בושה וחרפה לכולנו

רקתבונה

New member
בושה וחרפה לכולנו

על דברי הרב הראשי לישראל. הנאום שקיבל את השם ״נאום הקופים״ בטח יזכה לתהודה לא קטנה בעולם וילבה את השנאה כלפינו.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5195766,00.html

מטריף את הדעת. ואף אחד לא עושה מזה עניין. המדינה שותקת. החדשות שותקות. התמונה שלו מתנוססת בגאון בדף הבית של הרבנות הראשית. גזען נבער הוא סמל ישראלי. איך נותנים לו להמשיך לשבת בתפקיד? צריך להעיף אותו מכל משרה ציבורית. שילך לעבוד בקטיף.
 

pozetiv

New member
קיבלת כאן דוגמא חיה -

בשידור חי - מה קורה למי שחושב שהאדם שייך לעולם החי .
כאילו לפי הזמנה .

לא מדובר על עימות של של תיאוריה זו או אחרת עם המציאות אלא איך האדם מתנהג לפי הרעיונות שהוא הסכים לקבל במודע או שלא במודע .

מה שעומד מאחורי המשפט 'דרך ארץ קדמה לתורה' הוא סדר שנמצא בפרשות שמתחילות מפרשת נח בספר בראשית ונגמרות בפרשת בא בספר שמות כל מה שמדובר בפרשות אלו הוא דרך ארץ.
אחרי הסדר הזה בא סדר של תורה/משפט מפרשת בשלח עד אמצע חומש ויקרא
כל מה שמדובר בפרשות אלו הוא תורה ומשפט וצדק שבא על האדם במידה כנגד מידה אם פועל באופן כלשהו .
לאחר מכן ישנה סדרת פרשות שממחישות איך נוהג אדם שבא עליו הדין בעקבות מה שעשה .
מספר דברים עד פרשת נח אלו פרשות של דיבורים שאנשים צריכים לדבר אחד עם השני על הנושאים האלו, על הלקח שיש ללמוד ועל הצדק שיש בעולם, אבות צריכים לדבר עם הילדים וכן הלאה .
ואז מתחיל מעגל נוסף של דרך ארץ, תורה, צדק ודיבורים .

אז דרך ארץ קדמה לתורה והתורה היא רעיון אחד שלם..לא כמו שחוקרי ביקורת המקרא מחפשים הבדלים בין פרקים א' לב' בספר בראשית .
כל זה תורה שבכתב.
תורה שבע"פ היא תורה שמיועדת לגרים בגלל זה היא כתובה בשפה זרה שהייתה מדוברת בתקופת התלמוד.
ומתוך התורה הזו הרב מדבר. ואל גרים הוא מדבר, כי גרים באים עם מטען תרבותי שונה משל היהודים ויש להם שפה פנימית שלצורך המחשה חייבים הסברים גרפיים מהסוג הזה .
כל זה על רגל אחת התורה כולה מבראשית ועוד פעם מבראשית ושוב ושוב ושוב (בעצם יותר נכון מנח )
 

רקתבונה

New member
לא הבנתי

הרבה ממה שאתה כותב. ולא נראה לי שגוגל translate יעזור לי. כי הבעיה אינה אצלי בהבנה. אבל אני יכול לומר לך כך:
1. אני אשמח אם החברה תוקיע את האיש הזה ברבים. כך צריך להיעשות לפי אמות מוסר נכונות. ואשמח גם שיוקיעו את כל מי שתומך בו. ואם אתה כזה אז אתה צריך להתבייש בעצמך. ההתנהגות של הרב הזה היא בזויה. זו לא דרך להתנהג וזו לא דרך ארץ. זו דרכם של מעוטי היכולת, הדתיים הנבערים, האורתודוקסים, המקטינים, השוביניסטים, המתנשאים והפחדנים.
&nbsp
2. אתה כל הזמן מדבר על הסיפור של נח מבלי לדעת שאתה מאמין לא רק בסיפור בדייה אלא יותר מזה זה סיפור שנגנב מהתרבות המסופוטמית והותאם לשימוש שלנו. אתה מאמין בשקרים.
 

pozetiv

New member
ה'איש' הזה שייך למוסדות המדינה החוקיים

ולכן לפי דעתי בדברייך אתה עובר על חוק ההמרדה.
הסברתי לך *
*תורה שבע"פ היא תורה שמיועדת לגרים, בגלל זה היא כתובה בשפה זרה שהייתה מדוברת בתקופת התלמוד.
ומתוך התורה הזו הרב מדבר. ואל גרים הוא מדבר, כי גרים באים עם מטען תרבותי שונה משל היהודים ויש להם שפה פנימית שלצורך המחשה חייבים הסברים גרפיים מהסוג הזה* .

אתה פשוט מטושטש, תנשום עמוק ותתחיל לעשות לעצמך סדר בראש .
 

רקתבונה

New member
לא לעולם חוסן

מכיר?
דווקא בגלל שהוא עובד מדינה הוא חייב להתפטר ולהתנצל.
&nbsp
פעם אחרונה שבדקתי זו לא מדינת הלכה למרות שמרגיש ככה לפעמים. אני אשמח לעמוד למשפט קבל עם ועדה ולהראות לכל מאמיני ה״עם סגולה״ שחיים פה כמה מכוערים הם יכולים להיות לפעמים. ואני בטוח שלא אהיה לבד במאבק שלי.
&nbsp
אני פשוט מתבייש להכלל באותה קטגוריה עם הרב הזה. מה אני יכול לעשות?!
&nbsp
 

pozetiv

New member
אתה יכול להיות גאה בכך שמדינת ישראל קולטת גרים .

רק בגלל שאתה עסוק יותר מדי בתקשורת במקום בחיים האמיתיים אתה מרגיש כך, אבל מה לעשות התקשורת אינה המציאות.
המציאות היא שהמדינה מקיימת מוסדות שנועדו לקלוט גרים וסומכת את ידה עליהם, זה שאתה לא מבין את זה, לא צריך להעמיד אותך למשפט בגלל זה, כשתגדל תבין. אבל עד אז תנסה לבנות לעצמך תמונה קצת יותר שלמה וברורה על המציאות לפני שאתה מנסה לשנות אותה .
זה כמו כמה תמונות פאזל מעורבבות בקופסה אחת ואתה מנסה להרכיב מחלקי הפאזל תמונה אחת.איזו תמונה אתה חושב שתצא לך בסוף .
 

רקתבונה

New member
האמת היא שאני בקושי שומע חדשות

אז כבר טעית בהערכה שלך.
דבר שני אתה מסית את הדיון למקום אחר כאילו זה לשון המאזניים של הסוגייה וזה ממש לא. אתה בעצם מסיר אחריות מעצמך ומהחובות המוסריות שלך כאדם ואזרח. זה כל מה שאתה עושה.
כאנטיתאיסט יש לי תמונה לא שלמה של העולם אבל לפחות היא לא תמונה שיקרית. אני מסתכל לאמת בפרצוף ובעיניים פקוחות גם כשהיא מסנוורת אותי. אני לא יכול לומר אותו דבר עליך לצערי.
 

pozetiv

New member
אני לא מסיט את הדיון

הסוגיה היא שאין לך מושג איך החברה הישראלית מתנהלת ומה שמהווה את לשון המאזניים הוא תפיסתך השגויה לגבי תפקידו של המגזר החרדי .
תפיסתך שגויה מפני שאתה חושב שיש חלק נפרד בחברה שאם יעשה דבר כלשהו הדבר מהווה איום לקיומה של החברה ולכן אפשר לשפוט אותו, לגנות אותו, לנדות אותו וכן הלאה .
זוהי אינה תמונה שלמה אלא קולאז' של תמונות לא מאורגנות שלא יכול לשמש כבסיס לבניית תמונת מציאות וכנראה בגלל זה אתה מסתנוור בכל כיוון שאתה מסתכל .

הצעתי לך דרך מאוד מעניינת לראות את החברה הישראלית כמקשה אחת ואת התורה כמקשה אחת, רק בכמה שורות, זה מראה שזה לא מסובך וכל אחד יכול להגיע לזה בעצמו .
אז בבקשה אל תסיט את הדיון .
 

רקתבונה

New member
חשבתי שאת סוגיית היומרנות כבר סגרנו

אבל אני רואה שלא. נו שויין...
לגבי תפיסתי את החברה הישראלית, היא לא שלמה ולא חסרה יותר משל כל אדם מן השורה. היא אולי שונה וממוקדת יותר. כשאני מכוון לחלק הזה של החברה, החרדים אני מכוון לשם כי שם טמון כשל ערכי חמור ביותר של החברה שלנו. אין הפרדה בין דת למדינה וזה אומר שלדת יש עליונות על ערכים אחרים שלא רק הרבה יותר חשובים ממנה אלא יותר שפויים ממנה.
&nbsp
1. החרדים הם ״חולי סוציאלי״. הם מהווים נטל כלכלי וניוון סוציאלי. במדינה כשלנו, בתווך הרחוק, הם גם סיכון בטחוני וכל זה מהטעמים הבאים:
א. אינם תורמים לכלכלה באופן ישיר - לא עובדים ולא משלמים מיסים.
ב. אינם תורמים לכלכלה באופן עקיף - פחות עובדים = פחות צמיחה = פחות חוסן כלכלי.
ג. מתפרנסים ממנה - שירותי רווחה.
ד. מעיקים עליה אקספוננציאלית - מולידים ילדים בלי לדפוק חשבון. ואלה בתורם יולידו עוד בטלנים.
ה. לא עושים צבא - גם במקרה מלחמה אי אפשר לקרוא להם למילואים = חסרי תועלת.
ו. מיסיונרים = מחדירים לחברה שלנו את הדת = ערכים לא מוסריים וחוסר שפיות.
ז. מרעילים את דעת הקהל העולמית נגדינו = כדוגמת דבריו האחרונים של הרב הראשי יצחק יוסף. כי לא אכפת להם מה אחרים שאינם חרדים חושבים.
&nbsp
2. אני לא מחפש לנדות, אני מחפש לשנות. צריך לעשות דה-לגיטימציה לסטאטוס קוו הקיים. מי שרוצה לעסוק בדת שיעשה את זה בבית שלו ובבית הכנסת שלו. זה לא מפריע לי. אני ושכמותי לא רוצים להרגיש אותם בבתי הספר (ההדתה), בבתי החולים (מחפשים חמץ בתיקים), באוטובוסים (יורקים על נשים), בסופרמארקטים קובעים לי מה לאכול (אין בירות על המדפים. אנשים על פחות…)
&nbsp
3. הפיסקה האחרונה שלך לגבי הדרך שהצעת אתה בעצם רוצה שאחזור בתשובה ואסתכל על החברה דרך עיניה של הדת. ולזה אתה קורא דרך מעניינת? אני קורא לזה דרך מגוכחת. למה לי לעטות על עצמי עולם של שקרים ומניפולציות רגשיות כדי לשפוט את העולם שבו אני חי?
&nbsp
אתה אי פעם שואל את עצמך אם האלוהים שלך באמת קיים? אם כן אז איך אתה מסביר 9,000,000 ילדים שמתים מדי שנה ברחבי העולם? כזה האל שבו אתה מאמין? שיושב בחיבוק ידיים בזמן שילדים מתים מרעב, מחלות, פשע, מלחמות והזנחה?
&nbsp
אני מבקש ממך להשתמש בהיגיון שלך.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

pozetiv

New member
אפילו לשקר אתה לא יודע

כדי לשקר צריך לפחות להתחיל בחצי אמת
1. כשאתה טוען טענות כמו *היא בלונדינית לכן היא מטומטמת* זו סתם דיעה קדומה שמשמשת כמניפולציה. טענה אמיתית מתחילה בהתאמה של המציאות להסבר שלך ואת זה אתה לא עושה .
2.כדי לשנות תרבות צריך לשנות שפה. להכניס דברים לפרופרוציות נכונות ואת זה אתה לא עושה .
3.את אף אחד לא מעניין מה אתה חושב או איך אתה רואה דברים, המציאות היא מציאות ואי אפשר לשנות אותה. צריך ללמוד איזה תפקיד כל חלק ממלא ואת זה אתה לא עושה .
תתאמץ קצת יותר .
9,000,000 ילדים שמתים לכאורה מדי שנה ברחבי העולם בגלל האבולוציה שלא מותירה להם אפשרות סטטיסטית להתקיים. .אפשרות שבני אדם בלבד מסוגלים לאפשר. תשתמש בהגיון שלך .
 

pozetiv

New member
אין סתירה

אדם מסתגל לסביבה שלו אם אף אחד לא מפריע לו לעשות כן , מפתח מנגנוני הגנה טבעיים וכן הלאה, במובן הזה אבולוציה לא סותרת בריאת אדם כיחידה אורגנית שמקיימת את עצמה כמערכת סגורה בהתאם לנסיבות הטבעיות שהוא חי בתוכם לאורך השנים ואפילו לאורך הדורות ואת הידע הזה הוא מעביר הלאה .
ישנם מקרים שבהם האדם יכול להכשיל את עצמו בכך שהוא פותח את המערכת הסגורה שבה הוא מתקיים ומאפשר לגורמים חיצוניים להתערב בהתפתחות שלו זה המקרה המדובר ואין כאן שום יד אלוהים ואם תבדוק מקרה ומקרה לגופו תמצא שאין איזה אל זועם שמחפש להרוג 9 מליון ילדים זה הכל בידיים של בני אדם .
לגבי השאלה ששאלת מקודם בשרשור אחר- *אפשר לדעת למי בדיוק אנחנו אמורים להביא תועלת?* אם אתה חושב במערכת סגורה, ברגע שאתה מועיל למישהו אחר, אתה מועיל לעצמך, כי במידה מסויימת הפרת את האיזון והתמורה תגיע במוקדם או במאוחר ותחזיר את האיזון , וזה עובד גם להיפך אם תחשוב שאתה חי במערכת פתוחה וכל הזמן תרצה רק לקחת ולקחת בלי לתת וזה רק בגלל שאתה חושב כך .בסופו של דבר האיזון ידרוש את שלו וכל מה שלקחת ילקח ממך ,כל ילד יודע שעל כל דבר משלמים .
התועלת הכי גבוהה שתוכל להביא לבני אדם היא שתלמד אותם איך לחשוב נכון ומה שנתת תקבל בחזרה וזה עוד ידע איך לחשוב ולחיות נכון וזאת התועלת הכי גדולה שבני אדם יכולים להביא ולשם כולם שואפים .
לאדם, שלא כמו לחיה, שאוכלת כל מה שנמצא סביבה, יש יכולת דחיית סיפוקים, זה מה שמאפשר לו לפתח את החשיבה שלו ולתכננן קדימה כמו בדוגמא של החקלאות שנתתי מקודם. היום בעידן הפייסבוק קשה להרגיש את זה, כי אתה חושב שכל מה שתרצה תקבל מייד, אבל במקום כלשהו, יהיה מישהו, חכם מספיק שיספק את זה ובסופו של דבר ידרוש תמורה. ואז תשאל את עצמך למי בדיוק אנחנו אמורים להביא תועלת ...
 

Hameln

New member
מי זה "כולנו"? (אני לא אמור להתבייש משטות שמישהו אחר קישקש).

 

רקתבונה

New member
זה היה יכול להיות

נכון אם רק כל שאר העולם היה יושב בשקט ולא מושפע מהדברים האלה.
אבל הרב הטיפש הזה פוצה את פיו ומחר תייר ישראלי נדקר בטיול באירופה ע״י איזה אנטישמי שעף לו הסכך.
&nbsp
אני טוען שחובתינו לא לשבת בחיבוק ידיים. אנחנו צריכים להוקיע את הביזיון הזה. הוא משליך על כולנו.
 

Hameln

New member
הכתבה שקישרת אליה עוסקת (בין היתר) בהוקעת דבריו.

 

dude101

New member
לדעתי זאת בעיה יותר ריאלית ממה שרוב האנשים מבינים

התמיכה הבינלאומית בישראל תלויה בחלקה הגדול בתמיכה של יהדות התפוצות.
יהדות התפוצות היא הרבה יותר ליברלית (יש שיאמרו - שפויה), וממש לא רואה את ההתבטאויות האלה בעין יפה. ואם זה לא מספיק גרוע, בעוד שרוב נציגי המדינה (ושיהיה ברור - הרב הראשי נתפס כנציג המדינה בחו"ל) בד"כ מבינים שדבריהם נשמעים בארץ ובחו"ל, ומשתדלים להתנסח בהתאם, חרדים (מהיותם חברה סגורה) לא כל כך חושבים איך דבריהם נתפסים אפילו בקרב הציבור מסורתי-עד-חילוני, שלא לדבר על יהודים לא-חרדים בחו"ל.
דבריו של יוסף פוגעים בישראל, לא כי מחר תייר ישראלי יכול להידקר (מי שמוכן לדקור ישראלים כי הרב הראשי השווה בין קופים לשחורים היה מוכן לדקור ישראלים גם קודם), אלא כי הם שוחקים את התמיכה הבינאלומית של ארצות העולם בישראל.
 

רקתבונה

New member
נכון

ועדיין... הדגשתי בדוגמא של הדקירה שדבריו יכולים להפר איזשהו איזון - להיות הקש ששבר את גב הגמל. ברור שמי ששונא יכול לפגוע בכל מקרה אבל אם דבריו יגרמו למי ששוקל לפגוע לקום ולפגוע (וזה לא משהו שאפשר למדוד באמת) אז זה יותר גרוע לדעתי מתמיכה בינלאומית שתיפגע וזה מהטעם שמי שירצח כבר לא יחזור. תמיכה, היום יורדת ומחר עולה - לאנשים יש זיכרון קצר בדרך כלל אבל לשנאה אין תפוגה.
הדברים שאמר הרב פשוט מסוכנים.
 

big ass blue

New member
אבל למה כזה אכפת לך שהבנאדם גזען

זה שהוא הרב הראשי לא הופך אותו למלך הצדיקים, אלא רק הופך אותו לאחד שעקף את התור לראשות הרבנות, זה הכל... ובסופו של יום זה פוליטיקה, וידוע שפוליטיקאים הם מניאקים ושקרנים ואינרסנטים, אני משער, עם פה ושם הפתעות, אנשים שפועלים למען האנושות וכל מיני...
אז הוא לא אוהב שחורים ובעיניו שחורים הם לא יהודים או משהו או לא נחשבים... וואלה זכותו. לא שאני מסכים לזה, אני בעצמי לא כזה, אבל יש אנשים שיש להם שנאה כלפי חברה מסויימת או קהילה ולפעמים זה לגיטימי, ההיסטורייה מלמדת שיש סיבה לכל דבר, וכנראה שבמשפחה שלו יש איזו בעיה נגד שחורים... וכחלק מהחיים, הוא משתמש בזה גם במקצוע שלו.
 
למעלה