השפעת בית כנסת סמוך על מחיר נכס

שמיX

New member
השפעת בית כנסת סמוך על מחיר נכס

הי,

אני שוקל להשקיע בבית יחסית ישן שיושב על מגרש גדול (ביחס לשכונה) ואני בונה בעיקר על אפשרות סבירה לביצוע פרצלציה במגרש ובנית בית נוסף על המגרש (גודל המגרש מספיק לחלוקה לגם יותר משני מגרשים סטנדרטים בשכונה). אני לא נכנס לחישובים ולהערכות אבל על פניו זו עסקה טובה עם פוטנציאל השבחה משמעותי.
הדילמה שלי היא כזו:
במגרש הצמוד לבית ישנו בית כנסת פעיל ואני חושש שאולי יעשו לי בעיות בחלוקת המגרש ובניית בית נוסף במגרש המפוצל שיהיה קרוב לבית הכנסת. יתכן שהקונה הפוטנציאלי אולי יחשוש מבית צמוד לבית כנסת (אולי יעשו ל בעיות עם מנגל בחצר בשבת, בריכה בחצר וכו') ישנו גם חשש שאנשי הבית הכנסת אולי יתנגדו יותר לפרצליה שאני ארצה לעשות ולהיתי בנייה עתידיים. יגישו התנגדויות לבניה עתידית קרובה לבית הכנסת וכו'.
מדובר בשכונה עם פוטנציאל טוב: התושבים הוותיקים הם יותר מסורתיים ויש לא מעט בתי נסת בשכונה אך יש הרבה בניה חדשה של וילות חדשות במקום בתים ישנים שנהרסו - והאולוסיה הזו בעיקר חילונית.

לדעתם החשש לי במקום? יכולה להיות לכך השפעה על מחיר הנכס? יש לכם תובנות נוספות שרלונטיות לבית צמוד לבי תכנסת?

תודה!
 

zammy

New member
לפי התיאור שלך איש לא יכול להתנגד עקרונית

למה שתעשה חוקי במגרש שלך.
אם אתה חושש לירידת ערך- שאל שמאי.
אם זו שכונה מסורתית אז למה שאיש מסורתי שאולי ירצה לקנות לא ירצה לגור סמוך לבי"כ?
&nbsp
 

אספרסו2

New member
תקים

דיר חזירים ובריכה לגידול שרימפסים בחצר,כך במקום שתיכנע אתה לסחטנות שלהם תהיה אתה זה שקובע את התנאים.
 

שמיX

New member
אין סחטנות, יש חשש עסקי

אין שום סחטנות מצידם וגם לא הייתה שום אינטרקציה עד כה, וחלילה אם זה השתמע ככה. אני איש של שלום והכוונה שלי היא לא לריב או להוכיח למישהו משהו אלא לעשות עיסקה טובה. הבעתי סה"כ חשש האם זה יכול להרתיע רוכשים או שוכרים פוטנציאלים בעתיד כי אנשים באים למקום כדי לגור בו בכיף ולא במלחמות.
 

אספרסו2

New member
זה כמו עם חמאס

אתה יכול להיות שוחר שלום אבל הצד השני רואה בך מקור ממון לסחיטה עתידית.
 
למעלה