דירה בלי משכנתא בעזרת ההורים - האם כדאי?

TheUnstoppable

New member
דירה בלי משכנתא בעזרת ההורים - האם כדאי?

שלום,

האם במצב השוק המתעתע והבעייתי של היום כדאי לקנות דירה למגורים בהנתן שאתה רווק צעיר ויכול לקנות דירת 3 חדרים בלי משכנתא באזור המרכז בזכות עזרה נדיבה מאוד של ההורים?.

האם כדאי לעשות את המהלך למרות שיתכנו ירידות במחירים?, הרי גם אם אשאר בשכירות, הרבה כסף ילך לפח בישיבה על הגדר עד שהמחירים ירדו אם בכלל, וגם כשירדו המחירים, ככל הנראה ההפסד מהירידות יתקזז עם כך שלא שילמתי שכירות.

מצד שני, אני רווק, וכמעט כל האנשים שקונים דירה למגורים הם זוגות, זה צעד דיי חריג ואי אפשר לדעת לאן החיים יתגלגלו כאשר אתחתן ואביא ילדים, אולי יהיה מניע לעזוב את האזור בו אקנה דירה?.

מה הייתם עושים במצב כזה?.

תודה.
 
מתנה מותנית כדאי לקחת

כלומר, אם ההורים מתנים את מתנתם ברכישת דירה
כדאי לרכוש.
מעבר לכך, כל כך הרבה דברים בלתי רלוונטיים ושגויים ממלאים
את ראשך וזה חבל מאד.
&nbsp
א. שכירות אינה זריקת כסף לפח. אם תבדוק כמה תשואה אפשר
לעשות עם הכסף שעולה הדירה אתה עשוי לגלות שההכנסה עולה
דמי השכירות.
&nbsp
ב. איזו משמעות יש לעובדה ש"כמעט כל מי שרוכש הם זוגות"? האם כתוצאה
מכך אנשים אלו מאושרים יותר? עשירים יותר? האם הם עשו זאת מבחירה או
שלא הייתה להם ברירה אחרת?
&nbsp
החיים נתנו לך סוכריה גדולה בצורה של כמה מאות אלפי שקלים.
ממליץ לך לא לבזבזה על מחשבות לגבי אחרים או הימורים לגבי השוק.
הרי גם אם השוק יירד ב- 15% אתה תשאל אם לקנות אם לחכות שיירד עוד.
&nbsp
במקום זאת, נסה לחשוב איך חוץ מדירה אתה מגדיל את ההון והביטחון
הכלכלי שלך. דירה היא אמצעי בתחילת הדירה וממש לא מטרה.
&nbsp
בהצלחה,
רימון חייט
מנהל פורום נדל"ן בתפוז
כותב הספר משכנתא יעילה - http://bit.ly/rimonbook
תובנות בחינם לייעול המשכנתא שלכם: http://bit.ly/EffTovanot
הרצאה שלי בנושא נדל"ן, השקעות ומשכנתאות: http://bit.ly/EffNadlan
טלפון: 03-549-6611
&nbsp
 

TheUnstoppable

New member
תשובות

א) הסכום אינו מתנה מותנית, כי ההורים שלי שומרים אותו בצד בכדי לעזור לי בשלב בו אצטרך דירה למגורים, זה לא שאני קונה עכשיו או לעולם לא, אבל גם אם זו מתנה, אני לא רוצה סתם לקנות בצורה טיפשית ולגרום להורים שלי להפסיד מאות אלפי שקלים.

ב) בכדי שתשואה על הכסף שמיועד לדירה תהיה גבוהה יותר משכר הדירה שאשלם, הכסף יצטרך לעשות בערך 20% רווח לשנה, שאלו השקעות בסיכון מאוד גבוהה אם אני לא טועה.

אני לא מבין בתחום, אבל נראה לי תמוה שישנם השקעות ברמת סיכון סבירה בהן אפשר לעשות 20% בשנה בממוצע, אחרת שוק הנדלן לא היה כ"כ רותח כמו שהוא היום, ושוב מדובר בסכום כסף עצום, אם כוונתך להשקיע אותו באפיקים מאוד מסוכנים, זה לא דבר שארצה לעשות.

ג) העובדה שרוב הרוכשים הם זוגות צעירים פשוט גורמת לי לתהות: האם בשלב בחיים בו לגור בשכירות זה הרבה יותר פשוט מאשר כשאתה נשוי עם ילדים כדאי להכנס להרפתקאה כזו של קנית דירה כשהשוק בסימן שאלה גדול, ולא לחכות לשלב בו באמת 'אהיה חייב' כמו שציינת, כי שכירות עם ילדים זה לא כיף גדול, ועד אז אולי המחירים ירדו...אבל שוב, הכל כאמור ספקולציות.
 

TheUnstoppable

New member
תיקון:טעיתי לגביי סעיף ב, חישבתי בטעות ל10 שנים, העייפות

עושה את שלה ;)
 
נראה לי שיש בעיה בחישוב התשואה

גם ההבהרה לגבי 10 שנים או 20 שנים אינה רלוונטית.
תשואה אינה תלויה במשך זמן ההשקעה אלא נמדדת שנתית.
בהצלחה,
רימון חייט
מנהל פורום נדל"ן בתפוז
כותב הספר משכנתה יעילה - http://bit.ly/rimonbook
תובנות בחינם לייעול המשכנתה שלכם: http://bit.ly/EffTovanot
הרצאה שלי בנושא נדל"ן, השקעות ומשכנתאות: http://bit.ly/EffNadlan
טלפון: 03-549-6611
 

otherwise

New member
הייתי במצב דומה לשלך וקניתי

לא רציתי שהכסף יישחק, ובעיניי אין כרגע אלטרנטיבה טובה יותר מנדל"ן. רק שמראש החלטתי לקנות דירה להשכרה ולהמשיך לשכור. בכל מקרה, אני לא חושב שדירת מגורים לרווק זה צעד חריג. על ירידות מחירים מדברים כבר הרבה שנים. בינתיים זה לא קורה, ויש תשואות טובות משילוב של עליית ערך ושכירות. גם אם תהיה ירידה, יש סיכוי טוב שתהיה בהמשך עליה. אם תמצא אזור עם פוטנציאל להשבחה זה יגן עליך מירידת מחירים. בנוסף, אם יש לך אפשרות לקנות באזור המרכז, זה הרבה יותר בטוח. מי שייפגע במרכז אם יהיו ירידות מחירים אלה דירות גדולות או דירות יוקרה. דירות 3 חדרים במרכז תמיד יהיו יותר מבוקשות.
 

TheUnstoppable

New member
תודה על התגובה, כמה דברים

1) לגביי פונטנציאל להשבחה, האם אתה מתכוון לאזורים בהם יש בניה ענפה והרבה התחלות של תמ"א\פינוי בינוי?. למשל כמו נווה יהושע ברמת גן?.

2) מה נחשב כדירת יוקרה?. אני מכוון לדירה בסדר גודל של 1.7-1.8M עם ממ"ד חניה ומעלית בת כ4-10 שנים (חדישה), זו אמנם לא דירה 'פשוטה' אבל היא נחשבת יותר 'יוקרתית' בגלל הנתונים.

3) מדוע דירות 3 חדרים יותר מבוקשות?. הרי נראה לי שבדר"כ זוגות צעירים מעדיפים לקנות 4 חדרים כדי שהדירה תשאר להם ליותר זמן מבלי צורך למכור ולקנות או לעבור לשכירות עם ילדים ולהשכיר את הדירה שלהם, לא?.
 

otherwise

New member
לגבי השאלות

תמ"א\פינוי בינוי זו אפשרות מעניינת. צריך להכיר את הנושא, כי יש גם סיכונים מסוימים ולפעמים יש פרויקטים שלא יוצאים לפועל, והפוטנציאל כבר היה מגולם במחיר. אני התכוונתי יותר לאזורים שמיועדים להתפתח - לדוגמא, אזורים מסוימים בדרום תל אביב. אני בטוח שיש אזורים כאלה בהרבה ערים במרכז.
לגבי דירת יוקרה, מה שאתה מתאר זו דירה סטנדרטית במרכז. אני מדבר על שוק של דירות יקרות יותר, ב3 מיליון ומעלה, כי מתמעטים האנשים שיכולים לקנות אותן, בין השאר גם לאור הגזירות של כחלון שמבריחות משקיעים.
לגבי דירות 3 - הן מתאימות לרווקים, זוגות צעירים, או זוגות עם ילד. לא כולם מתכננים להתרחב משפחתית. ברור שגם דירות 4 מבוקשות וגם זו אופציה טובה. זה תלוי לדעתי באזור, אם זה אזור של צעירים או אזור של משפחות.
עוד סיבה שדירות 3 הן מבוקשות, כי הן טובות להשקעה. יש יותר ביקוש שכירות ל-3 חדרים, יותר סחירות. לדעתי זה לא נכון שרוב האנשים יעדיפות לקנות דירת 4 חדרים בגלל שיקול הילדים העתידי. יש עוד שיקולים שנכנסים לתמונה.
 

SupermanZW

Well-known member
פשוט תקנה

אתה לא יכול לחזות את העתיד ולא יכול לדעת מתי ירדו מחירי הדירות, מציעים לך לקנות דירה בלי משכנתא כדי שלא יהיו לך יותר דאגות דיור בחיים אז פשוט קח את ההזדמנות. אם תרצה פעם לגור במקום אחר פשוט עבור לדירה אחרת בשכירות והשכר את הדירה שקיבלת מההורים, כך גם אם ירדו המחירים לפני או במהלך הזמן בו תחליט לעבור לגור בדירה אחרת לא תפסיד כסף והדירה תייצר לך הכנסה.

אין לך בכלל סיבה להתלבט.
 

otherwise

New member


 
למעלה