ועדת החקירה לשינוי הגבולות ישובי גוש דן הופעלה שוב.

ועדת החקירה לשינוי הגבולות ישובי גוש דן הופעלה שוב.

בשנים האחרונות גדלו עיוותי ההכנסות/הוצאות של לא מעט רשויות עירוניות וכפריות כתוצאה מחלוקה לא מאוזנת של קרקעות המדינה, רובם שריד היסטורי של שלטון מפא"י וההפליה המובנית של קיבוצים ומושבים ביחס לישובים עירוניים מקבילים.

בעקבות פיתוח הולך וגדל של איזורי תעשיה עתירי הכנסות ומגורים באיזורים שהיו עד לאחרונה חקלאיים, הסתבר שריבוי קרקעות חקלאיות של המועצות האיזוריות הכפריות יוצא יתרון פיננסי עצום לאותם מועצות איזוריות ביחס לישובים עירוניים צמודי דופן, וכך ישובים עירוניים מוגבלי קרקעות מפסידים הכנסות מארנונה ואילו המועצות האיזוריות מכניסות רווחים לא שיויוניים ביחס לגודל האוכלוסיה.

לדוגמה : מתחם ה"אירפורט סיטי" ממזרח לשדה התעופה, המתחם התפתח ומביא להכנסות עצומות למועצה האיזורית חבל מודיעין שלה עוד איזור תעשיה מצליח ממזרח לשוהם , ראו לדוגמה את דו"ח משרד הכלכלה לשנת 2017 - http://economy.gov.il/Publications/PressReleases/Pages/2017-0045-170.aspx

מאידך, ערים גובלים כמו לוד, יהוד ועוד...סובלים מרעשים בלתי פוסקים של המראות ונחיתות מטוסים, הגבלות גובה בניינים בגללה קרבה לשדה התעופה שמתבטא בארנונה מופחתת, ולצידם מועצה איזורית [חבל מודעין] שהכנסותיה אינם פרופורציונליות, ולכן זה אך סביר שתהיה חלוקה חדשה בנדון.

ראו גם את האיום בשביתת עובדי רשות שדות התעופה בגין כוונת הממשלה לחייבם בתשלום ארנונה לרשויות שבהיקף [אור יהודה, יהוד/מונסון, לוד] ולדעתי מדובר על צדק היסטורי מאוחר.

קיימים עיוותים נוספים הנובעים מגבולות עירוניים שנקבעו בתקופת המנדט הבריטי ואינם תואמים גיאוגרפית את יכולת הפיתוח של ישוב גובל זה או אחר, לדוגמה הגבול העירוני בין רמת גן לקרית אונו ועוד...

אז...במאי 2017 מונתה ועדה לבחינת גבולות כדי לעשות צדק חדש ולחלק את משאבי המדינה בצורה צודקת יותר, מתחת לפני השטח אני בטוח שעל הועדה יופעלו לחצים עצומים ע"י לוביסטים ואחרים כדי להשאיר את המצב ללא שינוי שהרי בסך הכל מדובר כאן על כסף...והרבה.

מינוי הועדה - http://www.moin.gov.il/LOCALGOVERNM...ap/Documents/כתב מינוי ועדה גאוגרפית מרכז.pdf

יו"ר הועדה הוא : גבריאל מימון , רוא"ח ומשפטן ואיש מפלגת ש"ס,[איש אמונו של דרעי] שהיה בעברו מנכ"ל משרד הפנים ומכל משרד התעשיה והמסחר, ב-18 באוקטובר 2010 נעצר מימון בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במסגרת מכרז מינהל מקרקעי ישראל בו הוקצו חלקות עבור מפוני גוש קטיף ביד בנימין. מימון נחשד בשימוש באנשי קש באמצעותם רכש שתי חלקות במכרז, ובעקבות כך התפטר מתפקידו, באפריל 2014 נסגר התיק מחוסר אשמה.
ראו כתבה בעיתון הארץ בנדון - https://www.haaretz.co.il/news/law/1.1932506

חברי הועדה :
צביה אפרתי - מתכננת, ועובדת משרד השיכון בעברה,ופנסיונרית : - http://www.aepi.org.il/index2.php?id=20&member=8103

יהודה וולמן : יו"ר ועדה מקומית,הגליל העליון,חבר קיבוץ מרום גולן ובעברו ראש המועצה האיזורית גולן.

ד"ר גל טלית - מרצה בחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת ת"א, בביה"ס למדעי המדינה, במכון ללימודים עירוניים ואזוריים על תפקידה של הרשות המקומית בשיח הציבורי ועוד.

נשאת כיוף - סגן הממונה על מחוז תל-אביב, משרד הפנים

דוגמה לצורך במינוייה של הועדה :
משרד הפנים בוחן העברת אוניברסיטת בר-אילן לתחום גבעת שמואל [גלובס] - https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001192062


===========================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
למעלה