תמחור מחיר חניה צמודה לדירה

efibau

New member
תמחור מחיר חניה צמודה לדירה

איך מתמחרים מחיר חניה צמודה לדירה לצורך מכירת הדירה?
מטרת השאלה לפרסם דירה למכירה שיש לה חניה צמודה. קיימת דירה זהה באותו בנין עם 2 חניות צמודות. מבלי להכנס למספרים, האם ניתן לגזור את מחיר הדירה מתוך ידיעה של מחיר הדירה עם 2 החניות?
 
לא בטוח שאפשר לענות על זה...

בדיוק כמו שמחיר הדירה הוא לא מחיר הקרקע פלוס מחיר חומרי הבניה, כך גם ההפרש בין דירה עם חניה ודירה בלי חניה, הוא לא בהכרח מחיר החניה...
&nbsp
למחירי הדירות והחניות יש רכיב גדול מאוד של ביקוש והיצע. כך למשל, דירה עם חניה צמודה בשכונה ללא בעיות חניה, לא זהה למחיר חניה במרכז ת"א.
מצד שני, ההשפעה של חניה שניה בטאבו עבור דירה גדולה שמיועדת למשפחה בשכונה מבוססת, לא תהיה ביחס ישר לחניה הראשונה.
וכל זה לפני שנכנסנו לעניין של חניה טורית, מכפילי חניה וכ'ו...
&nbsp
בסופו של דבר, ערכה בפועל של הדירה שלך יקבע ע"י ביקוש, היצע ומשא ומתן. אם "עסקת החבילה" שאתה מציע טובה, כנראה תקבל עליה מחיר טוב וכך גם להפך.
אגב, אם יש מישהו שמעוניין ספציפית בדירה שלך (למשל שכן מהדירה הסמוכה שרוצה לחבר את הדירות או קרובי משפחה שרוצים לגור באותו הבניין ואתה היחיד שמוכר), יש סיכוי שתוכל לקבל על הדירה שלך הרבה יותר מהשכן שמכר עם שתי החניות.
&nbsp
מקווה שעזרתי :)
 
לא מתמחרים חנייה צמודה לדירה.

החנייה נרכשה יחד עם הדירה ומחיר הדירה אמור לכלול את כל ההצמדות שמופיעות בתיק הנכס ובטאבו,אני לא מבין מדוע המוכרים מפצלים את ההצמדות ממחיר הדירה...שהרי המוכר שולט במחיר הדירה ואמור לגלם בתוכה גם את החנייה.

לא מזמן הבאתי כאן דיון שהגיע לפתחו של ביהמ"ש בנוגע למכירת זכויות בגג בנפרד מזכויות הדירה, והנושא נפסל על הסף, ממניעים דומים.

===============================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 

efibau

New member
דוד, תודה על תשובתך.. אבל

כנראה לא הבנת נכון את מטרת שאלתי. אני לא מוכר את החנייה בנפרד. פשוט רוצה לפרסם מחיר לדירה ומעבר לפרמטר הביקוש וההיצע שהציע קודמך, רציתי לדעת מה יהיה ההבדל בין אותה דירה עם חניה אחת לעומת 2 חניות.
 

mouis2006

New member
יש לי שאלה בנושא דומה- תמחור לצורך השכרה דירה בת"א

שאלתי הינה האם השלם גדול מסך חלקיו. בהנחה שחניה באזור בעייתי מבחינת חניה בת"א ניתן להשכיר ב-500 שח ודירה ללא חניה ב-4000 שח. האם ניתן לומר שאנשים ישלמו יותר על דירה+חניה (כחבילה- כלומר חוזה השכירות כולל חניה)) באזור כזה בעייתי, מאשר ישלמו על חניה בנפרד ודירה בנפרד. האם במקום שהמשכיר יקבל 4500 שח יקבל נניח 5000 שח?
 
למעלה