מי אחראי לתקן רטיבות מדירה למעלה?

dantapuz1

New member
מי אחראי לתקן רטיבות מדירה למעלה?

קיימת אצלי רטיבות בתקרה היכן שעובר צינור 4 צול, בחלק הנמצא בדיוק מתחת לחדר הרחצה של הדירה שמעלי. זו הדירה היחידה מעל דירתי וזה הצינור היחיד שעובר באיזור הרטיבות, כלומר אין סיכוי שמקור הרטיבות מגיע מצינור אחר. הצינור עובר בתוך הדירות ואינו חיצוני לבניין.

בעלת הדירה טוענת שאחריות התיקון והתשלום מוטלת על כלל הדירות בבניין. אני שוקל לפנות בתביעה למפקח על הבתים המשותפים כדי שיוציא צו עשה ויכריח אותה לתקן, ואח"כ שתתבע את מי שהיא רוצה.

דעות?
 

zammy

New member
צינור פרטי

בקש מחבר ועד שיבדוק גם הוא ויגיד לה כי הצינור לא של הוועד
בטוח צריך לפתוח את הרצפה
תגיד לה שאם לא תאפשר שיפתחו תתבע אותה על נזק לתקרה ועוד
תגיד לה שתפנה לעורך דין ותחייב אותה או תתבע
עד שתגיע למפקחת ותדון בתביעה התקרה תיפול.....
&nbsp
 
אחריות על נזילות מים משטח הרצפה בדירה מסוימת.

ראשית שאלה...מהיכן הקביעה שמדובר על צינור 4 צול , האם מדובר על צינור ניקוז מיים מחדר הרחצה לצינור הניקוז המרכזי בפיר ?

האם הבאת מומחה כלומר אינסלטור שרשם חוו"ד מומחה ?

ככלל :
כל בעייה של נזילה/דליפה מצינור פנימי בדירה ככל שיהיה ועד כניסתו לצינור הניקוז המרכזי בבניין הוא באחריותו של בעל הדירה שבגינה נגרמה הנזילה. [אלא עם יוכיח אחרת]

אתה מוכרח לערב את מזכיר הועד כדי לפשט את ענייני האחריות לנזקים שנגרמו לדירתך כתוצאה מהנזילה מהדירה שמעליך, וודא שיוצא מסמך בנדון מטעם הועד.

שלח מכתב התראה מעו"ד המסתמך על עובדות.
במידה ועדיין אין מענה וקבלת אחריות על הנזקים לדירתך ותיקון הצינור, אין מנוס מהגשת תביעה נגד הגורם הישיר לנזקים.

================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 

arieciub

New member
ממקרה פרטי שלי הרטיבות נבעה מצינור באמבטיה שלי

שהוביל לצינור לצינור ה-4 צול. הבעיה היתה אצלי למרות שהרטיבות בדירה למטה התרכזה מסביב לצינור ה-4 צול.
בגלל שיפועים המים מתרכזים באיזור הזה.
 

dantapuz1

New member
המשך

המקרה שלך מזכיר אחד לאחד את שלי.

תודה לכולם על ההתייחסות המפורטת.
מיד עם דרישתי הראשונה היא הפעילה את הביטוח שלה, אשר שלח במהלך השנה 3 שרברבים שביצעו איטום (לטענתה, לא ראיתי הוכחות בפועל) של כל מה שאפשר ללא שבירת מרצפות או פתיחת קירות. לאחר מכן צבעו אצלי אבל הרטיבות חזרה כל פעם.
השרברב השלישי והאחרון (כאמור מטעם הביטוח שלה) פסק שלדעתו המקצועית מדובר בצינור ביוב הראשי ולכן אין זה מאחריותו, ומכאן היא מבססת את טענתה. עדיין לא עירבתי את הביטוח שלי.
הרטיבות מתרכזת סביב צינור ה4 צול אך יש עוד שני מוקדים קטנים במרחק 20-30 ס"מ. איזורי הרטיבות בתקרתי יושבים בדיוק מתחת לאסלה ולאמבט אצלה.
האם מקור הנזילה בצינור עצמו או אולי ממים שנוזלים מהאמבט אצלה ומתפשטים, לא ידוע עדיין.

אילו גורמים יכולים לחתום לי על חוות דעת? האם שרברב מספיק? נשמע לי שטחי מדי שחוות דעת בעין בלתי מזוינת ובלי לפתוח תשתיות תספיק ע"מ לבסס קייס נגד הדירה או נגד הוועד. דעות?


מבחינת הועד- בבניין אין כרגע ועד מתפקד, כל הבניין מושכר מלבד דירה אחת. לכן, להמשך הטיפול כינסתי קודם כל אסיפת דיירים לשבוע הבא כדי למנות ועד אפילו אם הוא יבחר ברוב של קול אחד ובין שאר הנושאים הדורשים טיפול אעלה גם את הנושא הזה.
לפי הבנתי, חוק המקרקעין מכתיב שאמנם צריך נוכחות של 50% מבעלי הדירות לקבלת החלטות באסיפה, אך אם הם מסרבים להגיע לישיבה למרות מתן הודעה מוקדמת שנתלתה במקום ברור 4 ימים לפני כפי שדורש החוק, ניתן לקיימה בשעה אחרת באותו יום וכל מספר משתתפים יחשב חוקי לצורך קבלת החלטות-
המנין באסיפה
8. (א) רואים אסיפה כללית כחוקית אם הודעה על קיומה נמסרה כאמור בסעיף 7 והשתתפו בה בעליהן של מחצית הדירות לפחות, בעצמם או על ידי באי-כוח.
(ב) ההודעה על קיום האסיפה הכללית יכול שתקבע שאם לא יהיה נוכח מנין חוקי בשעה שנקבעה לפתיחת האסיפה, תתקיים האסיפה בשעה אחרת באותו יום, ומשנקבע כן, תהיה האסיפה שנתכנסה בשעה האחרת חוקית בכל מספר של משתתפים.

אדווח בהמשך כיצד העניין מתפתח
 

arieciub

New member
לא הצלחתי להמלט מהרמת מרצפות אצלי

שהראו שבצינור הצר יותר שמגיע ממכונת הכביסה יש חור קטן ובכל פעם שעושים כביסה למחרת הרטיבות גדלה.
לקח קצת זמן למצוא את הבעיה, כי הביטוח שלח חאפרים שנמנעו מפתיחת הריצוף ואמרו שזה מהצינור הראשי ואפילו איטום לא רצו לעשות..
לאחר שהבאתי באופן פרטי אינסטלטור טוב (אבל יקרן) שעבד לפי ההיגיון מצאנו את הבעייה אצלי שטופלה והכל בסדר.
לא צריך להרים את כל הריצוף אלא נקודתית באיזורים חשודים וככה למצוא את הבעיה.
אם הכתם אצלך שחור, זה כנראה מי ביוב מאסלה או אמבטיה. אם הכתם צהוב זה כנראה מים נקיים לפני אסלה או כיור, גם נקודה שיכולה לעזור למקד את הבעייה.
בהצלחה.
 

dantapuz1

New member
אכן כתם שחור משחור

שאבין, הביטוח שלך שלח שרברב לתקן נזילה, והשרברב החליט מבלי לבצע בדיקה יסודית שהנזילה מהצינור הראשי ולכן אין זו מאחריות הביטוח?
האם תבעת אח"כ את הביטוח?
 

arieciub

New member
ככה בדיוק,

הביטוח שלח שרברב שטען שהנזילה היא מהצינור הראשי, או מבעיית איטום במקלחת, אבל סירב להרים מרצפת בודדת באיזור המקלחת לצורך הוכחת הטענה, כי במקרה שמע ממני שעשיתי שיפוץ במקלחת שנה לפני וטען שזה בטוח מזה ושגם מקרה זה לא מכוסה ע"י הביטוח. לקח 80 ש"ח והלך.
מאחר והשכן מלמטה היה לחוץ ולא היה מוכן לחכות לשרברב נוסף שישלח ע"י הביטוח לתאריך אחר, נאלצתי להביא על חשבוני שרברב אחר מקצועי שאני מכיר אבל יקרן מאוד, והוא מצא שזה בכלל לא מהמקלחת עם השיפוץ אלא ממקום אחר שלא עבר שיפוץ, מצינור מכונת הכביסה שגם מתחבר ע"י צינור T גם לצינור הראשי. התלוננתי בחברת הביטוח אבל עדיין לא תבעתי, ואני בכלל לא יודע אם אקבל משהו מהם. יצא לי 2500 ש"ח. עבד כמעט יום שלם כי הרים מרצפת בודדת במספר מקומות, וגם בתקרה של הדירה מתחתי.
 
תפנה קודם לדירה שמעליך, סטטיסטית רוב הבעיות מהדירה שלמעלה

אם המקור איננו ברור מאד, אז יש חברות שמתמחות באיתור מקור נזילות. לא בטוח שהמקור הוא אותו צינור 4 צול אלא שפשוט שם האיטום כשל והמים עברו שם. אבל זה לא המקור. במידה ואכן מדובר על צינור משותף, אז האחריות על ועד הבית. במקרה והצינור דירתי, אז האחריות על אותה דירה. אם נדרשת בדיקת מומחה, הם יצטרכו לשאת גם בעלות הבדיקה. אם יש לבעל אותה דירה ביטוח מבנה, אז בד"כ כלול בזה ביטוח נזילות ונזקי מים ומומלץ להפעיל את הביטוח. אגב, הם חייבים לתקן גם כל נזק שקרה אצלך בדירה כמו קילופי צבע ועובש.
 
למעלה