כל מה שחשוב לדעת לפני בחירת קבלן שיפוצים ואיך לפעול מולו.

כל מה שחשוב לדעת לפני בחירת קבלן שיפוצים ואיך לפעול מולו.

זה עתה הסתיימה תכנית בערוץ 10 על הרגולציה בתחום השיפוצים.
ומסתבר שמירב השיפוצניקים שפועלים בשוק הם חסרי רישיון [חאפרים בסלנג] ורובם גם חסרי ניסיון מקצועי וידע מספק, עבודתם לקוייה לא מקצועית,עובדים ללא הסכם מחייב ובכתב, חלקם נוכלים שלא מסיימים את העבודה שלה נדרשו, חלקם עובד ב"שחור" ללא מע"מ , ומי שעובד בשחור גם מספק תוצאה שחורה משחור.

בעקבות העלאת נושא חשוב זה לכותרות החלטתי "להרים את הכפפה" ולתת טיפים לכל מי שירצה לבצע עבודות שיפוצים בביתו.

לתשומת לבכם...כל שנה [קלנדרית] מוגשים כ-15 אלף תביעות רשלנות מקצועית בביצוע השיפוצים, מתוכם כ- 33 אחוז הינם תביעות כספיות נגד הקבלן.

ממליץ לקרוא כאן [אתר התאחדות קבלני השיפוצים] - http://rcu.co.il/
בטאון התאחדות קבלני השיפוצים - http://rcu.co.il/shiputs/shiputs28/#/0

חוק מכר שיפוץ דירות :
בתקופה הקרובה תוגש הצעת חוק להסדרת אחריות סדורה לעבודת קבלן שיפוצים , שתקבע בין היתר אחריות של שנה על העבודה מתום סיום עבודת השיפוץ.


לאור התכנית ומסקנותיה,אני רוצה לדון כאן בהמלצות איך לבחור קבלן שיפוצים.
הזמנת עבודה מקבלן שיפוצים תתבצע רק לאחר שהציג תעודת קבלן כחוק , אישור על רישום ברשות המיסים, כתובת המשרד [לוודא שהמקום קיים ופעיל] להציג רישיון עסק וזיהוי הקבלן עם ת.ז.
לבקש "תיק עבודות" והמלצות של לקוחות קודמים [כולל מספר טלפון] שיאפשר לאמת ההמלצות.
הסכם עבודה בכתב עם הקבלן עצמו הכולל אחריות אישית למקרה של חברה בע"מ. [צרפתי 2 הסכמים שיש להתאימם לסוג השיפוץ ולהוסיף כמובן את האביזרים שיותקנו ומקורם]
על הקבלן להציג יכולת פיננסית מהבנק [ בדגש על שיפוצים נרחבים]
לבדוק שלקבלן יש ביטוח מפורט בזמן עבודות השיפוץ.
כספים : במעמד החתימה על ההסכם ישולמו עד 10 אחוז בלבד, שאר הכספים ישוחררו עפ"י השלבים [בין 4 ל-5] בשיפוץ ובדיוק כפי שנרשם בהסכם [עפ"י התקדמות שלבי השיפוץ בלבד] יש לוודא שההמחאות הניתנות [בשום אופן לא מזומן] אינן סחירות עפ"י הדין הבנקאי, [לא ניתנות להעברה לצד ג'] ובכל תשלום תתבצע חתימה על מסמך המאשר קבלת הכסף.
לפני סיום העבודה יש להביא איש מקצוע [מהנדס חיצוני] לבחינת איכות העבודה ולבצע סיור עם הקבלן לתיאום תיקונים במידת הצורך ולרשום במסמך סדור בחתימת הצדדים.
עם סיום העבודה, ניקיון איזור העבודה, וסילוק כל המפגעים, ציוד הקבלן לשביעות רצון המזמין יש לשלם את התשלום האחרון [לפחות כ- 20 אחוז משווי העסקה]

====================================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
מייל
- [email protected]
 
למעלה