כיצד אתם מסבירים את השואה?

pembencipolisi

New member
את הכנוי "יודונאצים" זרק ה"ליבוביץ'

על חילי צה"ל... אני מאחל לחקרי קברו של ה"ליבוביץ'" שישבעו מגופתו...
 

pembencipolisi

New member
ברגע שאמר הלייבוביץ' "יודונאצים"

אודות חילי צה"ל הוא חשוב בעיני כשלג מאשתקד... המלה יודונאצים הולמת אותו.
 
הפנמת הייטב את מיין קאמף....

חלק מדבריך נראים כמו ציטוט משם.. ולעצם הענין הרי אין מידה יהודית יותר מהלקאה עצמית שאתה מייצגה יפה מאוד.המקרבים והרוצחים ברצותם לתת צידוק לתאות הרצח והסאדיסדיות מאשמים את הקורבן,וממתי מחשבות של עם על היותם נעלים מצדיקה רצח והשפלה.ומה לא עשו היהודים כדי לרצות את נוגשיהם,ולהזכירך אצל היטלר גם קידוש השם לא עזר.שום הסבר לא יצלח במקרה של הנאצים הם פשוט נשטפו ברוע בלתי נתפס כולם ביחד וכל פרט בנפרד,ולמשל במקרה שאני מתגרה במישהו והא קם והרגני האם זה שהתגרתי בו יש בו משום צידוק ולו במשהו? האם טענה מסוג זה קבילה באיזה שהוא בית משפט?... אנו צרכים להוכיח את עצמנו ולתקן את העולות שאנו מבצעים בכבוש ובאפרטהייד שאנו מבצעים בערבים אבל אין לזה שום קשר לאנטישמיות שהיתה הרבה לפני הרעיון הציוני ובוודאי שאין לזה שום קשר לשואה.
 

saar7650

New member
תגובה-

לדעתי, וזו גם דעת היהדות לא ניתן להבין דרכי הא-ל. הדבר נובע מכך שהאדם, מוגבל בתפיסתו האנושית, הנקודתית. לעומת בורא העולם שתבונתו אינסופית. אנחנו לא יכולים לשפוט את אלוקים, מדוע קרה כך לאחד ולשני אחרת. מדוע האחד מת מרעב או באלף מיתות אחרות. אני מבין את הצבור שלא מסוגל להשלים עם אמונה בא-ל טוב כשמול עיניו הוא רואה זוועות, אך מנגד, אני רואה את אותם יהודים שלמרות שעברו את השואה, ממשיכים להאמין שהא-ל הוא טוב.
 

pembencipolisi

New member
זאת הבעיה של כל המאמינים, אלהיהם

נוהג להתעלל בקביעות גם בהם , אבל תמיד ימצא פראירים שיאמינו שהוא "טוב" ולמעשה הוא סאדיסט...
 

saar7650

New member
שמע,

התפיסות וההנחות הן סוביקטיביות. כשאדם מסוים רואה שחור, האחד רואה את אותו מקרה בצורה אחרת. מראיה נקודתית אי אפשר לקבוע באפן נחרץ איזו הנחה מוצדקת. אדם שמאחר באפן תכוף לעבודה והבוס איים עליו ש"עוד איחור ואתה מפוטר"! יכול לכאוב ולכעוס אם יפספס את האוטובוס עליו הוא אמור לעלות. אך מה יאמר הנ"ל אם חלילה באותו אוטובוס אירע פיגוע או אירעה תאונת דרכים שממנה הוא ניצל? אנחנו, בראיה נק' לא יכולים לשפוט את הקורה אותנו. אנו יכולים להניח הנחות, אך לעולם לא נוכל לקבוע בנחרצות שהנחה X היא הנכונה. אני מכבד ומבין את גישתך כי באמת לא קל להאמין בא-ל טוב אחרי שרואים מקרים מסוימים. אך נסה לכבד אמונתי באותו מטבע שבו אני מכבד את גישתך.
 

worrywort

New member
אז אתה אומר, נכון שהייתה שואה

אבל יצא ממנה משהו טוב ואנחנו לא רואים. ואני שואל, איזה דבר יכול להיות כ"כ טוב שהוא יהיה שווה מוות אכזרי של 6 מיליון בני אדם, גברים, נשים, ילדים, טבח מזעזע, מספרים בלתי נתפסים. התשובה: אין דבר כזה. לא תמצא דבר טוב כ"כ שיהיה שווה מוות אכזרי שכזה. שום דבר. זה פשוט תירוץ. אם זה מניח את דעתך אני מרחם על מוחך שמקבל דעה שכזאת.
 

saar7650

New member
לא אמרתי שייצא מזה

דבר טוב. אמרתי שאיני מבין את מערכת המשפט האלוקית.
 

worrywort

New member
זה לא נראה לך כמו חוסר צדק משווע?

איפה המצפון שלך? איך אתה יכול להמשיך לסגוד לאל כזה? אולי הוא לא רוצה בטובתך בכלל אם הוא קיים?
 

saar7650

New member
קראתי ספר מאד מעניין

של אליעזר ברקוביץ' בנושא "אמונה לאחר השואה" עם רובו אני מסכים. להלן הקטע העוסק במאמינים ובשאינם מאמינים בתקופה הנוכחית: "אני ניצב בחרדת קודש לפני זיכרון הקדושים שהלכו אל תאי הגז ושפתותיהם מבטאות את המלים "אני מאמין". איך אעז אני להטיל ספק, אם הם לא הטילו ספק! אני מאמין - מפני שהם האמינו. ואני עומד בחרדת קודש לפני הקדושים, לפני זכר הייסורים שלא ייאמנו של בני אדם חפים מפשע שהלכו אל תאי הגז בלי אמונה, מפני שמה שניטל עליהם לסבול היה יותר ממה שיצור אנוש מסוגל לשאת. הם לא יכלו להוסיף ולהאמין עוד, ועכשיו אין אני יודע כיצד להאמין, עד כדי כך אני מיטיב להבין את אי האמונה שלהם. למעשה, נראה לי שקל להבין את מי שאיבד את אמונתו במחנות ההשמדה יותר מאשר את מי שהוסיף להאמין שם. איתנות האמונה שם הייתה על אנושית, אבדן האמונה שם אנושי. והואיל ואני אדם בלבד, האנושי קרוב לי יותר מן העל אנושי. האמונה קדושה היא, אבל קדושים הם גם אי האמונה והמרד של יושבי מחנות ההשמדה. אי האמונה לא הייתה עניין שבשכל, אלא אמונה שנשברה, נופצה ונמעכה. ואמונה שנרצחה מיליוני פעמים היא אי אמונה קדושה. אלה שלא היו שם, ובכל זאת משלימים עם השואה בלי ערעור, ורואים בה ביטוי לרצון האל, שעל מניעיו אסור לתהות, מחללים את אי האמונה הקדושה של אלה שאמונתם נרצחה. ואלה שלא היו שם, ובלב בוטח הם מצטרפים אל שורות הלא מאמינים, מחללים את אמונתם הקדושה של המאמינים" עכ"ל. לסיכום: במות בניו של אהרון הכהן מסופר בתורה שתגובתו היתה "וידום אהרון"! אני מאמץ את גישתו של אהרון. אני מבין גם את גישתך, כי הרבה יותר קל לכפור אחרי השואה, אך נסה לכבד באותה צורה את גישתי.
 

worrywort

New member
קישקוש, איך אתה יודע שהם האמינו

רגע לפני שהרגו אותם? זה דמגוגיה זולה..
 

saar7650

New member
מה קישקוש?

ישנן מאות ואלפי עדויות של ניצולי שואה. מדוע אתה מזלזל בעדויות של אנשים מאמינים שעברו את השואה??? מעבר לכך, ישנם יהודים דתיים שנצלו מהשואה ועדיין מחזיקים באמונתם.
 

worrywort

New member
טוב, בכל מקרה זאת גישה מטומטמת

אם הם האמינו זה אומר שזה נכון!? איזה שטות. לפי שיטתך, יש גם הרבה שהפסיקו להאמין, אז הם גם צודקים. יש לזה שם - טאטולוגיה. כולם צודקים, הכל נכון, ולכן אין לזה שום משמעות.
 

AdonAsda

New member
מאות מליארדי אנשים חכמים האמינו ש..

העולם שטוח
. הם בטח צודקים... מיליון אנשי מערות לא טועים!
 

saar7650

New member
אבקש ממך לכבד דיעות של אחרים

ולהפסיק לכנות גישות שונות כ'קשקוש', 'מטומטמות' וכיו"ב. כבד אתה דיעות אחרים באותה מידה שאחרים מכבדים דיעותיך. "אם הם האמינו זה אומר שזה נכון!? איזה שטות" האם אמרתי דבר כזה? האם כותב המאמר טען כך? "יש גם הרבה שהפסיקו להאמין, אז הם גם צודקים" אין כאן ענין של מי צודק. יש כאן גישה שמנסה להבין את שתי הדיעות.
 

avpx2

New member
ה' ברא הכל

ה' ברא הכל, גם את השואה, כנראה כדי שנבין משהו. מצוות? הרי אין זו סיבת הבריאה, אם נחשבו אולי בסוף נבין מהי סיבת הבריאה... וכנראה זה משהו שבא לדחוף אותנו קדימה, מקובלים רבים הודיעו לפני השואה על האסון הקרב אך אנשים לא התייחסו אליהם וחשבו שהם משוגעים. מה שאני חושב שזאת דחיפה חזקה קדימה שבאה לספר לנו משהו... וזה רק מוות של הגוף, לא של הנשמה.
 

worrywort

New member
זאת התעללות סדיסטית במיליונים של

אנשים, וכדאי שתתחילו להפנים את זה. אין שום סיבה הגיונית שתצדיק טבח נורא כזה, שום דבר! לא יכול להיות דבר כזה! גם אם תנסה לגמד את זה ולהתחיל לדבר על חומר ורוח, לא יעזור לך! זה מזוויע זה מזעזע זה מבחיל, זה חסר כל פרופורציות לא משנה מה הטוב שייצא מזה או התגמול בעולם הבא אם יש עולם הבא. זאת ההוכחה הנצחית לכך שאין אלוהים.
 

L7

New member
נסה לזלזל בחומרת רצח בפני שופט

אמור לו: זה רק מוות של הגוף לא של הנשמה. אמור לו שרצית לספר משהו. בטוחני ששופט יזכה אותך.
 
בהנחה ואל כמו שמתואר בתורה קיים,

אין מבחינתו שום חשיבות אם יחיו אנשים, או ימותו כמה מליונים. בני האדם הם נחותים. טיפות סרוחות, עפר ואפר, אפסים... למה שיהיה איכפת לו מהם בכלל? הוא ברא אותם נחותים כדי שיעבדו אותו ויהללו אותו, כמו שהם ממשיכים לעשות. אלוהים הוא רודן מהסוג הגרוע ביותר. יש בתורה ציווי האומר, שלא תעמוד על דם חברך. כלומר, כל אחד שבמקרה רואה מישהו שנתון בסכנה, חובה עליו לעזור לו. איך זה מתיישב עם מוות של מליונים, ואלוקים לא נוקף אצבע..?
 
למעלה