זכויות בנייה בפרצלציה

hornt

New member
זכויות בנייה בפרצלציה

שלום לכם
בנחלה כרגע יש 2 בתים שסה"כ בנוי 250 מטר
השאלה שלי אם אני מבצע פרצלייה לבית הישן שהוא 90 מטר האם לאחר הפרצלייה הבית עומד בפני עצמו לגבי זכויות בנייה? או שהאחוזי בנייה יורדים מסך כל הנחלה למרות שיש פרצליה
תודה
 

hornt

New member
זכויות

תודה על התשובה המהירה.
חלק מבעלי המקצוע אומרים לי שהבית שעבר פרצלצייה עומד בפני עצמו ויש לו זכויות בנייה ללא קשר לשאר המשק וזאת הסיבה שמשלמים למנהל סכום נכבד,
יש קישור שאפשר לקבל בנושא? חיפשתי ולא מצאתי
תודה
 
היקף בניה המותר בנחלות ע"ב החלטה מס' 979 - התייחסות.

4.1 הגדרת חלקת המגורים בנחלה
"חלקת המגורים במושב תהיה שטח מתוך חלקה א' של נחלה בגודל כולל של עד 2.5 דונם בלבד, שמתקיימים בו במצטבר התנאים שלהלן:
א. חלקת המגורים תהיה שטח רציף.
ב. השטח מיועד למגורים בתכנית תקפה.
ג. השטח כולל את יחידות הדיור הקיימות בחלקה א'.

על אף האמור בסעיף קטן (א) לעיל, אם עד למועד אישור החלטה זו צורף כדין שטח לא רציף לחלקה א' של נחלה, בשל מגבלות פיסיות ו/או תכנוניות בנחלה, חלקת המגורים תכלול גם שטח זה ובלבד ששטחה הכולל של חלקת המגורים לא יעלה על 2.5 דונם". (החלטה 979)

כאמור, הגדרת חלקת המגורים לצורך העמידה בתנאי ההחלטה, הינה מוגבלת וברורה כאחד.
מההגדרה בתקנות עולה שרישומה של חלקת המגורים "כחלק מחלקה א'" . לצורך האמור מדובר בנחלות בהן יש חלוקה ברורה של הנחלה ושל החלקות בה לאחר רישום כדין ובהתאם להוראות פרק ד' לחוק התכנון והבנייה וביצוע רישום החלקה בלשכת רישום המקרקעין .

4.2 השלמת חלקת המגורים במושב
"על אף האמור בסעיף 4.1 לעיל, בנחלות באזור עדיפות לאומית א' ובקו העימות בלבד, בהן חלקת המגורים תהיה קטנה מ-2.5 דונם, תתאפשר השלמתה וזאת בהתאם להוראות המפורטות להלן:

4.2.1 אם חלקה א' של הנחלה הינה בשטח של 2.5 דונם או גדולה מזה, תתאפשר השלמת חלקת המגורים עד ל-2.5 דונם מתוך חלקה א' בלבד, וזאת בכפוף לקיומה של תכנית תקפה.

4.2.2 אם חלקה א' של הנחלה קטנה מ-2.5 דונם, תתאפשר השלמת חלקת המגורים עד ל- 2.5 דונם בצמידות לחלקה א' הקיימת, וזאת בכפוף לקיומה של תכנית תקפה.

4.2.3 במידה ולא ניתן לבצע את השלמת חלקת המגורים בצמידות לחלקה א' ורק כאשר שטח חלקת המגורים קטן מ-1.5 דונם, תתאפשר השלמתה ל-2 דונם על ידי ייעוד שטח מתוך משבצת הישוב לצורך זה. זאת, בתנאי כי השטח האמור צמוד לאזור המגורים במושב, ובכפוף לקיומה של תכנית תקפה המאפשרת זאת" (979).

יש להבין שנושא השלמת חלקת המגורים כאמור מתייחס לנחלות באזור עדיפות א' ובקו עימות בלבד, ואין ההשלמה כאמור מתייחסת למקרים שלא עומדים בהגדרה זו.


סך כל שטח הבניה הבסיסי למגורים בחלקת המגורים במושב יהיה עד 375 מ"ר כמפורט בסעיף 4.4.1 להחלטה.
4.4.1 "היקף הבניה הבסיסי הכולל למגורים בחלקת המגורים במושב יהיה עד 375 מ"ר (להלן: "היקף הבניה הבסיסי למגורים"), בכפוף לקיומה של תכנית תקפה" (החלטה 979).
היקף הבניה יהיה עד 375 מ"ר ומספר היחידות יוגבל על ידי האגודה בכפוף להוראות תמ"א 35.
במקרה וישנה תוכנית תקפה הקודמת לכניסת תמ"א 35 אשר אושרה למתן תוקף בשנת 2005 ותוכנית זו מאפשרת מספר יחידות גדול יותר, תגבר התוכנית התקפה

.
בהמשך להחלטה, ישנה התייחסות חדשנית של ממש לעניין פיצול יחידות הדיור מחלקת המגורים (סעיף 4.7 להחלטה) וכן לאפשרות המרחיבה כי חוכר אשר ירכוש את מלוא זכויות המגורים שבחלקת המגורים, יהיה רשאי להשכיר או לפצל את יחידות הדיור הבנויות בחלקת המגורים, אף למי שאינו קרוב [לצד ג'].

4.4.2.2 "מימוש בניית 375 מ"ר כאמור לעיל יכול להיעשות במספר יחידות דיור ובגודל כפי שיקבע בתוכנית תקפה. (החלטה 979)


===============================================================================
פרל דוד, סלולרי - 052-8964914
 
למעלה