האם אחד מהיורשים יכול

האם אחד מהיורשים יכול

האם יורש יכול למכור את חלקו מבלי שהיורש השני ידע ? מבלי לעשות פירוק שיתוף מכר את חלקו לא ידוע אם המכיר שרשום בחוזה זה המכיר או שקיבל בתמורה חלק נוסף שלא מצויין בחוזה,, והקונה פנה לאחר מכן ליורש השני ולוחץ לקנות במחיר של החלק היחסי שרשום בחוזה המכירה של היורש השני,,, מה ניתן לעשות האם אפשר לבטל מכירה?
 

aeonf

New member
אפשר ומותר

הקונה יכול ללחוץ על היורש השני עד מחר, הוא לא חייב למכור לו ובטח שלא במחיר היחסי, מה שכן הוא יכול לעשות זה פירוק שיתוף כפוי ככה שאולי עדיף לעשות דברים בהסכמה.
&nbsp
 
באו נעשה סדר בעניין מכירת נדל"נ ע"י אחד היורשים במושע.

ראשית צריך לבחון לגבי היורשים האם נרשמו כדין זכויותיהם בנכס הנדל"נ כל אחד עפ"י חלקו ב"מושע" ,אדם יכול למכור רק את זכותו הרשומה,אלא אם מדובר בנחלה חקלאית [ראה פירוט בהמשך] -

ו...כן, כל יורש יכול למכור את חלקו אלא אם קיימת הגבלה בצוואה לגבי מתן זכות קדימה לבני המשפחה היורשים לפני מכירתה לצד ג'.

חוק המקרקעין.
בעלות
סעיף 2. הבעלות במקרקעין היא הזכות להחזיק במקרקעין, להשתמש בהם ולעשות בהם כל דבר וכל עסקה בכפוף להגבלות לפי דין או לפי הסכם.

עסקה במקרקעין
סעיף 6. עסקה במקרקעין היא הקניה של בעלות או של זכות אחרת במקרקעין לפי רצון המקנה, למעט הורשה על פי צוואה.[הסייג נובע מכך שבמקרה של עסקה קודמת של המוריש לא תרשם ההקניה ללא רשות אלה הרשומים בהערת אזהרה]

בעלות משותפת במקרקעין
סעיף 27. מקרקעין שהם של כמה בעלים, בעלותו של כל אחד מהם לפי חלקו מתפשטת בכל אתר ואתר שבמקרקעין ואין לשום שותף חלק מסוים בהם.

זכות השותף לעשות בחלקו
סעיף 34. (א) כל שותף רשאי להעביר חלקו במקרקעין המשותפים, או לעשות בחלקו עסקה אחרת, בלי הסכמת יתר השותפים.
(ב) תניה בהסכם שיתוף השוללת או מגבילה זכות כאמור בסעיף קטן (א) אין כוחה יפה לתקופה העולה על חמש שנים.

זכות קדימה על פי הסכם
סעיף 99. (א) בעל מקרקעין, או בעל חלק בלתי מסויים במקרקעין משותפים, רשאי לרשום זכות קדימה לגבי המקרקעין, או לגבי חלקו בהם, לטובת אדם פלוני, ומשעשה כן, לא יהיה זכאי להעבירם לאחר, אלא אם הציע אותם תחילה לבעל זכות הקדימה.
(ב) על זכות הקדימה לפי סעיף זה, יחולו הוראות הסעיפים 105-102, בכפוף למוסכם בתנאי הזכות.

זכות קדימה בין יורשים
סעיף 100. (א) מקרקעין שהם משק חקלאי כמשמעותו בסעיף 114 לחוק הירושה, תשכ"ה-1965, והם עברו בירושה, בין על פי דין ובין על פי צוואה, ליורשים אחדים במשותף, לא יהיה יורש זכאי להעביר חלקו בהם לאחר אלא אם הציע אותו תחילה ליורש בעל זכות הקדימה.
(ב) בשנתיים הראשונות לאחר מתן צו הירושה או צו אישור הצוואה, יראו כל יורש כבעל זכות קדימה לגבי חלקו של יורש אחר; מכאן ואילך יראו כבעל זכות קדימה רק יורש שרשם תוך השנתיים הראשונות זכות קדימה לעצמו לגבי חלקו של יורש אחר.

לעניין התמורה :
המחיר שבו נמכרה העסקה הראשונה אינה מחייבת כל עסקת מכר עתידית אחרת במקרקעין, גם בדרישת צד מהצדדים לפירוק שיתוף בבית משפט, תתבצע כאפשרות התמחרות בין הצדדים או מכירתם לצד ג' ע"י כונס נכסים..

גובה עסקת המכר הראשונה אמורה להיות מדווחת לרשויות המיסים שיבחנו האם מדובר בשווי האמיתי של החלק הנמכר, גובה המחיר אינו מעניינך.

לבטל את המכירה ? באיזה זכות ?
האם יש נסיבות שמצדיקות זאת מבחינה חוקית ? [כעולה מהערותי הקודמות/ חוק המקרקעין]

===============================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
בהמשך האם יורש יכול

טוב אז יש חלוקה כל אחד יודע את חלקן, אך הקונה קנה כ- 5 חודשים קודם מבלי שאני יודעת דבר ורק לאחר שנרשמו הזכויות במינהל ובטאבו, רק אז פנה אליי הקונה ורצה מהר מהר שאמכור לו , כל ניסיון לבקש שאני צריכה לבדוק אם יש חובות ואם יש משהו שאני צריכה לדעת לפני שאמכור , לא הסכים להמתין, והתחיל לאיים בפירוק שיתוף ולחץ נורא, ואף מבין מילותיו גם איומים לא נעימים. הוא גם רוצה לשלם לפי הערך שהשותף היורש השני מכר לו, וזה בערך נמוך מאוד שאני בטוחה שהוא קיבל כסף שחור, לא הגיוני בית פרטי נכון דרוש שיפות בצפון הארץ עם שטח אדמה ב 500.000 שקל ולי מציע 75000 לי יש את החלק הקטן.מה עליי לעשות
 
סכסוך על מחצית הזכויות בבית צמוד קרקע.

ראשית צר לי לומר שקשה לי להבין [לפחות לי] אנסה להסביר מה הבנתי :
את ועוד אדם [אח ? דוד ? אחר ?] ירשתם כל אחד/ת מחצית מזכויות בית צמוד קרקע בצפון.
היורש השני הסתיר ממך שמכר [כנראה] את הקרקע עוד לפני שנרשמה על שמכם כל אחד ואחת על מחצית הזכות במושע.
מדובר על חכירה מרמ"י ולא בעלות.
הקונה פונה אלייך ומאיים עלייך שבמידה ולא תמכרי לו במחיר העסקה הראשונה [לטענתו] הוא יפנה לפירוק שיתוף.

הבעייה לתפיסתך :
את מבקשת לבדוק את חוקיות עסקת המכר בכלל ובפרט, לבדוק האם אפשר להחזיר מצב לקדמותו.
הזכויות של היורשים בבית הם מחצית ב"מושע" [כך שזכותך משתרעת על כל הבית והחצרים, לא ניתן לחצות את הזכויות בבית ובחצרים ולהגדיר ללא הסדר] צד כלשהוא אינו יכול לפעול חד צדדית ללא הסכמת הצד שכנגד בכתב. [הכל מוגדר היטב בחוק המקרקעין]
המחיר המדווח במכר או כל מחיר אחר ששולם אינו רלוונטי לגבייך.
האם בדקת באתר רשות המיסים על המחיר המדווח והאם היתה הסתייגות של רשות המיסים למחיר ?


מה עלייך לעשות ?
לא להתרגש מאיומיו ואני ממליץ לך מעתה והלאה להקליט את שיחותיו [לא יזיק]
ככלל אינך מחוייבת למכור בכלל, ובוודאי לא במחיר שהצד השני רוצה, את בעלת מחצית מזכויות הבית ואת רשאית לנהוג כרצונך.
האם יש ברצונך לדוגמה לרכוש את המחצית השניה ?
הליך פירוק שיתוף מתבצע בביהמ"ש ולא בהכרח ישרת את מטרתו של הקונה, בהליך שכזה גם את יכולה לרכוש את חלקו [ע"ב הצעתו], ובמצב עניינים מסויים הוא עלול להמכר בתמחור של כונס מטעם ביהמ"ש לצד ג' וזה לדעתי בניגוד לאינטרס של הרוכש.


שאלות :
מה קורא בשלב זה עם הבית ? האם הוא נטוש ? האם הרוכש פלש אליו ללא ידיעתך ? נוהג מנהג בעלים ?
האם שולמו חבויות של המורישים כלפי הרשויות השונות ?
האם שולמה חכירה והיוון על הבית ? עד מתי ההסכם ?
מה שטח הבית הבנוי, מה שטח החצר ? האם בדקת באם קיימים זכויות בניה נוספות ? [המשמעות שווי הבית ו...היטל השבחה לרשות] ומס שבח ?
האם אין לך עו"ד [רציני] שמייצג אותך בהליכי החלוקה ? והמיסוי ?
מדוע נוצר הנתק המוחלט בין היורשים עד כדי מכירה ללא כל דיווח ?
האם בצוואה של המוריש אין הגבלה במכירה או מתן זכות קדימה ?
מה מחיר בתים דומים באיזור ?
באיזה ישוב מצוי הבית ?
 
למעלה