חוסר אכיפה ברשות

dragon201

New member
חוסר אכיפה ברשות

אני גר בבית דו משפחתי לא גדול. קניתי אותו לפני כמה שנים ובא לי להגדיל אותו קצת. ניגשתי למהנדס העיר ושאלתי על אופציות להגדלה. להפתעתי למרות הגודל של הבית (130 מחולק לשתי קומות על מגרש של 250) אין אפשרות לבנות מצדי הבית שם יש 3 מטר מהגדר או מאחורי הבית שם יש 5 מטר מהגדר.

רוב השכנים ברחוב מצפצפים על החוק ובנו פרגולות וחדרים בחצר האחורית שקיימות כבר שנים והרשות אינה אוכפת. זה לא הוגן כלפי אלה ששומרים על החוק. באופן אבסורדי אם אני מגיש תוכניות בנייה הם יכולים להתנגד לי למרות שהם בעצמם בנו באופן לא חוקי.

אותם שכנים גם ויתרו על החניות הפרטיות שבשטח שלהם כדי ליצור חצר גדולה יותר וחונים את רכביהם ברחוב. אין היום מספיק חנייה לאורחים ולא פעם קורה שהאורחים שלהם חוסמים אותי או חונים את האוטו מול הבית שלי (במקום שהאורחים שלי אמורים לחנות) למשך כל הסופ"ש.

באותה הזדמנות רמזתי לפקידה שאצלנו ברחוב יש הפקרות בכל נושא האכיפה, היא העבירה טיפ אנונימי לפקח שעד היום לא עשה עם זה כלום. האזרחים הטובים ממשיכים לחכות והעבריינים חוגגים
 

aeonf

New member
ברוך הבא לישראל.

לא ידעת איפה אתה חי עד היום?
גם אם היה רוצה לאשר לך בנייה זה לא בסמכותו, אתה בנוי כבר במסגרת קווי הבנייה המקסימליים כנראה.
תבדוק אופציה להוסיף קומה שלישית, בהרבה מקומות זה אפשרי עד 23 או 40 מ"ר.
 

dragon201

New member
זה לא ככה בכל רשות

יש מקומות שנותנים קנס על גגון, אצלנו מתעלמים מחדר של 50 מ"ר
 

zammy

New member
אתה עושה כאן סלט קטן

הרשות לא תפעל נגד עברייני בנייה אלא אם תתלונן. השאלה היא אם אתה רוצה להסתכסך עם השכנים שלך איתם אתה עומד לגור שנים. לא כדאי.
כנ"ל לגבי אכיפת חנייה אסורה.
תפריד בין מה שמותר לך לבנות כחוק לבין מה שאחרים עשו, אלו שני דברים שונים ואין קשר ביניהם.
לגבי זכויות בנייה- אל תקבל תשובה בעל פה . שלח מכתב לקבל מידע תכנוני תמורת תשלום אגרה כחוק.
אחר כך בקש מאיש מקצוע לבדוק מה האפשרויות, יש המון תרגילים וטריקים להוסיף בנייה , ורק אנשי מקצוע כאדריכלים העובדים בתחום יכולים למצוא דרכים.
 

dragon201

New member
התלוננתי אנונימית וזה לא עוזר

בין מה שמותר לי לבנות כחוק לבין מה שאחרים עשו אין קשר מבחינה חוקית. אבל כאדם שמצפה למינימום של הגינות מצד הרשות הייתי רוצה לראות את הפער מצטמצם, או כהקלה לי, או כאכיפה להם
 

arieciub

New member
לא סביר שמישהו עם בנייה לא חוקית יתלונן על מישהו אחר שבונה

באופן לא חוקי, כי אז הם יפילו את עצמם גם. אין התיישנות על עבירות בנייה.
 
מזכיר ישוב בשפלה שגרתי בו בצעירותי

ברשויות הקטנות רמת האכיפה שואפת לאפס. איש כישר בעיניו יעשה. באותו ישוב שבו גרתי אז, אנשים פיצלו בתיהם לדעת ואף הוסיפו צימרים בחצר והשכירו 3-4 יחידות כל אחד. לכל אותם דיירים היו כמובן מכוניות ובפועל היה יותר קשה למצוא חנייה מבמרכז תל אביב.

אינני איש בשורה. אם ידך אינה משגת לעבור לישוב מבוסס ומסודר יותר אז תצטרך להשלים עם המצב. לא תוכל לתקן את העולם.
 
למעלה