תגובת מנכ"ל קו מנחה לפנייתי/תלונתי מהבוקר.

תגובת מנכ"ל קו מנחה לפנייתי/תלונתי מהבוקר.

פחות משעה לאחר פנייתי במייל להנהלת חברת "קו מנחה" חזר אלי מנכ"ל החברה ומסר לי שזכויותיה של חברת קו מנחה באתר תפוז, נמכרה

במסגרת עבודתי, במהלך היום לא יכולתי לברר עוד פרטים, אך לאחר שחזרתי נכנסתי לדוחו"ת החברה בבורסה , להלן הממצאים :-
http://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1086001-1087000/P1086267-00.pdf
לשון ההודעה לבורסה :
ביום 12 במרס 2017 הודיעה החברה על מכירת כל זכויותיה של קו מנחה תפוז בע"מ באתר האינטרנט "תפוז" ואתר האינטרנט "Flix "הפועלים בשמות המתחם [Names Domain ]
flix.tapuz.co.il - ו www.tapuz.co.il
לרבות האתרים המותאמים הסלולאריים שלהם.
לפרטים ראה דוח מיידי שפרסמה החברה ביום 12 במרס 2017 [אסמכתא מס' -01-2017 , 023394 ]

שינויים בהיקף הפעילות בתחום וברווחיותו
החל משנת 2012 השתנה תמהיל הפרסום באינטרנט לטובת פרסום מכירתי (פרסום במנועי חיפוש, פרפורמנס וכו') על חשבון פרסום מותגי (דיספליי - באנרים). מגמה זו המשיכה והתחזקה עם השנים. בעקבות השפעות אלה פחתו הכנסות ורווחיות הקבוצה מהתחום.

....התמורה בגין מוצרי הפרסום המוצעים ללקוחות החברה נקבעת, בין היתר, על פי מחיר קבוע למוצרי הפרסום המופיעים באתר לפרק זמן מסוים, מחיר מוגדר למספר חשיפות של גולשי האתר למוצרי הפרסום וכן לפי צפי לחשיפות של הגולשים למוצרי הפרסום או מספר הקלקות על פרסום מסוים. המעקב אחר מספר החשיפות של הגולשים למוצרי הפרסום באתרים ªעשה הן באמצעות מערכת ממחושבת המופעלת על ידי החברה והן באמצעות קוד המושתל במוצרי הפרסום על ידי הלקוחות עצמם. בגין מוצרי הפרסום לעסקים הקטנים התמורה היא בדרך כלל שנתית ותלויה בחבילה שבחר הלקוח.
......
צירופי עסקים:
1 (ביום 29 באוגוסט 2013 התקשרה חברה בת של החברה - קו מנחה מדיה בע"מ ) עבור חברה בהקמה בבעלותה המלאה) עם תפוז אנשים בע"מ (להלן: "תפוז אנשים") על הסכם לרכישת הפעילות הקיימת של תפוז אנשים בתחום האינטרנט, לרבות אתרי האינטרנט "תפוז" ו-"Flix) "להלן: "פעילות האינטרנט") וכן % 1.50 ממניות הדף הראשון. העסקה הושלמה ביום 24 באוקטובר 2013 ,לאחר שהתקבל אישור הממונה להגבלים עסקיים לביצוע העיסקה. בתמורה לפעילות הנרכשת, שילמה החברה לתפוז אנשים סך של כ- 405 ,3 אלפי ש"ח, וכן סך של כ- 679 אלפי ש"ח השווה לחלק היחסי של המוכרת (% 1.50 (בסכום ההון החוזר של הדף הראשון על פי דוחותיה הכספיים הסקורים ליום 30 בספטמבר 2013 . באשר לסכומים שנזקפו בגין העסקה לסעיפים השונים בדוחות - ראה נספחים ב' ו-ג' לדוחות על תזרימי המזומנים. לפרטים בדבר ירידת ערך המוניטין שנבע מהעסקה הנ"ל - ראה ביאור 11ד'.
לפרטים בדבר מכירת פעילות האינטרנט ראו ביאור 25

ביאור 25 -
אירועים לאחר תאריך המאזן:
א. ביום 12 במרס 2017 הודיעה החברה על מכירת כל זכויותיה של קו מנחה תפוז בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של החברה, באתר האינטרנט "תפוז" ואתר האינטרנט "Flix ,"לרבות האתרים הסלולאריים המותאמים שלהם (להלן: "אתרי האינטרנט"), וכל הנכסים והזכויות שלה באתרי האינטרנט או בקשר ישיר עמם, וזאת בתמורה לסך כולל של 500 ,1 אלפי ש"ח בתוספת מע"מ כדין (להלן: "ההסכם").

בנוסף, צפויה החברה לקבל תשלומים נוספים בתמורה למתן שירותי ניהול ומכירות בהתאם להסכם (כמפורט ביאור 22 ). כתוצאה מהמכירה צפויה החברה לרשום רווח הון בסך של כ- 600 עד 850 אלפי ש"ח בדוח רווח והפסד לשנת 2017 . לפרטים בדבר רכישת אתרי האינטרנט ראה ביאור 5ג'1 . לפרטים בדבר ירידת ערך המוניטין מרכישת פעילות האינטרנט שנרשמה בדוח על הרווח הכולל לשנת 2015 ראו ביאור 11ד'.

מתוך דו"ח רבעון 2 לשנת 2017 לבורסה : http://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1118001-1119000/P1118980-00.pdf
...הרווח מפעולות של מגזר המדיה והתוכן בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ- 920 ,1 אלפי ש"ח לעומת רווח מפעולות של כ- 512 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח מגזר זה נובע בעיקר עקב מכירת פעילות תפוז. לפרטים ראו ביאור 7 לדוחות הכספיים ליום 2017/ 6/ 30 .
 
מי הם בעלי אתר תפוז ? בקרוב נגלה


מרבעון 2 של קו מנחה עולה שאתר תפוז לא נשא רווחים של ממש, רק מכירתו יצרה גידול ברווח ממגזר המדיה והתוכן [כהגדרתו בדו"ח]

מעניין מדוע הרוכשים [קבוצת אנשים מהענף] מסתירה את רכישתה ?
מה יש להם להסתיר ?
 
האתר היה מוצלח מאוד

ניהול לא נכון ריבוי תקלות מסמס אותו.
והפרסום התזזי מעצבן וגורם לבריחה.
בקצב הזה יתפוגג. חבל.
 
לאתי - התנהלות "הנהלת הפורומים" - התייחסות.

אני כמובן לא ה"סניגור" של "הנהלת הפורומים" ובוודאי אין כל חיבה ביני לבין הגוף האנונימי הפועל ברקע ומחליט החלטות חד צדדיות מעל ראשי הכותבים שאחראים בפועל לרייטינג של הפורום.

מאידך...ברור לי שהפעלת אתר שכזה מביאה בעיקבותיה הוצאות לא מעטות, יש פיקוח פיננסי של בעלי האתר בכלל ועל הפורום הנוכחי בפרט.

מתוך הדו"ח של המוכרים [חברת קו מנחה] ברור לי שמדובר על אתר מפסיד לכאורה. [האתר נמכר במחצית ממחירו/שוויו לפני 4 שנים]

ולכן גם ברורה לי הנטיה להפוך את האתר בכלל והפורום בפרט למכשיר המייצר הכנסות ע"י פרסום אגריסיבי "מכל כיוון" , כולל חלונות קופצים, הגורם להטרדה של כולנו, ומאידך ביטלו את החותמת האישית שהיתה בעבר לכל כותב [בתחתית כל מאמר שהיה בעבר]

הקטנת רוחב הדף לכתיבה שאינו טועם את רוחב הדף שלאחר הפרסום יוצר בעייה ויזואלית לכותב [לעיתים משפיע על התצורה הסופית בתוכן] היא יותר בעייתית.

אני יודע שבשנים האחרונות אכן ירד היקף הכותבים באופן משמעותי וכנראה שנוצרה לבעלי הפורום בעייה בעקבות זאת ולכן הוא נמכר לאחר 3,5 שנים ע"י "קו מנחה" לגוף חדש ואנונימי שיתכן ששוקל לבצע "ברגעים אלה" שינויים נוספים באתר ובפורומים וזו זכותם כבעלים.

בל נשכח שבעלי אתר תפוז מתפרנסים מ"הקלקות" וכניסות שמביאות מפרסמים ו...כסף או לחילופין מרחיקות אותם.

הבעייה שלי ככותב ותיק שמביא לא מעט רייטניג לפורום זה היא שהנהלת הפורומים הנוכחית נוהגת עפ"י מתכונת של תקשורת חד צדדית [מעל ראשי הכותבים הקבועים] וכך גם בהתנהגותם כלפי "מנהלי הפורום" הפועלים בהתנדבות , יחס כזה לאורך זמן מביא להרחקת מנהלים מצויינים [כמו "חייט" כדוגמה] וכותבים מקצועיים מהפלטפורמה הנוכחית ובעקבות זאת יביאו אף לנזקים פיננסיים שאנחנו חווים כנראה בימים אלה.
 
אני פרשתי מניהול מפורום שהקמתי עם עוד 4 ב1997

זכויות בעלי מגבלה.
הפורום היה שטקק. ניסו להכניס פוליטיקה לפורום זכויות ו-4 מנהלים סרבנו. אמרנו או שתנתן במה לכל המפלגות או לאף אחת. לא הסכימו. אנחנו חשבנו שזכויות בעלי מגבלה אינן פולייקה ועזבנו ברגע.
היום נמצא על מערכת וורדפרס בלי טובות. יש פרסום זניח. של האתר עצמו. בקצב זה לדעתי תפוז לצערי יעלם.
מקווה שיש לך גיבוי.
על מערכת וורדפרס ניתן לשים פורום שאישית לא הכנסתי כי לבד זה קשה. ויש הרבה כניסות.
חשובה העברת המידע . מי שרוצה יכול לשאול ומקבל תשובות.
חומר למחשבה.
נ.ב שמעת משהוא לגבי אוצר מפעלי ים?
סוף שבוע חמים.
 
למעלה