חברת בריטניה ישראל ומשווקי קרקעות במתחמי הקרקע ב"נוף הירקון"

חברת בריטניה ישראל ומשווקי קרקעות במתחמי הקרקע ב"נוף הירקון"

חברת בריטניה ישראל הופיעה בשנים האחרונות ומציגה אתרי בניה במקומות שונים המוצגים לכאורה כשלה, בפרסום של חברה זו היא מוצגת כך- בריטניה ישראל החברה המובילה בישראל לשיווק קרקעות מניבות להשקעה. בשבועות האחרונים היא מציגה שיווק של אדמה חקלאית במה שקרוי "פארק הירקון" בואכה הוד השרון וטוענת שאדמות אלה עומדות בפני הפשרה בעתיד ...האומנם. הנה תשריט ה"פיתוח" של תכנית הר/400 המתהווה - http://har400.co.il/ כפי שניתן לראות בתשריט בו בולט בעיקר הצבע הירוק המצביע על יעודו המרכזי של פארק הירקון כשמו : עיקרי תכנית הר 400: גן לאומי בשטח של כ – 800 דונם פארק עירוני בשטח של כ- 670 דונם שטח לפיתוח עירוני בשטח של כ – 670 דונם דרך הים בשטח של כ- 90 דונם סה"כ תחום התכנון כ- 2,230 דונם כלומר בעתיד הרחוק שלכשתכנית זו תקודם [ויש לאמר שבשלב זה היא אינה מקודמת ברמה המקומית] השטח מהמוקצה לפיתוח עירוני נמצא בצפונה של התכנית בצמוד לשכונת "רמת הדר" . כבר יותר מ-10 שנים מבטיחים כל מיני חברות שיווק קרקעות למינהם קרקע באיזור תוך הבטחות שבעתיד ההשקעה "תישא פרי" ומציגים את תכנית הר/400 , אלא שההצגה מתעלמת מכך שהאדמות המוקצות לפארק הירקון אינמם חלק מהתכנית ולכן רוכשי הקרקע לא יהיו זכאים בעתיד לאיחוד וחלוקה. בשנת 2019 הוצגה בולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) מסמך עקרונות בנוגע לתכנון מרחב צפון הירקון (ולא תכנית כפי שצוין בלא מעט פרסומים). מטרת המסמך, היא להוות בסיס תכנוני לתכנית תמ"א/1/48 (שבמקור חלה על מתחם נוף הירקון ומתחם שביל התפוזים. מסמך העקרונות החל על מספר רשויות, חילק את כלל השטח למספר מתחמים הכוללים בין היתר את מתחם נווה הדר או "נוף הירקון" (מתחם 2), מתחם הגן הלאומי (מתחם 6). אף על פי שמסמך העקרונות ציין היקפי יחידות אפשריים למתחמי הפיתוח, הוחלט בוועדה, שהיקפי הזכויות ומספר היחידות ימחקו מהמסמך התכנוני, ויקבעו בתכנית מפורטת שתוכן בעתיד. הליך תכנוני חשוב נוצר בעכבות אותו מסמך עקרונות תכנון, והוא הפיכתה של תכנית תמ"א/1/48 לתכנית מפורטת . המסמך אינו שופך אור על גבולות המתחם, ואינו מתייחס לנושאים "הבוערים", כגון הכללת שטחי הפארק במתחם, בועדה הארצית לתכנון ונקבעו עקרונות תכנון למרחב צפון הירקון, להלן מסמך עקרונות התכנון משנת 2016 [שעלי להדגיש אינו תכנית ואינו קובע גבולות לתכנית ומועד למימושם. http://karkarank.co.il/wp-content/uploads/2020/01/מסמך-עקרונות-כולל-צפון-הירקון.pdf התכנית אגב כוללת כהתניה את פינוי מתקן תע"ש הצמוד לתוכנית מזרח ואיזור המתחם מזוהם ויחייב טיהור בעתיד. מימוש התכנית מיועד למועד לא ידוע ובהערכה זהירה לעוד כ-20 שנה כלומר...עוד יעברו הרבה מים בירקון. תשריט מתחמי תכנון - http://karkarank.co.il/wp-content/uploads/2020/01/צפון-הירקון-מתחמים.pdf ולכן...מכל מה שכתבתי כאן אל תתפתו להבטחות ללא בסיס של משווקים למינהם, כדאי מלבדוק לעומק לפני שרוכשים קרקע חקלאית באיזור.
 
להזכירם - איך הסתיימה מכירת אדמות באזור משנת 2011.

לכתבה מגלובס - https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001175960 ציטוט מהמאמר : "ככל שיבינו יזמים כי עליהם להציג בפני הרוכשים מצגים ועובדות ולא תקוות וחלומות, וככל שיובהר לבעלי המקצוע דוגמת עורכי הדין כי עליהם לנקוט משנה זהירות ולא ליתן חותמת כשרות למעשים לא ראויים, אז אולי נזכה לחיות במדינה מתוקנת מעט יותר" - כך נפתחה תביעה בסך 7.3 מיליון שקל שהגישו היום 37 רוכשי קרקע חקלאית בהוד השרון נגד הגורמים ששיווקו ומכרו להם את הקרקע. זאת לאחר שגילו כי הקרקע בכלל מיועדת להיות גן לאומי, ועל כן סיכויי הפשרתה אפסיים. את התביעה הגישו התובעים נגד רילטי אקזקיוטיב ששיווקה את הקרקע, נגד קבוצת אייזנברג נדל"ן יזמית הפרויקט, שמעון אייזנברג בעל השליטה בחברות, משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר שייצג את הרוכשים ובעלי הקרקע המקוריים. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ארנון גרפי לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, דורשים התובעים לבטל עסקת מכירת קרקעות חקלאיות אשר לטענתם שווקו ובוצעו "תוך הטעיה חמורה, תרמית ומצגי-שווא כוזבים", לפיהם תוך פרק זמן קצר של עד 8 שנים תושבח הקרקע, ושוויה יזנק במאות אחוזים כתוצאה משינוי ייעוד הקרקע למגורים. ב-2010-2011 החלה אייזנברג לשווק את "פרויקט הוד השרון", במסגרתו הוצעה למכירה חטיבת קרקע פרטית בת 19 דונם, מתוכה הוצעו לתובעים יחידות קרקע חקלאית בנות 200 מ"ר כל אחת, במחיר של 200 אלף שקל ליחידה, תוך הבטחה להביא לשינוי ייעודה לקרקע לבנייה למגורים בעתיד הקרוב ובתקופה של עד 8 שנים. לחלק ניכר מהתובעים אף נאמר מפורשות כי היקף הזכויות שיקבלו בקרקע בייעוד מגורים יאפשר להם לקבל בעתיד דירת מגורים. מהתביעה עולה כי הפרשה החלה לאחר שבעלי הקרקע המקוריים התקשרו בהסכם אופציה עם חברת אייזנברג נדל"ן, המאפשר לחברה למכור את הקרקע לצדדים שלישיים תוך זמן מוגבל. "כדי לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח לה, מיהרה אייזנברג והעמידה מערך שיווק נמרץ ואגרסיבי, מתוחכם וחלקלק, כשכל האמצעים השיווקיים כשרים מבחינתה למימוש מטרתה זו", נכתב בתביעה.... ================================================== לאלה מותיקי הפורום שזוכרים, פעלתי רבות לפני למעלה מ-10 שנים להזהיר רוכשים מקניית קרקעות באיזור בכלל ובפרט, והנה בימים אלה קמו להם משווקים חדשים שמבטיחים אותם הבטחות שחוקות ורק הרוכשים התחלפו. מאמר שלי כאן בפורום משנת 2017 - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/579/181646694/כלכלה_וייעוץ_פיננסי/נדלן
 
חברת בריטניה ישראל - המשך.

בבדיקה מול רשם החברות בשם המפרסמים נמצאו תוצאות חיפוש - בשם חברה: בריטניה ישראל רשימת התאגידים שאותרו מספר תאגיד שם בעברית סוג חברה סטאטוס תאגיד מפרת חוק דוח שנתי 512957168 - בריטניה ישראל השקעות ש.ד. בע"מ, פעילה, מפרת חוק. 513604942- בריטניה ישראל אלעד (אחזקות) בע"מ, פעילה, מפרת חוק. 514083922- בריטניה ישראל תקשורת ומחקר בע"מ, פעילה, מפרת חוק. 515104982- ברקליס בריטניה ישראל ניהול והשקעות בע"מ, פעילה 2019 515500528- מור מרגלית בריטניה ישראל בע"מ, פעילה 2018 515904696- בריטניה ישראל א.ל.ל נדל"ן מסחרי בע"מ, פעילה 513014571- אר.אם. בריטניה ישראל 2000 בע"מ, מחוסלת מרצון 2006 אם כן, מי עומד מאחרי החברה [הנכונה] ומשווק קרקעות תוך שמירה על אלמוניותו, כך הם מפרסמים - החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי חברה הייטקיסטים עורכי דין ויזמים מתחום הנדלן. הם מתארים פרוייקטים "שלהם" ברחבי הארץ - https://www.britania-israel.com/ והנה תאור נוסף - חברת בריטניה ישראל עוסקת בתחום היזמות והשיווק של פרויקטים באזור המרכז, החברה שיווקה עשרות פרויקטים גם מגורים וגם משרדים ומסחר כלומר....משרד תיווך או חברת שיווק ולא חברת בנייה בעלת רישיון בנייה. וכמובן שיווק אדמות חקלאיות.
 
למעלה