כיצד אתם מסבירים את השואה?

התולעת1

New member
איך אתה יכול לשאול?

איך אתה יכול לשאול? יהדות ספרד, לא סבלה מהשואה, יהדות תימן לא סבלה מן השואה, למה הספרדים לא סבלו מן השואה והאשכנזים באירופהכן סבלו למה? כי בארצות ספרד לא הגיעה ההשכלה, לא למדו מתרבות הגויים, לא עזבו את תורת ישראל, אלה נשמרו, אלה שעזבו שמה קיבלו, הו, רואים את התורה בחוש, אתה רוצה להעצים עיניך מן התורה, לעשות מה שאתה רוצה ואחרי זה לבוא לשאול למה זה קרה? כתוב למה זה קורה. אחד הלך לו גיר באוטו, הוא שואל אותו למה הלך, אתה בכלל מכניס אותו למקום הנכון? אתה תסתכל אם אתה מקיים את המצוות קודם בשביל לשאול שאלות, אחרי שפתרת את הכל וראית שאתה 100% עכשיו מגיע לך לשאול שאלה, אבל אם אתה עובר את כל העבירות, איך אתה יכול לשאול? למה הדבר דומה? אחד נהג פראי, נוסע, עובר את האדום, עולה על המדרכה, שובר את הבנקט, דורס ילדה, עובר בעוד אדום, נכנס באין כניסה, ניידות רודפות אחריו, הקיפו אותו, תפסו אותו! והוא מתפלא: ``רק רגע, מה קרה מה עשיתי? אני לא מבין למה מתנפלים עלי?`` אה, מה עשית?! מה לא עשית! אדם עובר את כל העבירות, מחלל שבת, כופר בה`, אוכל טריפות, אוכל נבלות, גרמניה, יהודי, הרבה, אלפים ורבבות, הו, והוא שואל בסוף: ``למה קרה? מה עשיתי? מה עשינו?``
 

התולעת1

New member
בטח שלא

הרי את רוצה ללכת ערומה ברחוב,לכן כדי להשתיק את המצפון הכי בטוח להגיד שאין על תתאגי שאול ואבדון לא תשבענה
 
יכול להיות

שהיא רוצה ללכת ערומה ברחוב. האם אתה חושש שלא יעמוד לך יצרך ולא תוכל לכבוש אותו? האם בגלל שהגבר הדתי לא מסוגל לשלוט ביצריו, על כל הנשים חובה להתכסות בסמרטוטים מכף רגל ועד ראש? מה הבעיה שתלך ברחוב כרצונה ותתלבש כרצונה? מדוע עליה להכנע לכללים שלך, כדי להשקיט את יצרך שלך? חופש, בנאדם... חופש. חיה ותן לחיות.
 

התולעת1

New member
מעניין מעוד 70אחוז מהציבור החילוני

בוגדים אחד בשני חופש ידידי חופש
 
אחי התולעת

אפשר לשאול מה הקשר? זו אכן בעיה שאנשים בוגדים, אבל במתותא, הסבר בבקשה מה הקשר ללבוש שלובשים האנשים ברחוב?
 

התולעת1

New member
אני אגיד לך מה הקשר

הגמרא אומרת אוי לגבר שאשתו מקבלת מחמאה מהשכן אישה שהולכת חסופה ברחוב,מפקירה עצמה בידי אחרים אבל אישה שמתלבשת צנוע,יש לה כבוד לעצמה,כל בר דעת יבין שאם אשה כזאת אי אפשר להתעסק
 

chilikwe

New member
חבל.. הפסד שלך, הוא הרי בסך הכל

בטובתך.. הייתי מאריך בזה אבל עוד מעט שבת אז שיהיה לך שבת שלום ואולי בהזדמנות אחרת..
 

chilikwe

New member
זה כמו לשאול למה א-להים ברא

רע, כאב, מחלות, צער וכדומה. הרי הוא יכל לברוא עולם שכולו רק בירות וג`קוזי ושיהיה לכולם טוב.. זה שאלות לא הוגנות כי רק א-להים יכול לענות עליהם. אין מה לעשות, אנחנו בני אדם וכמה שננסה לא תמיד נבין הכל. מי שחושב שא-לקים זה תמיד רק תענוגות הוא פשוט טועה, ועובדה שא-לקים ברא גם רע בעולם, כאמור.
 

worrywort

New member
זאת תשובה מתחמקת

לאמדובר כאן רק ברוע, אלא רוע שמכוון לעם הנבחר, שאלוהים הבטיח לשמור עליו ולהגן עליו.
 

chilikwe

New member
מה שאתה אומר זה מחוסר ידיעה כי

זה שזה העם הנבחר זה לא אומר שיש להם ביטוח נגד צרות. תראה בתורה בספר ויקרא פרשת בחוקותי ובספר דברים פרשת כי תבוא. שבוע טוב.
 

chilikwe

New member
מה שאתה אומר זה מחוסר ידיעה כי

זה שזה העם הנבחר זה לא אומר שיש להם ביטוח נגד צרות. תראה בתורה בספר ויקרא פרשת בחוקותי ובספר דברים פרשת כי תבוא. שבוע טוב.
 

worrywort

New member
אז מה שאתה אומר שהברית שהם כרתו

איתו הייתה למעשה ללא שום הבטחה מצידו. אנחנו מבטיחים לקיים את המצוות, להעניק לו תשבוחות 3 פעמים ביום... מי יודע כמה פעמים במועדים ובחגים, ובתמורה מה? שום דבר, יכול להיות שנמות מוות נורא ומלא סבל. not a very good deal
 
זה לא היה אלוהים זה השטן

השטן כבל לאלוהים את הידיים והתעלל בצעצועים שלו וזה התוצאה..
 

That80sshow

New member
חבל

חבל שאנשים מבזבזים את הזמן שלהם בויכוח על דברים מפגרים. הרי מה הטעם? אתם לא תשכנעו מישהו שמאמין בה' שהוא לא קיים כי אם הוא כבר מאמין בו שום דבר לא יזיז לו כי האמונה בה' היא מראשיתה אמונה בדבר שאתה לא יכול לראות ולהרגיש וההוכחה היחידה לקיומו היא ספר. בנוסף לכך, בנוגע לאלוהים והשואה, נניח לרגע שה' קיים, אני לא מבין מה אכפת לו מהשואה. לדעתי השואה היא תוצאה של אופי העם היהודי, בדיוק כמו שכתב אנטוליו: "יש משהו מוזר, פרדוקסאלי, בתמיכה של יהודים, אפילו החילוניים שבהם, באמונה מוזרה שיש להם ברית דמיונית ובלעדית עם בורא העולם. לכן, הם בזים ומתנשאים מעל לעמים אחרים, אשר נחשבים לנחותים בעיניהם ואף משולים לבהמות, ובהתאם לכך הם מתנהגים זה מאות בשנים, כולל בזמן הזה, באזורינו. בגלל זה הם היו שנואים, נרדפו וסבלו בשל כך, אך הם מעדיפים, באופן תמוה, כל זאת: להתבדל, להסתגר, להיות שנואים, לסבול ואף למות על "קידוש השם", רק לא לשנות, ולו במקצת, את אמונתם ואת דרכם." בגלל סיבות אלו קרתה השואה, לא מפני שאיזה אל החליט שהיא תהיה. האמת הקונספט של ה' הוא מאוד מבולבל בקרב הדתיים לדעתי,לפחות ממה שהבנתי. הוא מתערב בהכל, אך למעשה בכלום מכיוון שלבני אדם יש "רצון חופשי". על הקטע הזה יתווכחו איתי אבל ככה אני רואה את זה. אגב, לא נראה לאנשים מצחיק שאנשים חיים לפי ספר? כאילו, אם אני אחליט שהארי פוטר קיים ושיש בהארי פוטר מסרים סודיים ואני אראה שיש, נגיד כל מילה שנייה בכל שורה שנייה בפרק השני יוצרת: הארי פוטר הוא האלוהים החדש תעריצו אותו אז אנשים פתאום יתחילו לסגוד להארי פוטר? לא הבנתי למה מפני שכתוב בספר מחורבן שאני צריך להעריץ מישהו אז אני באופן עיוור אעשה זאת?
 

Thomasush

New member
אין הסבר זה פשוט לא נתפס

פשוט לא נתפס הטירוף הזה. היטלר הוא מטורף אחד....(שגם לו היו גנים יהודים דרך אגב), אבל איפה כל המבצעים של ההחלטות המטורפות שלו? גם ארה"ב שידעה ושתקה. אין שום הסבר לטירוף מלבד הסבר שניתן לי שהקצינים הנאצים היו רוב הזמן מסוממים. עובדת השמדת יהודי אירופה ויהודי אלג'ריה ומדינות נוספות בכלל לא הגיעה לכותרות בארה"ב למרות (ואולי בגלל) שהתקשורת בארה"ב כבר אז נשלטה ע"י יהודים , שכנראה בגלל האנטישמיות בארה"ב באותה תקופה פחדו להדגיש את הנושא. גם אנגליה שלא איפשרה עלית יהודים לא"י בתקופת השואה והגירת יהודים לשטיחה לא תרמה.
 

Kre alkalyn

New member
גזע שמי

אנטשמיות מכוונת ליהודים אמנם אך יש לדעת שהערבים שייכים גם הם לגזע השמי לפי דעתי היהודים וגם הערבים הם עמים מדכאים שרק כסף מעניין אותם ושליטה באחרים במשך הזמן מביאים לניוון רוחני
 

AdonAsda

New member
הערבים הם מן הסתם שמים...

>הערבים הם עמים מדכאים שרק כסף מעניין אותם ושליטה באחרים במשך הזמן מביאים לניוון רוחני< זה ציטוט מ"מין קומף"?
 

E1048

New member
טלווזיה

הדברים לקוחים מתוכנית שראיתי על ניאו נאצים
 

rshpirer

New member
אנחנו ביקשנו שאלוהים לא יהיה בשואה

זו שאלה שאני מקווה שכל בן אנוש מתחבט בה. למי שאינו מאמין בקיום אלוהים, הרי שדיון זה אינו רלוונטי מכיוון שלגביו השאלה אינה כלל תקפה (שהרי אין אלוהים). מעצם ההגדרה של אלוהים, הרי שהוא המקור לכול והכול נובע ממנו: הוא הבורא היחיד, היוצר היחיד. מכאן שהוא בהכרח מקור הטוב ומקור הרע. אם כך, שאלת אלוהים והשואה ניתנת לשאילה גם במקרים לעין ערוך יותר פעוטים, כגון: איפה היה אלוהים כאשר בפיגוע טרור נרצחו ונפצעו זקנים, נשים וטף? איפה היה אלוהים כאשר אב רצח את אישתו וילדיו? איפה היה אלוהים כאשר נער דקר למוות נער אחר מכיוון שזה "העליב" אותו? איפה היה אלוהים כאשר קבוצת נערים אנסו נערה צעירה? איפה היה אלוהים במלחמות? ועל אחת כמה וכמה, איפה היה אלוהים בשואה????? תיאורטית, יש שתי תשובות אפשריות: 1. אלוהים "משחק" בנו ומשתעשע בנו פעם בטוב ופעם ברע. הוא משפיע לטובה ולרעה. היות וכוחו ויכולת השפעתו של אלוהים היא אין סופית, הרי שהרוע שהוא יכול להשפיע הוא אין סופי. ולשם למידה כלשהיא על אלוהים ועלינו, אנו חוזרים למקורות (התורה, תורה שבעל פה, קבלה, וכו) העוסקים בנושא זה: מסריקה עולה כי אלוהים מצטייר כנותן, כמיטיב, כאוהב. הוא מעניש כאשר פועלים בניגוד או בסתירה ל"הוראותיו/רצונותיו". אין אנו יכולים לטעון כי האנשים שנספו בשואה פעלו בצורה הדורשת את עונשו של אלוהים, וכל מי שטוען זאת הינו אויל. לפיכך אני נוטה לפסול תשובה אפשרית זו. 2. אלוהים בנה את המגרש, קבע את חוקי המשחק, גייס את השחקנים, וכעת הוא נותן להם לשחק, ללמוד את המשחק וחוקיו, לטעות וללמוד מהטעויות. הוא לא מתערב. הוא לא מתערב לא בגלל שלא איכפת לו, או בגלל שהוא רע. הוא לא מתערב בגלל שהמגרש, והמשחק, והכללים, והשחקנים, והצופים, כולם (היקום, חוקיו, וכל מה שבו) נוצרו כתגובה לבקשה שלנו, של המין האנושי כולו, לשחק את המשחק, ולשחק אותו מבלי שהוא יתערב. אלוהים כיבד את הבקשה הזו. זו "התשובה" שמציעה תורת הקבלה לשאלה שנשאלה. ואני לא רואה כיצד מישהו חושב, וסקרן, ושואל שאלות, שמאמין בקיומו של אלוהים, יכול לקבל תשובה אחרת.
 
למעלה