תשלום דמי תיווך כשיש תנאי מתלה

dandanon3

New member
תשלום דמי תיווך כשיש תנאי מתלה

שלום,
אנחנו עומדים בפני רכישת דירה מכונס נכסים. הדירה הוצגה באמצעות מתווך, חתמנו על טופס תיווך ורק אח"כ הוא סיפר שמדובר בעסקת כונס. בהסכם ישנם 2 תנאים מתלים, אחד מהם אישור העסקה ע"י ביהמ"ש. השני מדבר על תיקון רישום בטאבו שאמור להתבצע ע"י העו"ד של המוכר. כלומר, באי התקיימות שני התנאים, העסקה עלולה להתבטל. המתווך מצפה לקבל את דמי התיווך בעת החתימה ומפנה אותנו לטופס התיווך שבו מצוין שהם ישולמו גם אם ישנו תנאי מתלה. יש לי רצון רב שהעסקה תצא לפועל, אך אין לי שום עניין לאבד עשרות אלפי שקלים באם ההסכם יתבטל בגלל דברים שאינם תלויים בי. מה עושים במצב כזה? תודה
 
מומלץ לנהל מו"מ עם המתווך

גם לו יש עניין שההסכם ייחתם.
אל תשחקו במשחק סכום אפס.
אפשר לקבוע כל מיני מנגנונים: 10% בחתימה, 90% עם כניסת ההסכם לתוקף/ חצי בחתימה, חצי עם כניסת ההסכם לתוקף/ שליש תשלום בחתימה, שליש שני עם אישור בית המשפט והיתרה עם הכנס ההסכם לתוקף (התיקון בטאבו).
 

dandanon3

New member
זו בדיוק סיבת השאלה

אני מכבד את ההסכם עם המתווך ולא רוצה לפגוע בפרנסה של אף אחד, מצד שני היה הגון אם היה מספר מראש שמדובר בעסקת כונס כי אז הייתי בודק במה העניין כרוך ואולי מתקן את ההסכם.
ונניח וסיכמתי איתו על אחת מהאפשרויות שהצעת והעסקה בסוף לא תצא לפועל, מה קורה עם החלק ששילמתי לו? הרי שני התנאים אינם תלויים בי בשום צורה, יש בעיית רישום שהצד השני צריך לתקן וכמובן אישור ביהמש לעסקה (כדברי המתווך זהו עניין פעוט וביהמש הוא "חותמת גומי" במקרים כאלה").
 
מנקודת מבטי שניכם טועים קצת ושניכם צודקים קצת

ולשניכם כדאי ליצור מפגש אינטרסים.
אם אינכם מצליחים לעשות זאת לבד אולי כדאי לפנות לגישור.
 

gili667

Member
חוזה מותלה עדין אינו עסקא מחיבת וע"כ אינך חיבת בשכ"ט מתווך

כל עוד לא התקימו התנאים המתלים
&nbsp
כמדומני שיש פסקי דין בנידון
&nbsp
 
למעלה