מתי ואיך הומצא העם היהודי

pozetiv

New member
הומצא או לא הומצא מדובר בעובדה מוגמרת .

מאיזה נקודת מוצא אתה בונה את פרספקטיבה שלך ? מנקודה כזו שאתה מניח הנחה כלשהי או מהמציאות עצמה ?

ולמה בכלל זה כלכך משנה לך ?
 

CANADA101010

New member
בתחום חקר ההיסטוריה, אובייקטיביות מושגת באמצעות שימוש

אני רק השליח. פרופסור זנד חושב בשונה מה"דמיון המשותף" מבוסס מיתוסים.
זנד שומט את השטיח מתחת לזכות אבות למשל על ארץ ישראל. רני כשליח הבאתי נקודת מבט של זנד (זה לא קשור למה שאני חושב)
מציע דיון תרבותי
בתחום חקר ההיסטוריה, אובייקטיביות מושגת באמצעות שימוש ב"מתודה ההיסטוריונית" ו"ביקורת עמיתים" שנעשית בדרך כלל על ידי החלפת רעיונות והתכתבויות דרך מאמרים שעוסקים בנושא המסוים. ההיסטוריון מעלה השערה, הסבר או ניתוח לגבי אירוע היסטורי, ואלו עוברים הערכה אצל מומחים אחרים מאותו התחום. תהליך הביקורת נעשה לרוב לפני פרסום המחקר הסופי.
 

pozetiv

New member
זהות יהודית.

אינה מוגדרת ע"י "דמיון המשותף" מבוסס מיתוסים או זכות אבות .
משום שדימיון אינו מוביל בשום צורה לאוביקטיביות כמו גם זכות אבות שהיא מילה אחרת לדימיון .
עד כמה שזה ישמע סתירה, אוביקטיביות מחייבת מגע עם המציאות, של שתי הקצוות הקיצוניים .
הבחור שדעותיו אינן קשורות להיותו פרופסור, היות ודבריו מובנים מאליהם וכל מי שיש לו שכל ישר יוכל להגיע להגיגים כמו שלו,רחוק מלהיות אוביקטיבי, ההבדל הוא שדבריו בהירים וזהירים מלגלוש למחוזות גזעניים .
כדי להגיע לאוביקטיביות לגבי זהות יהודית קודם כל יש להיות יהודי זה היגיון בסיסי.
ואחרי שכיהודי אתה מגלה מהי זהות יהודית ומה מרכיב אותה ואתה חי בתוכה, רק אחר כך אתה פתאום מבין כמה מעט יהודים יש. מעט, במובן של לא יותר מכמה מאות. וכל הטררם הזה שמסביב ארץ ישראל הוא בשבילם .
אז העם היהודי לא הומצא יותר נכון לומר שהעם היהודי ממציא את כל מה שמתרחש סביבו .
 

CANADA101010

New member
אין לנו בסיס משותף ללבן את הנושא.

אין לנו בסיס משותף ללבן את הנושא.
אני לא חושב שאתה מבין מהו דמיון משותף
 

pozetiv

New member
צודק במאה אחוז .

דמיון משותף מוביל ישירות לגזענות
נקודת המוצא של פרופסור זנד היא השואה .

וכי שבוודאי שמת לב, נקודת המוצא שלי היא המציאות
ולכן, אין לנו בסיס משותף ללבן את הנושא .
 

CANADA101010

New member
עליונותה של קבוצה אחת על האחרת - קרא ולמד

גִּזְעָנוּת היא עמדה שלפיה בקרב בני אדם מתקיים קשר הכרחי בין מוצאם לבין תכונות אופי מסוימות, או לעיתים גם כישורים שכליים. היחיד אינו נשפט על פי ייחודו האישי אלא על פי השתייכותו לקבוצה בלבד. ברוב המקרים משתמעת מהגישה גם עליונותה של קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של בני קבוצה אחת על בני הקבוצה האחרת[1].
 

pozetiv

New member
הייחוד האישי של יהודי

נמצא במשפט שכתבתי למעלה -
אוביקטיביות מחייבת מגע עם המציאות, של שני הקצוות הקיצוניים .

יהודי בוחר באמת שנמצאת בשני הקצוות והוא חי בשני הקצוות וזה מה שהופך אותו לנבחר על ידי האמת שממשיכה ללמד אותו מהי אמת אנסופית .לא כל אחד מוכן/מסוגל לחיות כך, יהיו כאלו שיעדיפו להשתייך לקבוצה ויחשבו שזה מה שהופך אותם לנבחרים אולם לא כך הדבר, בסתר ליבם יודעים הם שבבוחרם באחד הקצוות אינם אובייקטיבים ומכך אינם נבחרים .

אני לא יודע מה עברת בחיים אבל רק אדם שחי בשיא השיגעון יכול לחיות בשיא השפיות שני אלו מרכיבים את האמת .
 

יותם73

New member
עם ישראל

תשובה מנקודת המבט שלי:
אנחנו, עם ישראל, מגיעים מבבל העתיקה. לפני כ-4,000 שנה התקיימה שם ציוויליזציה גדולה שאנשיה הרגישו קשורים זה לזה, חלקו גורל אחד משותף, "כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים"
אלא שלצד התעצמות הקשר בין הבבלים, גדל גם האגו של כל אחד מהם, כלומר, הם התחילו לחפש איך לנצל זה את זה, והתרחקו עד לשנאה. הבבלים הרגישו שהם קשורים זה לזה, אך בו בזמן הטבע האגואיסטי של כל אחד מהם פועל בכיוון ההפוך ומרחיק אותם זה מזה.
הם הרגישו כמו במלחציים, ולא ידעו מה לעשות. הם התחילו לחפש פתרון לבעיה שלהם.
היו שתי דרכים לפתרון המשבר
החיפוש אחר פתרון למצבם הביא אותם לגבש שתי דעות מנוגדות: האחת - "דעת נמרוד", מושל בבל באותם הימים, והשנייה - "דעת אברהם", חכם בבלי ידוע.
"עד ימי נמרוד היו כל בני אדם שווים ולא התגבר מי מהם למשול על חברו, ונמרוד התחיל להתגבר ולמשול בארץ". נמרוד טען טענה הגיונית כנגד השנאה שהלכה והתגלתה בין הבבלים. הוא אמר שעליהם להתרחב אל מעבר לגבולות בבל, וכשהם יהיו רחוקים מספיק זה מזה, הם יחיו בשלום איש עם רעהו.
אברהם טען שריחוק לא יפתור את הבעיה. הוא הסביר שלפי חוק ההתפתחות שבטבע, על החברה האנושית להגיע לאחדות. אברהם רצה לאחד בין כל הבבלים ולבנות את החברה המושלמת. אך כאשר הוא התחיל להפיץ בקרב הבבלים את שיטתו, שיטת החיבור המחייבת עבודה כנגד האגו של כל אחד, לא רבים התאספו סביבו "התקבצו אליו אלפים ורבבות, ושתל בלבם העיקר הגדול הזה".
יתר האנשים העדיפו להתפזר כעצת נמרוד, בדומה לשכנים שלא מסתדרים זה עם זה, ומתרחקים כדי לא להפריע איש לרעהו. מאותם אנשים התפתחה בהמשך האנושות כולה.
רק בימינו, לאחר 4,000 שנה, אנחנו יכולים לברר עם מי הצדק - עם אברהם או עם נמרוד...
 

BravoMan

Active member
אני רוצה להבין 2 דברים, ברשותך:

1. האם אתה מאלה שמאמינים שהעולם הוא בן 6 אלף שנה בלבד, ולכן בזמן בבל כל האנושות שחיה אז היית מרוכזת בבבל?
&nbsp
2. על מה ביססת את נקודת המבט הזו?
כלומר, מאלו מקומות למדת את כל הדברים שאתה כותב עליהם בהודעה זו?
 
לדעתי הוא מתבסס על ויקי


 

יותם73

New member
תשובה

האם אתה מאלה שמאמינים שהעולם הוא בן 6 אלף שנה בלבד, ולכן בזמן בבל כל האנושות שחיה אז היית מרוכזת בבבל? לא.

2. על מה ביססת את נקודת המבט הזו? על כתבי הקבלה, מורי הדרך שלי שמלמדים את חכמת הקבלה (ובכדי שזה לא יהיה מסחרי או ייראה כאיזה רצון לשכנע או להפיץ מקום מסויים, איני מפרסם שם או טלפון אלא את תוכן הדברים בלבד).
 

BravoMan

Active member
אז רגע, למה התכוונת כשכתבת:

"מאותם אנשים התפתחה בהמשך האנושות כולה."
&nbsp
???
 

יותם73

New member
מאותם אנשים

"בעת ההיא היו כל בני העולם נוסדים על עבודה זרה, מלבד אנשים מעטים אשר טעמו וראו אורו של עולם כי טוב, שהראשון שהתחיל זה, הוא אברהם, קרה לו מה שקרה עם נמרוד עד שהוצרך לעזוב ארצו וללכת אל ארץ אחרת".
אברהם ותלמידיו נדדו למקום שבו שוכנת ארץ ישראל של היום. קבוצת אברהם שאפה להיות מאוחדת ומלוכדת לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך"
הם התאמצו להתחבר, למרות האגו שהמשיך לגדול בתוכם ולהפריד ביניהם . בקשר שהם השיגו ביניהם, מעל האגו, הם נדהמו לגלות תופעה חדשה – את כוח האחדות, הכוח הנסתר של הטבע.
כמו שמסביר המדע, כל חומר שבמציאות מורכב משני כוחות מנוגדים, חיבור ופירוד, הנמצאים ביניהם באיזון. למעשה, גם האדם וגם החברה האנושית מתפתחים רק על ידי הכוח השלילי – כוח האגו. לפי תוכנית הטבע, עלינו להשלים באופן הכרתי את הכוח השלילי – האגו ששולט בינינו, באמצעות הכוח החיובי – כוח החיבור.
אבל כוח החיבור לא קיים בנו. הוא טמון בטבע, ועלינו לגלות אותו באמצעות בניית קשרים חיוביים בינינו. השלמת כוח האגו בעזרת כוח החיבור, הביאה את אברהם ואת תלמידיו לגילוי חכמת האיזון. הם קראו לשיטה הזאת "חכמת הקבלה".
 

BravoMan

Active member
לא התייחסת בכלל למה ששאלתי ונתת תשובה לא קשורה

אבל לא משנה, עכשיו יש לי שאלה חדשה ויותר מעניינת:
&nbsp
כתבת "כמו שמסביר המדע, כל חומר שבמציאות מורכב משני כוחות מנוגדים, חיבור ופירוד,"
&nbsp
איזה מדע מסביר את זה, ואפה הוא מסביר את זה?
&nbsp
כי מה שאני מכיר בתור מדע, המדע האמתי, לא אומר שום דבר כזה, אפילו לא קרוב לזה!
 

pozetiv

New member
רק שני דברים ?

במיתולוגיה הבבלית מסופר על המבול הגדול . מכאן ,אם תעשה חשבון מהיר, לא יכול להיות קיום אנושות מעבר ל5000 שנה.
&nbsp
האוכלוסיה בעולם מתחלקת לאסיה 60% , אירופה 20%, אפריקה 20%. לכן לא ייתכן שכל האנושות הייתה מרוכזת בבבל.
רובה, כן. אבל לא כולה.
ובכל זאת עזב אברהם הכל והלך לארץ ישראל . זה אומר שיש חשיבות לארץ ישראל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

יותם73

New member
ארץ ישראל

"וישלח ישראל מלאכים אל סיחן מלך האמרי לאמר: אעברה בארצך לא נטה בשדה ובכרם לא נשתה מי באר בדרך המלך נלך עד אשר נעבר גבלך: ולא נתן סיחן את ישראל עבר בגבלו ויאסף סיחן את כל עמו ויצא לקראת ישראל המדברה ויבא יהצה וילחם בישראל: ויכהו ישראל לפי חרב ויירש את ארצו מארנן עד יבק עד בני עמון כי עז גבול בני עמון" (חקת, כ"א, כ"א-כ"ד).
&nbsp
דמויות רבות בתורה, ביניהן גם מלך סיחן, מגלמות כוחות אגואיסטיים שבאדם, שבזה שמתקנם הוא הופך אותם לתכונות של השפעה ואהבה. לכוחות האגואיסטיים האלה שייכים שבעה העמים שנמצאים בארץ ישראל, שלא נותנים לאף אחד להיכנס לשם. במילים אחרות, לפנינו ניצבות התכונות האגואיסטיות שלנו, וצריך להכניען, להורגן, כלומר לתקנן, לשנות את היסוד שלהן, לקחת אותן תחת הכוונה על מנת להשפיע. אלו רצונות אגואיסטיים חזקים ביותר, כולל גם בני עמון, שקיימים בכל אדם וברצון האנושי הכללי. על ידי תיקונם, מופיעה בהם הכוונה לבורא, ואז הם הופכים לחלק של ארץ ישראל. "ארץ" נובעת מהמילה רצון, ו"ישראל" מסמל כיוון ישר-אל הבורא. כלומר, אלה הם רצונות שבהם האדם הופך להיות דומה לבורא.
קפיש??
 
למעלה