רובע הים חדרה

royalbean

New member
רובע הים חדרה

שלום וחג שמח :)
קיבלתי הצעה לרכישת אופציות בנאמנות בפרויקט. למישהו אולי ידע בנושא ויכול לעזור לי להבין אם לא מדובר בתרמית או עקיצה. כמו כן על איזה טווח זמן מדובר עד להקמת הדירות וסיום הפרויקט? גוש 1005 חלקה 12 אם אני לא טועה
תודה רבה לעונים :)
 
גוש 10005 חלקה 12 בהתייחס לתכנית "רובע הים" בחדרה.

כפי שתקרא במאמר שהכנתי וניתוחו בהמשך, העתיד לוט בערפל, מבחינת יעוד הזכויות בעתיד, הפקעה ומיסוי לסוגיו עוד לפניך.
רכישת "אופציה בנאמנות" מריחה ריח רע באפי כיוון שהמשווקים אינם בעלי הקרקע,[ואף אינם מוכרים לי] והפתעות מטבע העניין יכולות לצוץ בכל שלב ואתה עלול לצאת "קרח" מכל הכיוונים. [גם "קובי אורן" בזמנו מכר "אופציות בנאמנות", ואתה מוזמן לקרוא עליו]

מדינת ישראל – יחידת סמך משרד האוצר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז חיפה ועדת משנה לתכניות א' פרוטוקול ישיבה מס' 2016009 מתאריך 22 יוני 2016.

פרוטוקול זה אושר בתאריך 16 .08 .03.
גב' ליאת פלד – יו"ר ועדת משנה לתכניות א'
גב' איריס רביץ - מזכירת ועדת משנה לתכניות א'
פרוטוקול חתום מקורי נמצא במשרדי לשכת התכנון. מרחב תכנון מקומי חדרה

תוכנית - 0340539- 302 רובע הים - חדרה
יזם התכנית: עיריית חדרה.
עורך התכנית: טומס לייטרסדורף - ט.מ.לייטרסדורף אדריכלים ומתכננים.
שטח התכנית: 294 .2,657 דונם.
הקמת שכונת מגורים חדשה בכפיפה אחת עם פיתוח פארק נחל חדרה וחוף הים, שהוגדרו כמתחם 02 בתכנית המתאר מס' חד/2020 של חדרה.
מטרת התכנית: החלטות קודמות: -
מטרת הדיון: דיון בהנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה.
נכחו בדיון: א. בן דיין – עורך תכנית, ל. דורי – שלף – אדריכלית העיר חדרה.
רקע:
1 .מדובר בתכנית מפורטת הכוללת איחוד וחלוקה ללא הסכמה, שהיא ביוזמת עיריית חדרה, ונועדה להקמת רובע מגורים הכולל תיירות בצפון מערב חדרה: בין כביש מהיר מס' 2 ,נחל חדרה, רח' מנחם בגין, ושפת הים.
2 .השטח מיועד בתכנית המתאר החדשה של העיר חד/2020 למתחם פיתוח חדש מס' 2 - שכונת מגורים ותיירות.
3 .לפי המפורט בתקנון התכנית: התכנית כוללת 000 ,10 יח"ד (מתוכן כ- 2,000 יח"ד קטנות) בצפיפות ממוצעת של לדונם כ- 3 .16 יח"ד נטו. מוצע תעסוקה ומסחר המפוזר במוקדים ובחזיתות מסחריות לשרות תושבי השכונה ולשימושים כלל עירוניים, וכן מוצעים שטחי ציבור למיניהם. בנוסף, התכנית מסדירה את חוף הים וחופי רחצה, וכן לאורך החוף מוצעת שורת בתי מלון ל-1400 חדרי מלון, אשר מצידם המערבי תהיה חזית מסחרית לאורך טיילת חוף, ומצידם המזרחי,מעבר לקו ה-300 מ', המלונאות משולבת עם מגורים. בהתאם לקיבולת התנועה הצפויה למתחם, מוצעות 3 כניסות תחבורתיות: בדרום דרך מחלף אולגה-ציר מנחם בגין, במרכז מצפון לבית חולים 'הילל יפה' ובצפון סמוך לשכונת חפציבה. שתי הכניסות האחרונות הם במעבר מעל/מתחת כביש מס' 2 ומתחברות למערך העירונית שממזרח לכביש.
4 .השטח הינו בתחום הסביבה החופית, ובתמ"א 13 חופי הים התיכון הוא בתחום היעודים: שטח ישוב, חוף רחצה, שצ"פ ואזור תיירות ונופש, וכלול בתחום ה-100 .לפי ס' 12 בתמ"א 13 שינוי מס' 1 נדרש תסקיר השפעה על הסביבה, אלא אם הוועדה פוטרת.
5 .ביום 16 .5 .31 הוגשו הנחיות המשרד להגנת הסביבה לתסקיר. ההנחיות נשלחו לעורכי התכנית ולעיריית חדרה יוזמת התכנית.
6 .נציגת המשרד להגנת הסביבה הסבירה בדיון שהמשרד ביקש תסקיר ולא הסתפק בחוו"ד סביבתית, לאור הרגישות הסביבתית של אזור זה (חוף הים והסביבה הימית, רכסי הכורכר, הנחל), כמו כן יש בסביבה שימושים שעשויים להשפיע ולהוות מטרד סביבתי לתכנית, כגון תחנת הכוח, כביש מס' 2 ומנא"י, ויש לבחון את השפעתם על התכנית המוצעת.
עיקר הנושאים לבדיקה בתסקיר הם אזור החוף, כולל חופי הרחצה והסביבה הימית. כמו כן הסבה את תשומת הלב לבעיית אפר הפחם מתחנת הכוח שטרם נפתרה - נעשה מחקר שמצא שאפר הפחם מגיע עד לביה"ח 'הלל יפה' ונמצא אף בתחום הפארק המוצע בתכנית, ונדרש המשך המחקר שיבדוק עד כמה דרומה מגיע האפר, והאם מגיע לאזורי המגורים המוצעים בתכנית. את המחקר מבצעים איגוד ערים חדרה עם אוני' חיפה. הועדה הבהירה שלא מעכבים את התסקיר ומקווים שעד השלמת התסקיר תובהר התמונה וידעו את המצב לאשורו לאור המחקר האמור. ציינה כי בהנחיות שכחו להתייחס לנושא הרעש מתחנת הכוח ומתקן ההתפלה.
7 .נציגת החברה להגנת הטבע העירה גם היא בדיון את הערותיה.
8 .מטרת הדיון: אישור הנחיות לתסקיר השפעה על הסביבה לפי ס' 7.ד' בתקנות התכנון והבנייה (תסקירי השפעה על הסביבה), תשס"ג-2003.

החלטה:
הוועדה דנה בישיבה זו בהנחיות המשרד להגנת הסביבה להכנת תסקיר השפעה על הסביבה לפי תקנות התכנון והבנייה (תסקירי השפעה על הסביבה), תשס"ג-2003 ,ודנה גם בהערות חל"ט.
א. הוועדה מחליטה לאשר את הנחיות המשרד להגנת הסביבה מיום 16 .5. 31 להכנת תסקיר השפעה על הסביבה לפי ס' 7.ד בתיקונים והשלמות הבאות:
א.1 .התסקיר יתייחס גם לנושא הרעש מתחנת הכוח ומתקן ההתפלה.
א.2 .התסקיר יתייחס גם לדיונות.
א.3 .התסקיר יתייחס גם לצבי הים.
א.4 .לאור ריבוי כרישים בסביבה הימית באזור זה, התסקיר יתייחס גם לצמצום קונפליקטים עם כרישים לפי נסיון מהעולם.
א.5 .האקולוג ילווה ויהיה מעורב גם בגיבוש המסקנות וההמלצות (ולא רק באיסוף המידע הקיים).
ב. המשרד להגנת הסביבה ישלח הנחיות מעודכנות לאור החלטה זו.
ג. הוועדה מפנה את תשומת הלב לבקשת משרד הבטחון מיום 16 .6 .19 לתאום איתם את התכנית, ולבקשת משרד התחבורה שעלתה בדיון לתאם איתם את התכנית (חלופות הנגישות לתכנית, הבה"ת וכו').

הוראות התכנית - http://karkarank.co.il/wp-content/uploads/2016/02/רובע-הים-הוראות.pdf
תשריט מצב מוצע 2 - file:///D:/%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%AA/3000188897_1250_8_1_3_2.pdf
שטח חלקה 12 מוגדר "שטח פתוח" בתכנית ראו מתחם 933 בתכנית, והזכויות במצב יוצא יווסתו במתחם אחר שיעודיו טרם נקבעו [עפ"י טבלאות האיזון שיפורסמו בעתיד]
איזור התכנית ויעודה במצב מוצע - https://goo.gl/ohBacj
אין מועד לקידום התכנית הנמצאת במתחם מס' 2 , מתחם משנה 933 וכמובן טרם הוכנו טבלאות האיחוד והחלוקה, מימוש התכנית יתבצע בסביבות 2025 - 2030 - מותנה בפתרון האבק הפחמי של רידינג חדרה.
שווי הקרקע במצבה הנוכחי הוא כ- 500 עד 750 ש"ח למ"ר, יש לקחת בחשבון שמדובר על רכישה של שטח ברוטו לפני הפקעה של כ- 60 אחוז לצרכי ציבור וכך גם לזכויות העתידיות לאחר פרסום טבלאות האיחוד וחלוקה.
יש לקחת בחשבון היטלי השבחה מפוצלים, הראשון על הקרקע והשני על המבונה, היטלי פיתוח גבוהים ועוד הפתעות.

=======================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
למעלה