Ourtrigger,מה היית מסיק למה,אם היה מאובן אחד שלא במקומו,לעומ

רק שהתמונה הזו לא אומרת את מה שאתה טוען שהיא אומרת.

הנה קישור למאמר באתר של אוניברסיטת ברקלי (שמכיל, אגב, גרסא גדולה יותר וברורה יותר של אותה התמונה):
&nbsp
https://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evograms_06
&nbsp
איפה במאמר הזה כתוב על איזה שהוא מין שמופיע בתמונה שהוא "אינו במקומו"?
&nbsp
&nbsp
 

הרב סמל

New member
מכוניות ומעבורת החלל הם דוגמא טובה להתפחות

הם לא דוגמא לאבולוציה ביולוגית, אבל הם דוגמא להתפתחות של הטכנולוגיה האנושית. זה יהיה מפתיע מאוד למצוא מעבורת חלל שיוצרה בעידן האבן.
 

outrigger

New member
הנקודה היא שהן לא התפתחו אחת מהשניה

ולכן גם סדר מסויים של מאובנים אינו מוכיח שום התפתחות. למעשה, גם לו מכונית ומעבורת חלל היו מתרבות כמו יצור חי- ההסבר הטוב ביותר עדיין יהיה שהן נוצרו בנפרד ע'י מתכנן ולא התפתחו אחת מהשניה.
 

הרב סמל

New member
הנקודה היא שהטכנולוגיה התפתחה כי המתכנן השתפר עם הזמן

מה שלא אמור לקרות עם המתכנן התבוני שאתה מתייחס אליו, גם בגלל שהמיתולוגיה שלך טוענת שהוא ברא את העולם כמו שהוא תוך שבוע, וגם בגלל שהוא מושלם מלכתחילה.
 

outrigger

New member
וזה אכן לא קיים

הראתי שאחוז גבוה של מאובנים כלל לא מופיע במיקום אותו חוזה תיאורית האבולוציה. ואם מאובנים במיקום הנכון מהווים ראיה לאבולוציה אז מאובנים שלא במקום הנכון צריכים להוות ראיה כנגדה.
 

outrigger

New member
ציטוט שלי מלמטה:

"עקבות הטטראפוד הנ'ל מקדימות מס' שלבי ביניים בין דגים לטטראפודים כמו הטיקטאליק למשל. כלומר שלב הביניים בין דגים לטטראפודים (טיקטאליק) מופיע לאחר הטטראפוד הראשון בתעוד המאובנים. כלומר מאובן שאינו במקומו."-

על מה בדיוק אתה חולק?
 

הרב סמל

New member
על הטענה ש"הראת שאחוז גבוה של מאובנים כלל לא מופיע במיקום

אותו חוזה תיאורית האבולוציה", מטעמי טענת ונענית. כמה קשה היה להבין את זה?

זה מעבר לעובדה שאתה עוסק ב cherry picking - אתה מתווכח על מה שנוח לך, ומתעלם ממה שלא.
 

הרב סמל

New member
אם אין קשר בין דת למדע, למה אתה דן באבולוציה?

כשנוח לך, אתה מפריך את המדע כדי להוכיח את הדת. כשלא נוח לך, אין קשר בין דת למדע אפילו במקום בו ספרי קודש דנים בו במפורש.
 
איפה ראית בתמונה מאובני
שאינם במקומם?

 

outrigger

New member
הבט בקו הכחול שאמור לייצג את תעוד המאובנים

ותראה שהוא אינו חופף את ההיררכיה במאובנים, כאשר יצורים מסויימים הנחשבים לפרימיטיביים דווקא מופיעים לאחר המודרניים או באותו הזמן (בהנחה שהתרשים אכן מעודכן). הנה דוגמא ברורה יותר למאובן שכזה הקשור באבולוצית הטטראפודים:

https://www.nature.com/articles/nature08623
 
הקו הכחול מעט סוטה בלבד,כי יש מקרים שלא נמצאו מאובנים,אך-

זה לא אומר שלא היו בעלי החיים קיימים.
אם תשווה את כל נקודת ההתחלה של ההופעה,בין המאובנים של השלבים השונים שכן נמצאו,תראה גרף שהוא די מתקדם,אלה עם סטיות קטנות,של נקודת ההתחלה.
וזה מה שאמרתי לך,סטיות קטנות במופע הזמן,של צורות יצורים סמוכות,צריך לבוא בחישוב,ולא כל סטיה מינימלית,של מממצאים,זה לא במקומו.
לא מדובר בקצה השני של המיליארד שנה אחורה.
ועיין תשובתי המואורכת,לתגובתך-למעלה.
 
בוא ונראה מה כתוב שם, טוב?

The fossil record of the earliest tetrapods (vertebrates with limbs rather than paired fins) consists of body fossils and trackways. The earliest body fossils of tetrapods date to the Late Devonian period (late Frasnian stage) and are preceded by transitional elpistostegids such as Panderichthys and Tiktaalik that still have paired fins.

עד כאן, הקדמה. יש קבוצה שנקראת tetrapods - בעלי חוליות שיש להם גפיים (בניגוד לבעלי חוליות שיש להם סנפירים). המאובן הקדום ביותר של גוף טטרפוד שנמצא מתוארך לסוף תקופת הדבון, וקודמים לו מאובנים של Elpistostegalia (אם יש למונח הזה תרגום לעברית, לא מצאתי אותו ברשת) - הנה ההגדרה מויקי האנגלית:
Elpistostegalia or Panderichthyida is an order of prehistoric lobe-finned fishes which lived during the Late Devonianperiod

בהמשך התקציר:

Claims of tetrapod trackways predating these body fossils have remained controversial with regard to both age and the identity of the track makers.

בתרגום לעברית - טענות לגבי עקבות טטרפודים מוקדמות יותר מאשר המאובנים המוקדמים ביותר שנמצאות היו במחלוקת גם בנוגע לתארוך וגם בנוגע לזהות של מי שיצר את העקבות.

Here we present well-preserved and securely dated tetrapod tracks from Polish marine tidal flat sediments of early Middle Devonian (Eifelian stage) age that are approximately 18 million years older than the earliest tetrapod body fossils and 10 million years earlier than the oldest elpistostegids. They force a radical reassessment of the timing, ecology and environmental setting of the fish–tetrapod transition, as well as the completeness of the body fossil record.

אנחנו מציגים כאן במאמר מאובני עקבות טטרפודים מתוארכות היטב מתקופה של כ 18 מליון שנים לפני מאובני הטטרפוד הראשונים שנמצאו וכ 10 מליון שנים לפני מאובני ה Elpistostegalia האחרונים שנמצאו.
המאובנים הנ"ל מכריחים אותנו לבצע שינוי קיצוני בהערכות של התזמון, האקולוגיה והסביבה שבה דגים התפתחו לטטרפודים, כמו גם להעריך מחדש את שלמות תיעוד המאובנים שבידינו.

איפה זה ואיפה "תכנון תבוני"?
 

outrigger

New member
כרגע הזכרת אחד כזה בעצמך

עקבות הטטראפוד הנ'ל מקדימות מס' שלבי ביניים בין דגים לטטראפודים כמו הטיקטאליק למשל. כלומר שלב הביניים בין דגים לטטראפודים (טיקטאליק) מופיע לאחר הטטראפוד הראשון בתעוד המאובנים. כלומר מאובן שאינו במקומו.
 
שאלתי ספציפית לגבי התמונה שצירפת, אבל נו, שוין -

הרי אף פליאנטולוג שמכבד את עצמו לא יטען שתיעוד המאובנים הוא מושלם - ושהמאובן הקדום ביותר ממין כלשהו שידוע לנו עליו הוא בהכרח הראשון מבני מינו. לא מן הנמנע שטטראפודים התקימו לפני (ואפילו הרבה לפני) המאובן הראשון שלהם שמצאנו - ובהחלט לא מן הנמנע שטטראפודים חיו במקביל למינים שמהווים שלב בינייים בניהם לדגים (כגון הטיקטאליק). למעשה, רוב הסיכויים שהם בהחלט בילו כמה שנים טובות יחד, בדיוק כמו (כמעט) כל זוג מינים קרובים בכל ההיסטוריה הביולוגית.
 
למעלה