פקידי הסוכנות היהודית.

sabajakov

New member
פקידי הסוכנות היהודית.

קצת על עבודתם של אותם פקידים. במה הם עסקו, ובמה הם עוסקים היום. הם אלה שתוך סיכון חירותם האישית, ארגנו בהונגריה את הקבוצות של הילדים והמבוגרים לעליה לארץ. הם אלה שתוך סיכון חירותם האישית ניהלו מו'מ עם שומרי הגבול בהונגריה, שאפשר את המעבר של הרכבת בה הייתי לתוך אוסטריה. הם אלה שהעבירו אותנו למרכז ארעי בתוך וינה. הם אלה שהשיגו בתקופה של מחסור מוחלט\ אוכל לקיומנו, להעברתנו שוב תוך סיכון חירותם האישית לאזורי כיבוש אחרים בתוך גרמניה. הביאו לשם מורים לעברית, וממנו את שכרם. הם אלה שדאגו להעביר אותנו לאניה, לשלם עבור כרטיסי הנסיעה לארץ. הם אלה שחיכו לנו בנמל. הם אלה שהעבירו אותנו לבית עולים, לכפר הנוער בו גדלתי, ציידו אותנו בבגדים, ושילמו את שכר הלימוד. הם אלה שהיום מקיימים את הפעילות הציונית בהונגריה. הם אלה שעוזרים בארגון העליה, ובקליטה בארץ. והם אלה שעומדים מידי פעם לבקורת על כך שהם עושים את מעשיהם כך, ולא אחרת.
 

עב

New member
מאז חלף זמן רב...

א. לפי התיאור שלך לא מדובר בפקידי הסוכנות, אלא באנשי הגנה ב'. ב. אם יש ביקורת על פקידי הסוכנות (ומה עם הפקידות?) זה לא בגלל תהילת העבר ההוא אלא בגלל ההסתאבות שלהם בתקופה מאוחרת יותר. ג. מאוד משמח לדעת שהסוכנות מקיימת פעילות ציונית ומחזקת את זהותם של היהודים בחו"ל (ולא משנה היכן), גם אם הם לא עולים ארצה.
 

sabajakov

New member
גם אנשי ההגנה, גם אנשי עליה ב' כולם

היו סמוכים על שולחנה של הסוכנות. הגוף השלטוני שקדם למדינת ישראל.
 
היום....

עליתי לארץ לפני כמעט 20 שנה, וגם אז, לא הייה לי דעה חיובית על הפקידים בסוכנות, בדיוק מהסיבה שהיו פקידים מדי... היום, כנראה זה עוד יותר גרוע.... http://sofar.crossnuke.com/modules.php?name=Plog&blogId=64
 

B T1

New member
אווה-מאוד נהנהתי מהסגנון המבריק

(הרבה פחות מן התוכן)
 

טומי*

New member
בקשר ליומנו של עולה חדש...

אקח לי זמן באחד הימים לקרוא את כל ההודעות. ממה שכבר קראתי, עולה המון ביקורת שלילית. אני לא בא להגן על אף אחד...אבל לא הכל שחור כאן.
 
יומנו של עולה חדש

הסיגנון המקורי של בודפשט מאוד נהנתי ולפעמים לא הבנתי מאז נכנסו בסיגנון כמה חידושים לעניין גם הבחור מתחיל להתאקלם ובמיוחד שנולדה התינוקת ורואה כמה וכמה אנשים משתדלים לעזור כולנו זוכרים את התקופה הראשונה בארץ נכון אז היו זמנים אחרים לפי התרשמותי המשפחה הזאת יעבור את מחלות ההתאקלמות ויהיה טוב כמו כולנו מאמינים
 

bimbo.

New member
אני לא עולה חדשה, וגם לא ישנה....

נולדתי בארץ ולא עברתי יסורי קליטה. אבל רוצה להמליץ בפניכם על ספר, שאולי כולכם מכירים אותו, וכתב אותו הסופר הנפלא בן ארצכם, הלא הוא אפרים קישון. שם הספר: "העולה היורד לחיינו". מומלץ מאוד, כמו על יתר ספרי אפרים קישון.
 

B T1

New member
תודה על ההמלצה...

אגב-האם את יודעת ש-bimbo בהונגרית, זה ניצן?
 
למעלה