חידה למביני עניין לגבי שטח דירה מקבלן

ערפל10

New member
חידה למביני עניין לגבי שטח דירה מקבלן

בידי תשריט הדירה שמתפרסם ע"י קבלן רציני וידוע. וכתוב כך: "לפי חוק מכר התשל"ד 1974 תיקון התשס"ח 2008" ... שטח הדירה 136.48 מטר. בתשריט ישנם מימדים פנימיים של חדרים וזה מגדיר את הסקאלה. אני מכניס את התשריט לתוכנה שמודדת שטחים, מעביר קווים על קורות פנימיים, מחריג את מרפסות השירות והשמש, ויוצא לי 117.15 מטר. מעביר דרך קירות חיצוניים ויצא לי 119 מטר. שאלה: איך זה קשור ל- 136 מטר? כמה מטר יירשם בטאבו?
 
חלקך בשטחים המשותפים

זו נקודת מאוד חשובה בנוסח המדוייק של החוזה. לפי מה שאתה מתאר ולפי המספר הלא עגול, נראה לי שהחוזה שלך מדבר על חלקך "בשטח הבנוי של הבניין". כלומר הדירה שלך פלוס כלל השטחים המשותפים לחלק למספר הדירות.
&nbsp
אני מציע שתקרא את הנוסח המדוייק ואם החוזה מבטיח לך שטח דירה בסך 136.48 מ"ר, אז פנה לקבלן בדחיפות לקבלת הבהרות. ממליץ לך בחום לעשות את כל הפעולות הללו בהתיעצות עם עורך הדין שליווה את חתימת החוזה.
&nbsp
אגב, סתם מתוך סקרנות, אשמח אם תוכל לשתף את הנוסח המדוייק שמופיע בחוזה שלך (רק את החתיכה המתייחסת לשטח).
 

ערפל10

New member
אני מנסה לפצח את השיטה

חוק המכר אומר "שטח רצפה כולל קירות חיצוניים", וע"פ הבנתי זה מה שאמור להיות גם בטאבו. ומה שאני מודד זה תשריט מאלון הפרסומי. האם יתכן שהקונים חושבים שהם רוכשים 132 מטר ואילו בטאבו יירשם 118?
 

ערפל10

New member
תודה רבה, מתחיל להבין קצת יותר ועדיין נשארו נושאים לא ברורים

ע"פ מה שכתוב משלל החומרים, חוק המכר מדבר על שטח רצפה כולל קירות חיצוניים אך לא כולל מרפסת מקורה (שירות). הבעיה בתשריט של העלון הפרסומי היא אי-סומון הולם של הקירות החיצוניים. כאשר התחשבתי בהן בצורה מדוייקת יותר, אכן יצא לי כ-136 מטר. כך שהמידע שם איננו מטעה. לעומת זאת הטאבו הולך לפי הקירות הפנימיים.

נשארה לי שאלה הבאה. בערך כתוב ש"טאבו 2" אשר לא כולל את מרפסת השירות היה נהוג עד סוף שנות ה-80. הדירה שלי היא משנת 1996 והשטח שלה על פניו עדיין חושב ע"פ "טאבו 2", דהיינו ללא מרפסת שירות. או שהמרפסת הנ"ל איננה נחשבת ל"מקורה"?

ואם בדירה החדשה לא יכללו בטאבו את מרפסת השירות - הרוכשים אכן עלולים להיות מופתעים בהקטנת הדירתם בכ-15 מטר, הכול ע"פ חוקים ותקנות. אך אם המרפסת הנ"ל תכלל - הדירה בכול זאת "תקטן" - בכ-10 מטר.
 

d70

Well-known member
...........
לדעתי מרפסת שמש ,כלומר מרפסת שלא ניתן לסגור עם תריסים ולהפוך אותה לחדר-לא נספרת בשטח הדירה אבל הקבלן צריך לציין את השטח בנפרד.
מרפסת שירות -כמו שאני מבין הכוונה לאיזור מקורה שבד"כ תמצא בו מכונת הכביסה והמייבש ואיזור התלייה של הכביסה.הואיל והאיזור מקורה, הוא אמור להספר ולהכנס כחלק מהשטח שהקבלן מצהיר עליו.
 

ערפל10

New member
לא, ע"פ חוק המכר הקבלן לא אמור להכליל את המרפסות המקורות

אבל ה"טאבו 3" הן כן נכללות (ע"פ הערך הויקיפדיה). דהיינו יתכן המצב שבטאבו השטח יהיה אף גדול יותר מהקבלן. למשל כאשר לדירה מוצמד מרפסת שמש מקורה. כמובן שטוב יהיה לקבל הבהרות ממביני עניין.
 

d70

Well-known member
להיפך,חוק המכר מסדיר את ההבדל בין מרפסת מקורה ללא מקורה
מרפסת מקורה -תחשב חלק משטח הדירה
מרפסת לא מקורה (מרפסת שמש) לא נכללת בשטח הדירה.

שם לב להערה בסעיף 2 בסוף הטבלה:
"בכל השיטות נכלל שטח הרצפה הכלוא בין קירותיה החיצוניים והפנימיים של הדירה ובכולן לא נמדד שטח בלתי מקורה כגון מרפסת שמש או גג צמוד"
 
למעלה