כיצד אתם מסבירים את השואה?

avpx2

New member
ובכל זאת

ה' הוא התגלמות השלימות לכן אין זה אפשרי שירצה בכך שיעבדו אותו.. שלימות ז"א שךלא חסר לו כלום, לכן הוא מעונין רק לתת. בדבר מה שקרה, האסון איני מצדיק זאת גם אני אולם אני יודע שניסה למסור לנו משהו, בכל זאת, לדעתי יווצר פרדוקס אם אנשים ימותו סתם כך כתוצאה מה'. לדעתי קיים תהליך אחרי המוות, תהליך של הנשמה, גלגול נשמות... לכן זהו רק מוות ביולוגי. ובקשר לשופט,הוא בן אדם ואני בן אדם לכן איני יכול להוכיח כלום...
 

saar13

New member
אצל אלוהים-יש מידת הדין.........

ומידת הרחמים-כמו במערכות אזרחיות/צבאיות על כדור הארץ. לפי מה שכתוב בתנ"ך,ולפי ההגיון הבסיסי-נחתם הסכם בין עם ישראל ובין ה'-ונאמר/הוזהר מפורשות שאם לא נקיים את הברית/ההסכם-לא תהיה הגנה מאת ה'-אי לכך,מה הטענה ?!. אלהים לא ברא את בני האדם,בעיקר,ע"מ שיהללו אותו-אלא ע"מ שיתנהגו בצורה מסויימת,מוסרית,יפה ושיוויונית/סוציאלית וכד'.
 

saar13

New member
'ציון ב- מ ש פ ט תפדה.....

ושביה בצדקה'. הפסוק הנ"ל מהתנ"ך אומר: שאצל אלהים קיים גם השיקול של 'מידת הדין'-ולא רק מידת הרחמים. לה' היה אינטרס בהקמת מדינת ישראל-ומכיוון שהשואה היתה זרז להקמת מדינת ישראל-לא היתה סיבה לה' למונעה. גם אם היו צדיקים בחייהם האישיים-אך מכיוון שלא עשו מאמץ מספיק,ע"מ לקיים את מצוות ישוב ארץ ישראל-לא היתה אמונתם מושלמת. ובכ"ז-בזכות מותם על קידוש השם-קמה ומתקיימת מדינת ישראל-אולם בעתיד,אם לא נצדיק את קיום המדינה ע"י התנהגות יהודית מיוחדת (לאו דווקא קיום כל המצוות האורתודוכסיות)-לא תהיה לנו הגנת ה',וגם עצם קיום מדינת ישראל יעמוד בסכנה
 

התולעת1

New member
תיכף אני אוכיח לאט לאט חכה

``ויאמר ה` אל משה הנך שוכב עם אבותיך וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא שמה בקרבו ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו`` הוא כותב סיכום שמדברים על השואה, אומר הקב``ה למשה אתה תמות, אחרי זה בהמשך הדורות יקום העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ יעבדו ממש ע``ז ככה הוא אומר לו מראש, יעזבו אותי והפר את בריתי אשר כרתי אתם, אתה יודע שבשואה היו ששים אחוז מתבוללים?ככה זה הופיע בכל אופן בעמוד האש בהקדמה לתוכנית ששים אחוז מיהדות ארופה היו מתבוללים ועמ``י היו על כף מאזנים כשהרב מכריע לחובה עמ``י נידון, הלאה כתוב וחרה אפי ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם והיה לאכול ומצאוהו רעות רבות וצרות ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלוקי בקרבי מצאוני הרעות האלה, אנשים שאלו איפה היה הקב``ה בשואה תקרא מה אומר הקב``ה מראש `` ואנוכי הסתר אסתיר את פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה כי פנה אל אלוהים אחרים`` זה שלושה פסוקים בספר דברים פרק ל``א פס` ט``ז והלאה, אם תקח את המילה ויאמר ה` אל משה את האות ה` תספור 49 אותיות, האות החמישים ש` עוד 49 אותיות האות החמישים ו`, עוד 49 אותיות האות החמישים א` עוד ארבעים ותשע אותיות האות החמישים ה` השואה, אתה יודע שיש קודים בתורה? מויאמר ה` אל משה בפסוק הזה מהאות ה` תספור כל 49 האות החמישים תקבל ה` ש` ו` א` ה` באותו מרחק של אותיות השואה, אם תקח בספר דברים פרק ד` שים לב "והפיץ ה` אתכם בעמים ונשארתם מתי מספר בגויים אשר ימעט ה` אתכם שמה ועבדתם שם אלוהים מעשה ידי אדם עץ ואבן אשר לא יבראון ולא ישמעון ולא יאכלון ולא יריחוןworrywort, פה מדבר שעמ``י יעבדו עץ ואבן, בשביל זה נשאר מתי מעט בגויים
 

gadw21

New member
איפה היה אלוקים בשואה?

השואה, הוכחה נגד קיומו של בורא פרסונאלי (-אלוקים שמתערב בבריאתו)? הוכחה כנגד אלוקי ישראל? נושא השואה הוא נושא רגיש וכואב לכולנו. ועם זאת, אענה סופית לכל האפיקורסים בעניין. -------------------------------------------------------------------------------- "השואה היא קיום נבואה!" אכן כן. אלוקים כתב על השואה ואפילו כיצד נגיע אליה בספר התורה (ואפילו מה נאמר: "על כי אין אלוקים בקרבי, מצאוני הרעות האלה"). מכאן שלהפך, לא רק שהשואה לא מכחישה את קיום הבורא אלא שהיא מקיימת את דבריו ומוכיחה את השגחתו. להלן הנבואה מהתורה והחפיפה שלה למאורעות: הכאב האיום אשר ליוה את עמנו בתקופת השואה היה כפול: א. יסורי תופת של צרות רבות ורעות מעבר לכל דמיון. ב. יסורי נפש אשר באו לידי ביטוי אצל רבים באותה תקופה במילים הכואבות: היכן אלהי ישראל??? ביטוי חריף לתחושה זו האחרונה ניתן למצוא לדוגמא במילותיו של אלכסנדר דונט ("קול מתוך האפר", מחשבות, עמ' 4): "ממעמקי אסונינו, לנוכח התליות וחדרי הגזים, לנוכח גילויי הרשע הבלתי נתפסים קראנו: "אלקים כל יכול, אל רחום וחנון, אייכה?". חיפשנוהו ולא מצאנוהו. תמיד ליוותה אותנו התחושה המקוממת והמשפילה כי האל נעדר. חוויה זו היא בלתי נמחקת ובלתי נשכחת". -------------------------------------------------------------------------------- והנה בספר דברים (פרק לא) מתייחסת התורה לתקופה עתידית מסויימת, אשר בה יתרחשו הדברים על פי הסדר הבא: א. עם ישראל יעזוב את אלהיו ולא יקפיד על קיום מצוות התורה. ב. יתרגשו עליהם רעות רבות וצרות. אך האלקים ינקוט בהנהגת "הסתר פנים". (כלומר, הוא ינהג "כאילו" שאיננו רואה בצערם האיום של בניו). ג. עם ישראל יאמר "הלא על כי אין אלהי בקרבי, מצאוני הרעות האלה". וכך נאמר שם: "ויאמר ה' אל משה וכו' וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא שמה בקרבו. ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי איתו. וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם והיה לאכול (=להשמדה). ומצאוהו רעות רבות וצרות. ואמר ביום ההוא, הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה. ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה..." והנה, במשך קרוב לאלפיים שנות הגלות, לא היה יהודי שלא שמר את מצוות התורה. עם ישראל בכל תפוצות העולם התגאה בתורתו, שמר בעוז ובגאון את מצוותיה, ואף מסר נפשו עבורה. אולם, כמאה שנה לפני השואה, "נולדה" תנועה חדשה בברלין שבגרמניה. היא כינתה את עצמה בשם "תנועת ההשכלה", וכל מטרתה היתה ליצור עם יהודי חדש שאיננו שומר תורה ומצוות. תנועה זו פשטה מברלין לכל גרמניה ולבסוף סחפה חלק ניכר מכלל יהדות אירופה. התוצאה העצובה והבלתי נמנעת היתה, כידוע, התדרדרות הדור הצעיר להתבוללות נוראה, ואפילו להתנצרות בהיקף שהדהים גם את ראשי תנועת ההשכלה. מיד אחר כך, פרצה השואה אשר "נולדה" בברלין, פשטה בראשיתה בגרמניה, ולבסוף עברה על כל יהדות אירופה. -------------------------------------------------------------------------------- והנבואות הכלליות בעניין: בקשר לשאלה "למה היתה שואה?" הנה מספר מקורות: (כולם בתורה) 1. (דברים פרק ל"א פסוק ט"ז) "וַיֹּאמֶר ה אֶל-מֹשֶׁה, הִנְּךָ שֹׁכֵב עִם-אֲבֹתֶיךָ; וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר הוּא בָא-שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי, וְהֵפֵר אֶת-בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ. וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא, הֲלֹא עַל כִּי-אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה. יח וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה: כִּי פָנָה, אֶל-אֱלֹהִים אֲחֵרִים." 2. (ויקרא פרק כ"ו) "וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וְלֹא תַעֲשׂוּ, אֵת כָּל-הַמִּצְו‍ֹת הָאֵלֶּה. טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְו‍ֹתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי. טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם, וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת, מְכַלּוֹת עֵינַיִם, וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ; וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם, וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם. יז וְנָתַתִּי פָנַי בָּכֶם, וְנִגַּפְתֶּם לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם; וְרָדוּ בָכֶם שֹׂנְאֵיכֶם, וְנַסְתֶּם וְאֵין-רֹדֵף אֶתְכֶם. יח וְאִם-עַד-אֵלֶּה--לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי: וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. יט וְשָׁבַרְתִּי, אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם; וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל, וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה. כ וְתַם לָרִיק, כֹּחֲכֶם; וְלֹא-תִתֵּן אַרְצְכֶם, אֶת-יְבוּלָהּ, וְעֵץ הָאָרֶץ, לֹא יִתֵּן פִּרְיוֹ. כא וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי, וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי--וְיָסַפְתִּי עֲלֵיכֶם מַכָּה, שֶׁבַע כְּחַטֹּאתֵיכֶם. כב וְהִשְׁלַחְתִּי בָכֶם אֶת-חַיַּת הַשָּׂדֶה, וְשִׁכְּלָה אֶתְכֶם, וְהִכְרִיתָה אֶת-בְּהֶמְתְּכֶם, וְהִמְעִיטָה אֶתְכֶם; וְנָשַׁמּוּ, דַּרְכֵיכֶם. כג וְאִם-בְּאֵלֶּה--לֹא תִוָּסְרוּ, לִי; וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי, קֶרִי. כד וְהָלַכְתִּי אַף-אֲנִי עִמָּכֶם, בְּקֶרִי; וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם-אָנִי, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כה וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב, נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית, וְנֶאֱסַפְתֶּם, אֶל-עָרֵיכֶם; וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכְכֶם, וְנִתַּתֶּם בְּיַד-אוֹיֵב. כו בְּשִׁבְרִי לָכֶם, מַטֵּה-לֶחֶם, וְאָפוּ עֶשֶׂר נָשִׁים לַחְמְכֶם בְּתַנּוּר אֶחָד, וְהֵשִׁיבוּ לַחְמְכֶם בַּמִּשְׁקָל; וַאֲכַלְתֶּם, וְלֹא תִשְׂבָּעוּ. כז וְאִם-בְּזֹאת--לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי, בְּקֶרִי. כח וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם, בַּחֲמַת-קֶרִי; וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף-אָנִי, שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כט וַאֲכַלְתֶּם, בְּשַׂר בְּנֵיכֶם; וּבְשַׂר בְּנֹתֵיכֶם, תֹּאכֵלוּ. ל וְהִשְׁמַדְתִּי אֶת-בָּמֹתֵיכֶם, וְהִכְרַתִּי אֶת-חַמָּנֵיכֶם, וְנָתַתִּי אֶת-פִּגְרֵיכֶם, עַל-פִּגְרֵי גִּלּוּלֵיכֶם; וְגָעֲלָה נַפְשִׁי, אֶתְכֶם. לא וְנָתַתִּי אֶת-עָרֵיכֶם חָרְבָּה, וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת-מִקְדְּשֵׁיכֶם; וְלֹא אָרִיחַ, בְּרֵיחַ נִיחֹחֲכֶם. לב וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי, אֶת-הָאָרֶץ; וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם, הַיֹּשְׁבִים בָּהּ. לג וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם, וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב; וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה. לד אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת-שַׁבְּתֹתֶיהָ, כֹּל יְמֵי הָשַּׁמָּה, וְאַתֶּם, בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם; אָז תִּשְׁבַּת הָאָרֶץ, וְהִרְצָת אֶת-שַׁבְּתֹתֶיהָ. לה כָּל-יְמֵי הָשַּׁמָּה, תִּשְׁבֹּת, אֵת אֲשֶׁר לֹא-שָׁבְתָה בְּשַׁבְּתֹתֵיכֶם, בְּשִׁבְתְּכֶם עָלֶיהָ. לו וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם--וְהֵבֵאתִי מֹרֶךְ בִּלְבָבָם, בְּאַרְצֹת אֹיְבֵיהֶם; וְרָדַף אֹתָם, קוֹל עָלֶה נִדָּף, וְנָסוּ מְנֻסַת-חֶרֶב וְנָפְלוּ, וְאֵין רֹדֵף. לז וְכָשְׁלוּ אִישׁ-בְּאָחִיו כְּמִפְּנֵי-חֶרֶב, וְרֹדֵף אָיִן; וְלֹא-תִהְיֶה לָכֶם תְּקוּמָה, לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם. לח וַאֲבַדְתֶּם, בַּגּוֹיִם; וְאָכְלָה אֶתְכֶם, אֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם. לט וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם, יִמַּקּוּ בַּעֲו‍ֹנָם, בְּאַרְצֹת, אֹיְבֵיכֶם; וְאַף בַּעֲו‍ֹנֹת אֲבֹתָם, אִתָּם יִמָּקּוּ. 3.( דברים פרק כ"ח) : קראו את הפרק החל מפסוק: טו. (רק ראו מה קורה כאשר אלוקים מתנהג כלא משגיח לדור אחד בגולה...)
 

gadw21

New member
"שאלה רגשית או שאלה שכלית?"

כאשר אתם שואלים למה נתן בורא עולם ל-6 מיליון יהודים להירצח בשואה, אשאל אתכם את השאלה: ואם היו אלה 3 מיליון, האם הייתם שואלים את השאלה. (סביר להניח שכן). ואם היו אלה רק מיליון 1 שנספה בשואה, האם עדיין הייתם שואלים את השאלה? (כן) . ואם היו אלה רק שלוש מאות איש, האם גם אז הייתם שואלים את השאלה? ואם היו אלה רק עשרים איש שנספו בשואה, לא הייתם צריכים, עדיין, לשאול את אותה שאלה? ומכאן, שגם אם אדם אחד, רק אחד, שהיה טוב לב למראית עיניים, נרצח או נהרג בצורה שנראית לנו שאינה הוגנת, אנו היינו צריכים לשאול את השאלה הזאת. המספר הענק של היהודים שנספה בשואה, אינו מוכיח אם כן טענה שכלית אלא רק רגשית. על טענה רגשית, אין לי מענה, כשם שלא יהיה לנו לאדם שקרובו נפטר והוא מרגיש עם זאת כעס בלבו. לעומת זאת, תשובה שכלית, תתקבל. -------------------------------------------------------------------------------- "התשובה הטכנית, חסרת הרחמים והרגשות:" טכנית, אם אלוקים יצר את האדם בעולמו, יש לו זכות מלאה לעשות בו כרצונו. אני לא מדבר כאן על אבא ביולוגי שהביא בן לעולם אלא על בורא עולם בכבודו ובעצמו שיצר כל פרט באדם, כל איבר ואיבר, את מוחו האנושי ואת נשמתו. קבע את רגשותיו, את תכונותיו לפי רצונו. כעת, שכלית וטכנית, לא יוכל אדם לבוא ולטעון כנגד בורא עולם שהרי הוא מופקד בידיו, כולנו מופקדים בידיו. ביכולתו של הבורא לקבוע כל דבר ועלינו מוטל לקיים את דברו שהרי הוא הבורא שנתן לנו את החיים ולו גם הזכות לקחת אותם מאיתנו. אלוקים הכריז בתורה שהוא נתן לנו בחירה בעולמו ושהוא פועל בצדק! והרי אל לנו לשכוח שאלוקים הוא שהמציא את הצדק! (אלוקים קובע עבורנו מהו טוב ומהו רע, ממה נסבול וממה ניהנה). הרי האלוקים הוא הזה הנותן לנו את האפשרות לכפור בו! בתור יצירי כפיו, עלינו לנהוג לפי ציוויו. זוהי חובתנו בתור תוצר שהבורא יצר. אם כן, אנו צריכים לשאול, האם אותו בורא הוא טוב ונותן שכר ועונש על ההליכה בדרכיו או כנגד דרכיו? אדם המאמין ב"אלוקים", אלוקי ישראל- הוא בורא עולם, מאמין אף ביהדות. (מי שלא, מוזמן לשוטט במאמרי האתר). היהדות מסבירה שאלוקים פועל ב"צדק מוחלט", "איש בעונו יומת" מידה כנגד מידה, אף אם אנו לא יכולים להבין את הצדק הזה בעולם הזה כי אנו מוגבלים ע"י שכלנו ורגשותינו בתור בני אדם, בשר ודם. ובכל זאת, אם נחפש מענה ביהדות לשאלות אלו? -------------------------------------------------------------------------------- "למה אדם טוב מת? למה תינוקות מתים? איפה הצדק?" תשובה: לפי היהדות מסתבר, שמטרת כל אדם בעולם היא לתקן את עצמו (ובייחוד בדורות אלה, שכבר אין נשמות "חדשות"). דהיינו, בן אדם שרצח, יכול להיתקן בחייו אלה ע"י סבל וייסורים, בגיהינום קודם כניסתו לגן עדן, או בתור גלגול חדש. גלגול, יכול להיות לאדם שיסבול בחייו, אך בפועל ישלם על אותו מעשה שעשה. אין להסיק מכאן בשום אופן שכל נרצח בעולם הזה היה רוצח בגלגול קודם מכיוון שישנם מקרים שבהם אדם בעל מידות נעלות יותר משלם על חטאים קטנים - עונשים גדולים בעולם הזה (בדיוק כפי שקבצן שגנב לא צריך להישפט באותה חומרת הדין כמו מרצה באוניברסיטה שגנב). לו היה אדם יודע עד כמה טוב גן עדן, היה עובד כל חייו את ה' אלוקיו ביראה בלי שאלות מיותרות. בורא האדם הוא היודע ממה נהנה יציר כפיו משום שהוא שברא את התענוגות. וגן העדן הוא התענוג הרוחני הנשגב ביותר לפי היהדות. -------------------------------------------------------------------------------- ילד שנפטר מן העולם, היה צריך להיפטר. והוריו היו צריכים לסבול את מות בנם. זהו סרט ארוך שאנו מגיעים באמצעו ולא מבינים אותו כי לא ראינו את ההתחלה. למה הדבר דומה? תאר לעצמך שאתה נמצא במהלך ניתוח ורואה אדם לבוש חלוק (רופא) חותך את בטנו של חברך! הרי תקפוץ עליו (על הרופא) במחשבה שבא להורגו. ועם זאת, לו ידעת שחברך סובל מבעיה בכליות וחיכה כבר חודשים לניתוח הזה, רק אז היית מבין שהסבל הזה שאותו חברך נאלץ לעבור הוא לטובתו ואותו רופא רק בא לעזור. אם היית יודע יותר, היית אף יודע שהבעיה בכליות היא אשמתו של חברך שהיה שותה הרבה יין לשכרה וכל זאת באשמתו ואת סבל הניתוח עליו לעבור מכיוון שלא נשמע לעצות הרופאים להפסיק משתייתו. מכאן שהרופא עושה חסד גדול עם חברך שפגע בעצמו נגד עצת אותו הרופא! כלומר, אתה הגעת באמצע הסרט! ומה הנמשל? הנמשל הוא לאדם בעולם הזה שרואה חברו הטוב סובל ואינו יודע למה. (מצדי, גם חברו אינו יודע) ועם זאת, הוא מתבונן בדברים בלב קשה ואינו מקבל בדעתו כי יתכן שהוא טועה והצדק בכל זאת נעשה עימו.
 

gadw21

New member
"סיפור הממחיש את דבריי:"

פעם היו זוג נשוי שהלכו לרב גדול ומקובל כדי לבקש ממנו שיצליחו להביא ילד לעולם (האישה הייתה עקרה). הרב בירך את האישה בפרי בטן וכעבור זמן לא רב היא נתעברה והביאה תינוק לעולם... אך אז, רק הספיק התינוק לשתות מחלב אמו וכבר נפטר המסכן מחולשה מסוימת. ההורים האבלים חזרו לרב בטענה כזו: "למה נתן לנו אלוקים ילד רק כדי לקחת אותו מאיתנו?!" סיפר הרב להורים סיפור שקרה: פעם היה בעיר פלונית בעת הגלות קבוצה גדולה של יהודים שחיו תחת שלטונו של מלך עריץ ו.. עקר. המלך היה אובד עצות לנוכח המחשבה שלא יהיה זה יוצא חלציו שימשיך את דרכו. בא אחד השרים של המלך ויעץ לו עצה: "ליהודים בעירך יש אלוקים גדול ונורא וכל מה שהם מבקשים ממנו- הוא נותן להם". שמע זאת המלך הנואש וגזר מיד על היהודים גזרת "השמד" אם לא יתפללו לבורא עולם שיפקוד אותו בבן זכר. התפללו ובכו היהודים לבורא עולם שיצילם מגזירת המלך ויפקוד אותו בבן. בשמיים, ראה אלוקים את הסבל שעובר עמו במקום ההוא ושאל למלאכיו: "מי יוכל להיות בן המלך?" שמעה נשמה אחת מישראל על הרע הפוקד את היהודים ואמרה לאלוקים: "תן לי להיוולד בתור בנו של המלך ולהציל את אחיי היהודים מהגזירה הרעה." כך קרה שהנשמה התגלגלה בתור תינוק שנולד למלך. המלך ששמח על הולדת בנו, שיבח את היהודים ועזר להם בארצו. בנו של המלך גדל להיות נוצרי (שהרי אף המלך היה נוצרי) ולילד היה מורה כומר שלימד אותו את הלכות הנצרות. כאשר הגיע הילד של המלך לגיל שלוש עשרה, נכנס בשובבותו לחדר הפרטי של הכומר בלי התראה קודמת ושם ראה לתדהמתו את הכומר המלמד שלו עם שתי קופסאות שחורות, אחת על היד ואחת על הראש. שאלו בתמימות הילד: "מה אתה עושה עם אלה?" נבהל ה"כומר", בכה והתחנן לילד: "בבקשה אל תספר למלך על מעשי. אני יהודי ואני עובד כאן בתור כומר מחופש כדי לדעת מה המלך רוצה לעשות לעמי וכך אני מדווח על כל צעד של המלך לאחיי היהודים. לכן אני מתפלל כאן בסתר..." שמע הילד את סיפורו של הכומר והציב לפניו תנאי: "אני מוכן שלא לספר למלך את מעשיך בתנאי שתלמד אותי במקום נצרות את הדת (היהדות) שבה אתה מאמין". ליהודי המחופש לא הייתה ברירה ומאז לימד את בן המלך הלכות, תורה ומצוות במקום נצרות. כאשר הגיע בן המלך לגיל עשרים, החליט שאין עוד מעוניין הוא להמשיך את חייו באורח זה ורוצה הוא להתגייר ולהיות יהודי. כך קרה שהשאיר הבן לאביו המלך מכתב ובו גילה על רצונו להיות כאחד העם. כך ברח בן המלך מביתו ונסע לעיר אחרת, רחוקה, של יהודים. שם התגייר בן המלך, עבד עבודת כפיים ומת בתור יהודי זקן ובא בימים. בשמיים, עלתה נשמתו של בן המלך לפי בורא עולם (ותארו לעצמכם את כבודה של אותה נשמה, שלא רק שקבלה על עצמה להציל את היהודים מגזרת השמד המלך אלא שגם בתור בן המלך הנוצרי, התגיירה להיות יהודי כשר) ועם זאת, קם היצר הרע וטען: "הנשמה היהודית הזו אינה כשרה להיכנס לגן עדן! היא ינקה חלב אם המלך הנוכריה" ונכון היה הדבר. בתור בן המלך, שתתה הנשמה בגוף התינוק את חלב המלכה שהייתה אשה נוכריה ולא מישראל. מכאן נשאר לאותה נשמה רק תיקון אחד כדי להגיע לגן העדן העליון ביותר, טהורה ומתוקנת. * * * ואז הרב סיים את סיפורו להורים האבלים שזה עתה מת בנם, ואמר להם כי אותו בנם תינוקפ שנפטר היה אותה נשמה שהגיעה לעולם רק כדי לשתות את חלב האם היהודית וכאשר השלים את תיקונו זה, נפטר מן העולם. {הסיפור מסתיים בכך שעסקו מאז ההורים בגמילות חסדים ונולדו להם עוד בנים ובנות לרוב שחיו חיים ארוכים וטובים}. עם זאת, אין כבר מקום לפרט מה הייתה אשמת האב והאם האבלים על שחוו את מות בנם שרק הספיק לינוק את חלב אמו. מטרת הסיפור היא להראות רק פן (צד) אחד של הסיפור והצדק העומד מאחוריו. מכאן תסיקו לגבי הצדק השלם. -------------------------------------------------------------------------------- ורק כדי להשקיט את רוחכם באשר למספר הנספים בשואה והצדק האלוקי שהיה עם כולם, אתן הסברים אפשריים על השואה (לא בהכרח נכונים משום שאף אחד מאיתנו לא יכול להבין את הצדק האלוקי בשלמותו). אלוקים התחייב בתורה, בנבואה, שבדור זה של חוטאים יביא אסון לעם היהודי. הנבואה הייתה חייבת לקרות. בורא עולם יכול היה להציע למיליוני נשמות להתגלגל בתור יהודים, להוסיף פרק להיסטוריה ולמות מות גיבורים ולהיכנס מיד לגן עדן (מובן הדבר שכל נשמה הייתה בוחרת בכך מיד). אבל נשאלת השאלה: ומה עם כל אותם רשעים יהודים שנספו בשואה? התשובה היא שלפי היהדות, אם יהודי נרצח בגלל שהוא יהודי (גם אם הוא אפיקורוס), נמחלים לו מעשיו והוא נחשב הרוג מלכות! מכאן הסברה שלי מקבלת בסיס הגיוני ומובן. יתכן שכל המהלך הזה בא להראות לנו הסתר פנים איום כדי שנבין מה קורה כאשר אלוקים "מסתיר פניו" אפילו לדור אחד מהעם היהודי. אלוקים היה יכול לכלות את העם היהודי בשואה (זה רק היה ענין של זמן), אך אלוקים ריחם לבסוף על עמו ולא הכחידם. -------------------------------------------------------------------------------- שאלה נוספת: "והאם כולם היו צריכים להיענש באותו העונש בדיוק (מוות בתאי גזים)?" תשובה: רק בורא עולם עצמו יכול לברור מיליוני נשמות בכל דור ודור ולתקנם יחדיו בסבל דומה או שונה. (היו אנשים שנפשם הייתה עדינה וסבלו יותר בשואה מאנשים בעלי עזות וקור רוח שמתו באומץ). לא ניתן לנו, בתור בני אדם, לראות את כל התמונה המלאה. אנו יכולים אך לקבל את העובדה שאלוקים פועל בצדק מוחלט עם כל אחד ואחד מהנספים בשואה. -------------------------------------------------------------------------------- ומה לגבי מיליון התינוקות שנספו בשואה, מה הם אשמים? תשובה: כמו בסיפור שסיפרתי. מה היה קשה לבורא עולם עצמו, הנמצא והמכיר חיי כל אדם בעולמו מכל דור ודור, להביא מיליון נשמות מדורות שונים שחטאו באותו המעשה להיתקן כולם יחדיו בדור אחד, הרי הוא דור השואה. -------------------------------------------------------------------------------- על כל היהודים מוטל להבין שאלוקים הוא אינו אדם בשר ודם! אלוקים הוא היוצר של הכל, הרע והטוב. הוא הבטיח והוא נתן את האפשרות להאמין להבטחתו או לכפור בה. עלינו לקבל את הצדק האלוקי גם אם אינינו מבינים אותו (והרי כולנו נבין אותו, יום אחד, כאשר נגיע לעולם הבא). זהו הניסיון שלנו. לקבל את צדק האלוקים על פי החוקים והמצוות שנתן לנו ולהאמין בלב שלם ליוצרנו ולהבטחותיו בתורה אותה הנחיל לעם היהודי.
 
תמיד כשאין לכם מה להגיד אתם מספרים

סיפור בגודל הגדה של פסח כדי להרדים את החילוניים... ובכן,אני לא נרדם ועדיין השואה היא ההוכחה הגדולה ביותר לאי-קיום יהוה!
 

gadw21

New member
כבר נתנה לך תשובה מלאה

כאן, גם שם, וראה גם זאת, והיא תוצג מחדש כל אימת שתתעלם ממנה. זה אתה, לא אני. התהליך הוא אוטומטי ואתה הוא מחוללו, בכך שהנך מציג מחדש טענה שכבר הופרכה... ______________________________________________________________
 

teresias

New member
השואה-

מכה אנושה לאלוהי ישראל. אלא אם כן אתה מאמץ את גישתו של ליבוביץ'. do you? אם לא, אתה נדחק לתרוצים מאין אלו: התינוקות חטאו בגלגול הקודם, הצדיקים נענשו על חטאי הדור, תיקון נשמות כמו שהצגת בסיפור, וכו'.
 

gadw21

New member
לי באופן אישי אין צורך בתירוצים כלל

אני לא אחד מהאידיוטים כמו L7 ופרת משה רבנו שבכל פעם שקורה משהו רע הם אומרים ש"זו הוכחה שאין אלוהים"!.
 

worrywort

New member
לא סתם משהו רע!!

איך אתה מוריד מערך השואה זה לא יאומן. זה לא סתם משהו רע! זה משהו מזעזע ושקרה לעמו הנבחר!! זה מאוד מכריע!! ועוד ציבור של עמו הנבחר שמתוכם אחוז שומרי המצוות הכי גבוה מאז ימי התנ"ך אולי. יהוה לפי מאפייניו שאתם נתתם לו, לא היה עושה דבר כזה, לא היה מאפשר דבר כזה, לכן הוא אינו קיים.
 

gadw21

New member
היה מבול, כל העולם מת.

אחוז שומרי המצוות? אתה מבולבל.
 

gadw21

New member
השואה היא אחת ההוכחות לקיום האלקים

השואה נצפתה בתורה השואה, על כל חומרתה, כבר נצפתה בפסוקי התוכחה בספר דברים: ויאמר ה' אל משה הנך שוכב עם אבתיך, וקם העם הזה וזנה אחרי אלקי נכר הארץ אשר הוא בא שמה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו: וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם והיה לאכול, ומצאהו רעות רבות וצרות, ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלקי בקרבי מצאוני הרעות האלה: ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה, כי פנה אל אלקים אחרים (דברים לא, טז-יח): פסוקים אלה מדברים בצורה ברורה ובעוצמה רבה על אפשרות של חורבן העם. במבט לאחור, מנקודת התצפית של דורנו, זו תמונה מדהימה. קודם כל, משום שפסוקים אלו התרחשו במציאות. הם הלמו בעם, כנאמר, בעם ישראל, שאכן מרד, שהפר את הברית, וזנח את קיום המצוות. עם ישראל אכן נענש בהתאם לחוק "החטא ועונשו" המקראי. נענש, כפי שלא נענש עם מעולם. המילים הנוראות "והיה לאכול" ו"מצאהו רעות רבות וצרות", פורטו במשך הדורות, לפוגרומים, למדורות האינקויזציה, לנשחטים במסעי הצלב, לאין ספור נגישות מכל סוג עד לאושוויץ והשואה האיומה והנוראה. האסונות ויסורי התופת - במיוחד בעת שואת דורנו - הצמיחו בלב רבים מבני עמנו את מסקנת הכפירה באלוקי ישראל. עצמת השואה, חריגתה מעבר לכל הנתפס בהגיון האנושי, גרמה לרבים לפקפק בקיומה של השגחה אלוקית. שכן, כיצד יכולה היתה זו לצפות במעשים הנוראים הללו בלי להתערב? אך שימו לב! גם את הפרט הזה סיפר להם משה בצו האלוקים. נחזור על הפסוק: "ואמר ביום ההוא: הלא על כי אין אלקי בקרבי מצאוני הרעות האלה". וכך כותב המלבי"ם על הפסוק: "ועל פי זה יוכיחו בני ישראל אחר שמצאו אותם צרות רבות ואין משגיח עליהם... שאין אלוקים שופטים בארץ... ויוכיחו מזה, שאין השגחה... אבל אדרבא היה להם להוכיח בהפך ממה שהסתיר פנים על-ידי עונותם הרי שיש שופט... והטעם שהסתרתי פני עתה הוא על על כל הרעה אשר עשה...". אכן, דוקא משום כך נכתבו הדברים בספר התורה. למען ידעו הדורות הסובלים, שגם הכפירה באלוקים בעת הצרות הגדולות נחזתה מראש, למען יבינו, שעצם תיאור המצב אלפי שנים בטרם בוא הטרגדיה נוטל את העוקץ מחריפות הכפירה עצמה. הקב"ה מודיע מראש על השתלשלות המאורעות ואימיהם, ומכריז בעצם הודעה זו, שהוא עצמו קיים, כשהתעלמותו מן המתרחש אינה אלא הסתרת פנים: "ואנכי הסתר אסתיר את פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה"...! פרשה זו המלווה אותנו מאז, מגלה לנו מבעד למסך היסורים את הודאות המוחלטת של קיום ההשגחה, ושלקורה אותנו יש משמעות, תכלית ומטרה. וממשיך הפסוק ואומר: "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ולמדה את בני ישראל... למען תהיה לי השירה הזאת לעד בבני-ישראל". כלומר שמן השירה הזאת ילמדו את הכלל הגדול הזה כי הקב"ה מעניש אותם על-ידי הסתרת פנים לבד. ואולי - אם יקראו שירה זו, אפשר - אם ילמדו ויהגו בה, תחריד אותם התמונה, שצוירה לעיל, והם ידאגו לכך, שלא יתדרדר מוסרו של העם אלי חורבן וגלות. אולי? ואם לא - תבוא נא ותעיד! והנה למרבה הפלא נחשפה בקטע זה המילה "השואה" בדילוג של 50 אותיות.
 

gadw21

New member
גרמניא של אדום

במסכת מגילה (דף ו), מובא מדרש קדמון: "ואמר רבי יצחק: מאי דכתיב (תהילים קמ): "אל תתן ה' מאויי רשע זממו אל תפק ירומו סלה"? אמר יעקב לפני הקב"ה, רבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאות לבו. "זממו אל תפק": זו גרממיא של אדום שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו" הרב יעקב עמדין (היעב"ץ), שחי לפני כ250- שנה, כתב: "גרממיא", רצונו לומר גרמניא היא אשכנז שלנו. וכן הגאון מוילנא כתב שצריך לגרוס: "גרמניא". וממשיכה הגמרא ואומרת: "ואמר רבי חמא בר חנינא: תלת מאה (שלוש מאות) קטירי תגא (נסיכויות) איכא (יש) בגרממיא של אדום". [הביטוי של אדום משמעותו חלק מהאימפריה הרומית המכונה "אדום" ע"פ חז"ל - ומעניין כי הקיסרות הגרמנית כינתה את עצמה "קיסרות רומי הקדושה"... וראתה עצמה כממשיכתה של רומי - גם היטלר ימ"ש ראה עצמו כממשיך האימפריליזם הרומי]. הגמרא מתארת שאותה גרמניא של אדום יהיו בה שלוש מאות נסיכויות וכן זה התקיים במאות ה17- ו-ה18-: "... להתפוררות הפוליטית של גרמניא, היו תוצאות מרחיקות לכת: שלוש מאות הנסיכויות והערים החופשיות שמרו בקנאות על עצמאותן הכלכלית והכבידו על המסחר ע"י הטלת מכסים כבדים... במאות ה 17-18..." (אנציקלופדיה העברית ערך "גרמניה" עמוד 432). וממשיכה הגמרא: "ובכל יומא נפקי הני לאפי הני ומקטיל חד מינייהו ומיטרדי לאוקמי מלכא" (ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה, ונהרג אחד מהם, ונטרדים מלהעמיד מלך).‎ יהיו איפוא שלוש מאות נסיכויות וערים חופשיות שלא יתאחדו ואף יהיו מסוכסכות אלה עם אלה, ויהיו עסוקות להעמיד עליהן מלך אחד ומתוך כך יבואו לידי מריבות וכל זמן שכך יהיה הרי הן "זמומות" וקשורות בעניניהן ולא יוכלו להתפנות להרס העולם. על היום שבו יתאחדו מלכויות גרמניה (כפי שאירע בימיו של ביסמרק המכונה "איש הברזל") ביקש יעקב אבינו - "זממו אל תפק"... אל תוציא את הזמם מפיו ואל תרפה את הסכסוכים הפנימים שביניהם ולא יהיה הגרוע מכל... שלא יחריבו את העולם ח"ו! גדולי ישראל היו סמוכים ובטוחים על ההבטחות הנבואיות. בכתבי הרב מזא"ה (רבה של מוסקבה) מצוטטים דברי דרשתו של המגיד מקלם אותם נשא לפני כ130- שנה בעקבות הדפסת השולחן-ערוך האפיקורסי של גייגר ראש תנועת ההשכלה בגרמניה: "... בגרמניה עוד יעשו שולחן-ערוך מפורט לשנאת ישראל שבו יהיה כתוב הטוב שביהודים הרוג..." (למעשה זה היה בסוף חוקי נירנברג). בספר "משך חכמה" פרשת בחוקותי כותב המחבר: "כשיהודים יחשבו שברלין היא ירושלים... יבוא עליהם אסון ודוקא מבני גרמניה שהם כה רוצים להטמע בהם..."! וכך מובא בספר החפץ חיים על התורה: "בשנת תרצ"ג, כשצורר היהודים באשכנז ימ"ש עלה לגדולה ולקח את רסן השלטון, נשאל החפץ חיים על ידי אחד מראשי הישיבה שלו בראדין מה יהיה גורלם של אחינו במדינות אשכנז ופולין אחרי שהרשע הצורר הכריז בפומבי על מטרתו להכחיד את שם ישראל חלילה. והחפץ חיים ענהו כי זה לא יעלה בידו. מעולם לא הצליח מישהו לכלות ולמגר את כל עמנו בכל ארצות פזורנו. כתוב מפורש "אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה". הבין השואל כי הסכנה קרובה והוסיף לשאול לתומו: אם ח"ו יעלה בידי הצורר להשמיד את יהדות אירופה, רוב מנין ובנין של עם ישראל, מי הוא זה איפוא המחנה אשר ישאר לפליטה? ועל זה ענהו החפץ חיים זצ"ל, גם זה כתוב במפורש בדברי הנביאים (עובדיה א,יז): "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש". הרב השואל יצא מאת החפץ חיים כשידיו רועדות על חורבן יהדות אירופה, ולבו נכון ובטוח כי ארצנו הקדושה תנצל וחרב לא יעבור בה". ואכן כך קרה, בעמוד הגרמנים בשערי ארץ ישראל כשהם עומדים לכבוש את תעלת סואץ, כיבוש שהיה מכריע את המלחמה לטובתם - שם במדבר המצרי ליד אל-עלמין נחלו את מפלתם. מפלה זו היתה בלתי צפויה מראש, וגם האנגלים כינו אותה בשם "נס אל עלמין". כך נושעה ארץ הקודש אשר עיני ה' היו בה להצילה משיני אריות.
 

gadw21

New member
סופה של גרמניה

במגילת אסתר ישנו רמז נאה לסופה של גרמניה! וכך נאמר במגילה: ויכו היהודים בכל אויביהם מכת חרב והרג ואבדן, ויעשו בשונאיהם כרצונם: ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש ואת פרשנדתא ואת דלפון ואת אספתא ואת פורתא ואת אדליא ואת ארידתא ואת פרמשתא ואת אריסי ואת ארידי ואת ויזתא עשרת בני המן בן המדתא צורר היהודים הרגו ובבזה לא שלחו את ידם: ...ותאמר אסתר אם על המלך טוב, ינתן גם מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני המן יתלו על העץ: השאלות: בקטע זה של המגילה יש לנו שתי שאלות: א. מדוע אסתר מבקשת מהמלך "ואת עשרת בני המן יתלו על העץ" הרי בפסוק לפני כן כתוב "ואת עשרת בני המן בן המדתא צורר היהודים הרגו"? הרי כבר הרגו את עשרת בני המן, אם כן מדוע היא מבקשת שיתלו אותם? ב. יש במסורת כתיבת מגילת אסתר אותיות שנכתבות בצורה מוקטנת ואותיות שנכתבות בצורה מוגדלת משאר האותיות שבמגילה. כאן בעשרת בני המן יש לנו שלוש אותיות קטנות: ת' (בפרשנדתא), ש' (בפרמשתא), ז' (בויזתא). ואות אחת גדולה ו' (בויזתא). מה באות אותיות אלו לרמז? הקוד שבמגילה: אמרו חז"ל (עיין מגילה טו, אסתר רבה ג,י): "כל מקום שנאמר במגילת אסתר "מלך" סתם ולא אמר במפורש "המלך אחשורוש" רומז לקב"ה - מלכו של עולם". אם-כן, כאן נאמר שאסתר פונה אל "המלך", כלומר אל הקב"ה. ומה היא מבקשת? שיתלו את עשרת בני המן על העץ. והרי כבר הרגו אותם? אלא כאן מרומז לנו שאסתר מבקשת מהקב"ה "שינתן גם למחר" לעתיד לבוא, שיתלו עשרת בני-המן אחרים בהיסטוריה...!!! על מי אסתר ביקשה? על אלו עשרת בני-המן אחרים בהיסטוריה מדובר? מהו האירוע ההיסטורי המרומז לנו כאן?... משפטי נירנברג! בשנת 1939 פרצה מלחמת העולם השניה, שבמהלכה התרחשה השואה הנוראה. בשנת 1945 הסתיימה המלחמה כאשר צבאות הברית אמריקה, רוסיה, צרפת וברטניה כבשו את גרמניה וחוסל הצורר הנאצי. בעיר נירנברג שבגרמניה נערך בשנת 1946 משפט הידוע בשם "משפט נירנברג". במשפט זה נדונו אז גדולי פושעי הנאצים שנותרו בחיים, ואחד עשר מתוכם נדונו אז למוות, בפסק בית המשפט. ואלו שמותם (יש"ו): גרינג (סגנו של היטלר יש"ו), פריק (שר הפנים), ריבנטרופ (שר החוץ), קייטל (ראש הצבא), קאלטנברונר (ראש הכוחות המזויינים), שטרייכר (עורך העיתון השטני "דר-שטרימר"), זאוקל, יודל, פראנק, רוזנברג, סייס-אינקווארט. מה הקשר למגילת אסתר? בבית המשפט נערך דיון איך להוציאם להורג האם ביריות או בתליה כיאה לרוצחים, פסק הדין היה: בתליה! ואכן... אסתר בקשה "ואת עשרת בני המן יתלו...". כתב העתון "ניוזוויק" דיווח בעתונו שהחבל שעליו נתלו הנדונים למוות השתלשל מקורת עץ אליו היה מחובר... נכון! גם זאת אסתר ביקשה... "יתלו על העץ..."! אבל עדיין הדברים לא מובנים, הרי אסתר בקשה שיתלו "עשרה" על העץ, ובמשפט נדונו למוות בתליה - אחד עשר פושעים? מרטין ג'לברט (ביומנו המפורסם המכונה "יומן נירנברג") מתאר את תגובתם של הנדונים למוות על פסק הדין להוציאם להורג בתליה, לדוגמא: קייטל - ... אגרופיו קמוצים וזרועותיו קשויות, בעתה בעיניו. מוות - בתליה! הודיע, קולו ניחר מעוצם החרפה, זאת חשבתי שלפחות יחסכו ממני...! פראנק - חייך בנימוס, אבל לא היה יכול להסתכל בי, מוות בתליה...! האמריקאים חששו שהנדונים למוות יעדיפו להתאבד מאשר לעבור את החרפה של מוות בתליה, לכן דאגו לשמירה מוגברת על הנידונים שלא יתאבדו. אבל... בליל ה- 14-15 לאוקטובר הצטרף "גרינג" אל היטלר, הימלר גבלס וליי, שאיבדו עצמם לדעת... הוא בלע גלולת רעל ששמה קץ לחייו... ושאר העשרה הוצאו להורג בתליה כפי פסק בית-המשפט...! ואכן כך בדיוק ביקשה אסתר... שדוקא עשרה יתלו על העץ...! רמז התאריך: יום ההוצאה להורג היה ב-כא' תשרי תש"ז. ותאריך זה רמוז באותיות הקטנות והאות הגדולה שבמסורת כתיבת מגילת אסתר, המועברת אלינו בקבלה מזמן מרדכי היהודי ואסתר המלכה. שלוש האותיות הקטנות הן השנה: ת' ש' ז'! והאות הגדולה היא ו', הרומזת שהאירוע יהיה בשנת תש"ז באלף השישי! עדויות מן המשפט: מאורע מעניין ארע בעת הוצאת הנדון העשירי להורג, "שטרייכר", וכפי דיווח העיתונות מן השטח למחרת ההוצאה להורג: "... כשהגיע שטרייכר פנים אל פנים אל החבל, הוא נעץ שוב את עיניו לעבר שמונת הקצינים מבנות הברית ולעבר שמונת העיתונאים שיצגו את עתונות העולם. הללו ישבו בשורה אחת ליד שולחנות קטנים לאורך קיר בדיוק לפני הגרדומים. באש שנאה שבערה בעיניו הסתכל שטרייכר אל עדי הראייה והוא זעק: "חג פורים 1946"! אותו רגע ניתר הפתח תחתיו בקול חבטה חזקה...! ("ניו-יורק ג'ורנל אמריקן" סוכנות ידיעות בינלאומית 16 לאוקטובר 1946). ובניו-יורק טיימס נכתב ש"שטרייכר" זעק: ("Purim Feast, 1946" (a reference to a Jew-Baiter of fifth century BC who was hanged זעקה מוזרה... אולי שטרייכר ידע שזהו "שידור-חוזר" לתליית עשרת בני המן... וכפי בקשתה של אסתר אלפי שנים לפני כן...!
 

worrywort

New member
יש משהו שאתם לא "צופים" בתורה אח"כ?

הרי כל דבר אתם אחרי זה חכמים ללכת ולמצוא במיליארדי המילים הללו את הקטע של ה2 שורות שנשמע קשור. כמה טימטום בחיי.. כמה טימטום המציא המוח האנושי...
 
למעלה