"אישה מקופחת".....

F a d i

New member
"אישה מקופחת".....

ואלמלא התמונה הייתי מדלג מעל פני הטור הזה כמו הרבה טורים במוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות..(כי אני שונא רגשי נחיתות וטענות קיפוח) אבל התמונה הקטנה באמצע היא תמונתה של (יקירת הפורום?) "אלני קריינדרו" ומתחתה כתוב בשחור"שתי דרגות מעל תיאודורקיס וחג'ידקיס" (אני מעתיק מה שכתוב)...אז כמובן שהסתקרנתי וקראתי והנה אני מביא את הדברים הקשורים לפורום:(שוב-אני מצטט מהעיתון-אלא אם צוין אחרת) הכותב:חנוך רון -מדור:קלאסי: "(כותרת המשנה:"בכל העולם מתפעלים מיצירות של נשים מלחינות-חוץ מבארץ השוביניסטית שלנו") תופעה חדשה ומרגשת מתרחשת בעולם:ארבע נשים מלחינות כותבות היום מוזיקה ברמה ובאיכות שמאפילות על מאות מלחינים גברים מסביב.כל התזמורות הגדולות בעולם מבצעות את יצירותיהן.הקהל משתאה.המבקרים מריעים.הכל טוב ויפה.להוציא מקום אחד-ישראל.ואולי אין לנו תזמורת גדולה באמת שתצטרף אל הפיסגה והכל אצלנו אחיזת עיניים? "בוא איתי לקונצרט מיוחד שלבטח תתרגש ממנו",אמר לי המנצח ריקרדו מוטי.זה היה בפסטיבל ראוונה המפורסם שבאיטליה.על הבמה ישבה תזמורת סימפונית קטנה.מולה ניצבה בחורה צעירה מקסימה.פקעת של אנרגיה נהדרת.קבלו אותה:אלני קריינדרו.יוונייה.קריינדרו היא המלחינה הקבועה של במאי הסרטים הנודע אנגלופולוס.היא זו שכתבה את המוזיקה המרתקת לסרטיו "נצח ויום","המסע של יוליסס",ו"מגדל הדברים".מוזיקה מקורית. רגשית מאוד.איכות היצירות שלה היא בשתי דרגות לפחות מעל ליצירותיהם של תיאודורקיס וחג'ידקיס.כל העולם גילה אותה.כל הגדולים מנגנים אותה.אבל לא אצלנו,כי לנו אין כנראה אין מנצח גדול כמוטי ושות'. תשאלו את חברי תזמורת ראשון לציון,למשל,אם הם ניגנו צליל אחד של קריינדרו.איזו בדיחה עלובה. (והאיש ממשיך לספר על עוד שלוש מלחינות:"קאיה סריהאו" מפינלנד,"פרנגיס עלי זאדה" האוזבקיסטנית ו"סופיה גוביידולינה" הטטרית במקורה...וכמובן תוקף את "רוח השמרנות","השוביניסטיות הגברית","רוח השמרנות","תבניות של קלישאות מצ'ואיסטיות" בבחירת יוצרי המוזיקה בקונצרטים אצלנו.) ומה שחיפשתי ולא מצאתי זו כתובת המייל שלו-לשלוח לו את השרשורים של המקורית,אורנה,ואמנון שסיפרו לנו על המלחינה הגדולה הזו(שהלחינה גם את "המסע לקית'ירה" ששכח להזכיר...) מקווה שאהבתם
 

קריפטון

New member
ש ו ב ינ ס ט י ם

לא חסרים. קיבלתי מחבר שלא אוהב זמרות דיסק מס 2 של נטשה תאודורידו. שפתיים ישקו.בהופעה חיה במיטבה.להיטים כמו הפופסה פילה מה ,פנגרי, טו פראפונומו.ממש ללקק את האצבעות. איך אפשר לא לאהוב אולי תסבירו לי? קריפטון
 

F a d i

New member
אתה צודק בהחלט....

אבל זה מה יש... (אתה יודע...למעלה...מקבלי ההחלטות...אלה שמחליטים מה נשמע ומה לא..)
 

orna44

New member
אלני קריינדרו אכן מלחינה בחסד

ואם בנשים עסקינן - זה המקום להזכיר את אוונסיה רבוציקה המדהימה שהדיסק החדש שלה, "מגע של תבלין" או "קמצוץ של תבלין" ממש מקסים וגם הוא, כמו רביות מיצירותיה של קריינדרו, הוא בעצם פס קול לסרט (של תאסוס בולמטיס) וגם הנעימות וגם השירים פשוט נפלאים. Evanthia Reboutsica Politikh Koyzina יופי של דיסק.
 

orna44

New member
תיקון טעות (?)

"קמצוץ של תבלין" הוא שם הסרט. נראה ששם הדיסק: Politikh Koyzina (מטבח פוליטי או משהו כזה) עמכם הסליחה ואשמח לקבל תיקונים.
 

GLGGM

New member
קמצוץ של תבלין

ובכן: 1. שם הסרט ביוונית ןשל הדיסק שהוא בעצם פס הקול לש הסרט ביוונית: POLITIKI KOUZINA=המטבח (מתכוני אוכל) של האיסטנבול . 2. באנגלית שם הסרט והדיסק "A TOUCH OF SPICE תרגמו כאהבת נפשכם. כך או כך דיסק מדהים בו מתגלת בגדולת NATASSA THEODORIDOU שלמזל כל אוהבי המוזיקה היוונית האיכותית עשתה שונוי כיוון מהפופ הלייזרי ושבה למפרצים השקטים של האיכויות הן השל הטכסטים והן של הנעימה וההלחנה
 

קריפטון

New member
האיכויות=

למוסיקה היוונית המקורית של פעם.קנטטות ערבות לעור התוף. קריפטון
 

orna44

New member
תודה על ההרחבה

ומעניין מאוד אם נזכה לראות את הסרט הזה מציג בארץ.... בעצם לא מעניין ולא בטיח. למה שנזכה? מה הקהל כאן לסרט כזה? בטח אפשר לספור אותו על אצבעות הגפיים של איש אחד.
 

F a d i

New member
צודקים....רבוציקה מלחינה גדולה

התאהבתי בה מגירסאות הכיסוי שעשה "קוציראס" (בעיקר מהדיסק הראשון של ההופעה החיה-בעיקר מהשירים LEI LEI LEI ו ALEXANDRIA) לפני כמה שבועות היתה לי עוד הזדמנות להכיר אותה טוב יותר-דרך דיסק מיוחד שנקרא "הכוכב והמשאלה" (ותודה למקורית)...הנעימות,הלחנים והעיבודים פשוט עשו לי צמרמורת (במיוחד של TO TSIGARO-שמתנגן עכשיו) ובשבועות האחרונים הדיסק הנהדר הזה שאורנה דיברה עליו (ששיר מס'15 מתוכו (שנקרא "כאסאפיקו 64") שימש כמוזיקת פתיחה לתכנית שלי ברדיו-אנטרנט)...וכמו שאמר אנג'לו..."תאודורידו" מתעלה כאן על עצמה.. (אגב גם את הדיסק הזה ניתן להוריד מהגריק פורום) אחלה שבוע שיהיה לנו
 

orna44

New member
הכוכב והמשאלה

אפשר להעלות תמונת העטיפה, שאדע מה לחפש? ואיך כותבים את שם הדיסק ב"אנגלו-יוונית"? לא ידעתי שרבוציקה כתבה את LEI LEI LEI. אחד השירים של קוצירס שאני דוקא לא אוהבת, אבל אלכסנדריה - וואו, איזה שיר נהדר. לדעתי השיר הכי טוב של קוצירס (שבעבר נכתב בפורום זה על מקורותיו - איזו זמרת קנדית, כמדומני). בדיסק שקוצירס מבצע משירי רבוציקה יש כמה וכמה שירים נהדרים וביניהם גם שיר לא מוכר שניקרא "אקורדיאון" והוא מקסים לדעתי.
 
הכוכב והמשאלה...

אורנה TO ASTERI KI I EYCHI תבקשי אולי מפאדי שיחפש את העטיפה באנטרנט... אין לי דרך להעלות את זה... והמוסיקה...חובה.
 
בכוכב והמשאלה יש...

2 ביצועים לאלכסנדריה... אחד באנגלית והשני איסטרומנטלי מיוחד... ובדיסק החדש של רבוציקה...יש 'תבלין' אחד עם השפעה טורקית שלא הפסקתי לשמוע כבר שבוע... זה רק מוכיח לי שאנחנו באגן הים התיכון ומוסיקה ערבית יוונית טורקית ספרדית ואיטלקית שלובות זו בזו ועוד לוקחות מהבלקן, מהצוענים בקיצור...המוסיקה קושרת אותנו לאזור וכלום לא צורם לנו באוזן כשזה באמת "טוב" וברמה!
 

orna44

New member
לא הצלחתי

להעלות את השרשור למעלה. תודה לך המקורית על תשובותיך המאלפות. האם לידיעתך גם הנעימה "קרוסלה" מופיעה בדיסק הזה?
 
קארוסל....בדיסק החדש???לא

אבל יש בכוכב והמשאלה... כמעט כתבתי כן...'הכתב יד' שלה כל כך דומה... ומתחבר לי כמעט עם מוסיקה של נינו רוטה שכותב לפליני... הקרוסלה שהחזירה אותי לילדות מאושרת ומלאת דמיון שהיתה לי.... ו 2 ביצועים לשיר 'בהראט' שהעלה לי את השכנים הערבים שהיו לי בגיל שנתיים וחצי!!!! שנהגו לתת לי פרוסת לחם שהיה (ועד היום) אהבת חיי.
 

orna44

New member
אכן התכוונתי לשאול

אם הנעימה מופיעה בכוכב והמשאלה ואני שמחה שכן. עכשיו עוד יותר אתאמץ למצוא אותו. אבל בהראט מופיע בחדש, לא? בכל אופן ובלי שום קשר, גם אצלי לחם זו אהבת חיים. עם חמאה. הרבה. ואפרופו נינו רוטה. יש לי דיסק מדהים ודוקא לגמרי ישראלי שניקרא "נינו וחצי" תובל פטר (אקורדאוניסט) וחברים מנגנים נינו רוטה. דיסק ברמה. בכלל פסקולים של סרטים זה בדרך כלל כיף ואצל נינו רוטה הרוב זה מוסיקה לסרטים.
 
עכשיו הבנתי...

יש לך את הדיסק החדש פוליטיקי קוזינה ... ולא את הקודם הכוכב והמשאלה.
 

orna44

New member
נכון מאוד

אני מחפשת את הכוכב והמשאלה. ניסיתי כעת בגריק פורום ולא מצאתי אותו. אשמח להעזר במי שיכול לעזור (תמורת דיסק אחר או כל דבר שאוכל לעזור)
 
למעלה