על טופס מש"ח ועורכי דין

  • פותח הנושא maec
  • פורסם בתאריך

maec

New member
על טופס מש"ח ועורכי דין

רכשתי דירה מאזורים. אני משלמת 1.5% לעורד הדין שלהם לצורך הרישום בטאבו (הוא מטפל ברישום כל האיזור) וחצי אחוז לעורכת הדין שלי שתדאג לאינטרסים שלי, כמובן. שאלתי - עליי למלא טופס למס רכישה (מש"ח). כל אחד מעורכי הדין טוען שזה תפקידו של עורך הדין השני: עורך הדין של אזורים אומר שבשביל זה אני משלמת לעורכת הדין שלי חצי אחוז, ועורכת הדין שלי אומרת שבשביל זה בדיוק אני משלמת לעורך הדין של אוזרים 1.5%. מי צודק?
 
שניהם צודקים ../images/Emo104.gif

עורך הדין של "אזורים" צודק. חובת תשלום מס הרכישה חלה על הקונה, לא לצורך הרישום, אלא בגלל הקניה. אם שילמת לעוה"ד של אזורים רק עבור הרישום, ולא עבור הטיפול בכל הנושאים הכרוכים ברכישה, הוא לא צריך לטפל בנושא המיסוי. מצד שני, גם עורכת הדין שלך צודקת - אם שילמת לה רק לצורך השמירה על האינטרסים שלך בחוזה, היא לא צריכה לטפל בתשלום (אם ההסכם איתה היה שהיא תטפל מבחינתך בכל עיסקת המכירה, ולא רק בחוזה, היא כן צריכה לטפל בתשלום המס)
 

א ל ו ן פ

New member
פתרון אפשרי...

כל צד ידווח בנפרד ועוה"ד שלו יטפל במיסים החלים על אותו צד
 
לדעתי ...

עו"ד של אזורים צריך לטפל בזה כי אם לא היית לוקחת עו"ד מטעמך הוא במילא היה עושה זאת עבור אותו 1.5% שאת משלמת. בדקי אותו מי מדווח עבור לקוחות שלא מיוצגים ע"י עו"ד שלהם ותראי מה הוא יגיד. חוץ מזה, כל הדיווח הזה זה קישקוש ולוקח להכינו5 דקות בעזרת תוכנה שבוודאי יש לו. נראה לי שמישהו כאן עיצבן מישהו במהלך המו"מ לחתימת החוזה ולכן מישהו החליט לעשות דווקא למישהו
 
לא אבי...../images/Emo104.gif

עוה"ד של אזורים לא היה מטפל במס הרכישה עבורה, אלא מבקש ממנה להביא את האישור על התשלום.
 
מה כבר יש לטפל ?

להוציא תחשיב מהמחשב, לדווח לשילטונות המס (ביחד עם הדיווח של אזורים על המכירה) ולשלוח אותה לשלם? הוא מקבל 1.5% ואתה יודע שזה המון ומכסה את כל הטיפול המשפטי של אזורים בפרויקט כולל רכישת הקרקע, אולי קומבינציה, רישום בית משותף וכו' ... אם אני מפספס משהוא ויש להשקיע בטיפול כזה כמה עשרות שעות עבודה - אנא ספר לנו מה בדיוק צריך לעשות.
 
מה צריך לעשות ../images/Emo104.gif

אמנם, עו"ד אינו תורם כל כך לעיסקה כמו שמאי, אבל בכל זאת, גם הוא נוהג לעבוד מול לקוח. מה לעשות, והלקוח במקרה זה היא חברת אזורים, ולא הקונה... מחוייבותו של עוה"ד לקונה היא רק מה שסוכם עליו. עם זאת, אני שמח ללמוד שכשאתה נותן הערכת מחיר על דירה, ומתבקש אח"כ לתת הערכה על דירה זהה באותה בנין, אתה לא גובה שכ"ט - כי הרי אין לך מה לעשות....
 
פתרון מעשי

שלחי את סיפור המעשה לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין באזור בו נמצא משרדו של עורך הדין של הקבלן. תתפלאי כמה מהר יתברר לך שהוא מדווח גם עבורך.
 
למעלה