האם קבוצת הרכישה במתחם שרונה תעמוד בתנאי הסכם המכר ?

האם קבוצת הרכישה במתחם שרונה תעמוד בתנאי הסכם המכר ?

רקע :
לפני שנה וחצי, זכתה קבוצת רכישה שארגנה חברת "מנהל מגורים" של מוטי פלד במכרז לקרקע של רשות השידור בשרונה תמורת 1.06 מיליארד שקל.[המחיר אינו כולל מע"מ]

בימים שלאחר הזכייה, טענו רבים בתחום שאין היתכנות כלכלית במחיר זכיה כה גבוה, כאשר עפ"י התב"ע יש בפרויקט 350 דירות ושטחי מסחר - רכיב הקרקע לפני ביצוע, כלל העלויות לקראת הבניה, והבנייה, אינם כלכליים.

לאחר עיכובים בפינוי רשות השידור, ב-17 בספטמבר, התבקשו חברי הקבוצה לשלם את עלות הקרקע בתוך 30 ימים. במידה ולא יצליחו לעמוד בכך – תחולט הערבות לרמ"י שיכולה להגיע עד 15% משווי הקרקע ומוערכת ב-120 מיליון שקל. מקורבים לקבוצה טוענים כי במידה והקבוצה תכשל בגיוס הכסף מדובר בהפסד כולל של כ - 200 מיליון שקל לכלל חברי קבוצת הרכישה .

חלק מחברי הקבוצה טוענים שההוצאות הכוללות בפרויקט עפ"י המחירים בימים אלה עומדות על "כ - 2.3 מיליארד שקל" ומעמידים בספק את האפשרות להכנסת גוף פיננסי תחתם שיקח על עצמו את כל התחייבויות הקבוצה

למאמר בעיתון דה מרקר מהיום :
האם קבוצת הרכישה בשרונה מתקדמת לקראת גיוס הכסף ?
תקבל 51 מיליון שקל בעבור חניון ציבורי [רק לאחר מימוש העסקה עם רמ"י]
הזכויות בחניון, שצפוי לכלול 260 חניות ולא ישמש את דיירי הפרויקט, יימכרו לאפריקה ישראל ומליסרון
■ הקבוצה אמורה להעביר לרמ"י עד סוף החודש את מלוא הסכום שהציעה בגין הקרקע: 1.06 מיליארד שקל ועוד מע"מ.

גילי מלניצקי - 10.10.2017 [ דה מרקר]

מארגן קבוצת הרכישה יונייטד שרונה, ובעליה מוטי פלד, הגיעו להסכמות עם החברות אפריקה ישראל ומליסרון לגבי הפעלת חניון ציבורי בפרויקט, שצפוי לכלול כ-260 חניות. הזכויות להפעלת החניון יימכרו תמורת 51 מיליון שקל. הכסף שיתקבל מהעסקה אמור לשמש את צורכי הקבוצה ולסייע בהבטחת המשאבים הנדרשים למימוש הקרקע.

מגרש החנייה לא נועד לדיירי הפרויקט, אלא לאוכלוסיה הפוקדת את מתחם שרונה כמו גם לבאי המשרדים ואזורי המסחר. לדברי חברת מינהל מגורים, החוזה לרכישת הקרקע להקמת והפעלת החניון כבר מוכן, בכפוף לתוכנית המקורית לגבי הקרקע הנדונה - אך רק כאשר הקרקע תמומש על ידי הקבוצה מול רמ"י, תוכל העסקה להתקדם.

קבוצת הרכישה אמורה להעביר עד סוף החודש לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את מלוא הסכום שהציעה בגין הקרקע: 1.06 מיליארד שקל, ללא מע"מ. בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים עם יזמי נדל"ן במטרה למצוא מחליף לפלד. זאת, לאחר שזה האחרון ביקש מהקבוצה לקחת הלוואת מימון נוספת, ולאחר שנציגות הקבוצה הודיעה כי פלד לא עמד ביעדי המכירה הנדרשים - ולא יצליח לגייס את הסכום שנדרש למימוש הקרקע.

קבוצת הרכישה צפויה להתכנס בתחילת השבוע הבא ולבחור בחלופה המועדפת עליהם: כזו שתאפשר את מימוש הקרקע עם היזם הנוכחי, או בחירה ביזם חיצוני חדש שיחליף את פלד ויוביל את הניהול ההנדסי והפיננסי של הקבוצה.
זאת, לאחר שאתמול הודיעה קבוצת ב.ס.ר כי היא מציעה את עצמה כמועמדת, וצפויות להגיע הצעות נוספות מקבוצת אביב ומקבוצת חג'ג'. בנוסף, ישנה אפשרות שחברי הקבוצה יחליטו לפרקה ואז רמ"י תידרש להחליט כיצד לנהוג בקרקע והאם לצאת למכרז חדש.



 
זו הדוגמה הקלאסית איך נכנסים להשקעה כקבוצה ו...מפסידים.

במידה והקבוצה לא תוכל ליישם את כל פרטי החוזה עם רמ"י , כמעט כל הכספים שהושקעו לבינתיים במיזם, ילכו לתשלום החוב לרמ"י.

הנה לנו קבוצת רכישה שחלק מחבריה עלול למצוא את עצמו בהליכי כינוס נכסים במידה והקבוצה לא תמציא לרמ"י - 1,060,000,000 ש"ח [מילארד ו-60 אלף ש"ח] לא כולל מע"מ.
 

aeonf

New member
שכחת כמה דברים

1. מס רכישה: עוד 200M ש"ח, בלי תשלום לרשויות המס הנכס לא יכול לעבור לרשותם בטאבו + עיקולים אישיים לחברים בקבוצה.
2. ריביות נשך לילין לפידות, זה לבד עוד כמה עשרות מילוני שקלים כל שנה.
3. כמו שכתבת התשלום לא כולל מע"מ, כיוון שהרוכשים הם אנשים פרטיים שלא מזדכים על המע"מ זה עוד 180M ש"ח.
 

aeonf

New member
וגם אני שכחתי משהו

4. תשלומי היטלי השבחה בשווי כמה עשרות מיליוני ש"ח כנראה.
 

דיסלקתי

New member
אני לא מבין למה ‏הקבוצה הזאת דווקא נכשלה ?

‏הרי מכרו שם דירות במחירים טובים . למה לא הצלחו למכור את כול הפרויקט ? דירה באזור שנמכרת ב 4.5 מילון שח מכרו שם ב 3 מילון . מה קרה פה ? אולי בועת הנדלן ‏התפוצצה כבר ולא אומרים כלום בטלוויזיה בעיתונות בתקשורת ?
 

aeonf

New member
אתה לא מבין, כמו בכל קבוצות הרכישה

לא מכרו דירות, מכרו לוקשים.
למחיר שמציינים אין משמעות כלשהי אם אין יכולת להבטיח שזה יהיה המחיר ובקבוצה הזו כמו בכל הקבוצות המחיר אותו ישלמו הקונים הוא גבוה הרבה יותר, במקרה הזה מדברים על הפרש של יותר מ50%.
 

דיסלקתי

New member
עכשיו מבין הכול �� תודה

לא. מכרו שם דירות מכרו לוקשים ... בכול קבוצות הרכישה של השנים האחרונות ‏שהגיעו לקו הגמר והאנשים באמת ‏קיבלו את הדירות נמכרו דירות ולא לוקשים? ‏ובכל זאת היו עדיין הרבה סתומים שקנו את הלוקשים האלה. לא ‏מצאו כנראה מספיק סתומים למגדל שלם. אולי ‏הפרויקט הזה אחר את זמנו ... לפני שנתיים הכול היה עף מהר ‏זה ‏מקום הכי טוב שיכול להיות .
 
לא להכליל, לא כל קבוצות הרכישה

יש אנשים שעשו עסקאות טובות בקבוצות רכישה שחלקן רציניות מאד ועתירות ניסיון. אני לא חושב שבימינו מישהו שמשקיע בקבוצת רכישה אינו מודע מראש לכך שהמחיר ההתחלתי הוא אומדן בלבד. וגם אם נניח נחת אתמול ממאדים ואינו מודע, הוא עדיין אמור להבין את זה מהחוזה שהוא אמור לחתום עליו.
 
לאחרונה שמעתי על קבוצת רכישה עם "התחייבות למחיר סופי"

כמובן שלהתחייבות זו אין משמעות בפועל.
ולא, לא כל אדם מבין זאת ולא כל אדם מבין את החוזה אותו הוא קורא
או בכלל קורא אותו.
בגלל זה על קופסת סיגריות יש אזהרה שהן מזיקות לבריאות
ולאחרונה על פרסומות להלוואות גם החלו לשים אזהרה שהן עלולות
להרוס את חייך.
&nbsp
 
ככל שהדירה יקרה יותר כך היא מושכת אנשים חזקים יותר

ומה לעשות לאנשים חזקים יש יותר מודעות ויותר יכולת לקחת בעלי מקצוע.
לכן כפי שנאמר לפניי אנשים כאלו יודעים שאין משמעות למחיר רכישה של 3M שקלים
ולא מספיק מהם הסכימו לקחת סיכונים עם קבוצת הרכישה הזו.
לאלו שכן נכנסו עכשיו עלול להיות שיעור כואב.
&nbsp
 
למעלה