האם "להזדרז" ולקנות במחיר למשתכן

mishmish133

New member
אני חושב שאת קצת נסחפת עם העניין הזה ואסביר גם למה

אופוריית הנדל"ן שהתפתחה כאן בשנים 2009 10 11 12 די התחילה להתפוגג בשנה שנתיים האחרונות. דירות כבר לא נחטפות כמו לחמניות בכל מחיר, שלטים מעלים אבק על מרפסות ואבק וירטואלי ביד 2 ומוכרים מתפשרים במאות אלפים על המחירים כדי לסגור. זה נקרא "שוק של קונים". אני במקרה עוקב כבר לא מעט זמן אחרי הנושא ובקשר רציף עם שני חברים שלי שעובדים כמתווכים במקומות שונים.
במקרה שלי מדובר בעיר פתח תקווה. לא ברור איך דירות ב1.7 ו1.8 מיליון מיועדות למחיר למשתכן כשמלכתחילה הרעיון הוא להנגיש את המחירים למי שמשכורתו לא הוכפלה או שולשה בעשור האחרון בהתאמה למחירי הדיור, כמוני. אם היזם קיבל כזו הנחה על הקרקע למה המחירים לא נמוכים משמעותית מנכסים דומים בסביבה? לפי איך שאת מתארת את זה הדירות בפרוייקט צריכות לנוע בסביבות ה 1.2-1.3-1.4 מ'.
הבנק עדיין מתייחס לשליש בלבד מההכנסה הכוללת ולמרות שאני חוסך כבר הרבה שנים והגעתי להון עצמי מכובד לכל הדעות החשבון לא מאפשר את העסקה, אלא אם אני לוחץ את עצמי עד הטיפה האחרונה ל30 שנה הקרובות, ואני עוד חי ברמה די חסכנית.
שוב, בדקתי מודעות אמיתיות ועסקאות אמיתיות באתר רשות המיסים והתקשרתי למוכרים ויש דירות עם מפרט זהה ברדיוס של עד קילומטר מהפרוייקט באותם מחירים בדיוק. אולי עוד מאה אלף ש"ח שללא ספק אפשר להתמקח ולהוריד בהתחשב בכמה זמן הדירות האלו מוצעות למכירה. לי אישית נמסר שהרבה זוכים (ב"פיס" שאת מתארת) ביטלו עקב חוסר יכולת לעמוד ברכישה וזה אומר לנו משהו...
אני לא יודע אם אני אמור להתאבד על זה ולחטוף בכל מחיר רק בגלל ש"זכיתי", אבל אשמח לשמוע דעות נוספות של מביני עניין כאן.
 
להביא לכאן פוליטיקה נמוכה...זה מבחיל.

האם מפלגת שלטון ככל שתהיה רוצה ברעת תושביה ? לאן הגעת בקונספירציה שלך ...
האם ראש הממשלה הנוכחי הוא סוציאליסט בתפיסת עולמו ?
הרי כולנו יודעים שבדמו ובתפיסת עולמו זורם ה"קפטליזם" או שוק חופשי בהגדרתו בתקופת שלטון נתניהו הופרטו לא מעט חברות כושלות שהפכו למעוז קפיטליסטי ולא נכנס לתמחור השערורייתי שלהם.

שלא תביני לא נכון, אני באופן אישי בעד משק חופשי מנותק מהתערבות ממשלתית במקרקעין פרטיים ונגד מיסים דרקוניים נגד בעלי דירות, במקביל אני בעד סיוע במתן זכויות במעבר לפריפריה, למדינה חייב להיות אינטרס מובהק שהאוכלוסיה האיכותית תתפזר בכל חלקי הארץ ולא רק בין "גדרה לחדרה".

האם תכנית תמ"א 38 על גילגוליה אינו כשלון זועק לשמיים ? שהרי התכנית אמורה למזער נזקי רעידת אדמה וקריסת בניינים מחד ומאידך לבנות מחדש איזורים חרבים וישנים שיקרסו ברעידת אדמה עתידית...אז מה קרה בפועל ?
בפריפריה אין פעילות של יזמי תמ"א 38 כי זה לא משתלם ליזם, ושם גם מפוזרות עשרות אלפי דירות שיקרסו על יושביהם ביום שבו תרעד הארץ, ומי אשם בכשלון...כמובן שממשלת ישראל לדורותיה בגלל עיוורון ואי ראייה נכונה לטווח הרחוק.

אז...בואי לא נרחיק לכת בקונספירציה למפלגה שזכתה בבחירות [כנראה] ושאולי תרכיב ממשלה בעתיד הקרוב , שטרם אמרה ולו גם מילה אחת על תוכניותיה לעתיד בתחום הבניה ופיזור האוכלוסיה ואיך יתנו יתרון לפריפריה.

==========================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 

mishmish133

New member
האם "להזדרז" ולקנות במחיר למשתכן

שלום
זכיתי במחיר למשתכן וכעת אני לפני פגישה לבחירת דירה ומסירת צ'ק על סך 2000 ש"ח שלא יוחזר במידה ולא אשלים את הרכישה. עברתי על מפרט הדירות שנותרו ומצאתי כמה שעונות לדרישותיי למרות שהמחיר נראה די גבוה. מבדיקה זריזה מצאתי שאין פער מחירים משמעותי בין עסקאות באזור לבין מחירי הדירות בפרוייקט בהתחשב במפרט ושטח הדירה ואף מצאתי דירה אחת זהה לחלוטין במחיר דומה במרחק של כ-400 מ' מהפרוייקט! עכשיו אני מתלבט אם למהר ולנצל את ה"הטבה" שכן עם מעט מאמץ ומיקוח אוכל לקבל תמורה זהה לכספי בשוק החופשי.
האם ניתן להתמקח עם הקבלן על המחיר בתוכנית או שהוא כפוף למחירים ע"י משרד השיכון? הלא מחירי הדירות במחיר למשתכן אמורים להיות זולים משמעותית (יש שאומרים 30 אחוז) ממחירי דירות באזור?
יש לציין שאם אני "מוותר" על זכייתי או לא בוחר דירה בתאריך שנקבע לי הזכות עוברת לבאים בתור ולא אוכל עוד לרכוש את הדירה!
 

ibnavi1976

New member
האם "להזדרז" ולקנות במחיר למשתכן

לא ברור מדוע הדור הצעיר שלנו סומך על הקומבינות של המדינה, בדעה האישית שלי תמיד טוב להיות מלווה באיש מקצוע בתחום, במיוחד כאשר מדובר בסכום כסף רציני ביותר עבור כל משפחה.
 
למעלה