איזה קורס כדאי לי במחשבים?

  • פותח הנושא polop
  • פורסם בתאריך

polop

New member
איזה קורס כדאי לי במחשבים?

סיימתי BA בפסיכולוגיה. אני רוצה לעשות הסבה, וללמוד קורס במחשבים. יש אינספור קורסים שמוצעים במכללות השונות. 1. איזה מקצועות נדרשים היום בשוק ההיי טק? 2. האם יש פורום כמו פורום זה, רק שעוסק ב'תכנון קריירה' בהיי טק? (ולא תכנון קריירה כללי)? תודה רבה
 
שלום לך../images/Emo140.gif

תבדוק באוניברסיטאות ובמכללות השונות על לימודי הסבה למחשבים. וחוץ מזה,אתה יכול ללמוד מנהל עסקים לתואר שני. ותוכל להתמחות בדברים הקשורים למחשבים,כגון מערכות מידע. אני מכירה כמה כאלו שלמדו מנהל עסקים ועוסקים בהיי טק. ואם תרצה תשובה יותר רצינית ומוסמכת,אתה תמיד יכול לפנות לייעוץ תעסוקתי. זה בהחלט שווה את ההשקעה. כי כך אתה לא משקיע במשהו שאולי אין לו ביקוש בשוק,או לא מה שתרצה לעבוד בו וכו'. אני עומדת בפני סיום התואר הלכתי לייעוץ תעסוקתי מעולה שנתן לי כיווני המשך אחדים.עשיתי זאת מפני שחזרתי בשאלה והתחלתי הכל מחדש בסביבות גיל ה-30 ולא רציתי לבזבז זמן וכסף על משהו שלא יעזור לי לעתידי המקצועי. אך מניסיון אישי מוצלח ביותר,אני ממליצה על כך לכל מי שמתלבט. זה בהחלט בהחלט שווה את ההשקעה!!!
 

shlomit03

New member
אפשר שאלה?

איפה עשית את הייעוץ התעסוקתי? הבנתי שיש כמה מקומות ואין לי מושג מה יותר טוב ומה פחות...
 
תשובה../images/Emo13.gif

את הייעוץ התעסוקתי עשיתי אצל פסיכולוגית תעסוקתית פרטית. כי אני יודעת את כיווניי ונהנת מהם.אך נמצאתי על פרשת דרכים מבחינת לימודי המשך והתפתחות תעסוקתית. ורציתי שתתאים לי התפתחות תעסוקתית כזאת,שתהיה מתאימה ומהנה שניתן להתקיים ממנה בכבוד,אך גם שתתן לי פנאי לעשות דברים נוספים שאוהבת ושנהנת.כגון ריקוד,מוסיקה קלאסית ותולדות האמנות.נפגשתי איתה מפגשים לא מעטים.כי זה מה שהייתי צריכה. אינני מומחית כל כך במכונים,כי הלכתי לפרטית בשל צרכיי אלו.אך אם את צריכה מכונים,יש באמת הרבה. אם את בהתחלה ורוצה ייעוץ באיזה מקצוע לבחור,חשוב שתעברי תהליך שלם הכולל גם מבחנים.כדי שיוכלו להתאים לך את ההתפתחות התעסוקתית המתאימה ביותר.אני כבר רכשתי ניסיון תעסוקתי טוב ורב. ויודעת מה מתאים לי ומה לא. ולכן לא עברתי את כל התהליך. אך גם הפסיכולוגית התעסוקתית שלי,שעשתה עבודה מאוד טובה ויסודית, התאימה לי התפתחות תעסוקתית כזאת המתאימה לאופיי ולכישוריי. בכל אופן ישנם מרכזי ייעוץ די טובים בשוק. אני יודעת למשל שבאוניברסיטת ת"א יש מרכז ייעוץ טוב.ובמחיר סביר. עשיתי מנויי לספריית התעסוקה שלהם,והיא דווקא די נחמדה. אך תחפשי עוד גם ברשת. מה שחשוב זה לא רק לעשות מבחנים וזהו.אלא גם שיחות הליבון שאח"כ. כך שמכון המציע רק אבחונים ללא 2-3 שיחות לא נראה לי כמתאים. וחשוב מאוד שתעשי עבודה עם עצמך גם. זה לא רק ללכת לייעוץ וזהו. זה גם עבודה טובה ויסודית בספריות התעסוקה ועם עצמך. אחרי שתקבלי מידע על המקצועות והכיוונים המקצועיים שמתאימים לך,תלכי לספריות המקצועות השונים הקיימים. יש למשל בשירות התעסוקה. תחפשי עליהם גם ברשת. תקראי מה דרישות המקצוע ואופי העבודה. תלכי לראות אנשים העוסקים במקצוע בפועל. תרשמי לעצמך דברים. ועם זה תחזרי לפגישות הייעוץ. תלבני דברים. עד שתגיעי להתפתחות התעסוקתית המתאימה. השקעה בהתפתחות תעסוקתית שווה כל רגע וכל מאמץ. כי תארי לך שתלמדי משהו,תשקיעי בכך המון כסף(כולל הפסד ימי עבודה בגלל הלימודים) ומאמצים ובסופו של דבר המקצוע או התתפתחות שבחרת לא תתאים לך ולדרישותייך ממקצוע תעסוקה. אז שווה להשקיע בייעוץ תעסוקתי.
 

shlomit03

New member
קודם כל, תודה על התשובה...

"כי תארי לך שתלמדי משהו,תשקיעי בכך המון כסף(כולל הפסד ימי עבודה בגלל הלימודים) ומאמצים ובסופו של דבר המקצוע או התתפתחות שבחרת לא תתאים לך ולדרישותייך ממקצוע תעסוקה". האמת... שזה בדיוק מה שקרה... אז אין לי יותר מידי מה לדמיין... סיימתי תואר ראשון והחלטתי שזה ממש ממש לא זה. עכשיו אני ממש מפחדת להתחיל משהו חדש ואני רוצה להיות כמה שיותר בטוחה. אז אולי עדיף פסיכולוגית תעסוקתית כדי שיהיה יותר רציני? איך מגיעים לפסיכולוגית תעסוקתית ומה המחירים?
 
אל תפחדי משום דבר בנושא!

תראי,אני התחלתי הכל מחדש קרוב לגיל 30,כי חזרתי בשאלה. כולל לימודים והכל.ועתה אני עומדת בפני סיום התואר הראשון והתייעצתי עם פסיכולוגית תעסוקתית כדי לבדוק מה הלאה.כי לא מתכוונת לבזבז זמן מאצמים וכסף על לימודים שלא תורמים לעתידי התעסוקתי. תראי,גם אם תצטרכי להחליף כיוון.זה שווה. כי כך,את תהיי מאושרת בחייך. תארי לך מה יקרה לך,אם תעבדתי במקצוע שלא מתאים לך,או שאת לא אוהבת. ותסבלי כל הזמן כשתלכי לעבודה. לעבודה הולכים יום יום. וחשוב שתהיה מהנה!!! כדאי שתעשי זאת בצורה מקצועית וטובה. כדי למצוא מישהו מתאים את יכולה לחפש למשל ברשת,ולברר דרך האתר שלו מה יש לו להציע ,התמחותו וכיוצ"ב. המחירים נעים בסביבות ה-300 ש"ח ומעלה לפגישה. אך זה בהחלט בהחלט שווה את ההשקעה. כי אז את לא משקיעה כסף וכו' בדברים שלא מתאימים.
 

shlomit03

New member
את יכולה להמליץ על זו שאת הלכתאליה?

נראה לי שבאינטרנט יפתחו לי אינסוף אפשרויות ואני לא כל כך יודעת איך לבחור...
 
אז ככה

את צריכה לראות מה את מחפשת. ולבחור לפי הדברים הנראים לך ביותר. אני הייתי ממליצה שתעשי לך רשימת מקומות. ותראי אם עונים על דרישותייך. בגלל שכבר עשית תואר,חשוב גם שיהיו מפגשים. ואפילו עם אפשרות ליותר מ-3 מפגשים. אני חושבת שגם כדאי לך לעבור את התהליך של המבחנים. כי את בניגוד אליי בכיוון הזה,לא יודעת מה את רוצה. אני כן יודעת וכן מצאתי את כיווניי ודי נהנת מהם. וכן בעלת ניסיון תעסוקתי עשיר. והייתי צריכה להחליט על התפתחות תעסוקתית מתאימה למה ששואפת ורוצה. וכן,על לימודי המשך מתאימים. כי יש בידי אופציות תעסוקתיות אחדות,והיה עליי לבחור במה יותר להתמקד. אז לך בגלל שמצד אחד למדת לתואר,אך מצד שני מרגישה שזה לא מתאים לך. הייתי ממליצה שתעברי את כל התהליך. גם מבחנים.אך לא רק!!! תקחי גם שיחות. ועם אפשרות ליותר מ-3 פגישות אם תצטרכי. כדי שתוכלי יותר ללבן דברים. ועם דברים אלו תלכי לחפש מקומות ייעוץ. שימי לב
חשוב שתהינה שיחות,ואפשרות ליותר מ-3 שיחות אם צריך. ולא רק מבחנים.חשוב שתלבני דברים. כי כבר עשית תואר,וכבר התנסית בדברים.
 

shlomit03

New member
תודה ../images/Emo140.gif

האמת, שאני יותר מחפשת המלצה על מקום/ בנאדם ספציפי ולא המלצה אם כן/לא ללכת לייעוץ. כי אני יודעת שאני רוצה ללכת רק לא יודעת לאן. את לא יכולה להמליץ כאן על זו שעזרה לך? בכל אופן, תודה!
 
למעלה