להראות דירה ללקוח

להראות דירה ללקוח

איפה נהוג לההחתים את הלקוח לפני שאני מראה לו את הדירה אם אין לי משרד?

בדירה עצמה האם אני צריכה להסביר לו על הדירה או שבעל הדירה?

אחרי שהלקוח ראה את הדירה מה עושים איך העניין מתגלגל?
 
למלכה - אישי.

אינך בשלה/מוכנה לעבודת התיווך, בוודאי אינך יכולה לעבוד לבד ללא כל הכנה מתאימה, ולהתייעץ כאן באנשים אנונימיים שאינם בהכרח רוצים את טובתך.

המעשה שלך משול לחייל שיוצא למלחמה לפני שהיה בטירונות ושואל את מפקדו מה עושים עם הרובה.

אני ממליץ לך "לעצור בצד" ולהפסיק עם חוסר השיטה והכאוס שאת יוצרת ביחסים הרגישים במילא בין מתווכים ללקוחותיהם.
את חייבת להכנס למשרד תיווך [שאינו קשור ברשת כל שהיא] ולעבוד שם מס' חודשים עם ניירות שלהם, עד שתלמדי ותחליטי באיזה צורה את רוצה לעבוד.

תעבירי לי במסר אישי באיזה איזור את רוצה לעבוד ואדבר עם חברים כדי שיעסיקו אותך במשרדי תיווך ראויים ומקצועיים.

באם תרצי...אולי בשבוע הבא נוכל להפגש ואסביר לך את רזי המקצוע במידת האפשר.

אני מעוניין בהצלחתיך אבל בהתנהלות הקיימת את עובדת על "זמן שאול".
 

otherwise

New member


 
התייחסות ישירה לשאלותייך.

החתמת הלקוח :
את קובעת עם הלקוח/ות לדוגמה בבית קפה , ושם תוך ישיבה בבית הקפה את מחתימה אותו/ם על טופס הזמנת שירותי תיווך, ממלאת את פרטי ההזמנה ומסבירה לו/הם על הנכס [שכבר ראית ושהחתמת את בעליו על הסכם תיווך למכירת הנכס]
במידה ויש לך מס' נכסים דומים עם תקציב מתאים , הציגי לו והוסיפי בדף ההזמנה.
לאחר שהצגת את הפרטים הכלליים [ללא כתובת] שתוסיפי לאחר החתימה, את מחתימה אותו על טופס ההזמנה , נותנת לו העתק ראשון, ויוצאת איתו להצגת הנכסים בכלי רכב אחד.
חשוב לשמוע וללמוד מהלקוח מה הוא מחפש בדיוק, מה התקציב שלו, האם הוא כבר מכר את ביתו ? לפני מכירה ? אחר, ואז ניתן להתאים ללקוח נכס. [או להשתחרר מהם כדי למנוע את בזבוז זמניך]
באם הלקוח נשוי, לעולם לא לצאת איתו לבד, גבר לעולם לא יחליט לרכוש דירה ללא אשתו, וחבל לבזבז זמן על סיורים אין סופיים ללא בני הזוג , אין בת זוג ולהיפך, נפרדים לשלום. [יש מקרים של זוגות צעירים שהוריהם הם הקובעים ולכן צריך לצרף גם אותם]
ככל שתשאלי יותר שאלות מקצועיות לפני, יהיה לך יותר קל ופשוט לעבוד.
לקוחות שראו עשרות דירות [לאחר תחקור שלך] ושטרם מכרו את דירתם, הם שורפי זמן מקצועיים , לרכוש דירה הם לא ירכשו, וחבל על זמניך.

הצגת הנכס :
לעולם אל תלכי לנכס ללא שתאמת עם בעליו, ללא שבקרת בנכס ביקור מקדים, למדת את הנכס וסביבתו, והכנת לעצמיך טופס/תיק נכס ובו פרטים חשובים על הדירה כולל תמונות במידת האפשר [זה יוסיף לך נקודות לפני הלקוח]
בביקור המקדים שלך בדירת המוכר חשוב לראות ה.כ.ל [גם פגמים ולרשום בתיק] לשאול את המוכר עם הכין תיק מכירה משלו עם חוזה המכר שלו, נסח טאבו,[לבחון שהוא אכן הבעלים] אישור תשלומים עירוניים, חשמל מיים ועוד, לשאול האם יש זכויות בניה [משמעות שיהיה תשלום היטל השבחה במכירה] גילוי מאוחר של התשלום יגרום לפיצוץ העסקה.
עלייך לתדרך את המוכרים להכין את דירתם לביקור [לפתוח חלונות, לנקות מה שנדרש, ועוד.] ככלל רושם ראשוני מדירה הוא גם רושם סופי בדר"כ.
לפני הכניסה לדירה תדרכי את הרוכשים לא לבקר ו"לפתוח את הפה" בפני בעלי הדירה ולא לפגוע בכבודם, ביקורת תאמר רק לאחר היציאה.
בעלי הדירה לא יתלוו אלייך לביקור הרוכש [אלא עם יסכימו להיות ברקע ולא להפריע] את מציגה את הדירה ומסבירה בצורה אובייקטיבית את מה שניתן לראות, ולבסוף במידה ויש עניין לצדדים ניתן לשבת בנינוחות בסלון ולנהל שיח הכרות ראשוני בין הצדדים כש"הקלפים מונחים בחיקך".
במידה והרוכשים יישבו זה סימן לנכונות ראשונית לקראת רכישה שאחרת הם יהיו קצרי רוח להסתלק מהמקום.
חשוב לעדכן את בעלי הדירה על הלך הרוח של הקונים הפוטנצאליים ולשמר אותם להמשך.

לאחר יציאת הרוכשים :
נפרדים לשלום מהמארחים ומתחייבים לטלפן לעדכון בהמשך.
לא ניתן לבצע מו"מ של ממש בפגישה ראשונה. [ברכישת דירה מעורבים לא מעט גורמים כמו הורים, גורמים חיצוניים לא ידועים לך, בנק ועוד] ולכן יש לשוחח לאחר היציאה עם הרוכשים ולשמוע חוו"ד אמיתית כדי להבין לאן פני הדברים.
במידה והם מעוניינים לראות עוד פעם , יתכן שיש לך קונים, במידה ולא, המשיכי איתם בסיור [לעולם לא יותר מ-2 עד 3 דירות] לאחר סיום הביקורים, עלייך לשבת איתם בשקט ולתחקר אותם על מסקנות הסיור, מה התרשמותם, מהם הבעיות , והאם ניתן לגשר על פערים במו"מ.
בהמשך את תפתחי חושים שיאפשרו לך ללמוד מה בדיוק רוצים הלקוחות , האם הם בשלים לרכישה, ואיך לסגור עסקת מכר.


בהצלחה.
 
למעלה