליון ומקבל 200 מיליון, תוך שנה אחת, זו תמורה מאוד מאוד יפה לכסף. הפעם, הממשלה תקבל את זה (לפחות ל-3 שנים) לגמרי חינם. אחר-כך היא תצטרך לקחת אחריות.
 

gilpor

New member
ממש משכנע...

בעצם אתה אומר כאן "הייתי שם. אני יודע שאני צודק. לכן אני צודק. תסכימו איתי, הרי ברור לי שאני צודק". למען אלו שניתקלו בהודעה זו מבלי לקרוא את הודעתי על חשיבות הרקע התאורטי (שבלעדיו אין לתוצאות המחקר משמעות) אני מצרף את הקישור להודעה. כן, הגדרות הן חשובות. בלי הגדרות - איך נדע למה הכוונה? ללא הגדרה רצינית של שדה התודעה המשותפת, אין שום משמעות לשום דבר שנאמר בקשר אליו. ללא שום הגדרה של תודעה, איך נדע למה הכוונה ב"שדה תודעה משותפת"? התופעות השליליות כלל לא ירדו בצמוד למספר המתרגלים וזה כתוב במחקר כפי שציינתי בנקודה 7. ושוב תודה על הפרסומת ל-TM, זה באמת תורם הרבה לדיון.
 
למעלה