עשור ללילה האלים באח הגדול-ששינה את כל החוקים

עשור ללילה האלים באח הגדול-ששינה את כל החוקים

היום לפני עשר שנים, במהלך העונה ה- 5 של "האח הגדול בריטניה", התרחש בשידור חי אחד האירועים המטלטלים, האלימים, המביכים והקשים לצפייה בהיסטוריה של הטלוויזיה הבריטית בכלל וב"האח הגדול" בפרט, ועל כן גם היה לאחד האירועים המכוננים בתרבות העכשווית, שהשפעתו ניכרת עד היום.

האירוע, שכונה Fight Night, התחולל בין משתתפי התכנית שהיו רויי אלכוהול, זעם ותסכול, והתדרדר במהירה לקללות, איומים ואף אלימות פיסית והשלכת חפצים, עד שהפקת התכנית נאלצה לשלוח אל תוך הבית מאבטחים שהפרידו בין המשתתפים, השגיחו עליהם לעוד שעות ארוכות ובסופו של דבר גם להדחתה של אחת המשתתפות. לצד השוק הקולקטיבי, היו כאלה שראו את זה מגיע כבר זמן רב. אז איך זה הגיע לרמה כזו של אלימות?

הכל כמובן, התחיל באנשי הפקה.. אחרי עונה רביעית שזכתה לנתוני צפייה נמוכים, עם משתתפים יחסית "שפויים", מחסור באירועים דרמטיים וזוכה לא כריזמטי, החליטו מפיקי התכנית לערוך כמה שינויים בעונה ה- 5.
העונה, שהחלה את שידוריה בסוף מאי 2004, קודמה בפרומו המקסים: Big Brother Goes Evil, והמשתתפים שלוהקו היו עירוב קטלני של דמויות קיצוניות יחסית, שלא היה ספק כלל שיתנגשו זו בזו (מן הסתם ההפקה קיוותה שזה מה שיקרה), כמו לסבית מוצהרת מיליטנטית (שסירבה לעזוב את הבית גם אחרי שהודחה), או טרנסג'נדרית בשם נדיה (שאף זכתה) - שהסתירה את זהותה האמיתית מדיירי הבית. משתתפים בולטים נוספים היו שני בריונים גברתניים שריריים ושקועים בעצמם. כמו בכל תכנית של "האח הגדול" (גם בישראל), נחלק הבית די מהר לקבוצות, והיו כמה חיכוכים ורכילויות, אבל לא בולטים יותר מדי.

ואז החליטה ההפקה שבמקום להדיח את שתי המשתתפות הפחות אהודות, היא שמה אותן בחדר צדדי, נפרד משאר הבית, ללא ידיעת המשתתפים האחרים, בו הן יכלו לצפות בטלוויזיה בכל מה שהתרחש בבית, לשמוע מה אמרו עליהן ועל אחרים ולדעת ה-כ-ל (אם אני לא טועה, עשו גם אצלנו דבר זהה בעונה ה- 3 עם זוג התאומות). שתי הבנות קלטו די מהר עד כמה השמחה בקבוצה של שני הגברים הייתה גדולה על עזיבתן.

כעבור שבוע, בתחילתו של הלילה האלים, ארגנה ההפקה מסיבת תחפושות לדיירים, ובעיצומה הכינה להם "הפתעה" - שתי הבנות זינקו מתוך העוגה, לתדהמתם של כולם. תוך זמן קצר התפתח בין השתיים ויכוח קולני עם שני הגברים שריכלו עליהן, בהדרגה התערבו שאר המשתתפים, ותוך זמן לא רב הפך הויכוח לצעקות, האשמות, צרחות, קללות, איומים - ואז אחת הבנות הרימה מגש וזרקה אותו בכל הכוח על אחד הבנים. וכמו שנאמר - All hell broke loose!

השידור החי מהבית המשיך לרוץ 20 דקות לפני שהתמונה הוחשכה (הקולות של הריב עוד נשמעו דקות ארוכות לאחר מכן), כל זאת כאשר בתחתית המסך רצו הודעות טקסט של צופים שעודדו את המכות, או לחילופין התחננו בפני המפיקים לערב את המשטרה. בסופו של דבר השידור הופסק כליל, המשתתפים הופרדו ואחת הבנות (זו שהשליכה את המגש) הועפה מהתכנית באופן סופי.

גם לאחר שהאירועים שככו, נשמע ההד שלהם ברחבי בריטניה. שוטרים הגיעו למקום וביקשו לצפות בקלטות מהתכנית, נשמעו דרישות מהפקת התכנית להפסיק את הצילומים לאלתר, ותלונות רבות הגיעו לערוץ 4 הבריטי על שהרשו למצב להתדרדר כך בבית. למרות שהמצב בין הדיירים נרגע לאחר מכן, גם אם הם נשארו מחולקים לקבוצות יריבות, אותו לילה חתם את הגולל על התמימות היחסית של הרצון להפיק תכנית מבדרת וקלילה לקיץ, עם הרבה תככים ומזימות..

בעונות המאוחרות יותר הוגבלה כמות האלכוהול בבית, ההחלטות של ההפקה היו יחסית יותר שקולות, ולוהקו משתתפים יותר "מתונים". אבל עד היום, עשר שנים לאחר מכן, זוכרים כולם את אותו Fight Night ששינה את כל החוקים בבית האח הגדול, ואולי גם מחוצה לו.

אני תוהה אם אי פעם אירוע קיצוני כזה יכול להתרחש בגירסא הישראלית. זכורים לנו כמה אירועים אלימים מפורסמים, בעקבותיהם הועפו הדיירים האשמים במהירה מהבית, אבל ההפקה הואשמה בכך שידעה שהיא מכניסה אנשים עם נטייה אלימות לתוך קבוצה של אנשים תקועים בישבן זה של זה..
 

Y. Welis

New member
סביר שיהיה. הכל בשם הרייטינג.

אם ערוץ 2 יחלש ויצטרך יותר כסף ממפרסמים, הוא ירד נמוך יותר.

גם האירוע ההוא תוכנן לרייטינג (או לפני כן עם השחקנית ההודית שנעלבה, ונעשתה בעקבות זה כוכבת בהודו).

הכל מקצין - בכל מקום. זו התקופה החדשה.
 
למעלה