דמוקרטיה במיטבה:

BravoMan

Active member
דמוקרטיה במיטבה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4980550,00.html


ראשי הקואליציה אישרו את הצעת החוק שתשאיר את סמכויות הגיור בידי הרבנות הראשית בלבד. קודם לכן החליטו רה"מ והשרים, בלחץ המפלגות החרדיות, להקפיא את "מתווה הכותל" במסגרתו הייתה אמורה לקום רחבת תפילה מעורבת. חשש למשבר מול ארגונים יהודיים בעולם



אני מניח שכל מצביעי ביבי בבחירות האחרונות ידעו מראש שהוא הולך להתפשר על יהדותם של חיילי צה"ל יקרים שלנו, ועל המקום החשוב ביותר לכ היהודים בעולם כדי לרצות כת של סוטים חולי מין!

למה סוטים חולי מין?
זה למה:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4979621,00.html


בלי נשים, עם אמנים חילונים - אבל בעיקר עם המון מוזיקה יהודית. 7,000 קליפים, ליתר דיוק: הכירו את "הידברוטיוב", פלטפורמת המוזיקה שנראית כמו יוטיוב, עובדת כמו יוטיוב, אבל בהכשר חרדי מהודר: "על 'והאמת' של שלמה ארצי וישי ריבו ויתרנו בגלל כמה שניות של תמונות שלא עברו אצלנו"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חלאות שקרנים סחטנים כפייתיים

ראשי המפלגות החרדיות בירכו על ההחלטה ואמרו כי היא משקפת את רצון רוב העם המעוניין לשמור על קדושת הכותל ומעמדו, כפי שהיה מימים ימימה.

מנין לכם מה רוצה רוב העם? רוב העם אפילו לא מצביע לכם!


שר הבריאות יעקב ליצמן: "החלטת הממשלה להקפאת מתווה הכותל מעבירה מסר ברור לכל העולם כי אין ולא תהיה לרפורמים דריסת רגל והכרה בכותל המערבי. פעילות הנציגות החרדית באחדות ובשיתוף פעולה זוכה לסייעתא דשמיא ולהצלחה. הוקרתי לרב הכותל שמואל רבינוביץ ולרבנים הראשיים לישראל. בזכותם הגענו לקדש שם שמיים".

ואח"כ הם מתלוננים שהעם מפולג ושאין אחדות... אתם המפלגים!
כמו ילדים קטנים שלא מסוגלים לחלוק בשום דבר. רק "אני אני אני" כל היום, רק מה שהם רוצים. חולי שליטה כפייתיים. עד שהוסגה פשרה בעמל רב הם פוצצו אותה וסוחטים את כולם כאילו הכותל רשום על שמם בטאבו. בחוצפתם הם מתייחסים למתווה הכותל כאילו הוא "הונחת" עליהם ע"י החלטת ממשלה וזה שקר וכזב; הוא גובש לאורך שנים בשיתוף המפלגות החרדיות ורב הכותל, אלא שהאחרונים חזרו בהם בדיעבד.

את הכותל המערבי מנהל מאז שחרורו בשנת 1967 רב הכותל והמקומות הקודשים, וכך קבוע בחוק. מדובר אמנם באתר ממלכתי, אבל בגלל האופי הדתי שלו ושליטת הרבנים עליו, המקום אימץ עם השנים מנהגים שמרניים, כמו בבית כנסת אורתודוכסי: יש בו הפרדה מוחלטת בין המינים ברחבת התפילה ולנשים אסור לקיים מצוות שמזוהות כ"גבריות", כמו הנחת תפילין והתעטפות בטלית.

בשנים האחרונות הושגה פשרה היסטורית בין הזרמים הליברלים ונשות הכותל משמאל, לבין הגורמים הדתיים השמרניים מימין. שני הצדדים הסכימו שהרחבה הקיימת תישאר נפרדת, אך לצדה תוקם רחבה נוספת שבה יובטח חופש דת לכל מתפלל ומתפללת. כעת, בעקבות החלטת הממשלה מהיום, כל ההסדרים הללו ככל הנראה כבר לא יבוצעו בפועל.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "העובדה שראש הממשלה, שבעצמו יזם והוביל את מתווה הכותל, מתקפל וחוזר בו מההחלטה ההיסטורית היא תעודת עניות לממשלה ובמיוחד לשרות שהתגלו במלוא קלונן כשהשתמשו בקולן נגד ציבור הנשים. זה יום רע מאוד לנשים בישראל, כשראש ממשלה מוותר על זכויותיהן תוך התרפסות כלפי קומץ זעיר של גברים כוחניים הכופים את הנוהג הדתי שלהם תוך פגיעה מכוונת והתעלמות ביותר מ-51 אחוזים מהאוכלוסייה. נשות הכותל ימשיכו להתפלל כדרכן בעזרת הנשים בכותל עם ספר תורה, טליתות ותפילין עד שהשוויון לנשים יגיע גם לכותל. כמו שלא תבקשו מחובש כיפה להסיר אותה אל תבקשו מאתנו להימנע מלהתפלל לפי צו מצפוננו".

ולגבי הגיור, ת'אמת? למועדון הזה לא הייתי מנסה בכלל להיכנס. כמו להכניס ראש בריא למיטה חולה. מי רוצה להיות חלק מדת או ממדינה שאלה האנשים העומדים בראשה? אני אוהבת את ישראל אבל במקום לקרב לבבות הם זורעים שנאה ופילוג וגורמים לרבים להרהר אם הם בכלל רוצים להמשיך לחיות פה.
 

dojee

New member
ליברמן: בגלל חוק הגיור נאבד מאות אלפי יהודים

יאללה, תתחילו לארוז מזוודות
 

dojee

New member
ליברמן: ישראל הופכת למדינת הלכה

ברוומן, האם אתה ישן טוב בלילה ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
YNET: הישגי החרדים בממשלה (ויש עוד על הכוונת...)

מלימודי הליבה ועד למתווה הכותל וחוק הגיור: הישגי החרדים בממשלה
המפלגות החרדיות מעלות הילוך במאבק למחוק את "מורשת לפיד". מביטול הדרישה ללימודי ליבה, דרך העלאת תקציב הישיבות ועד ביטול ההסדר בין הזרמים השונים בנוגע לכותל - אלו הניצחונות של הפוליטקאים החרדים

ובשעה שיהדות התפוצות עדיין המומה ושוקלת את תגובתה ואתה צעדיה, בש"ס וביהדות התורה כבר מסמנים את היעדים הבאים: עוד סמכויות לבתי הדין הרבניים וחוק עוקף "בג"ץ המרכולים" – הפסיקה שהכשירה את פתיחתם בשבת של בתי העסק בתל אביב. ואם זה לא מספיק – גם חוק עוקף בג"ץ הכשרות כבר מוכן ומעוגן בהסכמים הקואליציוניים, למקרה שיהיה צורך.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4980732,00.html
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סיפור קצר על גיור שלא היה מאת ג'ודי שלום ניר מוזס

רונן הוא הבן של אחת החברות הכי טובות שלי. שלוש שנים הוא יוצא עם אלונה, לכולנו היה ברור שזו חתונה. אלונה עלתה לארץ מאוקראינה בגיל שנה, אביה יהודי ואימא שלה לא. כשאתה מגיע למדינה בגיל שנה, אתה ישראלי בדיוק כמו הבן שלי. מכיוון שלהוריו זה היה חשוב, הם החליטו שאלונה, שחיה כל חייה בארץ, תעבור הליך גיור.

המילים הראשונות שהרב מטעם הרבנות אמר לרונן - כשאלונה ניצבת לידו - היו: "למה אתה צריך את השייקסע הזאת? אין מספיק יהודיות כשרות? אני מוכן להכיר לך מישהי יפהפיה". כך, כאילו אלונה היא אוויר. רונן ענה לרב, במסר שעדיף שלא ייכתב כאן, והשניים עזבו בכעס את הרבנות.

ההחלטה שנפלה: נוסעים לברלין להינשא שם. הילדים שלהם, שיהיו צברים, לא יהיו יהודים, בגלל רבנים גזענים וטיפשים.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4981019,00.html
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם אמא שלי לא היתה יהודיה

היא חיה בישראל הרבה שנים וגם נפטרה כאן ומעולם לא דיברה על גיור. לא זוכר שהנושא בכלל עלה בבית ולא זוכר שהפריע למישהו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
שמהניסיון שלי ונקודת המבט שלי

אם יורשה לי להביע אותה, דלה ככל שהיא, להיות לא יהודי בישראל זו לא בעיה בכלל, בטח לא טרגדיה, כפי שיכול להשתמע מהסיפור שהבאת.
 

קלייטון.ש

Well-known member
קודם כל יופי אם זו לא הנקודה

אם המצב ש"הילדים שלהם, שיהיו צברים, לא יהיו יהודים" הוא לא טרגדיה, אז אנחנו מסכימים והכל מצוין.
אבל אם זו לא הנקודה, אולי תבהירי את הנקודה מבחינתך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הנקודה אינה שלי, אבל חשבתי שהיא ברורה: ביקורת על הרבנות

רבים מרבני הרבנות מתנהגים בצורה די דוחה. אנשים שמקבלים משכורת מהמדינה ואמורים לשרת אותה, את אזרחיה, לטפח את היהדות, ובמקום זה משניאים אותה ומבריחים דווקא את אלה שמעוניינים לקבלה. כלומר לא מטפחים ומגדילים את העם היהודי אלא להפך.

אף אחד לא אמר שזה טרגדיה להיות אזרח לא יהודי בישראל (מבחינתי ודאי שלא) ולי ממש לא אכפת אם אדם הוא יהודי או לא, זה לא האופן שבו אני שופטת בני אדם. אבל יש אנשים שאכפת להם, יש אזרחים שבאים ורוצים ואז יורקים להם בפנים. זו תעודת עניות לרבנות, ובתור משלמת מיסים שמממנת את החלאות האלה, זה נראה לי כמו סיפור שממחיש מצוין את הנזק שהם גורמים.

כלומר מדינת ישראל ביטלה חוק קודם ונתנה להם מונופול בלעדי ומוחלט על התחום שבו הם עושים שירות רע ועולבים באזרחים של המדינה. אותה בחורה שהרב השפיל היא אזרחית ישראלית והמשכורת שלו משולמת גם מכספי המיסים שלה. אז את הכסף הם יודעים לקבל, אבל שירות הם לא יודעים לתת, אפילו ממי שחפץ לקפוץ דרך החישוקים הבוערים שלהם. גועל נפש.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אם זו לא טרגדיה להיות לא-יהודי

אז אני לא רואה מה החשיבות של יחס הפקידים ברבנות ללא-יהודים.
לכן הנקודה שאני העליתי כן שייכת במידה מסויימת לנקודה של הסיפור.
פקידים חסרי אנושיות יש בכל משרד ממשלתי. למשל במשרד הפנים מתייחסים ללא-יהודים אפילו יותר גרוע מאשר ברבנות, וממשרד הפנים אי אפשר להתחמק.
גם ביטוח לאומי מפורסם ביחס הלא אנושי של פקידים, לכל מי שבא בפניהם, וגם מהם אי אפשר להתחמק.
מהפקידים ברבנות אפשר להתחמק בקלות, פשוט לוותר על שירותיהם המיותרים מכל וכל. כי כאמור אפשר להיות פה לא יהודי יופי.
עם זאת אני מקבל שבפורום הזה מקובל להעביר ביקורת על הרבנות (ולא על משרד הפנים או ביטוח לאומי, אלה פורומים אחרים), וכל הזדמנות ראויה לכך.
 

dojee

New member
הנקודה היא

ישנם אנשים שאין להם שום קשר לדת היהודית, כולל ערלים
שנידבקו לעם היהודי, תופעה שזכתה לכינוי "ערב רב"
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש כאלה אבל ממש מעטים

בסה"כ היהודים לא נחשבים בעולם כעם שכדאי להשתייך אליו. הפוך לגמרי.
רוב המתגיירים בימינו עושים זאת כי ישראל היא מדינת רווחה מתקדמת, בכל אופן יחסית למדינות שהם באים מהן, והם רוצים לחיות בה כאזרחים. מאחר וישראל נותנת בחוק יחס מעדיף ליהודים, הם צריכים להפוך ליהודים. לא כי הם מאמינים בדת היהודית או אפילו כי הם רוצים להשתייך לחברה היהודית.
לכן אני מבין את משרד הפנים ואת הרבנות והדתיים שהם מתנגדים לגיורים האלה ועוינים ללא יהודים. הם מבינים שרוב אלה פשוט מחפשים לחיות במדינה מתקדמת, יחסית, ולא כי הם פתאום מקבלים את הדת היהודית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לא הנקודה...
וצא שנייה מהבועה שלך

העובדה שזה לא טרגי (בעיניך או בכלל) לא אומרת שזה תקין. לא חייבת להיות טרגדיה כדי שתהיה ביקורת מוצדקת. באופן אישי אני לא מתכוונת לצרוך שום שירות מהרבנות הראשית (לא בחיי וגם לא במותי, במידת האפשר) אבל יש אזרחים שבכל זאת מעוניינים לצרוך שירותי דת במדינה ומכריחים אותם לקבל אותם מהמונופול הגרוע הזה שממומן מכספי המיסים שלהם ושלנו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
כשאני אומר "לא טרגי" אני מתכוון "ממש אחלה"

זו צורת התבטאות שמשתמשת בביטויים שוללים כדי לומר בעצם משהו חיובי.
כמו שאומרים "לא היה כל כך נורא" ומתכוונים להגיד "נהנו מאד"
לדעתי הסגנון הזה הוא השפעה בעיקר של הסגנון הבריטי, הם מאד אוהבים להגיד דברים הפוך, להגיד מה לא במקום להגיד מה כן.
וטוב לי בבועה שלי, לא יוצא ממנה בשום אופן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מכירה אירוניה בכלל ולשון סגי נהור בפרט; זה לא זה...

כבר הבנתי שאין בינינו תקשורת בסיסית, לא נורא. תישאר בבועה שלך, נראה לי שכך ייטב לשנינו.
 

Hameln

New member


"Why would you want a nigger for a wife? Aren't there enough white women around?"

למען הסר ספק, המשפט הזה לא מייצג את עמדותיי אלא מציג וריאציה לשאלות שנשאל הבחור באנקדוטה מהכתבה.
 
למעלה