נקודות כשל במחקר בנושא TM

Chief san

New member
כל הכבוד לך

רמה גבוהה והתייחסות מעמיקה לטענות שלטעמי כבר איבדו את הזכות להתייחסות לפני הרבה עצי תגובות. כמו שציינת במקום אחר - נראה שחסידי המהרישי מנצלים את הבמה לפרסום ושיווק עצמי וזהו. לי היה נדמה ששווה לתת לשטויות שלהם (מה לעשות חבר'ה, ככה אתם נראים) לדבר בעד עצמן - שמח לראות שאוכלוסיית הפורום הזה היא קהל יעד מחורבן למהרישים, שמח להבין שמכאן תצא הבשורה על המהרישים - כמו שהם קיוו אבל להיפך. באמת סחטיין גיל :)
 
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif

אתה פשוט אדם רציני! כל הכבוד!!
הנקודות שהעלת ראויות לציון והערכה, אהבתי גם מאד את הדוגמה שהבאת עם הלחם, כל הכבוד!
משתמש בצלילים.
 

danigl

New member
אפשר עוד להוסיף רשימה גדולה מאוד

של נקודות כשל: 1. המחקר לא ציין מדוע קוראים למהרישי בשמו. 2. מאיפה השם הזה "מדיטציה טרנסנדנטלית (TM)? 3. המחקר איננו מציין באילו מדינות ובאיזה ערים יש מרכזים למדיטציה. 4. ....... אבל. מצד שני. ראו את הגרף (שהוא תוצאה של ניתוח סטטיסטי מאוד מעמיק) של המחקר. אם נדרש הסבר, אשמח להביאו.
 

vizini

New member
בהחלט נדרש הסבר.

בעיקר בנקודות הבאות: 1. מהו "מדד משולב לאיכות חיים". איך הוא נקבע. מתי נקבע. איך הוא נמדד.
 

gilpor

New member
ניתן לקבל ממני את המחקר

יש לי את המחקר בקובץ PDF. אני אשלח אותו בדואר אלקטרוני לכל מי שרוצה. ניתן לפנות אלי במסר אישי.
 

gilpor

New member
אני פשוט לא מאמין

אני טורח כל כך הרבה וזו התגובה שלך? לא התייחסת לאף נקודה שהעלתי. אתה פשוט חצוף. אני מתחיל להאמין לטענות השונות שהועלו ע"י משתמשים אחרים (אך עד כה אני לא תמכתי בהן) שמפיצי ה-TM הם שרלטנים שכל מטרתם היא למכור את השיטה לכמה שיותר אנשים. במקום להגיב באופן ענייני פנית לציניות ואפילו הבאת חלק שנוי במחלוקת מהמחקר שלכאורה מחזק את טענתך. אם הטענות שלי הן לא רלוונטיות בצורה כל כך מגוחכת, בוודאי תוכל להראות זאת ע"י התייחסות לכל אחת ואחת מהן. בעצם, בהודעתך זו אני רואה כישלון שלך להגן על טענתך. לדעתי ניתן לסגור את הדיון ברגע זה, כאשר ניתן לומר בפשטות שטענתך הופרכה ואילו אני צדקתי ואין למחקר תקפות מדעית. המשך התייחסות לא רצינית שכזו מצידך רק תחזק את טענתי שבעצם אין ביכולתך כלל להגן על המחקר. תחסוך מאיתנו את שלל תירוצים (אני בנסיעה, יש לי הרבה דואר אלקטרוני, אין לי זמן, אין לי גישה למחקר כרגע וכו') מרופדים בקמפיין תקשורתי למכירת TM (נערכו עשרות מחקרים, תראו את הגרף, וכו'). אני פונה למשתתפי הדיון בשאלה - האם יש טעם בכלל להמשיך להתייחס לדברי האדם הזה? אולי אם נתעלם ממנו הוא יפסיק את מסע הפירסום. בכל מקרה הוא הוכיח שהוא אינו ראוי למידת הכבוד הניתנת למשתתף בדיון מדעי.
 

OriIdan

New member
אני לא צד בעניין

כמו שכבר מזמן אמרתי אני לא מוכר את השיטה ואין לי כל רווח ממכירת השיטה. אני בסך הכל מתרגל את הטכניקה ומאד מאד מרוצה. אתה לא רוצה להתייחס לדברי אין בעיה, זה לא משנה לי כהוא זה.
 
אל תמהר לוותר.....

אני חושב שאתה מצידך עשית עבודה מצויינת ומושקעת מאד, לי אישית סיפקת כמה נקודות מאד מעניינות בנושא שלא הייתי מודע אליהן לפני כן, כולל ההודעה שהבאת עם הלחם, אני בטוח שהוספת גם ידע רב לשאר חבריי הפורום, המאמץ שלך בכל מקרה לא היה לחינם ותמיד נוכל לתת קישור לשירשור זה באם יהיו שאלות בנושא מדיטציית ה TM בעתיד ע"י אחד המישתתפים בפורום, השירשור לא הולך לאיבוד בכל מקרה וכל המידע כאן נישמר, וטוב שכך. בקשר לדני, תן לו צ'אנס, עד עכשיו גם אני חושב שההתייחסות שלו היתה מאד לא רצינית, אבל חכה, אולי הוא עוד יפתיע. משתמש בצלילים.
 

OriIdan

New member
אני מסכים

נעשתה כאן עבודה רצינית בהחלט אבל אפשר היה לחסוך אותה על ידי הצעת הסבר חליפי. הרי כל המחקר נועד להראות שיש דרך להביא שלום. יש דרך אחרת? אולי כן אז קדימה תציעו אותה. לדון על האם המחקר הזה נכון או לא נכון לא מקדמת את השלום אלא רק מבזבזת זמן.
 
"מבזבזת זמן" ../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif

שכחת כנראה את כל הפניות של אגודת ה TM לממשלות ישראל השונות על מנת שיתנו סכומיי כסף ניכבדים ביותר עבור קידום תוכנית השלום של מהרישי והקמת קבוצת מעופפים קבועים כאן בארץ, אם המחקרים בנושא מיתגלים (כפי שנראה) כ - לא רציניים בכלל, אז על סמך מה יש לאגודת ה TM חוצפה בכלל ליפנות לממשלת ישראל עבור קבלת כסף בנושא? מה נראה לך, שכל קבוצת תימהונים שתבקש כסף מהממשלה בעבור איזו תוכנית דמיונית הזוייה יקבל את הכסף בלי שיהיו לו הוכחות ואסמכתות לכך שהתוכנית באמת עובדת?? אתה לא מבין מדוע יש להיתמודד עם ביקורת רלוואנטית בנושא? באמת הגזמת. משתמש בצלילים.
 

danigl

New member
ההתייחסות היא רצינית

בכל פעם שדיברנו עם המדען/נית הראשי/ת של משרד ממשלתי כלשהו, התגובה היתה מאוד עניינית ותומכת. הם יודעים לנפות את העיקר מהטפל (מה זו תודעה, למה השדה המאוחד וכו'). כשזה מגיע לפוליטיקאים, (גנרלים לשעבר ברובם,) להם, לדאבוני, חשוב יותר הכסא מאשר מצבה של המדינה.
 

danigl

New member
מה שכתבתי מאוד-מאוד בקיצור, זה

שהדברים שטרחת (ואני מעריך את הזמן שהקדשת לזה) והבאת, בטלים בשישים מול העובדות. לגבי המחקר, שוב, עובדות ותוצאות המחקר, בכלל לא מעניין אם הסבירו מהו השדה המאוחד. מהי תודעה, מה בדיוק קורה בזמן התרגול. כדי להביא את כל אלה, היה צריך לא 37 עמודים אלא 3700 (לפחות). תאר לך שמישהו מביא מחקר שכשהוא לוחץ על מתג החשמל, נדלק האור. ניסה זאת מיליארד פעמים והסבירות של זה היא של 100%. אז מתחילים הדיונים. מתג של גייויס, או של אורזם? 220 וולט או 110? והוא בכלל לא דיבר אם זה זרם חילופין או זרם ישיר. מה זה חשוב? העובדה היא שבסבירות סטטיסטית של עשר בחזקת מינוס 7 הראו שכשקבוצה מסויימת עושה משהו (ובכלל לא חשוב מה היא עושה, איך קוראים לזה, ומה עומד מאחורי זה - אולי היא עולה על הגג ועושה קוקוריקו), נוצרת תוצאה מסויימת. התוצאה הזו, בסבירות הזו, יכולה להיות משוייכת אך-ורק לביצוע של אותה קבוצה.
 

danigl

New member
ועוד דבר קטן

כשחזרו על דבר דומה במקומות אחרים (נניח כמו אחד מתוך כחמישים מוקדי אלימות ופשיעה בעולם - המחקר ששלחת לי של וושינגטון DC), קיבלו בדיוק את אותו סוג של תוצאה. בוושינגטון הודיעו על המחקר כמה חודשים טובים מראש!! כשגם כאן אותם פרטים, שאני קורא להם לא-רלוונטיים, לא הורידו כהוא זה מתקפותו של המחקר.
 

פיליפ1

New member
דני - אתה ממש פתטי.

אני כבר מרחם עליך ועל אנשים שכמותך. ההתיחסות המזלזלת שלך לנושא שעד לפני זמן קצר התיחסת אליו בצורה מאוד רצינית מעידה שעוצמת הנוק-אאוט האדירה שחטפת כאן בפורום שיבשה את הלך מחשבתך. אני מציע שתודה בטעות ותלמד לחיות עם המצב. קונצרן הענק שהקים הנזיר הצנוע מהרישי מהש יוגי, שאתה גם כן פיון קטן בארגון הזה, פועל בדרכי רמייה, הונאה,שרלטנות וזלזול באינטליגנציה האנושית בכך שהוא מוכר את הסחורה שלו תוך ניצול ציני לרעה של שיטת המחקר המדעי ומפיץ "מחקרים" כוזבים ופסולים לאנשים תמימים שמאמינים (ובצדק) בשיטת המחקר המדעי והמדע בכלל (והמחיר של הסחורה הוא 8,000 ש"ח לקורס בסיסי בין שני מפגשים). אני מציע לפחות שאם אתה משתמש באותו מחקר פסול שפורסם בכתב העת Conflict Resolution כדי לשווק את מרכולתך הבאושה, תדאג גם לצרף את מאמר הביקורת העצמית שפירסם מאוחר יותר אותו כתב-העת בנסיון להציל את שמו הטוב. רציתי מאוד להאמין שאתה אדם תמים, קורבן של השיטה, אבל לצערי נוכחתי לגלות שאתה מטעה אנשים באופן מודע כדי להתפרנס. מבחינתי הדיון הזה הסתיים והוסקו כל המסקנות שצפיתי. כל מה שנותר לי לומר לך - עשה טובה לעצמיך ולתלמידך ואל תמכור להם את הסחורה שלך באריזה של מחקרים מדעיים. כל טוב לך ושלום.
 

danigl

New member
שוב מלים בלי כיסוי

אל תרחם עלי. אני נהנה מהחיים שלי, וחי אותם במלואם, באופן, שהייתי מאחל זאת לך. אם לדעתך, מלים והגדרות שלא תאמו בכלל את מה שהיו אמורים לבקר, חשובות יותר ממספרים מוצקים וסטטיסטיקות, לדעתי, ההבנה שלך במחקר היא נמוכה ביותר. המדיטציה הטרנסנדנטלית (TM) היא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לכל אחד. בעיניך זה לא מוצא חן - זכותך. מצידי תמשיך לחיות את חייך כמו שהם. כשאני למדתי את המדיטציה הזו (לפני כמעט 35 שנה), עוד לא היו מחקרים. מה שקרנה המורה שלי הספיק לי. ידעתי מייד שאת זה גם אני רוצה. שיש בה משהו שכל אדם זקוק לו. אתה פוסל מחקרים עליהם אין לך אפילו מושג. למה? כי אתה מצטט את הגורואים שלך. טרנסנט ודומיו, להם משלמים סכומי עתק כדי לנסות ולהילחם במה שיביא סיום לעוני, לפשיעה, לאלימות, למלחמות ויביא את העולם להיות גן-עדן עלי אדמות. כל התופעות האומללות למעלה, מכניסות לאנשים האלה הרבה כסף והם חוששים מאוד לפרנסתם. אנא. מספר גיליון, שנה, ומספרי עמודים של מה שאתה קורא: "מאמר הביקורת העצמית שפירסם מאוחר יותר אותו כתב-העת בנסיון להציל את שמו הטוב". אני מדבר על מחקר ולא על מכתבים לעורך... התחושה שלי. שכמו שלא ספקת את הסחורה לאורך כל הדרך, מלבד ציטוט של מקורות, שלהם לא היה כל קשר לעניין. גם הפעם הבקשה שלי תשאר ללא מענה. להפריח מלים ללא כל כיסוי. בזה אתה גדול.
 

פיליפ1

New member
ולהלן הכיסוי...

Schrodt, Philip A. 1990. "A Methodological Critique of a Test of the Effects of the Maharishi Technology of the Unified Field." Journal of Conflict Resolution 34:745-55 מדובר במאמר מדעי, ולא במכתבים לעורך. אני באמת חש כבר אי נעימות להמשיך את הדיון איתך. פשוט אני כבר לא מוצא בזה עניין. מה שחשבתי שראוי להוכיח כבר הוכח, כל השאר ממש לא רלוונטי לדיון ולא מעניין אותי.
 
למעלה