לקראת הגעתו של ראש ממשלת הונגריה לביקור

ה ש מ ש

New member
לקראת הגעתו של ראש ממשלת הונגריה לביקור

לדעתי מדובר באחד המנהיגים הגדולים שהיו להונגריה.מבחינה כלכלית מזמן לא היה מצב הכלכלה טוב כפי שהוא היום ותזכרו שהוא עלה לשלטון כאשר המדינה היתה מרוסקת מבחינה כלכלית.
ב5 השנים האחרונות עלה שכר המינימום מ110000 פורינט ל200000 פורינט-כמעט 100 אחוז.
האבטלה נעלמה.נכון שבתקופות הרעות עזבו עקב אבטלה כחצי מליון הונגרים לגרמניה הולנד ואנגליה בעיקר.
המפלגה האנטישמית כשלה וכמעט נעלמה וזה מראה שמאבקו של אורבן באנטישמיות מצליח.
בהונגריה יש רבים שטוענים שהוא מושחת ומציינים את העובדה שסיגריות ומוצרי טבק ניתן לרכוש רק בחנויות ממשלתיות ייעודיות.המוכרים בחנויות הם כנראה מתומכיו.לפני הבחירות נתן מענק לתושבים בסכום של כ120 עד 200 ש"ח בגלל החורף הקר שהיה וזאת באמצעות חברת הגז.
חברים שלו זוכים במכרזים ממשלתיים והוא לא אישר פתיחת סניפים לרשתות מזון בגלל תמיכתו ברשת cba שכנראה בעליה חברו.
דרך אגב רשת cba מכרה לאחרונה סניפים לרשתות אחרות במחיר מופקע עקב כך.
קווי הדמיון בינו לבין ביבי נתניהו רבים מאד וכנראה שמנהיגות ושחיתות כרוכים זה בזה.
 

טומי*

New member
לא יודע מאפו לקחת את הסכומים האלה


שכר המינימום בהונגריה: 94.000 פורינט
והפנסייה פחות ממאה אלף[URL]https://officina.hu/gazdasag/175-minimalber-2018[/URL]
 

טומי*

New member
מספר ההרוגים בתאונות דרכים

בשנת 2017
היה מעל ל 700 איש/אשה.
 

ה ש מ ש

New member
את הסכומים לקחתי מהונגרי בשם לסלו

הוא פקיד מס בשרות המדינה ודיברתי איתו לפני שבועיים.לטענתו שכר המינימום 200000 פורינט לחודש.דרך אגב מאחד שהיה תומך באורבן הוא הפך לשונא מאחר ולטענתו הגיע מנהל חדש לרשות המסים והחליט לקצץ ולפטר עובדים והוא מפחד שהוא בין המפוטרים.
&nbsp
דרך אגב אין בהונגריה פיצויים למפוטר כמו אצלינו בארץ אלא נותנים לעובד שני משכורות וזהו.לטענתו המצב של המפוטרים לפני אורבן היה טוב יותר.בגיל 58 אין לו סיכוי למצוא עבודה.
דמי האבטלה בהונגריה זעומים אך תזכרו שגם הוצאות המחיה נמוכות מאד.
 
אחד מהמנהיגים הגדולים??? כנראה תלוי בעיני המתבונן....

האיש, בדיוק כמו לא מעט נבחרים בשנים האחרונות ניצל את הדמוקרטיה כדי להיבחר במדרגותיה השונות עד הצמרת, כדי לתקוף אותה ולהחלישה. להזכירך - כשעלה לשלטון, רצה לעשות בעצת מקורביו הנאו פאשיסטים רשימה של היהודים בבירה (או במדינה, אינני זוכרת) עם פילוח של מקצועותיהם ועבודותיהם...הוא המציא את המושג הנואל של "דמוקרטיה לא ליברלית", פיטר את מרבית השופטים בהונגריה ומינה חדשים כלבבו שיכשירו את מאווייו. הוא רודף את העיתונות, את ארגוני החברה האזרחית ובדיוק כמו חבריו כאן - רוצה שקט לממש את הלאומנות הקיצונית ולעזאזל כל היתר. לגבי הנתונים הכלכליים - כבר כתבו לפני את סימני השאלה, זה לא מה שאני שומעת ממי שחי שם. על זה נאמר - אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה - אוי ואבוי שהאיש הזה מתקבל כאן בכבוד, הוא ושאר חבריו מחזית "וישגראד" - הם כולם נאו פאשיסטים במסווה של חיוך נחמד ובעיני רבים כאן "העיקר שתומכים באינטרסים ישראליים".....
עוד מעט יגיע מטורף אמיתי בעקבותיו - דוטרטה, שליט הפיליפינים, שגם הוא שייך לצד הזה של המפה ואנה אנו באים....כל האנשים האלו הם שלוחי אינטרסים בלבד וברגע שלא יתאים להם - יתהפכו לכיוון אחר ואז אנחנו נהיה העזאזל שלא אכפת לאף אחד. רק להזכיר את "תפארת הורטי" שהאיש פיאר לא כל כך מזמן.
ובעצמך כתבת שהוא מושחת גדול....שזה העיקר. אז לא פלא שמושחתים נדבקים אחד לשני. יום טוב.
 

ה ש מ ש

New member
אכן תלוי בעיני המתבונן

לא משנה מה האינטרסים שלו אלא ההתנהגות.תארי לך שמנהיג יוביק ימח שמו היה נבחר כראש ממשלה.
תמיד צריך לזכור שאורבן הינו הרע במיעוטו ועושה כמיטב יכולתו .יכול לבוא מטורף אנטישמי ויחזרו החוקים המפלים ומאחר ובהונגריה יש אנטישמיות המצב יכול להיות רע מאד.
 
אכן, אתה צודק - הרע במיעוטו ביחס לאלטרנטיבות. אך גם זה לא

הופך אותו ל"מנהיג גדול", או חיובי. התנהגותו שלילית מאוד בעיני ובסה"כ, למרות שנשמע יותר מתון מהיוביק, פשוט החליף לכרגע את שנאת היהודים בשנאת המוסלמים (זה באשר אלינו) ומחולל מהלכים פוליטיים רעים מאוד להונגרים עצמם.
 

ה ש מ ש

New member
מה המהלכים הפוליטיים שרעים להונגרים עצמם?

מכיר את כל מהלכיו ולמעט השחיתות שמבחינה כספית זניחה ביחס למדינה לא מצאתי פגיעה באזרחים.
גם אצלינו יש את הבחינה הערכית והמוסרית ונניח שביבי וחבריו ביצעו שחיתות שפגעה במדינה ב10 מליון דולר.מבחינת מדינה זה טיפה בים.

מה זה כבר 10 מליון דולר מבחינת מדינה.שימי לב שרק הנכים תובעים תוספת של ארבע מיליארד ש"ח שזה מיליארד דולר.
 
נו באמת...אתה שואל ברצינות? הוא הראשון באירופה הדמוקרטית

שהתחיל להשתמש במונח של "דמוקראטיה לא ליברלית" שזה עיוות גמור של המושג, תפיסת העולם והאידאולוגיה הדמוקראטית שאינה יכולה להיות לא ליברלית. בשנות שלטונו הראשונות הוא - כמו מה שעושים בפולין עכשיו - החליף את השופטים ומינה אנשי שלומו. לאחרונה, מינה נדמה לי את חתנו לתפקיד שר האוצר, הוא רודף לא רק את סורוס אלא את כל הארגונים החברתיים שסורוס תומך בהם. ולא הזכרנו את השבחים שהרעיף לפני שנה על הורטי בשעת חנוכת פסל לזכרו. אתה כנראה סלחן מאוד לשחיתות ואולי מודד אותה לפי סכומי הכסף המעורבים - אני לא! לגמרי לא. שחיתות היא שחיתות וכלל לא חשוב כמה כסף מעורב בה. גם יחסו לפליטים מקומם ביותר, לעומת מדינות אחרות באירופה שנתנו כתף לסיוע כלשהו לאנשים הנרדפים הללו. אין שום טעם לתת בו אמון, כי הוא לאומן, שבס"ה החליף את שנאת ההמון ליהודים בשנאה כלפי המוסלמים. וככה יש לו ולנתניהו סוג של אויב משותף. כשמתחת מסתתרת לאומנות וניצני פאשיזם של שניהם. אז אני מניחה שגם להונגרים הוא לא משהו...
 
למעלה