תלמידים למדו שכדור הארץ שטוח

pozetiv

New member
תלמידים למדו שכדור הארץ שטוח

תלמידים למדו שכדור הארץ שטוח


הַוִּכּוּחַ הַנָּדוֹשׁ בֵּין מַאֲמִינֵי אֶרֶץ שְׁטוּחָה לְבֵין מַדְּעָנֵי כַּדּוּר הָאָרֶץ,
מַזְכִּיר וִכּוּחַ עוֹד יוֹתֵר נָדוֹשׁ,
בֵּין מַאֲמִינִים בֶּאֱלֹהִים
לְבֵין מַדְּעָנִים שֶׁאֵינָם מַאֲמִינִים בֶּאֱלֹהִים.

כְּמוֹ שֶׁמַּאֲמִין בְּאֶרֶץ שְׁטוּחָה בָּטוּחַ שֶׁאַף אֶחָד לֹא רָאָה אֶת כַּדּוּר הָאָרֶץ מִחוּץ לָאַטְמוֹסְפֵרָה,
כָּךְ גַּם הוּא לֹא רָאָה. וְלָכֵן אַף אֶחָד לֹא יָכוֹל לָדַעַת אִם טַעֲנָתוֹ נְכוֹנָה.

כְּמוֹ שֶׁאָתֵאִיסְט בָּטוּחַ שֶׁאַף אֶחָד לֹא הָיָה בְּהַתְחָלַת הַבְּרִיאָה,
כָּךְ גַּם הוּא לֹא הָיָה שָׁם. וְלָכֵן אַף אֶחָד לֹא יָכוֹל לָדַעַת אִם טַעֲנָתוֹ נְכוֹנָה.

אֶתְנַחְתָּא מַדָּעִית
חִשּׁוּב גֹּבַהּ מְשֻׁלָּשׁ יָשָׁר זָוִית שֶׁמִּתְקַבֵּל מִתַּצְפִּית עַל הַשֶּׁמֶשׁ,
בְּשָׁעָה 1000 מִמֶּקְסִיקוֹ בַּמַּעֲרָב.
וּבְאוֹתוֹ זְמַן בְּמָקוֹם שֶׁנִּמְצָא בְּשָׁעָה 1400 בְּמֶרְחָק יָדוּעַ בְּכִוּוּן מִזְרָח,
יִתֵּן תּוֹצָאָה שֶׁל גֹּבַהּ הַשֶּׁמֶשׁ מִפְּנֵי כַּדּוּר הָאָרֶץ.
(שָׁעָה 1000 וְ-1400 בְּתַצְפִּית עַל הַשֶּׁמֶשׁ מִמַּעֲרָב וּמִמִּזְרָח
נִמְצָאִים בְּזָוִית שֶׁל 60 מַעֲלוֹת)


אַף אֶחָד לֹא עוֹצֵר לְרֶגַע וְשׁוֹאֵל אֶת עַצְמוֹ אֶת הַשְּׁאֵלָה הַפְּשׁוּטָה וְהַמִּתְבַּקֶּשֶׁת.

<לָמָּה אַף אֶחָד לֹא מְסֻגָּל לְהַבְהִיר אֶת הַנְּקֻדָּה שֶׁלּוֹ ?>

בְּעֶצֶם זֹאת לֹא שְׁאֵלָה, זוֹ שְׁאֵלָה רֵטוֹרִית, כְּזוֹ שֶׁבְּתוֹכָהּ כְּבָר יֵשׁ תְּשׁוּבָה.
רַק תִּשְׁתֹּק וְתָבִין -
לְאַף אֶחָד אֵין אֶפְשָׁרוּת לְהַבְהִיר אֶת הַנְּקֻדָּה שֶׁלּוֹ . זוֹ תְּשׁוּבָה.

וְלֹא בִּגְלַל שֶׁהוּא לֹא חָכָם, אֶלָּא בִּגְלַל שֶׁאֲנַחְנוּ חַיִּים בְּתוֹךְ מְצִיאוּת שֶׁקָּשֶׁה לָנוּ לִתְפֹּס :
כְּמוֹ שֶׁהַמֹּחַ שֶׁלָּנוּ שׁוֹכֵחַ מִדֵּי פַּעַם אֶת הָעֻבְדָּה שֶׁהוּא חַי בְּתוֹךְ גּוּף שֶׁגָּדֵל,
כָּךְ גַּם תּוֹשָׁבֵי כַּדּוּר הָאָרֶץ שׁוֹכְחִים מִדֵּי פַּעַם אֶת הָעֻבְדָּה שֶׁהָאָרֶץ הִיא גּוּף אוֹרְגָּנִי חַי שֶׁהוֹלֵךְ וְגָדֵל.

חֵלֶק יַגִּידוּ הַגָּלַקְסְיוֹת מִתְרַחֲקוֹת.
חֵלֶק יַגִּידוּ סוֹף הָעוֹלָם מַגִּיעַ .

וְאַף אֶחָד מֵהֶם לֹא יַחֲשֹׁד אֲפִלּוּ
לֹא לְרֶגַע שֶׁהוּא מְדַבֵּר עַל
הַקִּיּוּם הַפִיזִי שֶׁלּוֹ
שֶׁ ה וֹ לֵ ךְ
לִקְרַאת
קִצּוֹ .











'הפואמה לטיפשים'
 

BravoMan

Active member
האמת שאני לא בטוח אם ההרצאה הזו היא דבר רע, אם היא תטופל

נכון ע"י הסגל של אותו בית ספר.
&nbsp
זו יכולה להיות חוויה מעולה לתלמידים להיחשף לנוכל, וללמוד איך לא נופלים בפח של שקרים, ואיך מפרקים אחד כזה שמנסה למכור רטוריקה זולה וטאוטולוגיה בתור הוכחות מדעיות.
&nbsp
בקשר לשאר דבריך, סך תן על הניקוד!
 

pozetiv

New member
זה בדיוק העניין, בשתי התיאוריות אין שקרים .

זה לא אומר שאחת מהן נכונה אבל כדי שתלמידים יסתקרנו ללמוד יותר על תחומים רחבים כמו אסטרונומיה, גיאולוגיה, גיאוגרפיה, מטראולוגיה, הם צריכים לדעת משהו כדי לדעת משהו אחר.
 

BravoMan

Active member
לא חביבי. תאוריה אחת בנויה על שקרים בלבד, שקל מאוד לבדוק

ולפסול. למעשה, הילדים בכיתה כבר אמורים לדעת מספיק כדי להבין למה תאוריה של ארץ שטוחה סותרת לחלוטין את המציאות.
&nbsp
בניגוד אליה, תאוריה שניה בנויה על אמת מוחלטת שניתן לוודא בכלות.
אפילו אחד כמוך היה יכול, לו רק היה לך רצון.
&nbsp
ולא, ממש לא צריך לטוס לחלל כדי לוודא כדור הארץ הוא אכן כדור.
 

shirai ryu

New member
כי קשה מאוד לסמוך על מדענים ואנשי מדינה

שמשקרים כל הזמן גם לגבי חייזרים וזה שאנחנו לא לבד,
או דברים אחרים, אשר נשיונל ודיסקברי ניזונים מזה.

אפשר להוכיח שאנחנו חיים במשהו שטוח,
אפשר להוכיח שאנו חיים במשהו עגול.

ואפשר פשוט להנות מהדברים הקטנים.
 
למעלה