בנט מיתמם: "קצת יהדות, מה קרה?" (ומפסיד על גודווין ב-2:30)

trilliane

Well-known member
מנהל
בנט מיתמם: "קצת יהדות, מה קרה?" (ומפסיד על גודווין ב-2:30)

הסתער על נדב אייל במגננה תוקפנית ולא נתן לו לפתוח את הפה, חלילה לו מהתמודדות עניינית עם הטענות...
חבל שליאור שליין לא היה שם, היו הולכים מכות.


ואם הוא לא הפסיד אוטומטית כששחף את קלף השואה, הוא הפסיד אותי סופית באטימות הזחוחה שלו, בכך שהצהיר שמבחינתו אין לו כוונה להיפגש עם הפורום החילוני. הוא פשוט לא מוכן לשמוע מה שלא מסתדר לו באג'נדה.

נראה אותו בתקשורת החרדית עונה "קצת לימודי ליבה, מה קרה?". הו לא, איתם הוא לא מנסה להתעסק. לזרם הממלכתי-דתי יש פיקוח משלו, כך גם לחרדים וכמובן לעצמאיים. רק הזרם הממלכתי (ה"רגיל") כפוף ישירות לשר החינוך וזו התוצאה.

כבוד השר בנט, רוצה לדעת מה קרה? הגדשת את הסאה. רוצה לדעת מה יקרה? אנחנו לא נשתוק ולא נוותר לך. קצת יהדות תדחוף בשיעורי יהדות, לא קצת יהדות בכל מקצוע.


נ.ב.
גם סבא וסבתא שלי היו בשואה. אם אנחנו כבר מנפנפים בטריוויה לא קשורה...


 

נירובי1

New member
זה שהוא קריקטורה זה לא עינייני. זה שהוא שוטף את מוחם של

ילדינו זה יוצר מטריד והכי מטריד זה שהחלק השפוי בעם (זה שלא מאמין בישות הדמיונית) לא עושה כלום.
עם כל הכבוד לפורום החילוני, זה עדיין כלום. אם העם לא יתאגד ויתאחד הם יתמוססו בעוד שהחרדים והדתיים מתחזקים בכוח האמונה ההזויה שלהם
 

Hameln

New member
כרגיל... התעלמות מהטענות תוך כדי פיזור מוץ

הוא אולי מדבר על איזושהי מציאות אלטרנטיבית שמתרחשת בין אוזניו. אין שום עוינות ליהדות ואין שום התנגדות ללימוד. ההתנגדות היא לאינדוקטרינציה דתית\פוליטית בזרם החינוך הממלכתי-כללי (וזרם החינוך הממלכתי-דתי זמין למי שמעוניין באינדוקטרינציה דתית לילדיו).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
והנה עוד מישהו שחי בעבר... נימוקי "היהודים נרדפו" וכו'


מאבק בקואליציה: סגירת עסקים מלאה בשבת או פתיחה חלקית
"במשך אלפי שנים מסרו היהודים את נפשם על שמירת השבת", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק מטעם יהדות התורה. "גם בתקופות קשות בהיסטוריה של העם היהודי, שבהן ניסו גורמים שונים לגזור גזירות ולאסור את שמירת השבת דוגמת זמן שלטונם של היוונים, הרומאים והקומוניסטים, ששמירת השבת הייתה כרוכה בסיכון לגזר דין מוות או בהגליה לסיביר, שמרו היהודים על השבת במסירות נפש".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5033577,00.html
&nbsp
אולי לפני לימודי ליבה צריך ללמד אותם לוגיקה...
במשך מאות שנים רופאים הקיזו דם כטיפול רפואי מקובל. לכן כשיגיעו חרדים לקופות החולים, זה הטיפול שהם יקבלו (בהתאם לגישה שהם דוגלים בה, לא?).
במשך מאות אלפי שנים אנשים לא השתמשו בסבון ולא שמרו על הגיינה. לפיכך רופאים שינתחו חרדים לא ישטפו ידיים לפני הניתוח.
במשך כל אותן אלפי שנים יהודים בארץ ישראל לא התלבשו בפרוות כמו חסידים בפולין במאה ה-18. אם אנחנו כבר מחזירים עטרה ליושנה, תתפשטו בבקשה.
ולפני יותר מאלפיים שנה, נשים שרו ורקדו (גם) בפני גברים! כתוב בתנ"ך! אז נא להפסיק לקשקש על שירת נשים.
על הדרך אולי גם נבטל את החוקים נגד אונס והטרדות מיניות, כי במשך אלפי שנים גברים הטרידו ואנסו חופשי... ולכן מה שהיה הוא שיהיה!
&nbsp
אם הם כ"כ מתעניינים במה שקרה לפני אלפי שנים, שיתחילו ללמוד על המפץ הגדול ועל האדם הקדמון.
&nbsp
וכמובן, הנימוק הסוציאלי המצוץ מהאצבע:
"פעילות מסחרית המתקיימת בשבת פוגעת בבעלי עסקים קטנים שאינם יכולים להתחרות בגופים מסחריים גדולים המקיימים פעילות בשבת", נכתב בדברי ההסבר. "אישור לפתיחת עסקים בשבת מעניק הלכה למעשה היתר לטייקונים תאבי בצע להתעשר ביום המנוחה על חשבונם של עובדיהם הזוטרים, אשר במקום לבלות את יום המנוחה השבועי בשלווה בחברת בני משפחותיהם, נאלצים לוותר עליו ולעבוד ברשתות בעלי הממון.
&nbsp
ראשית, אם כ"כ דואגים לשעות המנוחה של בעלי העסקים הקטנים, מה לגבי הלילה? עסק קטן שפתוח מ-7 עד 7 לא יכול להתחרות גם בעסק שעובד 24/7.
שנית, עסקים קטנים גם לא נהנים מכוח הקנייה של עסקים גדולים, למשל מיכולתם להציע מבצעים אטרקטיביים. היכן הפגנות החרדים עבורם? מה, לא אכפת להם?

&nbsp
אחרון חביב, מי אמר שהעובדים הזוטרים רוצים לבלות את יום המנוחה השבועי "בשלווה בחברת בני משפחותיהם"? הוא ערך סקר? דיבר עם כולם? במקרים רבים מדובר בסטודנטים / צעירים רווקים שאין להם משפחה לבלות איתה והם שמחים מאוד לבלות את היום בלהרוויח 150% או 200%... חלקם בכלל לא יהודים...
&nbsp
בשורה התחתונה: כשדתי/חרדי שולף "במשך מאות/אלפי שנים יהודים עשו X" או "מתו על קידוש השם" או "נרדפו בשואה" מבינים מיד שאין לו שום דבר רלוונטי לומר על ההווה, פרט לכך שהוא כנראה רוצה להמשיך לחיות בעבר. רק כשזה מתאים לו, כמובן. שזה לא נורא (זכותו גם להצטרף לאמישים אם בא לו) עד שהוא מנסה להחזיר לשם את כולנו יחד איתו (אני יש לי סטנדרטים: חוזרת רק בדלוריאן!
).
 

אף35

New member
לגבי הנימוק הסוציאלי

האם את באמת חושבת שלעובדים הזוטרים המרוויחים שכר מינימום ומפחדים מפיטורין, יש באמת ברירה והם בוחרים מרצונם לעבוד בשבת?! לא הבנתי למה זו סוגיה של אמונה או אתאיזם, אבל האם יום מנוחה שבועי הוא לא פריווילגיה המגיעה לכולם?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן! דווקא מי שמרוויח שכר מינימום שמח לעבוד בשבת ולקבל 150%

יום רגוע יחסית ומרוויחים יותר. באופן אישי עבדתי בשבתות בחדווה ובשמחה שנים רבות. יום מנוחה שבועי אכן מגיע לכולם, ומקבלים אותו ביום אחר.
&nbsp
דווקא המצב הנוכחי הוא כפייה דתית: אם אני יהודייה ברירת המחדל שנכפית עליי היא מנוחה בשבת גם אם אני מעדיפה לעבוד בשבת ולקבל את יום המנוחה שלי באמצע השבוע.
&nbsp
לא ברור לי מה הקשר ל"מפחדים מפיטורין" (כאילו מדובר בעבודה נחשקת שרבים מתחרים עליה...
). מי שהולך לעבוד בפיצוצייה או ב-AM/PM וכיו"ב יודע מראש שהוא מגיע לעבוד בעסק שפתוח בשבת (כפי שזה נכון למלצרים או לסדרנים בבתי קולנוע שפתוחים בשבת, לאנשים שעובדים במלונאות ועוד ועוד). אם הוא לא רוצה לעבוד שם, באמת שלא חסרות עבודות דומות מקבילות בחנויות שלא פתוחות בשבת.
 

אף35

New member
עדיין לא הבנתי למה הפורום לוקח את זה לאזור הדתי ולא הסוציאלי

יום מנוחה שבועי היא זכות כלל אנושית. היא קיימת (כמעט) בכל העולם. למעט, אולי צפון קוריאה. הטענה שיום מנוחה שבועי בשבת (ואולי בקרוב גם בשישי או בראשון) הוא "כפייה דתית" כמו שחוק שעות עבודה ומנוחה הוא כפייה כזו. לא התעמקתי בעתירה של בעלי המכולות בתל-אביב, אך אני מעריך שהמוטיבציה שלהם איננה בהכרח דתית אלא סוציאלית. תנו לכולם לנוח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי זה מאבק דתי על השבת והוא לא סותר יום מנוחה שבועי

ברוב העולם יום מנוחה שבועי אינו עוצר שבועי. יש חנויות מזון פתוחות, יש תחבורה ציבורית ועוד. לא בהכרח כל חנות, לא בהכרח בכל מקום, אבל יש.
&nbsp
המוטיבציה של בעלי המכולות היא האינטרסים האישיים שלהם (קשה להם להתחרות במי שיש לו יתרון תחרותי עליהם) אבל הם מלכתחילה מסוגלים לעשות זאת רק בשל הכפייה הדתית בישראל.
 
אין שום בעיה עם יום מנוחה שבועי.

הבעיה היא שלא ניתן לשתק את כל המדינה פעם בשבוע על בסיס דתי.
אין שום סיבה הגיונית להכריח את כל היהודים לאותו יום מנוחה, מספיק להגדיר שיש חובה לספק לעובד יום מנוחה שבועי, שייבחר בהסכמה הדדית בין המעסיק למועסק.
 

BravoMan

Active member
לא הבנתי למה יש לך בעיה עם מה שהוא אמר...

השאלה בסוף לא ממש לעניין: מה זה משנה עם בנות שירות לאומי לא שירתו בצבא, והתלמידים שהן מלמדות כן ישרתו?
&nbsp
את מצפה מכל מורה במסגרת לעבור שירות צבאי לפני?
מה הקשר בין יכולתן להעסיק את הילדים X שעות (שלשם כך שולחים אותן), לבין שירות צבאי?
&nbsp
מבחינתך, אין בעיה לחייב תלמידים בכיתה ו' לכתוב תפילות.
וגיור הוא לא המרה של דת אלא "הצטרפות לעם".
&nbsp
אז מה באמת בעיה עם זה שכל ילד ידע מה זה "סידור" ומה זה "סליחות"?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי הוא התעלם מהבעיה וטאטא אותה מתחת לשטיח

כתבתי מפורשות "קצת יהדות תדחוף בשיעורי יהדות, לא קצת יהדות בכל מקצוע.".
&nbsp
לגבי בנות שירות לאומי, זו נקודה שהועלתה ממש בסוף הריאיון, לדעתי הוצגה בצורה שגויה, וכמעט לא זכתה להתייחסות (וגם אני לא התייחסתי אליה כלל).
 

Hameln

New member
מה שכתבת על בנות שירות לאומי זאת תגובת הספין של בנט לשאלה

ולא מה שהוא באמת נשאל. בראיון, לעומת זאת, ניתן לבנט (ע"י המראיין) מצב היפותטי הפוך, שבו בנות שירות לאומי חילוניות ילמדו 'יהדות פלורליסטית' או 'יהדות חילונית' בבתי ספר של זרם החינוך הממלכתי-דתי, ע"מ להקביל את המצב לזרם החינוך הממלכתי-כללי ואז לשאול אותו אם הוא לא מסוגל להבין את הכאב של הורים המתנגדים לאינדוקטרינציה דתית\פוליטית בזרם החינוך הממלכתי-כללי. ההקדמה על השירות הצבאי היא רק הסבר למדוע אין בנות שירות לאומי חילוניות רבות (כי חילוניות מגויסות לצה"ל).

בנט ענה על שאלה אחרת (שכנראה נוח לענות עליה) ולא על השאלה שהוא נשאל ע"י המראיין.

(לדעתי לסוגיית בנות שירות לאומי בזרם החינוך הממלכתי-כללי יש פן חמור בהרבה מזה שהועלה בראיון).
 
למעלה