בעיה עם יורשים שמונעים מאיתנו חלוקה שהם מבצעים בפועל

salicylicacid

New member
בעיה עם יורשים שמונעים מאיתנו חלוקה שהם מבצעים בפועל

אנחנו 4 דיירים שגרים בבניין במשך 70 שנים (אנחנו הנכדים).
במשך כל אותן 70 שנים, הבניין היה רשום על שם הסבא והסבתא ולא היה רשום בפנקס בתים משותפים (לא היה מוגדר כ"בית משותף").
הדירות עברו על שמנו מכוח חוק הירושה אבל מנהל העיזבון ראה שאנחנו לא מגיעים להסכמה כמה מטרים יהיו צמודים מהגג ומהמגרש שעליו בנוי הבניין, אז לא היה לו כוח לזמן אותנו והוא העדיף לרשום את המגרש שעליו בנוי הבניין (וגם את הגג) כרכוש משותף.
ואז מנהל העיזבון הביא שמאי, ביקש מכולנו לשלם, ובדוח שמאי שהזמין מנהל העיזבון ביקש מנהל העיזבון מבית משפט 5% מכל דירה כשכר טרחה (גם על החוות שמאי שילמנו).
אף אחד מאיתנו לא רצה שמנהל העיזבון ירשום את המגרש כרכוש משותף כי ידענו שרישום רכוש משותף יעשה ביננו סיכסוכים.
כיום, אחרי שירושת הבניין עברה על שמנו והמגרש נרשם כרכוש משותף, כל אחד פלש לרכוש המשותף (המגרש) ולקח חלק שווה, אבל רק אנחנו לא פלשנו, וברגע שניסינו גם להיות שווים איתם ברכוש המשותף (מבחינת חלוקה פיזית של הרכוש המשותף) אז הם סירבו. כשהלכנו לעורך דין הוא ענה שאנחנו צריכים לבקש צו תיקון בתים משותפים על סמך תשריט של החלוקה הקיימת (החלוקה הקיימת של הרכוש המשותף היא ששאר האחים חילקו את המגרש באופן שווה) ששלושה מהאחים היורשים משתמשים כל אחד מהם שווה בשוווה (בנו) במגרש, אבל בחלק שלנו הם לא מרשים לנו להיכנס ואנחנו מפחדים מהם.
אבל הבעיה שבבקשה לתיקון צו בית משותף כתוב שאנחנו צריכים להחתים גם את ה 3 יורשים (כי יש להם חלק ברכוש המשותף). והם מסרבים לחתום למרות שבפועל הם חילקו את המגרש, ולא נותנים לנו לממש את החלק שלנו.
איך אפשר במקרה הזה להתגבר על הצורך בהסכמה שלהם לבקשה לתיקון בית משותף כך שבית משפט (או המפקח על המקרקעין בטאבו) יתן אישור לחלוקה שהיורשים האחרים חילקו את המגרש אבל גם יימנע מהיורשים האלה האלה להכיר גם בזכותנו להיכנס לחדר שלנו במגרש ?
הרי הם (היורשים) לא מסכימים לחתום על הסכם לחלוקת הרכוש המשותף באופן שווה, חלוקה שהם (היורשים) בעצמם חילקו, אז במקרה הזה האם אפשר לבקש פירוק שיתוף לרכוש המשותף ?
האם בהעדר חתימה שלהם לחלוקה שהם (היורשים) ביצעו, אפשר לבקש בקשה למתן החלטה לאשר את חלוקת הרכוש המשותף בהעדר החתימה שלהם ?
 

elvinnox

New member
אתה רציני?

אתם משפחה, מה קורה לכם?
דבר איתם בטוב, תסביר להם שבכל מקרה המצב המשפטי יתן לכם את הזכויות שלכם ועכשיו שיחליטו אם הם רוצים את זה באווירה טובה או לא.
&nbsp
 

zammy

New member
אתה חייב עורך דין כאן

מורכב מדי.
עקרונית- זה שהם פלשו לרכוש משותף ללא הסמכה והשתלטו זה בניגוד לחוק המקרקעין ואתה יכול לתבוע אותם אצל המפקח על רישום מקרקעין.
זה מורכב כי אולי הסכמת בשתיקה או בעל פה,
&nbsp
 
למעלה