הר 1302 ציר החינוך הוד השרון

avi1982

New member
הר 1302 ציר החינוך הוד השרון

מישהו כאן מעורב במגרש הנ"ל ויכול לשפוך קצת אור על הסטטוס העכשווי בגוש 6456 ועל חלקה424 בפרט ? האם זכות לדירת 5 חדרים 125 מ"ר ריאלית וכמה זמן צריך לקחת עד תחילת מימוש התכנית ? כמו גם מה התמחור לדעתכם של זכות כזאת היום וצפי מס ההשבחה שלה ? תודה לעונים.
 
תכנית הר/מק/1302/א' [מקומית מפורטת] סטטוס.

ראה מה כתבתי כאן בדיוק בשנה שעברה - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/579/180163590/כלכלה_וייעוץ_פיננסי/נדלן

קטעים מתקנון התכנית -
קידום התכנית מותנה בפתרון הסדרי תנועה.
שלבים לביצוע -
1. סלילת רחוב פרדס לכל רוחבו בין רחוב התכלת לכביש 402,וניתוק הרחוב הישן מהחדש.
2. פיתוח השצ"פ הצפוני והכנת מיגון אקוסטי לרחוב העמק.
3. הסדרת צומת רחוב פרדס כולל הצבת רמזור באישור מע"צ ומשרד התחבורה.
4. הסדרת דרך ברחוב הגיבור לכביש 402.
5. ועוד .......
מימוש התכנית כ-15 שנים מאישור התכנית !

טבלאות הקצאה ואיזונים - http://www.hakalkalit.com/wp-content/uploads/luchotizun.pdf
כדאי שתבחן היכן מצויות זכויותיך המוקצות עפ"י הטבלאות הבאות, מיהם שותפיך למיזם , האם נעשה נסיון להפגש עם בעלי זכויות נוספים במגרש המטרה ?

שאלת מה התקדם עם התכנית ? אז...זהו שעיריית הוד השרון אינה מקדמת תכניות עד לאישור תכנית המתאר , מדובר על מלחמה עם רשויות התכנון, ולא ברור ידו של מי תכופף ראשונה.

אם תבחין בהערות שלי לעניין תשתיות ועורקי תחבורה , תבין שאין חגיגות בין בעלי הקרקע לבנקים, יעברו לא מעט שנים עד שהתכנית תקודם.

=======================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
צריך לשים לב להבדל בין תכנית מחוזית לתכנית מקומית.

תכנית מחוזית מתארית - "הר/ 1302" היא תכנית מחוזית מתארית [עקרונית ולא מחייבת]

תכנית מקומית מפורטת - תכנית "הר/מק/1302/א'" היא תכנית מקומית מפורטת עם טבלאות הקצאה לאחר איחוד וחלוקה כשזכויות בעלי הקרקע המקוריים הוחלפו בזכויות בניה במגרשי בניה חדשים עם שותפים שלא בהכרח בחרו ואיתם צריך להתקדם לתכנית נקודתית לכשתבשיל התכנית המפורטת עפ"י הנחיות מחלקת התכנון העירונית.
 
לאבי 1982 - התייחסות לשאלותיך.

לשפוך אור ? טוב אני מקווה שתשובתי האירה במעט את החושך סביב הבטחות המשווקים.

לא ניתן להבטיח זכות לדירה כל שהיא, כי...התכנית טרם הגיעה לשלב בו ניתן לומר בוודאות מה ניתן לבנות.
החלק היחסי שרכשת [מ"ר במושע] טרם עבר הליך של הפקעה לצרכי ציבור , כ- 65 אחוז ויותר] כלומר מהחלק היחסי לצרכי חישוב הזכות העתידית יש להוריד את ההפקעה.
שטח חלקה 424 הוא כ- 31,324 מ"ר , כשהבעלות על חלקים בלתי מסויימים מהחלקה מתחלקים בין מעל 200 איש.
החל מעמוד 18 בטבלאות ההקצאה תוכל לבדוק מהיכן נשאבות זכויותיך [מי המוכר ולאן הוברו זכויות המקרקעין שלו] , להיכן הם מיועדות להתפזר בעתיד לכל אלה שרכשו קמצוצי זכויות ואינם מופיעים ברשימת השמאי , צריך לברר בהתאם מיהם שותפך למתחם.

מימוש התכנית ? המימוש יהיה מדורג בהליך שנקרא שלביות הביצוע [מופיע בתקנון התכנית עם כל ההתניות שפרטתי] הערכתי ...בעוד כ- 5 עד 7 שנים יחלו בהליך הפרצלציה העירונית [תשתיות ועוד] מותנה בסיום הליכי סלילת כבישים ובניית מחלפים נדרשים לאור תוספת התושבים , במקביל יחלו להתממש תוכניות נקודתיות מאושרות שעברו הליך אישור והתנגדויות, הליך מדורג זה יכול להמשך עוד כ- 10 שנים עד למימושה המלא של התכנית.

לפי החישוב שלי , שטח של כ - 137 מ"ר יתן בעתיד זכות [עפ"י טבלת ההקצאות ] דירה של כ- 115 מ"ר שטח עיקרי.[הזכויות עלולות להתחלק גם לשטחי מסחר ולא רק לדירות , ואז הזכויות מתחלקות בפחת מתאים בין סוגי ההקצאה]

היטל ההשבחה מתחלק לשתיים...הראשון על הזכות הקיימת בקרקע לאור שינוי היעוד, וההפרש ישולם עם מימוש זכויות הבניה על הבית הגמור, כלומר...אדמה חקלאית שווה עפ"ע הערכות השמאי הממשלתי כ- 35 אלף ש"ח לדונם ולצורך הדוגמה רכשת דונם,[אני כמובן איני יודע מה רכשת בפועל] והשמאי מעריך את שווי המצב החדש [עם אלמנטים משפיעים של שינוי התוכניות במהלך השנים] במחיר של כ- 6,5 מיליון ש"ח [שווי דונם קרקע לבניה] אזי תשלום השבח לועדה המקומית יהיה מחצית ההפרש בין מחירה של הקרקע כחקלאית ולבינה כאדמה לבניה, כלומר...כ- 3.2 מיליון ש"ח .[כלומר בהנחה שרכשת כ-100 מ"ר תיאלץ לשלם כ- 320 אלף ש"ח בהיטל השבחה]

שווי קרקע ליח"ד מוערכת ע"י שמאי התכנית במחיר של כ - 740 אלף ש"ח.

במקרה של ריבוי בעלים במגרש המיועד לבניה יורד ערך שווי הקרקע [עקב המורכבות והצורך בהסכמות]

======================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 

avi1982

New member
שאלה ספיציפית יותר

דוד אפשר לשלוח לך שאלה בוואטסאפ ?
 
למעלה