החברה הישראלית - פאזל בלתי אפשרי .

pozetiv

New member
החברה הישראלית - פאזל בלתי אפשרי .

החלוקה המוכרת בחברה הישראלית של אתאיסטים חילוניים דתיים וחרדים (וערבים ) לא נכונה .
החלוקה הנכונה היא בארץ ישנן שלוש קבוצות עיקריות יהודים, תושבי הארץ הערבים, וגרים, חשוב להבין בדיוק מה זה גרים, כי הגרים הם המפתח להבנת יחסי הכוחות של החיים ביחד, ואיך הדתות קשורות לכל העניין הזה .
לפני הכל קצת הסטוריה, אלכסנדר מוקדון התחיל לנסות לכבוש את המזרח התיכון אבל נעצר במצרים, הוא המנהיג היחיד שהתחיל לצאת מגבולות ארצו אחרי אחשוורוש שנעצר גם הוא ביוון.
למה זה כלכך חשוב ? כי עד אז ארצות היו חיות בשלווה אף אחד לא היה מאיים על קיומם ועל אחדותם.
מה קרה מאז ? התחילו להתפתח יחסי מסחר בין ארצות מרוחקות ויחד איתן אמצעי תחבורה יותר ויותר משוכללים, זה הביא איתו הגירה של אנשים מארץ אחת לארץ אחרת, בהתחלה אלו היו בעיקר הסוחרים בעיקר בגלל יחסי חיתון ואחר כך גם משפחותיהם ואחר כך גם אנשים אחרים מסיבות שונות. מה הבעיה ? אותם אנשים הביאו איתם את התרבות שלהם מהארץ שחיו בה .
וכאן נכנס עניין הדתות, כל ארץ התחילה לראות במהגרים החדשים איום על האחדות של התרבות שלהם, ובכלל עדיין לא מדובר על דת, לכן החליטו שכל מהגר חדש שמגיע חייב לקבל את התרבות של הארץ אליה הוא מגיע, בהתחלה זה היה אימוץ של קוד התנהגות מסוים ועם הזמן נוספו עוד ועוד מנהגים והנהגות וכל זה הצטרף עם הזמן למשהו שנקרא דת, כמובן שאז לא קראו לזה דת , כך היה ברור לכולם היה ברור מי תושב הארץ ומי מהגר.
במזרח הקרוב התפתח האסלאם כי הם הראשונים שהרגישו איום מהמערב ואחרי כן במערב הקרוב התחילה להתפתח הנצרות בדיוק בגלל הסיבה שציינתי ואם כבר מדברים על אלוהים אזי שבמערב הייתה יותר סובלנות לקבל תרבויות שונות לכן בנצרות אין בעיה שכל מהגר יביא עמו וימשיך להחזיק בתרבות שלו .
ובמזרח הקרוב האסלאם שהיא דת מונותאיסטית היה קשה יותר לקבל תרבויות אחרות לכן אמרו שהם מאמינים רק באלוהים אחד כלומר בתרבות אחת וכל מהגר שמגיע חייב לקבל את האסלאם .
אחרי שהבחנו בתושבים והבנו שמהגרים וגרים זה אותו דבר, אז מה זה אתאיסטים? אחר כך נדבר גם על יהדות וגרים ביהדות, שזה החלק היותר מעניין לימנו .
אתאיסט בהגדרה לא מאמין באל או באלים בהקשר לניתוח שעשינו קודם מה זה אומר ? שלאתאיסט אין תרבות ולא מעוניין לקבל שום תרבות אם ננסה להתאים את הגישה הזאת לאחת מן הקבוצות נגלה שאתאיסט זה הלוקסוס של תושבי הארץ ומצד שני הפרדוקס של מי שחי בלי כלום.
ואם נסתכל על אתאיסטים, הם בכלל לא שייכים לשום הגדרה של תושבי הארץ, אין להם בעלות בלתי מעורערת על קרקעות ואין להם משפחות שנאחזו באותה ארץ במשך שני דורות או יותר .
טוב ועכשיו לחלק העיקרי - מיהם הגרים בימנו ביהדות ? אני חושב ויש לי יסוד סביר להאמין שהגרים ביהדות הם החרדים והם ממלאים שני תפקידים בו זמנית האחד לקלוט גרים מארצות אחרות כך שלא יאיימו על אחדות התרבות בישראל כמו שציינתי למעלה ומצד שני מונעים מכל מי שהמדינה לא חפצה ביקרו להתקרב לארץ .
אחרי שמבינים את התמונה הזאת, ברור שחלוקה של אתאיסטים חילוניים דתיים וחרדים היא חלוקה מופרכת מיסודה שנובעת מאי הבנה בסיסית של המציאות .
במחשבה שניה אולי לא בדיוק בטעות, אלא החלוקה הוירטואלית הזאת נעשית באופן באופן מכוון על ידי החרדים / גרים כדי לשמור על כוחם מול תושבי הארץ, כך שכל סכסוך ערבי ישראלי הוא טוב מבחינתם .
לסיכום, נראה כאילו האתאיסטים הם נגד הדת ונגד דתיים אבל בעצם הם נמצאים לצד החרדים/ הגרים.
הם לא בדיוק מתנגדים לדת או לדתיים אלא לתושבי הארץ המקוריים וכך הם ממצבים את עצמם כאותם גרים הנ"ל שרוצים לשמור על כוחם.
 

pozetiv

New member
אתה פונה לאדם הלא נכון .

אבל אם כבר הזכרת אבולוציה,
בוודאי שאפשר לראות כאן אבולוציה חברתית, החל מהאב הקדמון כולל כל חוליות החסרות .
 

pozetiv

New member
בחירה נבונה. עדיף בשבילך שלא תתייחס .

ומה גם שחוסר התייחסות מחזק את הטענה שהבאתי .
אבל בכל זאת הגבת, מה שאומר שאתה עדיין לא יודע מי אני, לאיזה צד של המתרס אני שייך ואולי אני בכלל טרול , אז זהו שלא , אין שני צדדים של המתרס - אתאיסטים וחרדים משרתים את אותו אינטרס .
הכפשת היהדות וכל מה שקשור אליה הוא אינטרס של הגרים שהם החרדים כי כך הם שומרים על כוחם וזה בדיוק מה שאתה עושה.
למה אתה חושב שחרדים עושים דברים שהם בלתי מתקבלים על הדעת בכל חברה שהיא ובכל זאת זוכים להגנת המדינה ? אלמלא היה להם כוח בלתי מעורער. ואתה, מה אתה עושה ? במקום שזה ידאיג אותך, אתה משתף איתם פעולה .
 

מדור 26

New member
לדעתך, ה"פוזיטיבית"רק הדת היא תרבות, ואין מלבדה...

...ומה לפי דימיונך החולני, משותף לאתאיסט ולחרדי? איזה אינטרס משוטף יש לשני העולמות הללו? ראינו בעבר את הכרזותיך על בעיות תפקוד המוחין שלך, לפי הכרזותיך כאן, מורגש כי מצבך לא השתפר...
מאחל לך המשך טיפול ורפואה שלימה.
 
למעלה