בלחץ החרדים: נתניהו וכץ סיכמו על ביטול עבודות הרכבת בשבת

trilliane

Well-known member
מנהל
בלחץ החרדים: נתניהו וכץ סיכמו על ביטול עבודות הרכבת בשבת

בישיבה, שבה נכחו ראש הממשלה, שרי התחבורה והרווחה וראשי הסיעות החרדיות, נטען כי עבודות הרכבת שתוכננו בדרום "מרחיבות את חילול השם", והוחלט כי "יישמר הסטטוס קוו" ■ העבודות בוטלו על ידי אנשי המקצוע במשרד העבודה והרווחה

סוכם כי יישמר הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת וכי הגורמים "יפעלו למנוע את ההתרחבות שהייתה לאחרונה בחילולי השבת בתחום התחבורה והעבודות בשבת".

ראשי הסיעות החרדיות קיימו בתחילת השבוע ישיבה משותפת בכנסת לאור טענות כי בשבועות האחרונים קיימים חילול שבת ברחבי הארץ בעבודות תשתית של רכבת ישראל ותחבורה ציבורית של חברות פרטיות. שר הבריאות יעקב ליצמן טען כי "מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני ולא בטוח שנוכל להמשיך לשבת בממשלה. ראש הממשלה חייב להתערב". גפני הוסיף כי "בתקופה האחרונה שבת הפכה ליום שבו רכבת ישראל משדרגת את המסילה ואותו דבר עם חברות פיראטיות שמפעילות באופן לא חוקי תחבורה ציבורית בשבת". יו"ר ש"ס אריה דרעי הוסיף כי "השבת חשובה מעל כל שיקול".

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001193794
___________

משעשע, ביומיים האחרונים אני רק נתקלת בעוד ועוד דוגמאות לשקרים של itor לגבי ה"חילון" שהוא מקשקש עליו. שינוי בסטטוס קוו, עאלק. שוב סחטנות דתית פרופר של התעקשות על עיקרון כדי להראות מי הבוס. הרי לא מדובר בעבודות שנעשות בשכונות מגורים בכלל או מול אזורים דתיים בפרט. לא מדובר בפוליטיקאים שמגנים על העובדים (שדווקא מעוניינים לבצע אותן בשבת) או בהסתכלות ממלכתית רחבה. להפך, הם מתעלמים מהאינטרס המובהק של הציבור כולו שעבודות התשתית יבוצעו בשבת, כשאין נסיעות ברכבת (בכלל הכפייה הדתית!) ולא יהיו עיכובים ושיבושים בנסיעות בימי חול. אבל כל זה לא משנה, העיקר ש"השבת תישמר". לא שלהם, הרי את שלהם הם שומרים בכל מקרה; גם של אחרים. שבעצם לא שומרים שבת בלאו הכי...

רוצים, לא רוצים, מתאים, לא מתאים, מה זה משנה? העיקר שאפשר להמשיך לכפות את הכפייה הדתית במסגרת הלחץ הפוליטי שאפשר להפעיל על ראש ממשלה שחרד לכיסאו. מהמם.
 

נירובי1

New member
לא מפתיע, הרי אם הוא לא נותן להם מה שהם רוצים, הם מפילים לו

את הממשלה, מתוך בטחון מוחלט שגם אחרי הבחירות הם יהיו בשלטון.
&nbsp
ובעיית העבודה בשבת תפתר די בקלות בשבועות הקורבים. ביבי יגדיל לא את האתנן והם יעלימו עיין לעוד כמה חודשים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן
אם כי נראה לי שכרגע לא בא להם להפיל את הממשלה

ראשית, כי הם לא יכולים להיות בטוחים שאם השלטון יתחלף הם אכן ישבו בממשלה (וכזכור, בממשלה הקודמת הם לא ישבו, למגינת לבו של ביבי). שנית, כי הם מעדיפים את ביבי על פני פוליטיקאים עם עמוד שדרה שאולי לא יתקפלו כ"כ בקלות כמוהו; שלישית, כי רובם בכ"ז ימנים ומעדיפים ממשלת ימין על פני ממשלת מרכז/שמאל וכיו"ב.

לא לחינם צוטט בכתבה ח"כ מקלב שאמר "בינתיים אין סיבה לפרוש מהממשלה, אנחנו צריכים להשפיע מבפנים". גם להם יש אינטרס כרגע לא למהר ולירוק לבאר שהם שותים ממנה.
 

BravoMan

Active member
בוקר טוב!

זה לא משעשע כלל.
&nbsp
זה עלול להיות הסנונית הראשונה של מלחמת אזרחים, שאו שתציל או שתחרב את מדינת ישראל.
&nbsp
הדברים האלה קורים כי המנהיגים הציבור החרדי רוצים להראות למאמינים השוטים והאלימים שלהם את "כוח הזרוע של אלוהים".
כדי שהציבור הזה ימשיך לתת להם כוח וכסף.
&nbsp
הם בונים לעצמם מדינה בתוך מדינה, וזה לא יכול להימשך לעד או להיפתר בצורת הידברות.
זה יכול להיפתר מוקדם בצורה חוקית, או מאוחר בצורה של מאבק אלים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא בוקר ולא טוב; בשום שלב לא הסכמתי איתו על כך

מה ש"משעשע" מבחינתי (וזו אירוניה, כן?) הוא העיתוי – בשבוע שבו הוא לא הפסיק לחפור על כך (מולי; אני מניחה שהוא חפר על כך בעבר, פשוט בדיונים שלא השתתפתי בהם או עקבתי אחריהם) נתקלתי בשפע דוגמאות בתקשורת שסותרות את דבריו. הסחטנות החרדית אינה חדשה לי, מיותר לציין.
 

נירובי1

New member
אם לא ימצא פתרון להתשלטות הדת על המדינה, אין לי ספק שפה

תהיה מהפיכה אזחרית דתית בכל הנשק
&nbsp
נותר לקוות שהשלטון הבא ידע למצוא פתרון לזה.
 

ItsikH

Member
הצד החיובי של התמונה
איזו זריזות ויעילות של רכבת ישראל בביצוע!
 
למעלה