"תגיד, כבוד השר, כשבית הספר אומר לי איך להיות יהודייה

Hameln

New member
"תגיד, כבוד השר, כשבית הספר אומר לי איך להיות יהודייה

זה לא פוליטי?" (הילי צודקת. זה לגמרי פוליטי
)

"אני תלמידה חילונית. מערכת החינוך מוחקת אותי

הילי קופרשטיין, בת 15 מתל אביב, היתה אמורה להיפגש עם תלמידים מבית ספר דתי – ואז דרשו ממנה להתלבש צנוע ולשבת בנפרד מהבנים. עכשיו, אחרי שהמפגש פוצץ, יש לה מסר לשר החינוך: אני גאה במי שאני, תפסיקו ללמד אותי שאני יהודייה סוג ב'"

יש הטוענים (והתלמידה מהסרטון כנראה ביניהם) שהמפגש בין תלמידי בית הספר הממלכתי-כללי לבין תלמידי בית הספר הממלכתי-דתי לא התקיים (במקרה הזה). אני חושב אחרת. למיטב הבנתי דווקא כן התקיים מפגש וזה תקצירו: בית הספר הממלכתי-דתי התנה את המפגש בסגרגציה מגדרית ובהתחפשות התלמידות החילוניות ל"לבוש צנוע" (הדרישה מהתלמידות החילוניות להתחפש לא כ"כ מובנת לי כשממילא דרשו גם סגרגציה מגדרית). מועצת התלמידים של בית הספר הממלכתי-כללי סירבה (ובצדק) לתנאים שהתנה בית הספר הממלכתי-דתי. בית הספר הממלכתי-דתי ויתר על המפגש. זה היה המפגש (זה גם כן סוג של מפגש).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צודקת*. דתיים תמיד מצפים שיתחשבו ברגשותיהם

ובאורחות חייהם, שהרי ידוע שרגשות דתיים נעלים יותר, ואנחנו "סתם" חילונים חסרי לב, עם "עגלה ריקה", תינוקות שנשבו. אין לנו ערכים, רגשות או אורחות חיים שצריך להתייחס אליהם. צריך ללמד אותנו איך להיות יהודים וללמד אותנו איך לכבד את היהודים "האמיתיים".

__________________
* חוץ מבהגייה של "צהריים". זה קמץ קטן חטף קמץ (tzohorayim).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חדשות 10 בכתבה על ההדתה במערכת החינוך החילונית

השולטים בכיפה: איך הצליח ארגון דתי המקורב לבנט להיכנס למרבית בתי הספר החילוניים?
בשבועות האחרונים עלו לרשת לא מעט סרטונים ופוסטים שמשקפים את התסכול הגובר של הנוער החילוני ממגמת ההדתה שעוברת על החינוך הממלכתי בישראל. מתברר שהדתה היא רק ההתחלה, כי במסגרת הכותרת "חינוך יהודי" מקדמת עמותת-על דתית ימנית בשם "זהות" המקורבת לשר בנט את המשנה הפוליטית של "הבית היהודי"
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1252721
 

Hameln

New member


מזמן טענתי שזאת פוליטיזציה של מערכת החינוך (משלם המסים החילוני מממן את הפעילות נגדו).

הסאבטקסט של "היהודי האחרון" (לא הספר של יורם קניוק אלא הטקסט שצוטט בכתבה) זאת דוגמה לאינדוקטרינציה דתית (אחת מני רבות).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תומר פרסיקו מגיב לכתבה:

צריך לשים לב היטב: לא מדובר ב"החזרה בתשובה". רוב רובם של התלמידים לא יחזרו בתשובה וזה ברור לכולם. מדובר בהפיכת הציונות הדתית למודל הלגיטימי היחיד של היהדות עבור אותם תלמידים. וזאת מתוך מניע פוליטי כפול: ראשית ובפשטות, עבור הגדלת האלקטורט של הבית היהודי. לא סוד הוא שהמפלגה מעוניינת במצביעים שאינם שומרי מצוות, ועל כן שיבוצם של חילונים ברשימה וכו'. ושנית, המאמץ נועד על מנת לבצר עמדות המתנגדות לויתור על שטחים כבר בגיל צעיר. כדי להנחיל ולהטמיע תפיסה של 'ארץ ישראל השלמה'.
https://7minim.wordpress.com/2017/06/26/ddff/
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לצערי במחשב שלי אני לא מצליחה לצפות בשידורי ועדות הכנסת

(גם כשאני מכבה את חוסם הפרסומות) הסרטון פשוט לא מתנגן. לא יודעת למה... במחשב אחר אני כן מצליחה (באותו דפדפן, כרום). ניסיתי בדפדפן אחר ולא קיבלתי גישה לדף. עכשיו גם בכרום אני מקבלת הודעת שגיאה:
AccessDeniedAccess Denied7742FE4544D41AE7FdBUHxHuT9qNV2G6bkh08YZprUZUuqtVu7CRoZihGAgo+zT3Frfb3Jt5+ath4l28AGLXnzvcbLo=
לא יודעת למה, אבל כבר קרו לי מקרים כאלה בעבר.

אשמח אם תוכל להביא כאן את עיקרי הדברים.
 

Hameln

New member
In a nutshell

הישיבה זומנה לבקשת ח"כ זהבה גלאון וכללה השתתפות של נערים ונערות חילוניים וחילוניות שהתלוננו על תחושות קשות בעקבות האינדוקטרינציה הדתית בחינוך הממלכתי-כללי. הועלו דוגמאות (מעטות אמנם מפאת חוסר זמן).

ויוי וולפסון התייחסה לתופעה מתוך הניסיון שלה כסגנית ראש עיריית גבעתיים, על כך שרובן המכריע של העמותות הדתיות הן בעלות אופי אורתודוקסי\תורני.

ח"כ מיכל בירן הצביעה על אי הסימטריות שבתופעה (החמ"ד והחינוך המוכר שאינו רשמי לא מאפשרים דריסת רגל כזאת במערכות שלהם).

נציגה של 'גבעתיים חופשית' (שלא הצלחתי לקלוט את שמה) הרחיבה על אופי התכנים שלא תמיד מתאים לגילאים צעירים מאוד, על אי השקיפות (הורים שלא הודיעו להם על פעילות של גורמים חיצוניים למערכת החינוך) ועל חוסר הבהירות לגבי הכשרתם המקצועית של הנפשות הפועלות בגופים חיצוניים למערכת החינוך שמעבירים תכנים לילדים.

ח"כ תמר זנדברג ביקרה, בין היתר, גם את הפן הפוליטי של התופעה.

רם פרומן מ'הפורום החילוני' הציג את הבעיה בעקביות לאיך שהוא בדר"כ מציג אותה (אם כי בקיצור נמרץ).

ח"כ מנואל טרכטנברג הביע תרעומת (מהפריזמה שלו כישראלי, יהודי-מסורתי שדווקא חפץ בלימודי יהדות בחינוך הממלכתי-כללי) על הצורה שבה זה נעשה ועל התחושות הקשות שזה יוצר.

דיבר נציג של איזשהו ארגון להתחדשות יהודית (או ארגון שמאגד ארגונים להתחדשות יהודית) שלא הצלחתי לקלוט את שמו המלא ואת שם הארגון, ציין שהבעיה היא מערכתית והתייחס לנתונים לפיהם 90% מהתקציבים שמופנים לארגונים חיצוניים למערכת החינוך מגיעים לארגונים שמזוהים עם מפלגת הבית היהודי (אם הבנתי אותו נכון).

ח"כ הכנסת סתיו שפיר התייחסה גם כן לפן הפוליטי של התופעה והעלתה גם את התבטאותו של שר החקלאות ("חלל ערכי") על הביקורת שנמתחה כלפיו בדו"ח מבקר המדינה (ח"כ תמר זנדברג גם העלתה את זה לפניה).

ח"כ מירב מיכאלי העלתה את הנקודה שבבתי הספר לומדים תלמידות ותלמידים שלכל דבר ועניין היינו מחשיבים אותם חסרי וחסרות ישע מפאת גילם, הם לא יכולים להתקומם מול המורות והמורים שלהם, מול הציונים וכו', שזה ניצול כוח שערורייתי.

ח"כ מוטי יוגב ניסה לתחקר את אחד מהנערים על פרטי הפרטים ולאחר מכן הביע את דעתו (שאין לי כ"כ סבלנות לחזור עליה כאן).

ח"כ מיכל רוזין העלתה מקרה של מנהלת בית ספר בחינוך הממלכתי-כללי שהזמינה לבית הספר רבה רפורמית ונקראה לשיחת נזיפה ע"י מפקחת של משרד החינוך.

אבנר פורת מארגון חותם אמר את שלו (שוב, אין לי כ"כ סבלנות לחזור על זה כאן).

אחריו היה עוד דובר שלא הצלחתי לקלוט את שמו ואת הגוף שהוא מייצג, טען שהטענות בישיבה הן מצג שווא.

נציגים של משרד החינוך השיבו (אני לא לגמרי מבין את התשובות שלהם בהקשר לתופעות שצצות מדי יום בחינוך הממלכתי-כללי בהקשר הזה).

כמה ח"כיות סיפרו במהלך הישיבה על פניות אליהן בנושא מצד הורים וחשוב מכך, מצד מורים שחוששים להיחשף ולהביע את דעתם בנושא באופן פומבי.

שר החינוך לא נכח בישיבה.

אני אשתדל לבדוק בהמשך אם יתפרסם פרוטוקול ולקשר אליו כאן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וזה בקיצור נמרץ?!
וואוו, תודה רבה על ההשקעה!

 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועכשיו גם תומר פרסיקו מתייחס לדו"ח של מולד.

התקציב שהופנה ללימוד "תרבות יהודית" ב-2015 גדול פי 17 מזה שהופנה ללימוד מדעים, ופי 119 מזה שהופנה ללימוד על דמוקרטיה. האחראים על נושא ה"זהות" קשורים במישרין או בעקיפין לבית היהודי (איזו הפתעה...). כלומר לא מדובר רק בערכים משותפים אלא גם בג'ובים וחלוקת תקציב למקורבים.

להלן דברי הסיכום של פרסיקו (ההדגשות שלי):

אז מה יש לנו כאן? לא מספיק שנערות ציוניות-דתיות לא חייבות לשרת בצה"ל, את השירות הלאומי שלהן הן עושות בבתי הספר של החילונים. שם הן מונחות על ידי ארגון ציוני-דתי כיצד ללמד חילונים את השקפה העולם של הציונות הדתית. החילונים שולחים את הבנות שלהם לצבא, ואילו הציונות-הדתית שולחת את הבנות שלה לחנך את ילדי החילונים.

תלמיד בחינוך הממ"ד גם ככה מתוקצב בכ-20% יותר מתלמיד בחינוך הממלכתי. עכשיו משתמשים בשעות הנוספות של התלמיד בחינוך הממלכתי כדי ללמד אותו ציונות דתית. האם מישהו אי פעם יעז להציע להכניס לכבתי ספר דתיים בנות 19 חילוניות כדי שילמדו אותו על הומניזם, פמיניזם או ציונות-חילונית? אין שר חינוך שאפילו יחלום על זה.

אגב, גם אם יחלום הדבר הזה לא ניתן, מפני ש(כפי שהסבירה בדיון טוויטר תהילה אלטשולר), כל גוף/תוכנית לימודים/מדיניות שנוגעת לחינוך הממד חייב לעבור אישור מועצת חמ"ד, שהיא הממונה על החינוך הממ"ד. כלומר החינוך הממלכתי כפוף ישירות לשר החינוך, והוא יכול לקבוע מדיניות ולהתערב בו, ואילו החינוך הדתי והחרדי מוגן. ואם יש לקח מהסיפור הזה הוא שגם החינוך הממלכתי חייב להיות מוגן מהתערבות אידיאולוגית של שר החינוך בדיוק כמו החינוך הדתי והחרדי.

עד אז, ברכו לשלום את בנות השירות לאומי שמלמדות את הילדים חסרי הערכים שלכם איך להיות יהודים.

https://7minim.wordpress.com/2017/06/28/zehu/
 
למעלה