קרקע לקראוון או יחידת דיור

קרקע לקראוון או יחידת דיור

היי לכולם

יש לי שאלה למי שיש לו יחידת דיור או קראוון: אני מעוניינת לקנות קרקע ולשים אחד מהנ"ל עליו. הבנתי שדרך מכרזים של רשות מקרקעי ישראל (אפילו של קרקע צמוד בית למגורים)אי אפשר כי אחרי הזכייה צריך לבנות בית עם יסודות וכו'.
אז כיצד עושים זאת? באיזה דרך? ברור שיש, הרי לכמה ממכם יש יחידת דיור או קראוון.
 
האפשרות היחידה להשתמש בקרוואן הוא לטיולים.

לכל קרקע יש יעוד עפ"י תכנית בניין ערים ,חקלאי, תעשיה, מסחר, מגורים צמוד קרקע, רווי ועוד.

אף ועדה מקומית לא תאשר הנחת "מבנה יביל" או "קרוואן" על קרקע הנמצאת בסמכותו שלא עפ"י תכנית בניין ערים ובכלל לא משנה האם יש חיבור לתשתיות.

מבנים יבילים מונחים רק בתיאום עם הועדה המקומית ולתקופה מוגבלת לשלב ביניים זה או אחר,[הבקשה חייבת לעבור דיור סדור בועדה] , בנחלות חקלאיות לעיתים מאשרים שימוש מוגבל במבנים יבילים כהיתר חריג ומוגבל לטובת מגורי עובדים , אחר.

אין קיצורי דרך.
 
בלי קשר לקיצורי דרך

אני אוהבת קראוון ולכן אני מעוניינת לקנות אותו ולגור שם דרך קבע. מה שמוזר הוא מדוע אם אני קונה קרקע למגורים אינני יכולה לגור בקראוון? זה ברור לא למטרת מסחר, חקלאות ועוד. אז מדוע אי אפשר בדרך זו?
פרט לכך נאמר לי שגם אם אני קונה יחידת דיור ולא קראוון ומעבירה אותו לקרקע שנועדה למגורים אי אפשר. מדוע? ואם קראוון כל כך בעייתי באיזה דרך אני יכולה לשים יחידת דיור?
 
מבנים יבילים וקרוואנים - התייחסות.

יש חוקים ויש תקנות בתחום הבניה המגדירים מותר ואסור... קרוואן אינו נמנע ומוגדר כבית סטנדרטי למגורים. [מותר כמובן לגור בו כל זמן שהוא מתנייד ממקום למקום]

גם את לא היית רוצה שבשכונת מגורייך יגורו כמה בעלי קרוונים/מבנים יבילים לאורך זמן...כי זה פוגע בערך הכספי של השכונה.

יש אגב שכונות שלמות ביו"ש של מבנים יבילים כמגורים זמניים [שמקבלים אישור לתקופת זמן שמתארכת עד למועד בו יאשרו ויבנו מגורי קבע...אבל בנסיבות הפוליטיות הקיימות הפכו המבנים האלה לקבועים זמניים.

דברי הסבר תקנות התכנון והבנייה (עבודות ומבנים הפטורים מהיתר), התשע"ד – 2014
http://bonim.pnim.gov.il/Pages/explainptor.aspx

ובפסיקה : [כבר כתבתי על כך בעבר]
בע"פ 191/05 נבארי נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה , אשר אושרה בהחלטת ביהמ"ש העליון, קבע ביהמ"ש כי גם אוטובוס, משאית ועגלה אשר הוצבו על קרקע חקלאית, מהווים "בניין": "במקרה שבפנינו מדובר בכלי רכב גדולים ובעגלה, .... נראה כי המדובר "בבנין" ". [על כמה וכמה קרוואן או מבנה יביל - הערת פ.ד.]

למען הסר ספק, ביהמ"ש הוסיף עוד: "ודוק, על מנת שמבנה יחשב לבנין כאמור לעיל, אין צורך להוכיח חיבורו לחשמל ולאנטנת טלוויזיה ואין צורך להוכיח כי הוא משמש לאכסון או למגורים, אך הוכחתם של הנדבכים דלעיל מאששת את הקביעה כי אכן בבנין עסקינן".
יוצא מכך שגם הצבת מבנה על נגרר והצבתו על מקרקעין, תיחשב כ"בניין" המחייב בהיתר.
 

zammy

New member
אין בעייה עם קרוואן כל עוד הוא בהיתר

מבחינצת הוועדה המקומית- היא הגוף המוסמך לתת תשובה וכל ועדה והמדיניות שלה.
אם הקרוואן יונח בהיתר בנייה כנדרש בחוק אין בעייה איתו.
בדוק במינהל אישית עם הפקיד במקום מה מותר מבחינת מכרז.
 

aeonf

New member
יש בעיה: ממ"ד

גם אם יקבל אישור למבנה יביל הוא יאלץ לבנות ממ"ד וכל התשתיות הכרוכות בכך.
 
למעלה