שאלה בקשר לרשימת זכויות על דמות

E l i o r 2 2

New member
שאלה בקשר לרשימת זכויות על דמות

עיצבתי דמויות ייחודיות במסגרת פרוייקט כלשהו, והרבה אנשים המליצו לי לרשום עליהם זכויות. למישהו יש מושג לאן פונים עם דבר כזה, וברור שעצם זה שאני עשיתי את העבודה אז הזכויות שלי, אבל זה צעד שייעשה ליתר ביטחון. לסיכום אם למישהו יש מושג איך זה עובד, מה אני אמור לעשות ולמי לפנות. ואני לא מחפש הסברים של כל המונחים המשפטיים יותר בקטע הפרקטי ,מה לעשות למי לפנות וכמה יכול לעלות דבר כזה אצל עורך דין או כל גוף אחר שמתעסק עם זה. תודה.
 
זכויות היוצרים שייכות לך

מהרגע שיצרת את הדמויות. להבדיל מפטנט, זכויות יוצרים לא רושמים, הם כבר קיימים. הדרך להוכיח שהדמויות שלך במידה וזה מגיע למצב שדורש הוכחה היא בעזרת קבצי המקור (דיגיטלי או לא).
 

E l i o r 2 2

New member
לא חושב שאת צודקת

ברור שאני זה שציירתי והזכויות הם שלי, אבל צעד כזה של ללכת לעורך דין או לגוף כלשהו ולרשום את זה בפרוצדורה שאני עוד לא סגור מהי, נותן לזה אישור חוקי למקרה שמישהו ינסה לגנוב את היצירה שלך. ואני לא אומר ללכת ואחרי כל איור לפנות לעורך דין, אבל במקרה שלי יש לי רעיון שלם, עם דמויות ועלילה, וזה משהו שאני מאד מאמין בו ורוצה לקדם אותו. אז אני לא אפגש עם משקיעים פוטנציאלים בלי שאני יודע שאי אפשר מבחינה משפטית לגנוב לי את הרעיון והעיצוב. והיו דברים מעולם ,בגלל זה לדעתי עדיף להזהר מאשר להיות פזיז, אם מישהו יגנוב למישהו אחר איור, ויתעקש בבית משפט שזה ציור שלו, לך תוכיח דבר כזה. ובקשר לקבצי מקור, ב 10 דקות אתה יכול לעבור על קווים של דמות קיימת ולטעון שאתה הוא קובץ המקור. אהה ודרך אגב, כל הסלב המצויירים שאת מכירה רשומים,כסימן רשום, את לא יכולה לצייר דמות דומה לפוקה, ולא יכולה לעצב דורה משלך, בכיף שלך כן, אבל בתור משהו מסחרי שיצא לאור במדיה כלשהי לא.
 
כבר בדקתי את הנושא

וכשנולדת יצירה היא שייכת ליוצר שלה באופן מיידי ומאחר וביצירה להבדיל מפטנט מדובר במשהו מוחשי שניתן להוכיח שנעשה בידי היוצר, לא רושמים אותה. כנראה שאפשר לערב עו"ד בשלב ראשוני כעד, אתה יכול לברר עוד בפורום משפט ואינטרנט. עוד דבר שאפשר לעשות הוא לשלוח את הרעיון/ היצירה בדואר רשום לעצמך, ככה יש הוכחה מוצקה שאתה היוצר ולתאריך שבו הדבר נולד. אגב, רעיון שלא מאוגד במשהו מוחשי לא חלים עליו חוק זכויות יוצרים מכיוון שכל אחד יכול לחשוב באותה מידה על הרעיון. לכן כשאתה מערב אנשים ברעיון שלך, תדאג להחתים אותם על טופס סודיות.
 
שיטה לעניים

תשלחי העתק של הדמיות לעצמך בדואר רשום ואל תפתחי את המכתב. ככה יש לך תאריך שמוכיח שהיצירה שלך הגיעה קודם. ֿ בערך מוסגר, בעולם האומנות כולם מושפעים אחד מהשני וציטוט או השראה הוא לגיטמי ואף חשוב ככה שאין טעם לתחושת האמאהות הזו כי לדמויות הורים רבים ויהיו להן בני דודים רבים, במיוחד אם הן טובות.
 

E l i o r 2 2

New member
תודה על הלינק אני אעזר בזה.

ומשהו לא כל כך קשור, אבל באתר שלך הגלרייה,לפחות אצלי במחשב, לא מעבירה בין התמונות ( היא רק משנה את הגודל לפי הSIZE של התמונה המוגדלת הראשונה שעולה, אבל האיור נשאר אותו איור ופשוט נמתח לגדלים שונים)
 

pillit

New member
הגלריה

אכן עושה בעיות אבל אם ממתינים מעט התמונות מתחלפות אבל עזוב את האתר לך לבלוג הרבה יותר מעניין ומתעדכן. :)
 

E l i o r 2 2

New member
באמת מעניין

לדעתי בכל מקרה שווה לתקן את האתר, זה בסך הכל HTML פשוט, עם פתרון פשוט. זה מסוג הדברים שאנשים לא ממתינים בו "מעט" וחבל כי העבודות באמת יפות. ואם כבר יש אתר מושקע ומעוצב, אז כדאי שהוא גם יעבוד כמו שצריך.
 

hanan13

New member
זכויות היוצרים שלך.

היי, אני הבעלים של סטודיו ComX. מרבית ההכנסה שלנו בסטודיו מבוססת על זכויות היוצרים שלנו ולכן אני יכול להבטיח לך שהנושא נבדק על ידי לעומק. כל יוצר היוצר יצירה זכויות היוצרים הן עליה הן שלו. אולם עליו להיות מסוגל להוכיח שהוא אכן יצר את היצירה. כמו כן כדאי שיהיה תיעוד לתאריך יצירת היצירה.( אחרת המעתיק יכול לטעון שאת העתקת ממנו ולא ההפך). חשוב שתדעי כי יצירות שאת יוצרת בזמן עבודה כשכירה עבור המעביד שלך אינן שיכות לך אלא למעביד. כיום חל שינוי בחוק זכויות היוצרים אשר משאיר בידי היוצר את חלק מהזכויות ביצירה גם אם הן יוצרו עבור לקוח. דוגרי השינוי בחוק אינו ברור לי עד הסוף... ראיתי שהציעו פה לשלוח מכתב סגור לעצמך עם היצירה, זה פתרון נחמד אך מסורבל. לרוב אפשר לשלוח לעו"ד עותק של היצירה על מנת שהוא יחתום עליה וכך היא תתועד כשלך עם תאריך. כיום ישנם כל כך הרבה עו"ד כך שתוכלי למצוא אחד שיעשה לך את השרות חינם. בארץ לא קיים משרד רשמי שאליו ניתן להפקיד את היצירה לתיעוד. בארה"ב יש אפשרות לעשות את זה. קראתי שישנה חברה ישראלית שדרכה תוכלי לרשום את זכויותיך בחו"ל. אישית נראה לי מיותר, כל עוד יש לך אסמכתה רישמית כל שהיא. תהליך רישום של סימן רשום או סימן מסחרי עולה כ- 922 ש"ח פלוס מינוס לשנה וצריך לעשות זאת בכל מדינה ומדינה שאת רוצה לשמור על הסימן הזה. אולם זה משמש לרישום סימן ולא יצירה. לגבי הפחד מהעתקה של הרעיון. תוכלי למצוא עשרות סוגים של מסמכי סודיות ואי תחרות באינטרנט. מסמכים אלו עוזרים לשמור על הרעיון שלך מהעתקה. לרוב נהוג להחתים מישהו על העניין לכמה שנים ולא לכל החיים. חשוב שתדעי שעסקים רבים נמנעים מלחתום על מסמך שכזה אבל חשוב לא לוותר. מקווה שסייעתי. חנן אביסף סטודיו ComX www.comx.co.il
 
למעלה