ממש לא נושאים שונים:
נתחיל דווקא מ-ג':
מה זה משנה מה האמריקאים עושים?
באותה מידה אני יכול לספר לך שהם מלמדים על אבולוציה בשיעורי ביולוגיה בתיכון, ובארץ לא.
ולנו אפילו לא היית מקבילה של "משפט הקופים" או משפט Dover העדכני יותר.
 
ב. הקשר הוא בדיוק להשקיע בשיעורי לשון לפני שמעמיקים בשיעורי תנ"ך.
לא פעם תיקנת כאן שגיאות כתיב והגהה שלי (נדמה לי גם של אחרים).
זה לא מפריע לי, אבל ברור שמפריע לך לראות עברית לא תקינה.
 
ומה שלומדים בבית היא
בהכרח עברית לא תקינה. הדיבור ברחוב הוא לרוב פגום מבחינה לשונית, ואני מניח שאני מבזבז לחיצות מקלדת לספר לך את זה...
 
אז כן - מה שלומדים בבית מספיק כדי לתקשר, אבל מפתיע אותי שאת מכל האנשים חושבת שזה מספיק כדי "לדעת את השפה"...
 
א. שום רובד לשוני ושום קדום.
העובדה היא, שאפילו הדתיים עצמם, אלה שלומדים הכי הרבה את הספרים האלה, לא מבינים לרוב מה כתוב שם.
בגלל זה יש להם "חכמים", ו-"תלמידי חכמים" ומפרשים ע"ג מפרשים, ע"ג מפרשים.
 
הנה סתם משפט אקראי מהחומש:
וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה
 
מישהו מדבר ככה היום? תלמיד כיתה ו' אמור להבין מה המשפט הזה אומר?
בחיאת...
מישהו בונה היום משפטים ככה בשפה מודרנית? תני בבקשה דוגמה מודרנית לשימוש במילה "וַיְכַל".
 
הבעיה עם בקשה לכתוב תפילה, ולא משנה בשמו של מי או לאיזה אל, היא שתפילה היא פעולה דתית.
עצם הראיון להכריח ילד בגיל צעיר לעסוק בפעולה כזו, גם עם כל ה-"הקלות" שהצאת, הוא לא לגיתימי במסגרת חינוך שאינה דתית.
 
גם אם אסכים איתך בעניין לימוד שפת המקרא, המתלה היית צריכה להיות כתיבת סיפור, לא כתיבת תפילה.
עצם הדרישה לכתוב משהו
שמשבח ישות עליונה, לא משנה איזו, כפי שהתלמידים נדרשים במטלה זו, הוא כפייה דתית, שמקומה לא בבית ספרנו.
 
בקיצור - תתבששי לך על תמיכה בהדתה!
(זה ניסיון שלי להטות את "יִתְבֹּשָׁשׁוּ")