מה הן ההוצאות במכירת דירה?

o r o r

New member
מה הן ההוצאות במכירת דירה?

שלום, לפני פחות מחמש שנים רכשתי דירה. כיום אני רוצה למכור אותה. רציתי לפני זה לדעת מה ההוצאות למוכר/פרט להוצאות עורך דין וניירת כמובן. יותר מהצד של הממשלה. מס וכדו. הדירה נרכשה לפני פחות מחמש שנים ויש הבדלים כלפי מעלה בין סכום הרכישה למכירה. אשמח לקבל פירוט או לינקים.
 
קשה מאוד לענות על שאלה כזו.

אתה חשוף למיסים מכמה כיוונים ואתן דוגמאות: 1) מס שבח, אך אם זו דירתך היחידה ואתה עומד בכל התנאים יתכן ואתה פתור. 2) היטל השבחה, אך אם לא יצאה תוכנית משביחה מאס שרכדת יתכן שאתה פטור. 3) רשות מקרקעי חשראל, אך אם אתה בעלים או בחכירה מהוונת יתכן ואתה פטור. בקיצור, מומלץ להתייעץ עם עו"ד שבכל מקרה ילווה אותך בביצוע העסקה. בהצלחה! עו"ד ירדני לילך, שמאית מקרקעין
 
מס שבח והיטל השבחה במכירת דירה

ככל שמדובר בדירה שזכויות הבעלות בה הן שלך ורשומות בטאבו; עליך לקחת בחשבון תשלום מס שבח והיטל השבחה.
&nbsp
מס שבח כשמו כן הוא: המס המוטל על השבח (רווח) שנוצר לאדם בעת ביצוע עסקה, דהיינו התמורה אותה הוא מקבל (או במקרים חריגים התמורה אותה הוא אמור לקבל בהתאם לשווי השוק של הנכס) אל מול המחיר ששילם בעת רכישת הנכס והשבחות אשר בוצעו במהלך תקופת ההחזקה בנכס בניכוי פחת.
בחוק מיסוי מקרקעין קבועים גם פטורים ממס שבח לדוג': אם הדירה הנמכרת היא דירתו היחידה של המוכר בישראל והמוכר הוא בעל הזכות בה במשך 18 חודשים לפחות מיום שהיתה לדירת מגורים, ולא מכר, במשך שמונה עשר החודשים שקדמו למכירה האמורה, דירת מגורים אחרת כאמור, בפטור ממס לפי אותו פטור.
&nbsp
היטל השבחה הוא תשלום חובה בעקבות אישור תכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג המעלים את שווי המקרקעין. את היטל ההשבחה מטילה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה על הבעלים או על החוכר של המקרקעין. שיעור ההיטל הוא מחצית ההשבחה.
בטרם ביצוע עסקת המכר יש לבדוק חיוב בהיטל השבחה בוועדה לתכנון ובניה.
&nbsp
עוה"ד שתבחר לייצגך בעסקת המקרקעין יסביר לך ביתר פירוט ובאופן אישי על חיובך ו/או הפטורים העומדים לרשותך.
&nbsp
בהצלחה רבה!
&nbsp
&nbsp
 
למעלה