מה האמריקאי לא מבין שאנחנו כן?

דקה1

New member
תודה אופיר


 

דקה1

New member
ואם אפשר גם שאלה

איך משקיע כמוני, שרוצה לקנות במיאמי, יכולה להבדיל בין נכסים המסתובבים בשוק המזומן (Cash market), לבין אלו שיכולים להמכר גם ב- Conventional market?
 

offir11

New member
מחיר מול שווי שוק

נכס שנמכר בשווי השוק שלו, לא יהיה רלוונטי עבורך כמשקיעה. ראשית, צריך לבדוק את שווי הנכסים באיזור (אותו zip code). אם נניח, בתים פרטיים באיזור מסוים במיאמי (לצורך הדוגמא, 3 חדרי שינה, 2 מקלחות, 1,200 ס"פ בנוי) נמכרים ב 70,000$, חפשי את אלו שמוצעים למכירה ב 50,000$ או פחות. אפשר דרך הבנקים, איתור עסקאות של short sale (כאן צריך התמחות ממשית) או סתם נכס שצריך עבודה (והתמחור שלך בהתאם לשיפוץ יהיה בהתאם). אלו עסקאות שימכרו לשוק המזומן. למה דווקא מיאמי (אני ממש לא פוסל ד"א)?
 

דקה1

New member
משום שאני בכל מקרה מגיעה לשם לביקורים

ויש לי שם כמה מכרים.

אז אתה אומר שהנכסים שלא יקבלו משכנתא, מוצעים מלכתחילה במחיר נמוך, והמתעניינים אז מתבשרים בדיעבד שמדובר בעסקת מזומן בלבד.

היכן אני יכולה לחפש נכסים למכירה? אני מתכוונת לפנות במקביל גם למתווכת, אבל רוצה גם לחפש בעצמי בשלב זה, כדי לקבל תמונה ראשונית.

תודה!
 

ע מזרחי

New member
אלפי תודות, מהי ההשקעה המינימלית

כלומר איזה סכום מינימלי צריך אדם שרוצה להשקיע בארה"ב בלי משכנתא.

אם ניקח ישראלי ממוצע שיש לו בין 50 ל-100 אלף דולר שמחפשים אפיק השקעה. האם בכלל יש לו אפשרות להיכנס לשוק הנדלן בארהב (לא במישיגן או פלורידה, במקומות שמי יודע אם יתאוששו לפני שהבית יתפורר)
 

iverson12

New member
אופיר שאלה לא קשורה

האם אתה גר בישראל?
במידה וכאן כמה פעמים בשנה אתה בניו יורק?

תודה
 

offir11

New member
אני כאן בגלל אשתי


אני גר בארץ. נמצא על הקו 5-6 פעמים בשנה. יש לנו משרד דיי גדול בניו יורק.
השותף (ויקטור) והשותפה (אינגריד) שלי יושבים שם יחד עם הסוכנים שלנו.
 

offir11

New member
תשובה

בשמחה ידידי,
יש סכום ויש סכום. במטרו דטרויט אפשר (לא דרך מתווכים כאן) גם לרכוש ב 20,000$ בשכונות רפאים.
אין בעיה בסכום הזה לרכוש בית פרטי בלא מעט איזורים לרבות וגאס, פיניקס, אטלנטה, פלורידה (גם באיזורים מסוימים במיאמי), קליבלנד וכו'. מדובר על אותו שטאנצ בדיוק!
אם כבר בסכומים הללו, הייתי כן מנסה להשקיע בכיוון ה 100,000$ ולו בשביל לרכוש בשכונה בה יש תושבים ברמה סוציו אקונומית גבוהה. התשואה שם תהיה נמוכה במעט (כ1% מתחת) לבתים של ה 50K-60K אבל השוכר יהיה יותר solid. עשיתי לא מעט due diligence עבור משקיעים פוטנציאלים באיזורים אחרים (מניו יורק) וזו היתה המסקנה שלי ברוב המקרים.
אצלנו בניו יורק, ההשקעה המינימלית היא 300,000$. אני לא מוכר בתים פרטיים ולא דירות. אני לא מאמין בהשקעה הזו בניו יורק (תשואה נמוכה יחסית). בהשקעה של 300,000$-350,000$ ניתן לרכוש מיני בניין בן 2 דירות. זו השקעה טובה. לבעלי תקציב נמוך יותר הייתי ממליץ לנסות במדינה אחרת.
 

jaffainvestor

New member
אופיר, אתה לא מדייק

בשכונות רפאים של מטרו דטרויט אף אחד לא ישלם על בית $20,000. אפשר לקנות שם בית ב- $50 (כן, חמישים דולר), אבל גם בסכום הזה אף אחד לא קונה - כי אין מה לעשות עם בית כזה (חוץ מלשלם עליו מיסים), ואף אחד לא ירצה לגור בו, אפילו בחינם.
לעומת זאת, הנכס האחרון שרכשתי (לפני כחצי שנה) בצמוד לדאונטאון דטרויט, באזור מעולה, עלה כ- $20,000 כולל שיפוץ לקראת השכרה, והושכר ב- $700 לחודש. קרובי משפחה שלי שחיים בישראל (אני מקנדה) קנו באותה התקופה נכס במחיר דומה באותו אזור שהושכר ב- $750. ההבדל בגובה השכירות הוא בגלל שבנכס שלהם יש 2 חדרי אמבטיה, ובשלי - רק אחד.
יש לציין ששני הנכסים הם דירות קוטג' (TOWNHOUSE) בקונדומיניום, ויש תשלום חודשי של כ- $170 לוועד בית - ועדיין התשואה היא גבוהה ביותר.
אני משקיע בנדל"ן של דטרויט כבר כ-3 שנים ומרוצה מאוד מהתוצאות. לכן אני מאוד לא מסכים להצהרות בסיגנון של "לא להתקרב למישיגן" וכו'.
אגב, את הנכסים שרכשנו - אני ובני משפחתי - נרכשו לא בעזרת חברה כלשהי אלא לאחר שחקרתי את הנושא לבד וחפשתי נכסים מתאימים באינטרנט (בעיקר ב- ZILLOW).
 

offir11

New member
שיהיה בהצלחה

בכל איזור בארה"ב אפשר למצוא עסקאות טובות. אין תחליף למחקר. יש הבדל עצום בין לרכוש בעצמך (כפי שאתה עשית) לבין לרכוש בית ששווה 20,000$ ב 50,000$ במטרו דטרויט והמבין יבין...
 

offir11

New member
בכללי

אני לא מכיר את כל האיזורים במטרו דטרויט. עשיתי בדיקות נאותות למספר פונים לגבי Warren, Roseville ו Redford. בכולם המחיר שהוצע למשקיע היה גבוה משמעותית משווי השוק ובהתאם לכך כדאיות רכישה נמוכה.
יכול להיות שיש עסקאות טובות, הבחור שענה לפניי רכש לדבריו נכסים טובים (בעצמו).
אני לא הייתי משקיע באיזורים הללו
 
למעלה