שאלות מיסוי לעורכת הדין סרי

galileo44

New member
שאלות מיסוי לעורכת הדין סרי

שלום,
ברשותי 2 דירות שרכשתי לפני הנישואין. לאשתי אין נכסים רשומים על שמה.
אם כעת נרכוש דירה שלישית בישראל והיא תירשם במלואה על שם אשתי או שהרישום יהיה 49% על שמי ו 51% אחוז על שמה זה משהו שיכול לפטור במידת הצורך ממס דירה שלישית במידה וזה יעבור? (כי אני אחזיק בפחות מ2.5 דירות ואשתי תהיה בעלת חצי דירה).
שאלה נוספת, אם הדירה נרשמת במלואה על שמה וזו דירה ראשונה שלה האם יש פטור ממס רכישה? ואם זה רשום על שנינו, האם החלק שלה פטור ממס רכישה כי זו דירה ראשונה על שמה?
או שרשות המיסים תראה את הדירות בכל מקרה כשייכות לשנינו ותחשב את זה כשלוש דירות ולכן נצטרך לשלם מס רכישה מלא ואף מס דירה שלישית במידה והחוק יעבור.
תודה.
 

or7474

New member
אתם נחשבים כיחידה אחת

יהיה לכם מס רכישה מלא. במידה וחוק דירה 3 יעבור. תשלמו מיסוי. אין דרך להתחמק מזה. חוץ מלרשום על ילדים או אחים ( לא בטוח שכדאי )
 
הלכת פלם

לעניין שאלתך בנוגע למס הרכישה: בעניין פלם (ע"א 3185/03) רכשו בני זוג דירת מגורים משותפת בזמן שלאישה הייתה דירה קודמת שנרכשה לפני הנישואין ואשר נותרה בבעלותה מכוח הסכם יחסי ממון. בית המשפט העליון קבע כי הבעל זכאי למס רכישה מופחת הניתן לרוכש "דירה יחידה" בשל מחצית הדירה המשותפת ואין לראותו כבעלים של דירת האישה מכוח חזקת התא המשפחתי.
&nbsp
 
הוראת הביצוע

רשות המסים הבהירה בהוראת הביצוע, כי הלכת פלם תחול גם אם הצדדים לא חתמו על הסכם ממון וכי לעניין מס רכישה אין ליצור שיתוף בנכסים שנרכשו לפני הנישואין או שהתקבלו בירושה או במתנה לאחר הנישואין אלא במקרים חריגים (למשל, בעקבות מגורים משותפים או מימון משותף).
 
הוראת הביצוע בהיקש מהלכת אן מרי עברי

נשאלת השאלה, מה יהיה הדין אם הדירה שנרכשה לאחר הנישואין, בדוגמה הנ"ל, נרשמה רק על שמו של הבעל?
האם יינתן מס רכישה מופחת בשל מלוא שווי הדירה?
&nbsp
רשות המיסים נותנת דעתה גם לשאלה זו וקובעת בהיקש מהלכת אן מרי עברי (ע"א 3489/99) כי דירה שנרכשה לאחר הנישואין תיחשב דירה משותפת של שני בני הזוג גם אם נרשמה רק על שם אחד מהם. כפועל יוצא, מס הרכישה המופחת יינתן במקרה זה רק בשל מחצית הדירה של הבעל.
&nbsp
 

galileo44

New member
מס רכישה

תודה רבה עורכת דין חן סרי!
מדבריך אני מבין שאם נרכוש נכס ונרשום אותו על שם שנינו אשתי תהנה מפטור ממס רכישה על חצי הדירה שתירשם על שמה כי מדובר בעצם בדירה ראשונה שלה. (ואני על חצי הדירה שתירשם על שמי אשלם 8%).
לגבי מס דירה שלישית-אני מבין שהוא בוטל ולא ניתן לדעת אם יעבור באותה מתכונת.
אבל אם נהיה שמרנים וניקח בחשבון שהחוק יעבור כמו שהוא ללא הקלות..האם יראו אותנו כמחזיקים 3 דירות? או אותי 2.5 ואותה חצי דירה..(גם ניתן לרשום 51% על שמה ו 49% על שמי או שכל הדירה תהיה רשומה על שמה). או שרשות המיסים לא תעשה את ההבחנה הזו..
תודה רבה
 
במיסוי מקרקעין שיטת החיוב הינה

לפי התא המשפחתי בכפוף לחריגים מסוימים (כמו עניין פיצול מס רכישה שהבאתי לעיל). לכן, סביר להניח שלו בסופו של דבר יחוקק חוק מס דירה שלישית לא יהיה ניתן לתכנן מס בדרך של חלוקת אחוזים כפי שהבאת לעיל בין בני הזוג.
 
למעלה