מחיר למשתכן X דירה ביד2

000lilachi

New member
מחיר למשתכן X דירה ביד2

אפשר לקבל את חוות דעלכם?
אנחנו אחד הזוגות האלה שנמצאים על הגדר ומחכים לראות מה יצא מההגרלות של מחיר למשתכן. אנחנו עוד לא זכינו אבל """אומרים""" שכל האלה שסדרה א אמורים לזכות עד לסוף השנה הזאת.
אני בכלל לא בטוחה שמחיר למשתכן זה כזה שווה אך הייתי רוצה לדעת מה לדעתכם האם שווה לחכות עד סוף שנה בשביל אולי זכיה ואז בכלל לחכות עוד 5 שנים עד לאיכלוס או היה עדיף ללכת על דירה יותר צנועה ביד 2 ולבטל את הזכאות של המחיר למשתכן. (אנחנו מעוניינים בדירה שהיא באזור המרכז המורחב שכולל בער יעקב, יבנה וכו אבל לא צפון ולא דרום.)
 

ortes7474

New member
דבר אחד בטוח

אם אתם רוכשים במחיר למשתכן , אז שזה יהיה כמו שאתה אומר רק למגורים ובאיזור שאתם יכולים לגור בו. ( מבחינת תעסוקה, משפחה ) לא לקנות להשקעה בשכונות שבונים אלפי דירות. אחרי זה לא יהיה למי להשכיר. אם יש באפשרותכם לקנות יד 2 , זה מה שהייתי עושה. יש יותר מידי דברים לא ברורים על התוכנית הזאת. רמת בנייה , כמה זמן יקח, איסור על מכירה. גם להבנתי הקבלנים לא " מרוויחים " מספיק בפרוייקטים האלה. כך שלא אתפלא שיהיה פשיטות רגל של קבלנים. בקיצור הרבה מחשבה. אם יש אפשרות עדיף לקנות דירה עכשיו, ולא לחכות 5 שנים שלאף אחד אין מושג מה יצא מזה. בנוסף בגלל שהשוק עכשיו לא בשיאו מבחינות עסקאות. עכשיו זה זמן לעשות עיסקה טובה. הרבה אנשים מנסים למכור הרבה זמן ללא הצלחה. תמצאו מישהו שלחוץ למכירה.
 

000lilachi

New member
אז אתה אומר שהיית "מוותר" על הזכאות הזאת?

כי זאת השאלה שמשגעת אותנו... האם אנחנו מפסידים פה משהו טוב... כי אכם זה חתול בסק אבל ככה זה עם כמעט כל קניה בפרי סייל ובדרך כלל זה שווה...
 

ortes7474

New member
אני באופן אישי כן

אבל יש דעות פה שונות משלי וצריך לשמוע אותם.
 

000lilachi

New member
אני לא מחפשת להשקעה... זה למגורים בלבד!

מבחינתנו זה אומר (במידה ונזכה בבהגרלה) לחכות 5 שנים (ארוכות מאוד) אבל אז לקבל דירה חדשה (תעלה לנו בערך 1200K) או לקנות עכשיו יד 2 (עד 1500K) ולגור בבניין בן 40 סביר להניח בלי מעלית.
 

chen19771

New member
באזורים מסוימים כן.

&nbsp
נכון מאד. לרכוש עכשיו ולא להמתין למחיר למשתכן לצורך השקעה... יש פרויקטים מניבים במקומות עם ביקוש - למשל סביב מכללות ומוסדות אקדמיים. יש אזורים בפיתוח למשפחות צעירות.
שווה לעקוב אחרי פרי נדלן - יש להם כמה פרויקטים שנראים מבטיחים
 
תני לנו מספרים

מחיר דירה למשתכן ? מועד קבלת הדירה הצפוי? שטח דירה/מס' חדרים?
מחיר דירה יד2 ? מועד קבלת הדירה הצפוי? שטח דירה/מס' חדרים?
 
לא הייתי ממהר לוותר על הזכאות בשום אופן

גליוי נאות - אני יזם בעצמי ובונה במחיר למשתכן בקרית מוצקין ו ולכן מכיר קצת את הפרויקט וחושב לגמרי אחרת מהרוב המוחלט.

נכון מחיר למשתכן מגבילה בכמה דברים כמו איסור מכירה אי יכולת לשדרג וכדומה אך מי קונה היום נכס כדי למכור אותו תוך שנה? לרוב אלו משקיעים ולא כאלה שמחפשים את הפינה שלהם בדירה שלהם.

מצד שני אני יכול לומר לכם בוודאות, הליווי של המדינה בפרויקטים האלה הוא אדוק מאוד ואני לא רואה או מכיר קבלן שלא בונה או עומד בזמנים של הפרויקט.
אני כן שומע קבלנים ויזמנים שטוענים שהפרויקט פגע ברווחיות שלהם אבל חבר'ה... מה אנחנו ממנים את הקבלנים? שכל אחד יידע להתנהל ולהפיק את המקסימום ממה שיש..

לגבי טיב הבניה אל תאמין לשום סיפור.... הבניה ברמה טובה .. תאמין לי אין הבדל בכסף בעלויות הבניה יש הבדל ביחס לעבודה... מלט אותו מלט, חול אותו חול וברזל אותו ברזל, כח עבודה אותו כח עבודה אך מה שמשנה זה איך גורמים לפועלים לעבוד.. כמו בכל תחום תמיד יש מי שזורק יותר ופשוט צריך לדעת לטפל בנקודה הזו בזמן ולא להגיד "יהיה בסדר"

רמת הגימור תאמין לי שהיא לא יוקרתית אבל היא לא סלמס כמו שאומרים... דואגים שכל פרטי הגמר יהיו ברמה מספיק טובה ומכובדת. רמת מחיר למשתכן זה הרמה של הסטנדרט שהיה לפני התוכנית בכל פרויקט אחר אבל שם דאגו שהרוכשים יעשו שידרוגים כדי לקבל עוד קצת כסף והיום דירה ממוצעת משתדרגת במחיר של כ- 70 אלף ש"ח.

לגבי האיכלוס שוב זה תלוי בקבלן/יזם. אנחנו זכינו במוצקין בסוף 2015 ואני מקווה שנמסור את הדירות בסוף השנה הנוכחית... בסך הכל 3 שנים המתנה מתוכן שנה המתנה להיתר בניה. לדעתי סביר בהחלט.

ככה שיהיה לך קצת רקע, אנחנו זכינו בקרית מוצקין במחיר בין הנמוכים שיש באזור הנחה של 35% בערך ממחירי השוק ואנחנו מרוויחים תודה לאל והפרויקט צפוי להפיק לנו רווחים נחמדים מאוד... עבורנו זה נחמד מאוד אך עבור קבלן אחר זה לא שווה את המאמץ.... עכשיו תלוי איך מסתכלים על זה... אני לא אכנס למספרים אבל אסכם את זה כך שאני מאחל לכולם להרוויח בכל פרויקט שהם מוציאים לפועל...כי אני מכיר עשרות הייטקסטים שהמקצוע שלהם נשמע סקסי יותר מבניה אך מה לעשות ש 80% מהייטקסטים היזמים נכשלים בפרויקטים שלהם והם נמצאים בבעיות כלכליות ואז הם נאלצים לחזור לשוק העבודה כשכירים.... חסרים סיפורים? אז מה? אז קבלן אחד במקום שירוויח 15% אחוז על פרויקט שירוויח 11% אחוז על פרויקט לא רואה בזה בעייה במיוחד שעל הכסף שהוא מביא הוא עושה יותר מ - 11% רווח מאחר והבנק מביא לו מימון לא קטן.

בשורה תחתונה אני ממש לא ממליץ לך לוותר על הזכאות... מה שאתה צריך להבין טוב טוב זה לאיזה פרויקט אתה הולך לגשת ואם תזכה מה המחיר שאתה צפוי לשלם שם... הרי בסופו של דבר אתה צפוי לקבל הנחה על מחיר השוק... מה שאתה צריך להבין הוא מה שיעור ההנחה בפרויקט לעומת הסביבה של הנכס.

בקיצור מה שאני אומר זה שאתם גם צריכים להערך לכל מכרז שממניין אותכם על פי המיקום הגאוגרפי שלכם בהיבט הכלכלי שלו.

שיהיה המון בהצלחה
אילן אלואשוילי,
שמאי מקרקעין מוסמך
 

000lilachi

New member
תודה רבה!

אני מאוד מודה לך על התשובה המפורטת.
אנחנו כן מאוד רוצים להאמין ששווה לנו לחכות ושבסופו של דבר אם אכן נזכה זה יהיה שווה את ההמתנה של עד עכשיו + עוד כ5 שנים... זה נורא קשה "פסיכולוגית" לא להיות בטוחים ששווה לחכות ותור כדי לשלם שכירות ולראות את הכסף ממתין בבנק והמחירים שעדיין עולים...
אבל מקווים לטוב... והכי חשוב,, מקווים שכשנזכה,, ניפול על קבלן טוב ושהכל ייתקדם "טוב"... ושבסופו של דבר יצא לנו מהשק הזה חתול יפה ומטופח. תודה רבה!
 
בשמחה רבה

אם יש לכם עוד שאלות לגבי מחיר למשתכן או כל נושא בשמחה... אשתדל לעזור בשמחה
&nbsp
אילן אלואשוילי,
שמאי מקרקעין מוסמך
 
למעלה