רישום דירה על בן זוג אחד בלבד (כשנשואים)

double pass

New member
רישום דירה על בן זוג אחד בלבד (כשנשואים)

הי ותודה מראש!
שאלה: אם אבא שלי רוצה לקנות לי דירה ,ולרשום אותה על שמי בלבד, ואני כבר נשואה. נגיד שיום אחד יתעורר חוב כלשהו לבעלי. האם ניתן יהיה להטיל עיקול על הדירה או להיפרע ממנה בדרך כלשהי אם היא רשומה על שמי? או שכמו שזה נחשב של שנינו אם חלילה מתגרשים - אז גם כאן זה מחשב של שנינו, וכל גוף שלבעלי יווצר חוב כלפיו יוכל להטיל עיקול על הדירה? תודה!!!
 
מדובר על סוגיה משפטית מורכבת שזוטי הפרטים ישפיעו על התוצאה.

מדובר כאן על הגדרת השותפות הזוגית לאורך השנים ויצירת רכוש משותף תוך כדי החיים המשותפים, חשוב להבחין בין "מתנה" המוגדרת אמיתית מהאב לביתו, האם ניתנה כהלוואה/מתנה ללא תמורה .

האם חלק מסכום הרכישה יגיע מהחשבון המשותף ? אזי אין כל תוקף למתנה מבחינת הבעלות.

על מנת להגן על רישום הבעלות לצד אחד מפני עיקול עתידי , כנראה שהפתרון הנכון הוא שיש לחתום על הסכם ממון בין בני הזוג.

ניתן גם להבטיח את קיומו של תנאי מסוים בדרך משפטית של רישום הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין לטובת נותן המתנה הוא "המעביר" על מלוא זכויות הנעבר [הבת] בדירה, לפי העניין, אשר תמנע ממקבל המתנה [הבת] לבצע דיספוזיציה (פעולה משפטית) עתידית בדירה, ללא אישור מראש ובכתב מאת נותן המתנה, בהתאם להוראות ספציפיות, אשר קבעו הצדדים ביניהם במסגרת הסכם המתנה.

לחילופין...ניתן לקבוע מראש, כי מקבל המתנה לא יוכל להעביר בעתיד את הדירה, כולה ו/או חלקה, בין אם בתמורה ובין אם ללא תמורה, לבן זוג, כדי למנוע מצב בו, למשל, הורים מעניקים דירה במתנה לבנם/ביתם והם מעבירים את מחציתה לאשתו/לבעלה, זאת כדי להגן מפני מצב של גירושין/עיקולים חיצוניים של צדדי ג' נגד בן הזוג וכו', ולחילופין ניתן לקבוע מגבלת זמן לעניין זה (לדוגמה - המגבלה תוסר אוטומטית לאחר 20 שנות נישואין)
 
אם אתם מעוניינים בהפרדה רכושית

בנושא דירת המתנה מאביך הרי שדרך המלך היא לא רק לבצע את רישום הדירה על שמך בלבד אלא לערוך הסכם ממון.
 
למעלה