בכלא אין אתאיסטים

pozetiv

New member
בכלא אין אתאיסטים

עובדה מוזרה אך מעניינת היא שבכלא אין אתאיסטים.
לא , זה לא בגלל שעבריינים הם בעיקר אנשים שמאמינים באלוהים אלא מהסיבה שאתאיזם הוא דת וכמו שלכל דת יש תורה יש חוקים יש מקומות כינוס ויש מנהיגי קהילות כך גם לאתאיזם.
מי שעובר על אחד מהחוקים נזרק מדת האתאיזם ומורחק ומבודד בבית כלא. באותו זמן ממשיכה הכשרתם של צעירים וצעירות באוניברסיטאות שמנוהלות בהיררכיה קפדנית ביותר שלצורך מימונה מחוייבים הצעירים להעביר את מיטב כספם, בעיקר של הוריהם ולתת את מיטב זמנם בתוך אותם מקומות הכינוס לצורך שינון ספרים שנכתבו על ידי אנשים שאינם עוד בחיים עם סיפורים פנטסטיים על עולמות רחוקים גדולים מאוד ועולמות קרובים קטנים מאוד, בעיקר אינפורמציה שאבד עליה הקלח. המתנגדים לסיפורים הפרימיטיביים האלו ופיתחו הסברים יותר רלוונטיים ירדו למחתרת מחשש להטלת ספק בשפיות דעתם מול דעת הרוב.
עם הזמן, קמו גם מתנדבים בהשראת דמות מצחיקה מקומיקס שעל חשבון זמנם החופשי החליטו לקדם את דת האתאיזם באמצעות המצאת מתנגד ואפילו שתלו נציגים מטעמם שיזמרו זמירות באותה הדת שכביכול מתנגדת לדת האתאיזם, יביאו להכפשתה וגם להלעגתה ובכך יאדירו את שם דת האתאיזם בעיני כל .
בסופו של דבר, האסטרטגיה השיגה ההיפך, במקום שאתאיזם יהפוך אצל הצעירים להיות הדת השולטת, צעירים וצעירות טמנו ראשם במסכים קטנים ומרובעים והפכו להיות אפתיים לכל רעיון שהוא. תשובות כמו - מה, אתאיזם? מה זה ? זה לא מעניין אותי, אני לא יודע במה אני מאמין, מתי טסים עוד פעם לחו"ל ? -הפכו להיות המטריה שמתחת לה מסתתרים חסרי עמוד שדרה, נטולי יכולת החלטה וזהות עצמית .
וזה דבר עצוב מאוד, יותר עצוב מכך שאין אתאיסטים בכלא.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אתאיזם הוא כמו *התנגדות* לאיסוף בולים

שזה תחביב בפני עצמו. שואלים את הבנאדם איך הוא מגדיר את עצמו, הוא מודיע "אני מתנגד לאיסוף בולים". ואז הוא ממשיך ומסביר בהתלהבות למה איסוף בולים זה דבר פסול. יש אנשים שאוספים בולים, ויש אנשים שיש להם בעיה עם אותם אספני בולים, והם מקדישים מרץ ומחשבה להפריך את תחביב איסוף הבולים. הם לומדים את תחביב איסוף הבולים, כדי שיוכלו להפריך אותו בהצלחה, וכתוצאה מכך הם מבינים באיסוף בולים אפילו יותר מאספני הבולים עצמם.
 

חנוך25

New member
אתאיזם מתייחס לטענה שיש סבא על ענן.

הטענה עצמה היא טענה על ה"יש" ובפני עצמה אינה אינה מהווה שום אידאולוגיה או דת. הרבה חילוניים הם תאיסטים.
לכן גם האתאיזם הוא לא אידאולוגיה.
באופן כללי יותר האתאיזם הוא דחיית בולשיט. גם זאת לא אידאולוגיה.
טכנית אדם יכול להיות דתי (כי הדת הספציפית היא אידאולוגיה טובה בעיניו) ולהיות בו בזמן גם אתאיסט (כי אינו חושב שיש סבא על ענן)
 
לא. זה אנטי תאיזם. אתאיזם לא מחייב אנטי תאיזם.

למעשה, רוב האתאיסטים שאני מכיר לא מקדישים לכך אפילו מחשבה אחת ביומיום שלהם - אלא פשוט לא מאמינים שיש אלוהים.
מתוך האתאיסטים שכותבים כאן בפורום - אני מניח שרובם גם אנטי תאיסטים.
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
אנטי תאיזם הוא העמדה שהתאיזם מזיק, שהוא רע

אתאיזם לא בהכרח יחזיק בעמדה שהתאיזם מזיק, אבל הוא כן מחזיק בעמדה שהתאיזם שגוי, שהוא טוען טענות שאינן מציאותיות. גם אם יש להן יתרונות אלה ואחרים מבחינה חברתית או פסיכולוגית וכיוצא באלה.
לגבי איסוף בולים בדרך כלל לא נמצא מי שחושב שאיסוף בולים הוא דבר שגוי, ובוודאי לא תהיה לו משנה סדורה. אין לו עמדה לגבי ערך האמת של איסוף בולים (וגם לא צריכה להיות). הוא לא אוסף בולים כי זה לא מעניין אותו, הוא לא מבין בבולים וזה הכל.
לאתאיסט - לאו דווקא אנטי-תאיסט - כן אמורה להיות איזו משנה לגבי מה לא נכון בתאיזם.
מה שנוגע ל"פשוט לא מאמינים", לאי-אמונה באלוהים יש מספר צורות. יש אגנוסטים, שהם לא יודעים, יש אלה שלא מאמינים באלוהים מסויים, למשל היודו-נוצרי, אבל כן יש להם איזו תפיסה לגבי קיום על-טבעי, וכן הלאה. אני מניח שיש גם את אלה שסתם לא חשבו על זה, כמו אלה שלא חשבו על איסוף בולים. אבל לא נכון לכרוך אותם ביחד עם אתאיסטים שכן חושבים וכן יש להם דעה מסודרת על התאיזם ועל למה הוא לא נכון (אבל לא בהכרח מזיק). לאלה האחרונים צריך לתת איזה כינוי אחר.
 
לא מדויק. האתאיסט לא מקבל את העמדה התאיסטית,

אבל זה לא בהכרח אומר שהוא מחזיק בעמדה הפוכה.
ההדגמה החביבה עלי היא צנצנת של הסוכריות הקטנות לקישוט עוגות.
התאיסט אומר שיש מספר זוגי של סוכריות בצנצנת, האגנוסטי טוען שלא ניתן לדעת האם המספר הוא זוגי או לא זוגי, ואילו האתאיסט פשוט לא מקבל את הטענה שיש מספר זוגי של סוכריות בצנצנת. נכון שעובדתית, או שיש מספר זוגי או שיש מספר אי-זוגי ואין אופציות אחרות, אבל העובדה שהאתאיסט לא מקבל את הטענה התאיסטית לגבי המספר הזוגי לא בהכרח מצביעה על כך שהאתאיסט טוען שהמספר הוא אי זוגי.
&nbsp
דוגמה אחרת, שאולי יהיה קל יותר להבין - במערכת המשפט האמריקנית המושבעים נדרשים לקבוע האם הנאשם אשם או לא אשם. בשום שלב ובשום מקום לא נטען שמי שאינו אשם הוא בוודאות זכאי - אלא שיש ספק סביר באשמתו ולכן לא ניתן להאשים אותו על פי חוק. התאיסטים קובעים שאלוהים קיים, כלומר, "אשם", בעוד האתאיסטים טוענים שאלוהים "לא אשם" - כלומר, יש ספק סביר בשאלה האם הוא קיים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בסדר אבל גם לא לקבל עמדה כלשהי צריך לפעול

אדם חושב שלא מקבל עמדה עושה זאת על סמך נימוקים כלשהם. הוא חשב על הדברים ויש לו מה להגיד נגד העמדה שהוא לא מקבל. הוא לא פשוט נמנע ממשהו שלא מעניין אותו, כמו מי שלא אוסף בולים. הנושא מעניין אותו והוא מתנגד. נכון שיש אנשים שיקראו לעצמם "אתאיסטים" ואם תשאל אותם למה הם אתאיסטים לא יהיה להם מה להגיד. אבל מכיון שיש אתאיסטים שכן יש להם מה להגיד - ולדעתי זה הרוב, צריך להפריד ולתת לקבוצה של אלה שאין להם מה להגיד איזה שם אחר.
(לדעתי הקבלה האוטומטית של השקפה מסוימת בהקשר לתאיזם מאפיינת הרבה יותר דתיים מאשר אתאיסטים. לא סתם מסתמן שאתאיסטים מאופיינים באינטליגנציה יותר גבוהה. בשביל להיות אתאיסט צריך לחשוב על הנושא, ולו במידה מינימלית כלשהי.)
 

BravoMan

Active member
הבעיה שלך היא שאתה מנסה לכתוב מחדש את המילון

כדי להצדיק את הטענה המגוחכת שלך ש-"אתאיזם הוא דת".
&nbsp
לפי הגדרה מילונית, כל מי שלא מאמין שיש אלים בכלל הוא אתאיסט.
גם אם הוא לא מאמין בלי סיבה ואין לו מה לומר נגד, גם אם הוא יוצא למחאות נגד דת, כל הקשת הזו כלולה תחת המונח "אתאיסט" בדיוק כמו שכל הלאומים, הדתות, העדות, וארצות המוצא כלולות תחת המונח "ישראלי" כל עוד יש לאדם ת"ז כחולה הוא אזרח ישראל, גם אם הוא מנטורי קרתא שרוצים להשמיד את המדינה שלנו.
&nbsp
הנה פירוט (מקווה שאתה קורא אנגלית):
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism
&nbsp
כמו שכבר רשמו כאן, מי שספציפית מתנגד לדתות, הוא "אנטי-תאיסט", אבל הוא גם אתאיסט, כמו שמשאית היא גם כלי רכב.
אבל, כמו שטוסטוס הוא גם כלי רכב למרות שלא ניתן להעמיס עליו טונות של מטען כמו שאפשר על משאית, כך גם אדם שלא מאמין באלים, ואין לו "משנה סדורה" לגבי "למה דת לא נכונה" הוא עדיין אתאיסט.
 

קלייטון.ש

Well-known member
נו יש כאלה שהתנ"ך קדוש להם, ויש כאלה שהמילון קדוש להם

אלה כמו אלה דתיים ואלה כמו אלה לרוב לא מבינים את הכתבים המקודשים להם.
 

BravoMan

Active member
שוב אתה משחק בקקה?

לפני כמה הודעות, כתבת בעצמך לחנוך שאם לא נסכים על משמעות הצלילים לא נוכל לקיים שיחה.
&nbsp
עכשיו, פתאום זה לא נוח לך, ואתה מאשים אותי שהמילון זה התנ"ך שלי?
&nbsp
ילד, תתאפס על עצמך!
 

חנוך25

New member
מה שיש להם להגיד זה - תביאו ראיות לתאוריה הזאת,

כמו לכל אחת אחרת.
האתאיסט פשוט דוחה את הspecial pleading לגבי סבא על ענן.
 

קלייטון.ש

Well-known member
כן ולעומת זאת אי-אספן בולים לא מבקש שום ראיות

לנכונותו של איסוף בולים. רק מי שמתנגד לאיסוף בולים יבקש ראיות לנכונותו של איסוף בולים.
(ובהמשך האתאיסט לא רק מבקש ראיות אלא מכיון שמוצגות ראיות הוא פונה להפריך אותן, ולשם כך הוא לומד אותן ולמעשה נעשה מבין בתאיזם יותר מהתאיסט עצמו)
 
אם נדייק, בהקבלה הזו אי-אספן בולים יאמר משהו בסגנון

"אני לא אוסף בולים כי אין לי שום סיבה לעשות זאת. אם אתה רוצה שאאסוף בולים, תן לי סיבה טובה אחת לאסוף בולים."
 

קלייטון.ש

Well-known member
האי אספן הזה מחזיק בדעות מסוימות לגבי איסוף בולים

ראשית הוא מחזיק בדעה שבשביל לאסוף בולים צריך סיבה. זה לא ברור מאליו. בנוסף נראה שהוא חשב על איסוף בולים והוא לא מוצא בעצמו סיבה טובה לעשות זאת. הוא מחזיק גם בדעה שבשביל שהוא יאסוף בולים, מוטלת אחריות על מישהו אחר, אולי אספן בולים כלשהו, לשכנע אותו שיש סיבות טובות לאסוף בולים. אלה כבר עמדות די מתקדמות בקשר לאיסוף בולים שמעידות כאמור שהאי-אספן חשב על הנושא, וכנראה הוא גם מוכן כבר להפריך את הסיבות שיוצגו בפניו ליתרונות באיסוף בולים.
זה שונה מאד מאי-אספן שבחיים לא חשב על איסוף בולים, ואין לו שום עמדה בנושא, ואם אספן בולים נלהב יפנה אליו לשכנע אותו לחבור לתחביב (אולי זה סוחר בולים), האי-אספן בכלל לא ירצה לשמוע. הנושא וכל מה שקשור אליו מכל בחינה משעמם אותו מהיסוד.
 
באופן כללי בשביל לעשות דבר מה צריך סיבה.

לא בהכרח סיבה רציונאלית ולא בהכרח סיבה טובה, אבל צריך סיבה.
בהקבלה שלנו, הסיבות לאיסוף בולים מקבילות לראיות לקיומו של אלוהים.
תאמר שסיבות אינן דומות לראיות - ואני מסכים עם זה, אבל גם אמונה אינה דומה לאספנות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
זו דעתך שבאופן כללי צריך סיבה לעשות דבר מה

אני למשל כבר לא מסכים איתך. אז האי-אספן או האתאיסט שמחפש סיבות מחזיק בדעה מסויימת שהוא הגיע אליה אחרי מחשבה, גם אם קצרה.
לענין ההקבלה לדעתי רוב התאיסטים לא מאמינים בגלל שהוכיחו להם שיש אלוהים. אלוהים הוא מובן מאליו עבורם ולא משהו שצריך להוכיח את קיומו. האתאיסטים הם שרוצים ראיות והוכחות לקיומו של אלוהים אז יש תאיסטים (שהם מיעוט מכלל התאיסטים) שינסו לעמוד באתגר שהציב האתאיסט (או הלא-מאמין בדת שלהם, שהרי כל תאיסט שמאמין באל מסויים הוא אתאיסט לשאר האמונות).
 
ברור שזו דעתי, מה רצית, שאכתוב את דעתך?

&nbsp
&nbsp
אני מסכים איתך שרוב התאיסטים לא מאמינים בגלל הוכחה כזו או אחרת. רובם מאמינים כי כך הם גדלו וכך הם חונכו. מעטים מהם ממירים את האמונה באל אחד לאמונה באל אחר, ועוד פחות מגיעים לאמונה מאתאיזם.
&nbsp
 
למעלה